Seagate Barracuda V 120 GB

Permalänk
Medlem

Seagate Barracuda V 120 GB

Hej
Eftersom min Ibm 40 gb (60 gxp) har kraschat funderar jag nu på att köpa en Barracuda V 120 gb, någon som har haft problem med den, vet att den e relativt ny så det kanske inte kommit upp, men är det nå speciella problem som funnits med 4:a serien?
Och vad är det som skiljer 4 serien från den nya 5 serien?

Tack på förhand

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem

enda problemet med IV var nog att den krånglade i raid0, men man fick diskarna utbytta, det är förmodligen fixat i V.

Visa signatur

IBook G4 12" | 1.5GB | 120Gb | OS X 10.4.9 / Ubuntu
C2D E6400@2.8GHz | 2GB | 1,7TB | Gentoo
1700+@2400MHz | KD7-RAID | 1,25GB | Win2k

Permalänk
Medlem

Ok, inga andra kända problem? Jag kommer ändå inte köra i raid så det borde alltså inte finnas nå problem?

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en med min nya dator. Har bara haft den i ca 1 vecka men den har
funkat helt felfritt hittills :).

Visa signatur

AMD Athlon XP 2500+@2333MHz (11x211) | ABIT NF7-S 2.0 | 2x512MB Mushkin Special@2-2-2-11 | Hercules 3D Prophet 9800@Pro@445.5/364.5 | Creative SB Audigy 2

Permalänk

Har också en Barracuda V 120GB, funkar klockrent tror jag, eftersom jag skickat in moderkortet för utbyte så har jag inte testat

Visa signatur
Permalänk

Barracuda V kör väl serial ATA? Är detta något problem på äldre moderkort?
Det är väl bakåtkompatibelt? Med ädre menar jag 1-2 år, i mitt fall ett IWill KK266 (VIA KT133A).

//Keyser

Visa signatur

Keaton once said, "I don't believe in God, but I'm afraid of him." Well I believe in God, and the only thing that scares me is Keyser Soze.

Permalänk
Medlem

Barracuda V finns både med parallell ATA och (snart) SATA.