HDD krash???snälla hjälp!

Permalänk

HDD krash???snälla hjälp!

min HDD gjorde ett fruktansvärt oljud idag...tröck på datorn åsså komm d där fruktansvärda oljudet,trodde först d va fläkten som va orsaken på nå sätt,så ja stände av datorn å tittade inne i den lite,inga sladdar låg över fläkten lr nå så ja slog på datorn igen,samma otäcka oljud...då greps ja av panik å sprang å rinde till nå polare om hjälp,men ingen va hemma....så ja tog mod å tröck på datorn igen,då va den helt normal,flöt på fint å oljudet va borta......ser d mörkt ut för min HDD??? e ja nära en krash,lr va d bara nått me att datorn va hur kall som helst när ja tröck på den(e svinkallt inne på rummet mitt),lr har d ingen betydelse när d gäller HDD???ja e så förbannat förvirrad....ja kan fan inte få nån ro från å me nu när ja trycker på datorn...kommer alltid ha den här rädslan av att den när som helst kan krascha när ja startar den....kan nån hjälpa???

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Flytta snabbt som fan över all viktig information du kan tänkas ha på disken till en CD-skiva eller andra HD, och sedan är det bara att vänta tills den ger sin sita suck. Kan även vara en bra idé att beställa en HD redan nu, så du inte är utan när din nuvarande väl dör.

Permalänk

jo,nog har ja tänkt på att flytta över allt viktigt till en cd-skiva,men d vore bra om min cd-brännare funkade....den e kaput=/...å ny HDD kan ja lova att ja ska köpa!!ska fan hålla mej så långt borta från IBM skiten som man möjligen kan komma den här gången!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Min 40 GB Ibm (60 GXP) har kraschat för andra gången, å nu vill den inte repareras av ibms repair program.

Edit. Om man börjar höra konstiga ljud från sin IBM så börjar dagarna räknas ner =(.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk

hmm,tycker d e lite konstig,för när ja slår på datorn efter att den har stått orörd i några timmar så hörs d där oljudet igen,men sen om ja stänger av den så fort ljudet kommer,osch sen slår på datorn igen så funkar allt hur bra som helst.....hmm,har en liten fråga:kan d vara så att d kan va fläkten inne i datorn som e för kall,å oljudet kommer från fläkten när man i början startar datorn????

Visa signatur