diablo 3 2560x1600 req

Permalänk
Medlem

diablo 3 2560x1600 req

Tjena, räcker ett GTX 570 för att lira D3 i 2560 x 1600+högsta settings?
Eller bör jag överväga att köpa ett till o köra SLI?

Permalänk
Medlem

Tänk på grafikminne! 570 har inte så mycket som tex 580 samt 79xx har!

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!

Permalänk
Medlem

Fick betan igår och har inte droppat under 120 FPS någon gång i 1080p, med allting på max. Det är väloptimerat, allting flyter på min mbp också om jag drar ner skuggorna till low.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfmimd:

Tänk på grafikminne! 570 har inte så mycket som tex 580 samt 79xx har!

jo, har också tänkt på det, men har hört att D3 bara drar runt 500vram(?)

Permalänk
Medlem

750~ får jag i memory usage när allt är på max, det är dock i 1920.

så för 2560 så behöver man nog minst 1gb, det ska inte vara några problem..

ingen aning hur bra 570 hänger med i den upplösningen med 4 spelare å en massa effekter... bör nog räcka men man vet ju aldrig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saven:

750~ får jag i memory usage när allt är på max, det är dock i 1920.

så för 2560 så behöver man nog minst 1gb, det ska inte vara några problem..

ingen aning hur bra 570 hänger med i den upplösningen med 4 spelare å en massa effekter... bör nog räcka men man vet ju aldrig

Med 3 har jag droppat till runt ~70-80, men å andra sidan är det en beta och jag har inte uppdaterat mina drivrutiner heller. Får se helt enkelt!

Permalänk
Medlem

Hoppas min dator duger till max..det verkar ju inte så krävande?

Visa signatur

Data 00110011

Permalänk
Medlem

jag kör det i 6040*1080 i eyefinity (fullscreen windowed) = bara en gpu används av mina tre. Flyter alltså bra med allt på max i 3x full HD med 1st 6970 med de settings som går att ställa in i Betan 45-60fps!

Visa signatur

Core i7 2600K @ 4.4ghz | Corsair Cooling Hydro H70 | Asus SABERTOOTH P67 B3 | 16GB Corsair 1600MHz VENGEANCE | OCZ ZX-series 1250W[ 80+ GULD | !! TriFire !! XFX HD6990 4GB (Arctic Accelero Twin Turbo kylare) + Sapphire 6970 2GB, alla "Tre" @ 901/5500mhz | 3x 24" LED 3x1080P @ 6028x1080 Eyefinity | 80GB X25 Intel SSD | Byggt i ett Fractal Define XL | Högtalare: LOGITECH Z-906 5.1 THX |

Permalänk
Medlem

Verkar ju ärligt som att D3 är typ 5år efter. Kollade på diablowiki och där står att d3 kräver 1kärnig processor på 2,8ghz , windows xp , nvidia 7800gt :S asså stenåldern nästan ju blev faktiskt mindre taggad på d3 nu verkar ju som vi kommer få se ett spel som redan är gammalt vid release. :S

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av mOOpiTh:

Verkar ju ärligt som att D3 är typ 5år efter. Kollade på diablowiki och där står att d3 kräver 1kärnig processor på 2,8ghz , windows xp , nvidia 7800gt :S asså stenåldern nästan ju blev faktiskt mindre taggad på d3 nu verkar ju som vi kommer få se ett spel som redan är gammalt vid release. :S

Är väl inte helt förvånande när D3 har jobbats på i sådär 4år officiellt... dock är det väl sällan man spelar Blizzards spel för att uppnå grafisk extas... då bör man välja andra spel.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem

Man spelar inte Blizzards spel för grafiken.

Dessutom gäller de där inställningar absoluta minimum - maxar du det behöves det -antagligen- lite mer kräm.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Sen tillkommer det säkert en massa plugins som äter minne

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX3060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av anden12:

Är väl inte helt förvånande när D3 har jobbats på i sådär 4år officiellt...

De visade en lång gameplay trailer redan 2008 (på WWI). Spelet såg ut som det gör nu, så det var ingen tidig version de kastade. Så de har jobbat på spelet väldigt länge.

Som andra redan sagt, ska inte vara något problem med D3 i 2560x1600 och ett GTX 570.

Permalänk
Medlem

ligger kring 95-105 fps (singleplayer,med 4 spelare bör det bli mkt lägre) med AA aktiverat (vet ej om det är x2,x4,x8) samt "application controlled" i nvidias control panel dock bara i 2560x1440 men med hyffsad cpu (mild klockad 4.5) och ett 580 som körs i 940 vet inte hur många % snabbare ett 580 är jämfört med ett 570 men du borde klara 60 fps gränsen iaf.

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av anden12:

Är väl inte helt förvånande när D3 har jobbats på i sådär 4år officiellt... dock är det väl sällan man spelar Blizzards spel för att uppnå grafisk extas... då bör man välja andra spel.

Sant men lite tråkigt är det ju med ett nytt spel som är flera år gammalt vid release? Oavsett så kommer jag köpa spelet och förmodligen älska det men bättre grafik hade ju varit ett + i kanten

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Discokungen
Skrivet av hav:

Fick betan igår och har inte droppat under 120 FPS någon gång i 1080p, med allting på max. Det är väloptimerat, allting flyter på min mbp också om jag drar ner skuggorna till low.

