Permalänk
Medlem

annat modem med bredbandsbolaget?

Mitt modem har "gått" sönder. Min fråga är om det går köra med ett adsl modem som man inte fått från BBB?

Permalänk

BBB med eget modem.

Hejsan!

Jag kopplade precis häromdagen in ett eget då jag är så satans trött på BBBs egna. Jo det går fint, men det krävs en del inställningar med VCI o liknande saker. Vet inte vad det har att göra med, men det visade sig att man inte alls behövde göra några inställningar om man har en "setup wizard" inbyggd i modemet. Har du ett kombinerat modem med router?

/Fredrik

Permalänk
Medlem

Ja det ör kombinerad router och modem. ska ta och testa imorgon m.a.o

Permalänk

Jag kan inte tänka mig att du misslyckas, men ring inte BBB. Man blir bara förbannad på deras eländiga tjat om att de inte supportar när man använder 3:e parts produkter. :OP

Permalänk
Medlem

Ja det vet jag om. deras support vill verkligen inte hjälpa en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zelloxy:

Ja det vet jag om. deras support vill verkligen inte hjälpa en.

blir lite fundersam när jg läser detta.. jag skaffade bbb för ett halvår sedan och tycker att de har varit hur bra som hellst att snacka med och de har ringt till mig och frågat hur internet funkar osv, har jag bara haft tur med vem jag snackade med?

Visa signatur

▪ 2500K @ 3,3 GHz - Sabertooth p67 - 8 GB 1600Mhz - 8800gt (7970inc) - 120 GB intel 320 + 500 GB WD black
▪ HP Probook 6450

Permalänk
Medlem

Jag antar det HoDeD.

Jag har läst om att det ev. inte ska fungera med eget modem om man har andra tjänster genom BBB? Jag har nämligen telefoni också (bara för att det blir billgare MED det? jävligt konstigt).

Hur som helst tänkte jag köpa med ett billigt D-link DSL-320B hem så jag har ett extra modem att testa med (nämligen osäker på om det jag har hemma är ADSL2/ADSL2+, vilket jag antar krävs)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zelloxy:

Jag antar det HoDeD.

Jag har läst om att det ev. inte ska fungera med eget modem om man har andra tjänster genom BBB? Jag har nämligen telefoni också (bara för att det blir billgare MED det? jävligt konstigt).

Hur som helst tänkte jag köpa med ett billigt D-link DSL-320B hem så jag har ett extra modem att testa med (nämligen osäker på om det jag har hemma är ADSL2/ADSL2+, vilket jag antar krävs)

Har funderat en del över det också. Har även jag telefon via bredbandet men vill byta router då den blir överhettad och lägger av. Måste i skrivande stund använda min mobil som hotspot för att över huvud taget kunna använda internet (morr spott fräs). Sitter med fiber så funderar om det går att lösa med telefonen eller om jag måste söka mig till dem iaf? Vill ju inte vara utan fast telefon mer än nöden kräver (päronen etc envisas med att ringa på den )

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Perrablerra:

Har funderat en del över det också. Har även jag telefon via bredbandet men vill byta router då den blir överhettad och lägger av. Måste i skrivande stund använda min mobil som hotspot för att över huvud taget kunna använda internet (morr spott fräs). Sitter med fiber så funderar om det går att lösa med telefonen eller om jag måste söka mig till dem iaf? Vill ju inte vara utan fast telefon mer än nöden kräver (päronen etc envisas med att ringa på den )

Jag köpte faktiskt modemet D-Link DSL-320B och det fungerar utmärkt, får dessutom cirka 2-4 mbit/s bättre hastighet med denna jämfört med deras original Zyxel.

Permalänk
Medlem

När mitt modem la av använde jag ett gammalt telia modem med jag väntade på ett nytt från bbb.
Då jag har telefon via bredbandet så funkade inte min telefoni när jag körde med telia modemet.

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zelloxy:

Jag köpte faktiskt modemet D-Link DSL-320B och det fungerar utmärkt, får dessutom cirka 2-4 mbit/s bättre hastighet med denna jämfört med deras original Zyxel.

Men det där är ett adsl-modem. Sitter på fiber så lär nog inte fungera så bra.

Visa signatur