Microsoft lanserar Windows 8 Consumer Preview

Permalänk
Medlem

tänkte bara fråga om en liten offT fråga, någon mer som fått upp felkoden : 0xc0000260 ?

Kan tillägga att jag kör med virtualbox i mac!

EDIT: problemet är borta nu, löste problemet lite sökning:D

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Jag testade win 8 lite nu, och det känns lite "fel" med "surfplatta menyn" men såg att det gick att få det som win7 ungefär... men gillar nog win7 lite mer ändå.

Det var nog allt från mig, dock efter endast 5 min användande.

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Jag testade win 8 lite nu, och det känns lite "fel" med "surfplatta menyn" men såg att det gick att få det som win7 ungefär... men gillar nog win7 lite mer ändå.

Det var nog allt från mig, dock efter endast 5 min användande.

Sättet som du använder citattecken på är nära nog en konstform.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Aorus X570 Elite | AMD 5900x | MSI Radeon RX 6800

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrDuke:

Sättet som du använder citattecken på är nära nog en konstform.

Tycker det är konstigt att någon alltid måste kommentera vad en annan skrivit..

On-T: Har fortsatt att köra in win8 idag och enda problemet jag stött på än så länge är när man ska stänga av datorn och den endast gör en omstart. Annars så är jag för tillfället positivt överraskad.

Jag tycker startmenyn/Metro när man fått det som man själv vill är riktigt smidigt. Som någon tidigare i tråden sa; Man slipper leta runt bland alla program som i den gamla startmenyn.

Sökfunktionen är även den underbar och likaså resource monitor.

Jag kommer förmodligen hoppa in och skriva några rader till efter jag har använt det i några fler timmar

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Skrivet av bourne94:

tänkte bara fråga om en liten offT fråga, någon mer som fått upp felkoden : 0xc0000260 ?

Kan tillägga att jag kör med virtualbox i mac!

EDIT: problemet är borta nu, löste problemet lite sökning:D

Skulle du kunna förklara hur du gjorde? Har nämligen exakt samma problem :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mylifestyle95:

Skulle du kunna förklara hur du gjorde? Har nämligen exakt samma problem :/

Hej!:)

Det är så att jag är väldigt naiv av mig... och utgår från du kör med virtualbox?
Men jag gick in i virtualbox ---> windows8 (?) ----> system ----> processor -----> någon ruta som ska kryssas i (vet inte vad den heter, men det är bara 1):)

Hoppas det hjälpte, och säg till gärna om du behöver en bättre förklaring (är kass på förklaringar):)

Lycka till;)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Har använt det några dagar nu och tycker att det känns bra faktiskt.
Kan bli något.

https://skydrive.live.com/redir.aspx?cid=24a022f26aa60ee9&res...

Permalänk
Skrivet av bourne94:

Hej!:)

Det är så att jag är väldigt naiv av mig... och utgår från du kör med virtualbox?
Men jag gick in i virtualbox ---> windows8 (?) ----> system ----> processor -----> någon ruta som ska kryssas i (vet inte vad den heter, men det är bara 1):)

Hoppas det hjälpte, och säg till gärna om du behöver en bättre förklaring (är kass på förklaringar):)

Lycka till;)

Vet inte vad virtualbox är, jag kör med windows 7, är det ett program jag ska skaffa ? :>

Permalänk
Medlem

Var hittar man produktkoden då?

Jag kan inte skapa en bootbar sticka.. när jag klickar på det tredje steget börjar programmet formatera stickan och ett par sekunder senare får jag felmeddelandet att jag ska kontrollera USB-sticka eller ISO fil.. 8GB USB-stickan fungerar fint annars.

Vad tror ni är fel? Måste jag ladda ner ISO-filen igen?

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av heekzz:

tacka vet jag Virtualbox!

Fick byta från Virtulbox till WM-Player då verktygslisten försvann i VB och jag inte längre kunde köra fullskärm. Mycket konstigt.

Netbook Samsung N210

Tyvärr kan man inte installera StayConnected_212_Huawei från telenor då installationen säger ifrån om det inte installeras på något mellen XP och Win7:) Inget mobilt bredband med andra ord. Gränsnittet på en Netbook utan mus tillför heller inget från Windows 7, snarare tvärt om. Surplatte OS kanske?

Workstation-uppgradering från Vista partition
Nvidiadrivarna fungerar bra på GTX 590 men Nvidias kontrollpanel hittar jag inte.
Inte heller mitt ljudkort fungerar med någon port (C-Media CMI8770 PCI chipset - 8CH audio single chip with DTS® Connect and Dolby® Digital Live Real-Time Content Encoder )
Gränstitten fungerar bättre med mus än med Netbookens platta. Skulle mer kunna tänka mig ha ett färdigt Windows 8 på den.

Summa kardemumma: Tar bort Windows 8 och kanske leker med det i Virtuell maskin istället.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mylifestyle95:

Vet inte vad virtualbox är, jag kör med windows 7, är det ett program jag ska skaffa ? :>

Jag kanske missuppfattade dig, men du ville väll testa win8 med en virtuell maskin?
virtualbox är det enda jag testat, men finns nog en hel del fler (och bättre?) men jag tycker det funkar bra... dock gick det inte så bra igår på XP så ska testa igen lite senare (fick felmeddelande, "skicka felrapport").

