Låsning på iPhone 4s (tre och tele2)?

Permalänk

Låsning på iPhone 4s (tre och tele2)?

Går man in på endera sida så sägs väldigt lite om operatörslåsningen och ens möjligheter att låsa upp den.

Hur är det med iPhone 4S? Kan man, och isf när, låsa upp mobilen hos tre/tele2? Och vad kostar det?

Har hittat en och annan sajt som verkar låsa upp telefonen, men det kostar ju hutlösa 1000 kr.

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Skrivet av DanTheMAN!:

Går man in på endera sida så sägs väldigt lite om operatörslåsningen och ens möjligheter att låsa upp den.

Hur är det med iPhone 4S? Kan man, och isf när, låsa upp mobilen hos tre/tele2? Och vad kostar det?

Har hittat en och annan sajt som verkar låsa upp telefonen, men det kostar ju hutlösa 1000 kr.

Enligt 3:s reklam så kostar det 350:- efter bindningstidens slut. Telia tog 300:- för ett halvår sedan.

Om du vill låsa upp före så får du nog vända dig till mer obskyra företag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

The statement below is true.
The statement above is false.

Permalänk

Var ser du det på tre? Har sökt men hittar faktiskt inte. Är väl blind :/

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanTheMAN!:

Var ser du det på tre? Har sökt men hittar faktiskt inte. Är väl blind :/

http://www.tre.se/Privat/Kundservice/Abonnemang-och-paket/Las...

Visa signatur

Fractal Design Define S | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | i7 7700k @ 4.8GHz | Noctua NH-D15 | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming | OCZ SSD Vertex3 120GB | Intel 330 120GB | Seagate Desktop 3TB | EVGA Supernova G2 750W | Acer Predator XB271HUBMIPRZ | Optoma Uhd60 + Kingpin 90" | Denon Avr-X3600H | Dali Zensor 5 x2 | Dali Oberon on-wall x2 | Dali Zensor Vokal | Aragon Alto4wall x4| XTZ 99 W12.16 |

Permalänk

Ok, tack. Dock står inget specifikt om just iPhone 4s, men jag antar att samma gäller för den mobilen.

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Medlem

Tror dom sa på tele2 när jag köpte min 4S där att om man ville låsa upp den och sätta i ett annat kort så var det bara att betala resten utav avbetalningen på telefonen så skulle dom fixa det sen... men jag vet inte! bästa är ju att åka in till någon tele2/tre affär och fråga hur det går till samt hur mycket det kommer kosta!
Tror inte det är någon skillnad på 4S och andra telefoner!

Permalänk

Det låter som ett alternativ, faktiskt - att betala hela kostnaden direkt och få den upplåst direkt.

Hur ser din iPhone 4S ut vad gäller "branding"? Tas även det bort när man låser upp mobilen?

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanTheMAN!:

Det låter som ett alternativ, faktiskt - att betala hela kostnaden direkt och få den upplåst direkt.

Hur ser din iPhone 4S ut vad gäller "branding"? Tas även det bort när man låser upp mobilen?

jag köpte min på dustin unbranded.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av hanjou:

jag köpte min på dustin unbranded.

Jo, men räknar man med abonnemang så blir det dyrare. Tänkte faktiskt köpa en sån först iofs (eller på applestore.se), tills jag såg detta erbjudande.

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Avstängd

branded visst är det när en logga av operatören finns?

(man får inte göra det på iphone)

Permalänk
Medlem

Jag låste upp en iPhone 4 precis hos Tele2, kosta 300kr, och synca med itunes efter 1 arbetsdag så har jag nu en olåst ;)..... samma procedur gäller för iPhone 4S, dock måste telefonen vara minst 12 månader gammal .

Visa signatur

Mvh Andy

Permalänk
Skrivet av baxee:

branded visst är det när en logga av operatören finns?

(man får inte göra det på iphone)

Jo, fast även ikoner, knappar etc. som är specifika för operatören. Är även det otillåtet?

Skrivet av S2Andy:

Jag låste upp en iPhone 4 precis hos Tele2, kosta 300kr, och synca med itunes efter 1 arbetsdag så har jag nu en olåst ;)..... samma procedur gäller för iPhone 4S, dock måste telefonen vara minst 12 månader gammal .

Sweet Fast dementerar du då Primarys antagande att det går att betala hela abonemangssumman direkt och låsa upp den direkt?

Visa signatur

Bro!

Permalänk

Beställde iaf en iPhone 4s från tele2. Hoppas nu det var det bättre valet av de två. Har haft tre innan och inte varit direkt missnöjda med dem, men har på sistone haft tele2 så det blev dem igen... Tja, har ju 14 dagars ångerrätt, så om någon vill argumentera för tre så varsågod

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Medlem

felis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S2Andy:

Skrivet av DanTheMAN!:

Beställde iaf en iPhone 4s från tele2. Hoppas nu det var det bättre valet av de två. Har haft tre innan och inte varit direkt missnöjda med dem, men har på sistone haft tele2 så det blev dem igen... Tja, har ju 14 dagars ångerrätt, så om någon vill argumentera för tre så varsågod

Kan nog stämma som S2andy säger... att man betalar 300kr för upp låsningen + resten av telefonen!

Inga brandning på iphonen! inga appar, knappar logotyper eller liknande som tyder på att det är tele2!

telefonen blir billigare med abonnemang, kostar 5800 på applestore (vet inte vad den säljs för på t.ex. elgiganten eller liknande) och för mitt abonnemang så betalar jag 200kr månaden för telefonen (4800kr totalt, 24mån*200)! sedan har jag student rabatt på kompis surf, abonnemanget kostar 0kr månaden (dock kostar uppkoppling och sådant) fram till midsommar därefter 60 kr månaden!

bra köp btw, grymt nöjd med min!

