Corsair svarar på SweClockers test av Vengeance K90 och K60

Permalänk
Medlem

Varför ska ni smuts kasta Corsair Sweclockers, dåligt mycket dåligt. Håll sånt här för er själva.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Inaktiv

Jag köper inte deras förklaring. Jag köper ett mekaniskt tangentbort för att jag vill ha mekaniska brytare. Att blanda in rubberdome, det är bara snålt. Men det kanske kommer en K70/K100 med bara mekaniska brytare. Gör om och Gör rätt =P

Permalänk
Medlem

Riktigt bra gjort av corsair att svara på kritiken tycker jag!:)

Dock borde dom ändå skriva på kartongen att alla inte är mekaniska, eller så släpper dom ett nytt där alla tangenter är mekaniska.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem

om det nu är en "bra" grej, varför skriver de då inte det på förpackningen?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerkanftw:

Riktigt bra gjort av corsair att svara på kritiken tycker jag!:)

Dock borde dom ändå skriva på kartongen att alla inte är mekaniska, eller så släpper dom ett nytt där alla tangenter är mekaniska.

Exakt vilka knappar är sk rubber dome?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Define R2, Fractal Newton R2 800W, INTEL CORE I7 980, 12GB Corsair pc 12800. Ny gpu skall inhandlas

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Haziza:

Varför ska ni smuts kasta Corsair Sweclockers, dåligt mycket dåligt. Håll sånt här för er själva.

Konstig åsikt.
Om Corsair skickar ett statement till Sweclockers är det väl jättebra att det publiceras? Då kan användarna (vi) själva bedöma vad de tycker.

Permalänk
Medlem

Vilket jävla skitsnack av corsair.
Ljug rakt igenom.

Extremt dålig bortförklaring på eX F-knapparna, fine att dom inte använder det på macro skiten sure. Men F-knapparna ska verkligen inte ingå i deras löjliga bortförklaring.
Dom kan inte veta mycket om gaming dom, eller dom kanske inte vet vad EX starcraft2 är, WoW etc etc etc.

Men inte första gången ett företag försökt få dåliga saker till "FEATURE!!!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Varför ska ni smuts kasta Corsair Sweclockers, dåligt mycket dåligt. Håll sånt här för er själva.

Det hade varit smutskastning om de påstod något som var osant, nu skickade de med Corsairs svar och deras egna motivering. Jösses.

Toppen att det klargörs, jag hade blivit tjurig om jag lagt ut så mycket pengar och fått en blandning. Uppkattar tangentbordstesterna.

Permalänk

Vilket hat de e i den här tråden...

Sen till alla som menar att det är en besparnings teknik, kan inte tänka mig att corsair sparar in på att framställa halva i mekaniska o andra halvan i rubber dome...

Menar att splätta på mekaniska brytare på alla tangenter lär kosta mindre än att individuellt sätta vissa delar till rubber dome, blir ju svårare, mer tidskrävande produktions messigt... Är inte så värst insatt, men tror verkligen inte att dem satt rubber dome bara för att spara in... låter ju helt löjligt.

Har personligen k60 varianten och är himla nöjd med den. Enda nackdelen är att vristskyddet är ett skämt... Satt på plats den när ja fick tangentbordet och tog av den efter 5minuters användande...

Visa signatur

Dator:: P9X79 Deluxe || Intel Core i7-3930K CPU @ 3.20GHz, Corsair H100 || Corsair Vengance 4x8 GB @ 1600MHz || Samsung 830 128GB || AMD Radeon HD 7870 ~Stock ||
Laptop:: ASUS Zenbook i7, 4gb ram, nVidia 620m

Permalänk
Medlem

Kul att se att dem svarar på kritiken, men helt allvarligt så var de dem sa helt klar bullshit. Skulle det vara en funktion så hade det väl stått på lådan? Dessutom spelar endel folk med F1-F5 wow istället för 12345. Det är väldigt dåligt i så fall.

Permalänk
Medlem

"Mer distinkt" ... Vänta nu, de har ett tangentbord fyllt av mekaniska knappar, och väljer sedan istället dome-brytare istället för bara en klickig variant av de mekaniska!?

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Varför ska ni smuts kasta Corsair Sweclockers, dåligt mycket dåligt. Håll sånt här för er själva.