Märkligt, för det droppar rätt ordentligt för mig på sina ställen. Både med och utan SLI, kan tilläggas. Det är lite konstigt, men spelet är inte grafikkrävande i alla fall!

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem

Grafiken i spelet är anpassat för snabb och lätt portning till konsol. Därför det inte är speciellt snyggt eller krävande.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av mOOpiTh:

Sant men lite tråkigt är det ju med ett nytt spel som är flera år gammalt vid release? Oavsett så kommer jag köpa spelet och förmodligen älska det men bättre grafik hade ju varit ett + i kanten

Ja lite tråkigt är det allt, men jag tror om man ställer upp inställningarna en del så ser det nog skapligt ut. Kanske kommer flera grafikinställningar sen också, då det lär vara fler i communityn som vill ha det.

Skrivet av Pimpim666:

Grafiken i spelet är anpassat för snabb och lätt portning till konsol. Därför det inte är speciellt snyggt eller krävande.

Har du någon källa på det eller bara nåt du slänger ur dig?

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem

Med senaste beta ändringar på interfacet är det ganska klargjort att det kommer bli ett Casual-Diablo.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ctrl:

Med senaste beta ändringar på interfacet är det ganska klargjort att det kommer bli ett Casual-Diablo.

Bra. Diablo 2 hade massa helt onödiga dryga moment som jag gärna slipper.
Att de tagit bort behovet att fylla sitt inventory med potions, charms och scrolls välkomnar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Märkligt, för det droppar rätt ordentligt för mig på sina ställen. Både med och utan SLI, kan tilläggas. Det är lite konstigt, men spelet är inte grafikkrävande i alla fall!

Jag har börjat upptäcka lite småställen där jag fryser till, men de flesta verkar säga att det är för att spelet fortfarande har debugkod som försöker ladda texturer som redan är laddade. Får väl se antar jag...

Permalänk

Någorlunda OT, men jag verkar vara i stort sett den enda på jordklotet som fortfarande har inloggningsproblemet.. (315300)..

Visa signatur

Citera för en pris ettan lös!

Permalänk
Medlem

Grafiken i Diablo 3 är inte direkt awesome så det är nog inga problem. Hade kanske varit värre om dom kört med Unreal Engine 4.
Finns väl knappt ens reflektioner och grejer när det är blött, om det ens är blött nån gång då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FL3JM:

Grafiken i Diablo 3 är inte direkt awesome så det är nog inga problem. Hade kanske varit värre om dom kört med Unreal Engine 4.
Finns väl knappt ens reflektioner och grejer när det är blött, om det ens är blött nån gång då.

det finns vatten och ja tillochmed i betan har jag gått igenom pölar där man ser fullmånen från himlen speglandes i vattenytan.

tänk också på att vi i eu inte har så rättvis ping då servrarna ligger i usa.

jag smålaggar fram hela tiden med 100+ fps och droppar aldrig under 95 men ändå småfryser det någon tiondels sekund i bland
pga Latency troligtvis.

normalt sätt lirar jag med både tripple buffering och v sync men testade utan bara för att se min fps.

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Bra. Diablo 2 hade massa helt onödiga dryga moment som jag gärna slipper.
Att de tagit bort behovet att fylla sitt inventory med potions, charms och scrolls välkomnar jag.

Potions hade du i bältet.
Varför skulle du vilja fylla inventory med scrolls, det räckte utmärkt med en tp tome.
Att de tagit bort charms är förövrigt helt efterblivet, var ju hur viktigt som helst med skillers osv.
Men antagligen vill de att folk ska vara jämnstarka istället för att man ska behöva tokfarma hrs och charms med bottar.
Jag tror inte att d3 kommer ha i närheten av samma spelvärde som d2 och lod hade, om jag lägger ens en tiondel av vad jag la på d2 och lod så blir jag förvånad.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem
Skrivet av frillan125:

Ja lite tråkigt är det allt, men jag tror om man ställer upp inställningarna en del så ser det nog skapligt ut. Kanske kommer flera grafikinställningar sen också, då det lär vara fler i communityn som vill ha det.

Har du någon källa på det eller bara nåt du slänger ur dig?

Hur har du lyckats undvika betan eller alla filmer ur spelet?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Hur har du lyckats undvika betan eller alla filmer ur spelet?

Spelet börjades utveckla för en herrans massa år sen och har kört på en enkel look precis som 1an och 2an. Man spelar väl ändå inte blizzard spel för grafiken? Sen att grafiken skulle passa bra till en konsolportning är kanske sant, även om det sägs att konsol versionen ska utvecklas vid sidan av, hurvida det är sant eller ej vet jag inte.

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem

Ni som är ute efter grafik är bara för mycket för mig.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Discokungen
Skrivet av hav:

Jag har börjat upptäcka lite småställen där jag fryser till, men de flesta verkar säga att det är för att spelet fortfarande har debugkod som försöker ladda texturer som redan är laddade. Får väl se antar jag...

Det blir bättre när man kommer in i storyn en aning. Den första minuten är helt horribelt seg.

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Är väll som många andra spel (dålig kod), har inte ens stadiga 125fps i HoN med min dator.
Och load på kortet går aldrig över 50%

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.