köpa android telefon för <2000 kr

Permalänk
Avstängd

köpa android telefon för <2000 kr

hej ja som topic lyder vill jag köpa den bästa android luren för under 2000 spänn spelar ingen roll om den är begagnad
kollat på nexus s som jag ville ha när den kom ut den får man ju för under 2 lax nu är den något att ha i dessa dagar? eller någon annan som ligger begagnads värde: <2000 som jag bör hålla utkik efter?
var ett tag sen jag hade koll på denna djungel marknad..setat med iphone ett tag nu, sålde den eftersom jag tröttnat på "fängelse känslan"
det ska helst gå att få in ICS så ARM7 processor måstere va har jag hört - spelar ingen roll om man måste roota den eller som standard upgradering till telefonen.

vore väldigt tacksam för lite tips från er

mvh R

Permalänk
Medlem

LG Optimus 2x. Mycket trevlig när man rootat och slängt in custom rom + att det borde man kunna hitta ganska billigt.

Visa signatur

Sitter utan dator för tillfället :(

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Grasp247:

LG Optimus 2x. Mycket trevlig när man rootat och slängt in custom rom + att det borde man kunna hitta ganska billigt.

ja där hade vi nåt! Bra Specs och inom prisramen! men Lg...har något emot Lg, vet inte varför hehe men är lurarna bra? ere nån kvalitets känsla? nåt knarrande när man klämmer på den (värsta jag vet) känns den gedigen? kommer det någon orginal ICS uppdatering till den? spelar ingen roll men vore kul å veta.

Permalänk
Permalänk

Ett hett tips, köp inte HTC Wildfire S. Om du kommer från en iPhone och köper en Wildfire S kommer du garanterat bli besviken på den dåliga hårdvaran.

Angående LG Optimus 2X tycker jag du borde kolla litet i ett antal olika trådar som handlar om alla problem med den telefonen. Vad jag har förstått är att mjukvaran är riktigt buggig och att det nästan är ett måste att flasha en Custom ROM, modifierad programvara, för att få en fungerande mobil.

Jag använder själv en Galaxy S med ICS-rom som hårdvarumässigt nästan är identisk Nexus S. Jag upplever att de 512mb ram som finns i Nexus S och Galaxy S är för lite för att det ska fungera njutbart då telefonen laggar efter ett tag när man har flera appar igång samtidigt. Jag skulle istället rekommendera dig att spana in HTC Incredible S som har 768Mb ram.

Om du inte är i behov av en ny mobil just nu skulle jag istället rekommendera dig att vänta tills HTC One X släpps i början av April då folk med t.ex. Galaxy S2 och HTC Sensation troligtvis säljer sin mobil vilket då får dessa att sjunka i pris på begagnat-marknaden.

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ouffer:

hej ja som topic lyder vill jag köpa den bästa android luren för under 2000 spänn spelar ingen roll om den är begagnad
kollat på nexus s som jag ville ha när den kom ut den får man ju för under 2 lax nu är den något att ha i dessa dagar? eller någon annan som ligger begagnads värde: <2000 som jag bör hålla utkik efter?
var ett tag sen jag hade koll på denna djungel marknad..setat med iphone ett tag nu, sålde den eftersom jag tröttnat på "fängelse känslan"
det ska helst gå att få in ICS så ARM7 processor måstere va har jag hört - spelar ingen roll om man måste roota den eller som standard upgradering till telefonen.

vore väldigt tacksam för lite tips från er

mvh R

om du klarar av att leka med roms och pilla en hel del med mobilen så är optimus 2x eller 3D ett självklart val.. orginal mjukvaran är sådär.. med absolut senaste uppdateringen så fungerar dom som vilken original android lur som hellst typ.. men som alltid med android så krävs det en hel del pill för att få det perfekt

tyvärr ligger dom runt 2700kr som billigast via prisjakt men finns säkert för 2200-2400 på vissa butiker/sidor men för att den ska vara värd över huvud taget så är det så gott som ett krav att du rootar och lägger in en custom rom (vilket dock är ngt som gäller alla android lurar idag men speciellt lg's) så om du vill pilla mycket för att få den perfekt så är LG ett självklart val då du inte kan få mer prestanda/krona när det gäller mobiler just nu..

och sen kvalitén på dom är helt okej tycker jag, tjejen har en 3d och jämfört med min s2a så tyckte jag nästan att min s2a kändes billig efter att ha provat hennes 3d några dagar, men antar att det är då vikten lägger till en hel del känsla också och s2an väger inte ett piss

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Du får inte vara allergisk mot oflyt då du kommer byta till ett OS som inte har samma sköna flyt, speciellt inte dom billigare modellerna. Men är du inte känslig för lagg de så finns de ju vissa fördelar:) lycka till i jakten. Förstår dock inte varför du inte jailbreakar? eller har du redan gjort de?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Samurai237:

Ett hett tips, köp inte HTC Wildfire S. Om du kommer från en iPhone och köper en Wildfire S kommer du garanterat bli besviken på den dåliga hårdvaran.

Angående LG Optimus 2X tycker jag du borde kolla litet i ett antal olika trådar som handlar om alla problem med den telefonen. Vad jag har förstått är att mjukvaran är riktigt buggig och att det nästan är ett måste att flasha en Custom ROM, modifierad programvara, för att få en fungerande mobil.