På vilket sätt menar du att Corsair smutskastats?

  • Sweclockers gjorde en recension där dom sa vad dom tyckte.

  • Corsair höll inte med och Sweclockers lät dom lägga fram sin syn på saken.

  • Vi medlemmar diskuterar det hela.

Är det inte just så här det ska gå till?

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk
Medlem
Skrivet av NonnePonne:

Har personligen k60 varianten och är himla nöjd med den. Enda nackdelen är att vristskyddet är ett skämt... Satt på plats den när ja fick tangentbordet och tog av den efter 5minuters användande...

Det är ett överlag bra tangentbord, men Corsairs val att köra vissa tangenter med rubber dome är konstigt. Jag har chassi och nätagg från Corsair, men det hindrar inte mig från att kritisera dem om de gör tveksamma lösningar.

Ska sägas att jag föredrar dome själv, har ett MS X4 som jag verkligen gillar. Jag skulle inte vilja att det hade vissa tangenter i mekansk variant, mish-mash känsla när man skriver (även om vissa tangenter inte används så ofta som andra).

Permalänk
Medlem

Oavsett (debatt: ruber-dome pga. pris vs. "funktion") så kunde de nämnt detta på förpackningen.

Permalänk
Medlem

Sånt skitsnack! Tycker bara illa om dom nu med denna kassa bortförklaringen. Jag har själv K60 och är ganska nöjd (köpte de för några månader sedan) men efter deras skitsnack så vill jag ju nästan slänga de åt helvete och köpa ett annat:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

om det nu är en "bra" grej, varför skriver de då inte det på förpackningen?

Så tänkte jag med.

Falsk marknadsföring.

Nä, corsair har snålat in på tangentbordet och nu när de blitt ertappade så slänger de iväg en smått skrattretande förklaring.

Permalänk

Jag köpte ett K90 i början av januari i tron att hela tangentbordet var utav mekaniska brytare. Det står faktiskt det på förpackningen, dem säger faktiskt inte att det är rubberdome på vissa av tangenterna. Jag känner mig lurad av att det är delvis rubberdome tangenter. Speciellt för det priset jag gav och för att det är inte något litet asiatiskt märke, utan ett stort och välkänt företag som Corsair.

Att macro knapparna var rubberdome är helt okej för det ser ut som en på slängd extra funktion som jag ville ha. Men att System knapparna är rubberdome är bara dåligt, speciellt när dom marknadsför tangentbordet med mekaniska brytare!

I överlag ett bra tangentbord, men känner mig fortfarande lurad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NonnePonne:

Vilket hat de e i den här tråden...

Sen till alla som menar att det är en besparnings teknik, kan inte tänka mig att corsair sparar in på att framställa halva i mekaniska o andra halvan i rubber dome...

Menar att splätta på mekaniska brytare på alla tangenter lär kosta mindre än att individuellt sätta vissa delar till rubber dome, blir ju svårare, mer tidskrävande produktions messigt... Är inte så värst insatt, men tror verkligen inte att dem satt rubber dome bara för att spara in... låter ju helt löjligt.

Har personligen k60 varianten och är himla nöjd med den. Enda nackdelen är att vristskyddet är ett skämt... Satt på plats den när ja fick tangentbordet och tog av den efter 5minuters användande...

Vinst och pengar är tyvärr det som styr branschen. Mekaniska är ju dyrare att köpa in, inte att sätta på själva tangentbordet (måste det väl vara?) Men sparar dom in 40 knappar på varje tangentbord som jag fått det till i K90's fall så sparar dom nog in en rejäl slant i slutändan på sitt materialval. Att sen just vi inte gillar det är ju våran sak

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av Murpie:

Oavsett (debatt: ruber-dome pga. pris vs. "funktion") så kunde de nämnt detta på förpackningen.

Exakt!

Informationen på förpackningen och produktbeskrivningen på Corsairs hemsida anger:
Key Switches: Cherry MX Red Mechanical

Dessutom finns det andra problem med dessa tangentbord, läs mer på Corsairs forum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Varför ska ni smuts kasta Corsair Sweclockers, dåligt mycket dåligt. Håll sånt här för er själva.

