Problem med brännare!

Permalänk
Medlem

Problem med brännare!

Jag har ett litet problem med min brännare. Det är så att när jag ska bränna skivor med endast data på så hänger den sig vid 100%. Skivorna funkar men jag måste stänga av datorn vilket i sig är otroligt störande. Men om jag ska bränna ljudskivor så hänger den sig efter 2-4%. Har redan förstört 3 skivor på detta. Det har konstigt nog inte varit några problem före. Någon som har någon aning?

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem

Nepp ingen aning men har samma problem så jag flyttar upp tråden i toppen som updatering med kanske ny hjälp.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Jag har också ett liknande problem, fast det spelar ingen roll om det är ljudskivor eller inte:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=10305...

En knepig sak jag märkt är att när jag testar brännaren i farsans dator står det "Memorex 24MAX SCSI", där funkar allting som det skall. Min dator jiddrar dock inget om SCSI, men funkar å andra sidan inte heller.
Det låter som sagt knepigt, men kör du winxp är jag nyfiken på hur det är för dig?

Permalänk
Medlem

Har XP ja. Antar att det inte är en scsi brännare men knepigt låter det. Löste mitt med att stänga av DMA på brännaren tillfälligt tills problemet är löst.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|