Jag använder själv en Galaxy S med ICS-rom som hårdvarumässigt nästan är identisk Nexus S. Jag upplever att de 512mb ram som finns i Nexus S och Galaxy S är för lite för att det ska fungera njutbart då telefonen laggar efter ett tag när man har flera appar igång samtidigt. Jag skulle istället rekommendera dig att spana in HTC Incredible S som har 768Mb ram.

Om du inte är i behov av en ny mobil just nu skulle jag istället rekommendera dig att vänta tills HTC One X släpps i början av April då folk med t.ex. Galaxy S2 och HTC Sensation troligtvis säljer sin mobil vilket då får dessa att sjunka i pris på begagnat-marknaden.

jo behöver telefon nu snarast då ja sitter med en gammal skrot mobil för tillfället och har smartphone abstinens haha hua mig skulle inte klara mig utan en smartphone nu.
jag har setat å tittat på lite youtube klipp på lg optimus 2x med rootad ICS och det hela såg ut att flyta på väldigt fint, och mobilen ser ganska gedigen ut. ang 512 ram så klarar jag mig nog på det då det finns bra taskkiller widgets. så nu har jag den i sikte, finns det även någon annan lur att ha i tankarna eller är optimus 2x most bang for the buck som man säger.

Permalänk
Skrivet av Ouffer:

jo behöver telefon nu snarast då ja sitter med en gammal skrot mobil för tillfället och har smartphone abstinens haha hua mig skulle inte klara mig utan en smartphone nu.
jag har setat å tittat på lite youtube klipp på lg optimus 2x med rootad ICS och det hela såg ut att flyta på väldigt fint, och mobilen ser ganska gedigen ut. ang 512 ram så klarar jag mig nog på det då det finns bra taskkiller widgets. så nu har jag den i sikte, finns det även någon annan lur att ha i tankarna eller är optimus 2x most bang for the buck som man säger.

Kollade precis på Tradera vad O 2X låg på och de är helt klart prisvärda.

Om du är beredda att flasha en Custom ROM för att åtgärda ev. problem som kan tänkas uppstå med standard-programvaran är det helt klart ett kap.

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk
Avstängd

tackar för svar alla nu börjar jakten på en lg optimus 2x då! blir nog skitbra.

mvh

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

System: Intel core i7 2700k @ 4,8 ghz | Corsair Hydro H80 | Radeon HD7970 | Asus Maximus Gen3 | Corsair Vengeance 16GB 1600mhz | Samsung 830 60Gb SSD x 3 | NZXT Phantom + alla extra fläktar | Tangentbord: Corsair K90 och Q-Pad Mk-85 | Hörlurar: Sennheiser 350PC, Sennheiser 360PC och Sennheiser 598HD

Permalänk
Medlem

Jag kör ICS på min Optimus 2x och i stort sett alla problem jag hade med standard mjukvaran är borta, dock är ICS romarna alpha/beta så vissa buggar lär det finnas samt att video inspelning inte funkar.

Det finns juh mycket romar ute till O2X som gör telefonen bra dock har jag bara testat ICS och MIUI.

Visa signatur

Sitter utan dator för tillfället :(

Permalänk
Medlem

Enligt mig, hemsk.
Litet tangentbord, liten skärm och tjock. Njäe.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av Ouffer:

tackar för svar alla nu börjar jakten på en lg optimus 2x då! blir nog skitbra.

mvh

Jag har själv inga erfarenheter av hur Optimus 2X är att använda men om du vill veta hur folk som använder 2X kan du alltid spana in 2X-delen av Swedroid-forumet här.

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk
Avstängd

den ska få ICS uppgradering av LG i kvartal 2 läste jag, det blir bra då köra jag på rootad ics fram tiills dess bara

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rydisen:

Enligt mig, hemsk.
Litet tangentbord, liten skärm och tjock. Njäe.

Menade om den presterar bra. För själva modellen är jag förtjust i. ^^

Visa signatur

System: Intel core i7 2700k @ 4,8 ghz | Corsair Hydro H80 | Radeon HD7970 | Asus Maximus Gen3 | Corsair Vengeance 16GB 1600mhz | Samsung 830 60Gb SSD x 3 | NZXT Phantom + alla extra fläktar | Tangentbord: Corsair K90 och Q-Pad Mk-85 | Hörlurar: Sennheiser 350PC, Sennheiser 360PC och Sennheiser 598HD

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JohnnyBabay:

Menade om den presterar bra. För själva modellen är jag förtjust i. ^^

Hellre optimus 2x än zte blade. Det handlar om en flaggskeppsmobil versus budget. Skaffar du en costom rom till 2x får du nog flyt värd namnet, den har trots allt en dual core Tegra 2-processor.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Och var hittar man en optimus 2x under 2000?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon183246:

Nej, den är rätt långsam och det är många appar som inte funkar på den. Själv har jag zte blade http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=770449
Man ska kunna installera ICS på den men jag har inte försökt själv, är lite pilligare då man måste partitionera om och så...

Den har samma processor som Arc, neo och ray. Så långsam är den inte.

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk