Markören rör sig hela tiden?

Permalänk
Medlem

Markören rör sig hela tiden?

Jag har fått någon form av virus som verkar göra så att markören rör sig hela tiden. Om jag klickar på en icon i en mapp ser jag hur markören sedan rullar upp och ned hela tiden. Tror att den, så att säga, gör tvärtemot vad jag gör.

Någon som haft samma problem?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rocklets:

Jag har fått någon form av virus som verkar göra så att markören rör sig hela tiden. Om jag klickar på en icon i en mapp ser jag hur markören sedan rullar upp och ned hela tiden. Tror att den, så att säga, gör tvärtemot vad jag gör.

Någon som haft samma problem?

Rengör lasern.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

Vad har du för datormus?
Och har du musik med hög bas igång samtidigt som du märker detta problem?

Jag har en Razer Naga och den är skitkänslig mot vibrationer, den rör sig extremt mycket när man har musik på.

Och pröva rengör lasern

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem

Jag har haft samma problem, och då var det min bas som ställde till det när jag hade musen på hög känslighet. Så flyttade lite på högtalarna och ställde ner känsligheten lite så blev de bättre ^.^

Permalänk
Medlem
Skrivet av ÖverKlockaN:

Vad har du för datormus?
Och pröva rengör lasern

har en Death Adder. Blåst ren den nu. Får se om det hjälper. Scaningen hittade inget virus, har Avast free.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

Prova även med en annan musmatta. Tygmattor gör min lasermus upprörd så markören kan promenera iväg utan vibrationer el dyl. Vet inte om det beror på strukturen. Min mus föredrar ett slätt underlag, dock inte glas eller för glansigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocklets:

har en Death Adder. Blåst ren den nu. Får se om det hjälper. Scaningen hittade inget virus, har Avast free.

Att de skulle vara virus som gör de känns väldigt väldigt väldigt långsökt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Humper:

Att de skulle vara virus som gör de känns väldigt väldigt väldigt långsökt.

Klickade i sökraden i Google och börjar skriva. Då tar datorn över och skriver egna bokstäver, trycker på Enter lite när som helst, eller låser den så att jag inte kan trycka på den.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

När jag hade det problemet berodde det på en mjuk tygmusmatta (som dessutom var röd om det nu skulle ha nått med det att göra)
Men det med bokstäverna är ju lite mer suspekt. Prova att göra en virussökning i Felsäkert läge, AVG (som jag har) startar en speciell virussökning som är mycket mer noggrann.

Permalänk
Medlem

Kan även testa att rengöra med en tops, om det finns utrymme dvs.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem

Jag har haft detta problem när jag använt min mus på glatta och blanka ytor... Fixa musmatta! Angående knappandet så låter det dock som virus! Fixa någon trialversion av ett bra antivirusprogram och skanna!

Permalänk
Medlem

Ominstallation är min vän

Visa signatur