Permalänk
Medlem

Installer virtuallbox i ubuntu

http://www.ladda-upp.com/bilder-a/virtualbox-292.png

Varför blir det så när jag försöker installera om virtualbox? efter sen strömmen gick på datorn då jag hade virtualbox igång med windows7 så gick den inte att starta efter det då jag försökte installera om det så blir det såhär trotts att jag tagit bort det gamla

bilden funkade inte
Permalänk
Skrivet av mickej79:

http://www.ladda-upp.com/bilder-a/virtualbox-292.png

Varför blir det så när jag försöker installera om virtualbox? efter sen strömmen gick på datorn då jag hade virtualbox igång med windows7 så gick den inte att starta efter det då jag försökte installera om det så blir det såhär trotts att jag tagit bort det gamla

Om jag tolkar din fråga rätt så

  1. Fungerade Virtualbox

  2. Strömmen gick

  3. Virtualbox går inte att starta längre och det blev "såhär"

Det är ganska otydligt vad "såhär" betyder och det uppskattas om du kan förklara lite mer tydligt vad som händer samt bifoga eventuella felmeddelanden och/eller skärmdumpar som visar felet tydligt.

EDIT: Här är bilden för de som inte orkar klicka på länken.

Vad händer om du klickar på "Installera"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuaWUbIufvqW:

Om jag tolkar din fråga rätt så

  1. Fungerade Virtualbox

  2. Strömmen gick

  3. Virtualbox går inte att starta längre och det blev "såhär"

Det är ganska otydligt vad "såhär" betyder och det uppskattas om du kan förklara lite mer tydligt vad som händer samt bifoga eventuella felmeddelanden och/eller skärmdumpar som visar felet tydligt.

Det är så att min vän som råka ut för detta och tänkte då höra med er om ni viste vad det kan vara?

Dina punkter stämmer precis.

Permalänk
Skrivet av mickej79:

Det är så att min vän som råka ut för detta och tänkte då höra med er om ni viste vad det kan vara?

Dina punkter stämmer precis.

Virtualbox-guest-additions är vad jag vet det paket som installeras på klienten för att utöka features mellan host-client. Om det nu blev så att W7 blev kaputt och inte fungerar längre över huvud taget så måste man klart ta bort det guest-additions som fortfarande tror sig vara installerad på den virtuella datorn.
Händer någonting intressant om man klickar på "Installera"?

Permalänk
Medlem

EDIT: Prova detta kommando först:

sudo apt-get install --reinstall virtualbox-4.1 virtualbox-guest-additions-iso

Skyller på att det är tidigt på morgonen.
/EDIT

Går troligen enklast att lösa via terminalen, ex:

sudo apt-get remove --purge virtualbox-4.1 virtualbox-guest-additions-iso sudo apt-get install virtualbox-4.1

Funkar det inte får du klistra in loggen här, alt. på pastebin.com.

EDIT: Tänk på att konfigurationsfilerna för alla virtuella maskiner troligen försvinner, så har du många virtuella maskiner så är det troligen inte rätt väg att gå.

EDIT: Ska även tillägga att om det av okänd anledning står att den vill ta bort en massa paket(tänk en gigantisk lista) så ska du inte heller göra det, då blir nog inte Ubuntu speciellt glad.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Tack. Det funkade jättre bra. Nu funkar programet igen

Skickades från m.sweclockers.com