Virtuell box är ett (av många) program som kör virtuell maskin.

Länk: https://www.virtualbox.org/

Skrivet av Dava:

Var hittar man produktkoden då?

Jag kan inte skapa en bootbar sticka.. när jag klickar på det tredje steget börjar programmet formatera stickan och ett par sekunder senare får jag felmeddelandet att jag ska kontrollera USB-sticka eller ISO fil.. 8GB USB-stickan fungerar fint annars.

Vad tror ni är fel? Måste jag ladda ner ISO-filen igen?

Produkt koden står där man laddar ned .iso filerna, precis under.
har inte länken just nu, men det är alles under vilken version du kör (språk).

Ang problemet med usb, så vet jag inte så mycket om det.

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Virtualbox fungerar bra, men märkte att jag fick lite problem om jag aktiverade 2d/3d-accellerationsstöd. Kanske är något lokalt, har senaste Nvidia drivern. Men kör jag utan det aktiverat (ingen stor skillnad i prestanda heller) så rullar det på. Det man ska tänka på när man kör VM är att operativet inte kommer kännas lika mjukt eftersom det inte har tillgång till direkt hårdvara eller riktiga drivers. VB har sina Guest Additions som gör det mycket bättre, men det finns inget till Win 8 än (antagligen först efter riktig release).

Windows 8 är helt ok, tar ett tag att vänja sig med nytänket. Undrar hur flashiga grejer får vara på startmenyn. Finns en risk att det blir lite flimmrigt efter ett tag, ungefär som att köra AB utan någon form av adblocker/noscript. Jag som inte gillar animerade avatarer på forum ens.

Permalänk

Allt fungerar bra utom dessa äckliga Metroapps, korkade urusla crapapps som är så kriminellt nedskalade att man knappt kan göra några inställningar alls. Hur tar man t.ex bort ett mailkonto som jag la till för deras mailapp? Går att ta bort andra man lägger till sen genom att högerklicka men det går då fan inte på det man la till först. Imbeciller.

Visa signatur

Battlestation:Core i7 2600k kyld av en Corsair A70 | MSI P67A-C45 (skitbräda) | 4x4GB Corsair Vengance @1600 | Gainward GTX 570 | 80GB Intel X25M för OS. 64GB Crucial M4 för spel | NZXT H2 | Sony 40" EX720 | Win7 Ultimate x64

Och en Ipad gen3 för slösurf.

Permalänk
Skrivet av leafbranch:

Älskar Messaging och epostklienten i W8, så otroligt mycket bättre och smidigare än Messenger till win7.

Testa trillian så slipper man köra anus messenger och anus skype och har istället allting i ett program.
Skype
messenger (stödjer multipla messengerkonton)
ICQ (om man nu är jävligt retro)
IRC
Och alla de som är vanliga i staterna typ Yahoo/etc etc

Permalänk

Vad blir skillnaden emellan att installera Windows 8 som OS, än att installera det via virtuell maskin?

Permalänk

soundblaster drivrutiner

Nån som har sb kort och kör win8?
jag har Sound Blaster X-Fi XtremeGamer och vil gerna testa win8 på burken...:=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mylifestyle95:

Vad blir skillnaden emellan att installera Windows 8 som OS, än att installera det via virtuell maskin?

Flera har tagit upp det redan i tråden, t.ex. jag ett par inlägg ovan och även en länk till Microsofts förklaring på första sidorna. En VM har inte direkt hårdvaruaccess och samma driversupport som en vanlig installation. Det innebär att framförallt grafiska prestandan blir sämre, vilket Windows 8 är beroende av för att bli mjukt. Men det duger för att känna på operativet utan att göra en fysisk installation, så länge man känner till begränsningarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nexus3132:

Nån som har sb kort och kör win8?
jag har Sound Blaster X-Fi XtremeGamer och vil gerna testa win8 på burken...:=)

Du menar sandybridge moderkort? Isåfall, jag har det.

De flesta drivrutiner fungerar likadant på W8 som W7.

Permalänk
Medlem

Får bara bluescreen i min Virtual PC....

Vill ju så gärna testa.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Sådär... Nu har jag suttit ned Windows 8 i några dagar. Är inte ett dugg impad tyvärr. Metro känns skumt som fanken. Men resten av Windows känns som en klumpig version av Windows 7. Jag hoppas på att Microsoft gör många förbättringar till den färdiga versionen.
Personligen så kommer de vara svårt för mig att gå över till Windows 8. De kommer ´troligtvis bara vara en nödvändig funktion för nya program eller spel som bara finns i Windows 8. Då som först emigrerar jag till de.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk

Windows 8.. Vilket skräp. Nej jag fortsätter köra 7

Visa signatur

Dator 1: Intel core i7 3930K @ 4,7Ghz, Asus P9X79 Deluxe. Crucial Ballistix Tactical Tracer DDR3 (32GB),Crossfire 2x MSI Radeon 7970 OC Edition 3GB, Tagan 800W NA, SanDisk 120GB systemdisk, EK 360 kit + 120mm extraradiator.
Dator 2: AMD FX 8350, Gigabyte 990FXA UD3, Crucial ballistix DDR3, Nvidia GTX 480, Corsair 650W, 2x OCZ Agility, Thermaltake bigwater 760 vattenkylning.