Hjälp mig identifiera chassit!

Permalänk

Hjälp mig identifiera chassit!

Hej!

Hittat ett chassi men har ingen som helst aning om vilket / vilken tillverkare det rör sig om. Har sökt igenom hela insidan efter någon typ utav text men utan resultat.

Uppskattningsvis är det från ca år 2005-2008. Sidorna är i plåt och känns ganska tunna. Inga särskilda finesser vad jag kan se, ej haft möjlighet att starta men tror att fläkten på fönstret lyser blått. Tror också att jag sett det svarta märket på fönstret förut.

Vore kul att få veta vad det är för något!

Permalänk
Medlem

Ser ut som ett NZXT iaf

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Hedersmedlem

Påminner om något gammalt Raidmax chassi.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2000+:

Ser ut som ett NZXT iaf

Nice sign, lägg till dålig fantasi för techo sen är den komplett:D

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LTsm:

Nice sign, lägg till dålig fantasi för techo sen är den komplett:D

nu skall vi ej vara såddanna ang techno. de stora e i klass med de stora oavsett vilken shanger man snackar om:P

samt de finns kass musik innom alla stilarna:P

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Asus TUF X570-Plus > Ryzen 7 3700X > Noctua NH-U14S > MSI RTX 3070 SUPRIM 8GB > Corsair Vengeance LPX 16GB > Kingston A2000 500GB M.2 NVMe > Samsung 860 Evo 500GB > Kingston V300 120GB > WD CB 640GB > Evga G2 750W > Meshify 2 Compact > Windows 10 Pro > Glorious Race Model D > Corsair Gaming MM350 Pro XL > Corsair Strafe RGB MX Brown > Logitech G935 > AOC AG322QCX > 100/100 Mbit

Permalänk
Skrivet av 2000+:

Ser ut som ett NZXT iaf

Fronten är mycket lik, ja.

Skrivet av Kinekin:

Påminner om något gammalt Raidmax chassi.

Möjligt, det är samma stil men jag tycket att alla linjer och detaljer på detta är för rundade/snirkliga, jämfört med Raidmax som mest har ganska raka eller industriliknande detaljer. Skall undersöka deras tidigare modeller dock.

Permalänk

det är ju ett "NZXT Guardian PC case" min kompis har en sånt..

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Permalänk

Touché!

Nästan samma, dock kan nog konstateras att det rör sig om ett NZXT.

Permalänk

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=301824

Där har du det, en av de första träffarna på google bilder när man söker på "plastigt gamer chassi", underbart när en så skämtsam googling ger resultat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irrationell:

Fronten är mycket lik, ja.

Sidorutan är nästan likadan också. Så det är nog en NZXT Guardian om det inte är någon ännu billigare kopia =P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irrationell:

Touché!

Nästan samma, dock kan nog konstateras att det rör sig om ett NZXT.

Nästan?
Är ju ett sådant

Visa signatur

Asus TUF X570-Plus > Ryzen 7 3700X > Noctua NH-U14S > MSI RTX 3070 SUPRIM 8GB > Corsair Vengeance LPX 16GB > Kingston A2000 500GB M.2 NVMe > Samsung 860 Evo 500GB > Kingston V300 120GB > WD CB 640GB > Evga G2 750W > Meshify 2 Compact > Windows 10 Pro > Glorious Race Model D > Corsair Gaming MM350 Pro XL > Corsair Strafe RGB MX Brown > Logitech G935 > AOC AG322QCX > 100/100 Mbit

Permalänk
Skrivet av lanbonden:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=301824

Där har du det, en av de första träffarna på google bilder när man söker på "plastigt gamer chassi", underbart när en så skämtsam googling ger resultat!

Haha! Underbart!

Fick detta skänkt av Alina i uppsala för ca 4 år sedan. Det har stått i mitt garage sedan dess då jag var lite för fåfäng som sjutton-åring för att ha något sådant. Med lite självdistans och taskig budget kommer det nog att fungera utmärkt idag.

Permalänk
Skrivet av Razec:

Nästan?
Är ju ett sådant

Verkar vara något annorlunda mönster på fönstret samt mindre detaljer i fronten. Men ja, det är tveklöst ur samma serie.

Permalänk