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Om du tänker på deras fastpris erbjudande kan du ju köpa den på http://www.katshing.se/, deras är helt olåsta med samma abbonemang.

Njä, det verkar de inte vara. iPhone 4s är låsta i 12 månader både hos tre och tele2 om man köper via katshing.se.

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Skrivet av Primary:

Kan nog stämma som S2andy säger... att man betalar 300kr för upp låsningen + resten av telefonen!

Inga brandning på iphonen! inga appar, knappar logotyper eller liknande som tyder på att det är tele2!

telefonen blir billigare med abonnemang, kostar 5800 på applestore (vet inte vad den säljs för på t.ex. elgiganten eller liknande) och för mitt abonnemang så betalar jag 200kr månaden för telefonen (4800kr totalt, 24mån*200)! sedan har jag student rabatt på kompis surf, abonnemanget kostar 0kr månaden (dock kostar uppkoppling och sådant) fram till midsommar därefter 60 kr månaden!

bra köp btw, grymt nöjd med min!

Låter ok med kompis surf, men tycker nog att max är snäppet mer prisvärt - iaf i min smak.

Japp, tror jag blir nöjd också

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanTheMAN!:

Njä, det verkar de inte vara. iPhone 4s är låsta i 12 månader både hos tre och tele2 om man köper via katshing.se.

hm då läste jag fel, för mig det stog det i nyhetsbrevet.
Då tar jag bort min post sorry för fel info!

Permalänk

om man jailbreakar sin iphone så blir den auotomatiskt 100% upplåst.
det är det dom gör när man lämnar in den och tar 350 spänn för de...

Permalänk
Skrivet av adam skur:

om man jailbreakar sin iphone så blir den auotomatiskt 100% upplåst.
det är det dom gör när man lämnar in den och tar 350 spänn för de...

Jasså, kan man verkligen stoppa in ett annat simkort om man jailbreakar den?

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Skrivet av DanTheMAN!:

Jasså, kan man verkligen stoppa in ett annat simkort om man jailbreakar den?

jaaa jag lovar jag har gjort de med min iphone nu funkar det med alla operatörer.
kolla på youtube ellenåt

Permalänk
Medlem

Nej jailbreak är INGEN upplåsning. Låser upp gör man med ultrasnow efter man jailbreakat.
Upplåsningen är inte heller permanent utan försvinne om man uppdaterar till ny mjukvara.

Permalänk
Medlem

Vad har förstått det som, så om du köper telefonen hos Phonehouse med valfri operatör så är telefonen varken brandad eller låst.

Permalänk
Medlem

Är väl många år sedan branding försvann? Har inte sett branded telefoner på minst 5 år.

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Nej jailbreak är INGEN upplåsning. Låser upp gör man med ultrasnow efter man jailbreakat.
Upplåsningen är inte heller permanent utan försvinne om man uppdaterar till ny mjukvara.

Upplåsningen kan väl inte försvinna om man uppdaterar till ex. ios 5 från ios 4? Du menar väl att den försvinner om man jailbreakar den?

Och om man nu betalar tele2 300 spänn för upplåsningen så borde väl de garantera att den kommer vara upplåst framöver oavsett uppgradering av ios?

Skrivet av biorrith:

Vad har förstått det som, så om du köper telefonen hos Phonehouse med valfri operatör så är telefonen varken brandad eller låst.

Iaf så är tele2's och tre's telefoner bundna om man vill ha deras supererbjudande även på phonehouse. Vet inte hur det är med övriga abonnemang.

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanTheMAN!:

Upplåsningen kan väl inte försvinna om man uppdaterar till ex. ios 5 från ios 4? Du menar väl att den försvinner om man jailbreakar den?

Och om man nu betalar tele2 300 spänn för upplåsningen så borde väl de garantera att den kommer vara upplåst framöver oavsett uppgradering av ios?

Iaf så är tele2's och tre's telefoner bundna om man vill ha deras supererbjudande även på phonehouse. Vet inte hur det är med övriga abonnemang.

Återställer du eller uppdaterar din telefon så försvinner jailbreak och därmed också upplåsningen.

Nu menar jag såklart inte upplåsning i butik för den är permanent.

Permalänk
Medlem

1. iPhone som säljs med abbonnemang är alltid låsta .period. Detta är tydligen krav från Apple.
2. Tele2 låser inte upp telefonen även om man betalar ett år i förskott. Telefonen MÅSTE vara minst 12 mån gammal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av borz:

1. iPhone som säljs med abbonnemang är alltid låsta .period. Detta är tydligen krav från Apple.
2. Tele2 låser inte upp telefonen även om man betalar ett år i förskott. Telefonen MÅSTE vara minst 12 mån gammal.

Det är inget krav från apple. Apple själva säljer upplåsta telefoner.
Det är operatörerna som subventionerar telefonerna genom att låsa telefoner till 24 månader. Enda sättet för dem att vara säkra på att få tillbaka sina pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Det är inget krav från apple. Apple själva säljer upplåsta telefoner.
Det är operatörerna som subventionerar telefonerna genom att låsa telefoner till 24 månader. Enda sättet för dem att vara säkra på att få tillbaka sina pengar.

Snälla läs om vad han skrev! han skrev inte att apple tvingade andra försäljare att låsa dem utan att iphones som säljs med abonnemang ska vara operatörs låsta!

Permalänk
Skrivet av borz:

Det är några bud på den här punkten. Har du egen erfarenhet eller någon källa (länk) som backar upp din ståndpunkt i frågan?

Visa signatur

Bro!