Vad syftar du på? Vadå smutskasta.. De nämner saker som är dåligt med Corsairs produkter, det är inget som ska hållas hemligt om det är det du syfta på. Lär dig skriva.

Ont: Mycket bra recension på de här två tangentborden, Corsair förklarar bort sig med nonsens. Om det nu är så bra med rubber dome på macro och f knapparna som inte används så ofta, varför inte då nämna detta underverk på kartongen? Deras svar på Sweclockers kritik var mytomspunnen sörja i högsta grad.

Permalänk
Medlem

Bullshit.

Permalänk
Medlem

Skitsnack från corsairs sida anser jag. Och att sedan kalla tangentborden för mechanical keyboard är ju helt fel eftersom de egentligen är en "hybrid" och detta borde även framstå på förpackningen att det ej är mekaniskt för man kan fan inte kalla ett tangentbord för mekaniskt om 2/3 är mekaniskt för mekaniskt är 3/3 och inte 2/3.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SurvivingDino:

Informationen på förpackningen och produktbeskrivningen på Corsairs hemsida anger:
Key Switches: Cherry MX Red Mechanical

På deras hemsida kan man läsa i Tech Specs att det är dome på vissa tangenter.

Citat:

Tuned silicon dome keyswitches: F1 through F12, Esc, PrtScn, Scroll Lock, Pause/Break, Insert, Home, Page Up Page Down, Delete, and End

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Haziza:

Varför ska ni smuts kasta Corsair Sweclockers, dåligt mycket dåligt. Håll sånt här för er själva.

Vad har de sagt för att smutskasta Corsair?

Permalänk

Har inget corsair bord men detta låter lågt att de inte skriver ut det på förpackningen och förklaringen är juh sktisnack. Gör om gör rätt!

Har nätagg och chassi från corsair som är grymt men detta var bara löjligt.

Sitter själv på ett Qpad Mk85 och har aldrig varit mer nöjd! Ett super tbord så Qpad is the best.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

På deras hemsida kan man läsa i Tech Specs att det är dome på vissa tangenter.

ja men corsair försvarar ju sitt val med att dome-switcharna fungerar bättre på just dessa knappar, alltså att det är en feature, och då borde de väl rimligtvis lyfta fram den? på typ kartongen också? som det är nu så lyfter de bara fram att tangentbordet har mekaniska brytare, och underförstått menar att det är bättre... vilket då motsäger deras bortförklaring

edit: jag sitter själv på dome-switchar och är nöjd så jag klankar inte ner på den tekniken, mer hur corsair valt att hantera detta

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

-1 för Corsair denna gången.
Om dem nu skall svara på Sweclockers recension kan dem ju i alla fall komma med ett vettigt svar.
Sen är det aningen underkänt att inte märka ut på kartongen att dem använder två olika brytare.

Visa signatur

ASUS Maximus Gene V -//- Intel Core i5 3570K 4,2GHz -//- 24GB Corsair Vengeance DDR3 1600MHz
ASUS Geforce GTX 970 STRIX -//- 256+128GB ADATA SSD / 3+2TB WD Black -//- Silverstone Temjin TJ08

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

ja men corsair försvarar ju sitt val med att dome-switcharna fungerar bättre på just dessa knappar, alltså att det är en feature, och då borde de väl rimligtvis lyfta fram den? på typ kartongen också?
edit: jag sitter själv på dome-switchar och är nöjd så jag klankar inte ner på den tekniken, mer hur corsair valt att hantera detta

Det borde helt klart stå på kartongen.

Jag själv använder Esc/F1-F12 hyfsat mycket när jag spelar och även en del i desktop-bruk (snabbtangenter i Windows osv).

Permalänk

Politik till svar, nej. Det är fan inte ok, deras headsets är värdelösa också...

Permalänk
Inaktiv

Håller med det många andra skrivit att det är fult av Corsair att inte skriva med detta på förpackningen, speciellt om det nu är en sådan speciell feature. Tror dock inte det handlar om en snålning från deras sida, utan snarare ett försök till nytänk som tydligen inte gick hem. Sitter själv på ett mekaniskt tangentbord med Cherry MX Brown och skulle aldrig i världen uppskatta ett blandat tangentbord, men det finns säkert de som gör.