Permalänk

Dator 7000 kr till Battlefield 3!

Tjena!

Har en kompis som ska köpa ny dator, hans budget ligger på ungefär 7000 kr och han vill kunna spela Battlefield 3 på absolut högsta möjliga prestanda, tangentbord, mus, skärm, operativsystem finns redan så pengarna ska bara gå till burken.. hoppas ni kan hjälpa till!

Tack på förhand!

Visa signatur

"Det bästa sättet att sluta röka är att aldrig börja!"

/WastingMyLife, 8 år.

Permalänk
Permalänk

Någon som kan ge synpunkter på den datorn? Kan man få ännu bättre för pengarna? Tack som fan iaf!

Visa signatur

/WastingMyLife, 8 år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WastingMyLife:

Någon som kan ge synpunkter på den datorn? Kan man få ännu bättre för pengarna? Tack som fan iaf!

Det ser bra ut tycker jag. Men det skulle vara bra med en bättre processor kylare och och i så fall köpa http://www.inet.se/produkt/5315153/corsair-8gb-2x4096mb-cl9-1... istället.

Visa signatur

Jag har ont i magen :/

Intel Core i5 3570K 3,4Ghz (Ivy Bridge)|EVGA GeForce GTX 550Ti SC|Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP|Cooler Master Hyper 212 EVO|Asus P8H77-I mITX|A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB|OCZ ZT-series 650W 80+ Bronze|BitFenix Prodigy mITX

Permalänk
Avstängd

köp på cdon om du vill få billigare och använd sweclockers rabatt

Permalänk
Medlem
Skrivet av combatzone:

köp på cdon om du vill få billigare och använd sweclockers rabatt

Skulle aldrig ens falla mig in att köpa datorer från något annat företag än inet. Deras support och ja allt dom gör, gör dom så sjukt bra!! Ett av de bästa företagen på marknaden halt klart.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K 3,4Ghz (Ivy Bridge)|EVGA GeForce GTX 550Ti SC|Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP|Cooler Master Hyper 212 EVO|Asus P8H77-I mITX|A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB|OCZ ZT-series 650W 80+ Bronze|BitFenix Prodigy mITX

Permalänk

Har nu kommer fram till denna dator: http://www.inet.se/kundvagn/visa/1509207/speldator
Har bara bytt nätagg från Walkyros dator då den rekommenderade nätdelsstyrkan var 550W (antar att 600W funkar bra då?)
Skulle vara najs med ett snyggare chassi i ungefär samma prisklass som skulle fungera bra till den där

Visa signatur

/WastingMyLife, 8 år.

Permalänk
Skrivet av WastingMyLife:

Har nu kommer fram till denna dator: http://www.inet.se/kundvagn/visa/1509207/speldator
Har bara bytt nätagg från Walkyros dator då den rekommenderade nätdelsstyrkan var 550W (antar att 600W funkar bra då?)
Skulle vara najs med ett snyggare chassi i ungefär samma prisklass som skulle fungera bra till den där

Ser bra ut för en dator som kostar 7k, Ganska snålt med moderkortet dock..
Skulle nog fundat på att köpa en CPU-fläkt så att du kan hålla på klocka och så låter datorn inte lika mycket.
Tack.
~Pkz

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D
Intel Core i7 10700K
MSI Gaming GTX 1080 TI
ASUS ROG Strix Z490-F Gaming
Noctua NH-D15

Permalänk
Medlem

Är inte CPU fläkt ett måste?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fertyn:

Skulle aldrig ens falla mig in att köpa datorer från något annat företag än inet. Deras support och ja allt dom gör, gör dom så sjukt bra!! Ett av de bästa företagen på marknaden halt klart.

Fanboy...

Permalänk
Medlem
Skrivet av combatzone:

Fanboy...

Hahaha jag vet, men dom är ju så bra! Cdon är bra dom också, har köpt majoriteten av mina produkter där

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av pannnkakan:

Ser bra ut för en dator som kostar 7k, Ganska snålt med moderkortet dock..
Skulle nog fundat på att köpa en CPU-fläkt så att du kan hålla på klocka och så låter datorn inte lika mycket.
Tack.
~Pkz

Tips på bättre moderkort? Vill inte att det ska bli för dyrt bara. Skicka även länk på nån bra CPU-fläkt.

Visa signatur

/WastingMyLife, 8 år.

Permalänk
Medlem

Har plockat ihop en lista som ligger på priset 7003kr. Har samma delar (annat moderkort), och den maxar allt jag har testat. Jag har testat BF3, Crysis2, Supreme Commander, Skyrim och BF BC 2. Jag kör på 1920 1080. Här kommer listan!
http://www.inet.se/kundvagn/visa/1531295/2012-02-24
Hoppas att det hjälper Skicka meddelande om du har några frågor

Permalänk
Medlem
Skrivet av fridh96:

Har plockat ihop en lista som ligger på priset 7003kr. Har samma delar (annat moderkort), och den maxar allt jag har testat. Jag har testat BF3, Crysis2, Supreme Commander, Skyrim och BF BC 2. Jag kör på 1920 1080. Här kommer listan!
http://www.inet.se/kundvagn/visa/1531295/2012-02-24
Hoppas att det hjälper Skicka meddelande om du har några frågor

För det första maxar den inte bf3 och för det andra så är dual fan OC billigare. Vilket är bättre än bara en fan utan OC?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hmm... Sant, men vet du om det grafikkortet är bra?