Gearbox skriver kärleksbrev till PC-spelare

Permalänk
Inaktiv

Allt negativt åsido, detta är en bra grej.. försök se det.

Permalänk

måste säga att det där va mycket roligt av utvecklarna o göra.
att lägga ner lite tid på en sån sak betyder ju att utvecklarna bryr sig om sina gamers

Visa signatur

Define R4 - Msi G45 Z87 - 4670k (4.2ghz) - Be Quiet Dark Rock 2 - 16GB Vengeance 1600mhz - MSI GTX760 - Tesla R2 650W - Asus 24" 144hz 1ms

Permalänk
Medlem

"...göra det möjligt att ändra FOV (field of view), ställa in knappar och kontroller, skapa musanpassade menyer, spela via lokalt nätverk, aktivera v-sync samt stödja högre upplösningar..."

Är det bara jag som tycker att detta SKALL vara inkluderat om du ens tänker sälja till PC?

Tycker det blir väldigt larvigt att ens nämna att det är med, ska vara en självklarhet!

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon173009:

Allt negativt åsido, detta är en bra grej.. försök se det.

Det är en bra grej att dom är idioter?
Snälla snart kommer portarna komma med ett klistermärke som säger att man kan spela med mus och tangentbord...

Bra av gearbox, nu slipper man köpa deras skit mer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lillem4n:

"...göra det möjligt att ändra FOV (field of view), ställa in knappar och kontroller, skapa musanpassade menyer, spela via lokalt nätverk, aktivera v-sync samt stödja högre upplösningar..."

Är det bara jag som tycker att detta SKALL vara inkluderat om du ens tänker sälja till PC?

Tycker det blir väldigt larvigt att ens nämna att det är med, ska vara en självklarhet!

Dom gör väl detta eftersom så mycket inställningsmöjligheter saknades i första Borderlands. Ser detta brev mer som ett "förlåt för att vi klantade oss förra gången"

Men jag håller med, självklara saker i min mening också!

Permalänk
Skrivet av Lillem4n:

Det fanns inte i ettan så det är väl självklart att dom nämner att dom ska ha med det nu? Dom sitter inte o snackar om vad dom anser ska vara standarden i alla spel (även fast det borde vara det) utan dom snackar om vad dom kommer lägga till i 2an som dom ignorerade i 1an.

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush Svart Mobo: P5QL pro RAM-Minne: 4GB Processor: Core2 Q9550 @3.6GHz Grafikkort: Gigabyte GTX 580 Nätagg: Corsair 750W Mus: Mionix Naos 5000 Headset: AKG K240/Sennheiser CX300-II TB: Qpad MK-50 Skärm: ASUS VW225N

Permalänk

Jag säger det igen... Det handlar lika mycket om INSTÄLLNINGEN som att de faktiskt implementerar dessa saker. Självklart ska de vara standard men att de överhuvudtaget gör detta meddelande bevisar att de faktiskt vill ändra på de saker som var fel med 1:an. Det de räknar upp var SAKER SOM INTE FANNS I BORDERLANDS 1. Att de överhuvudtaget nämner dessa är för att visa att de bryr sig om oss PC-spelare.

Visa signatur

[Cooler Master Elite 430[Intel Core i5 3570K] [Gigabyte Gtx 670 2Gb OC] [Asus P8Z77-V] [Corsair 8Gb XMS3] [Corsair 650W] [Samsung 840EVO 120Gb] [Samsung F3 500Gb HDD]

Permalänk
Medlem

Inte spelat Borderlands och kommer nog aldrig göra, men det här är verkligen ett steg i rätt riktning.

Jag väntar fortfarande på nytt NHL till PC nyare än 09, men lär väl aldrig ske.

Permalänk
Medlem

Jag skrev ett inlägg om detta tidigare och se på sjutton... jag hade rätt. jag fick tag i en spelutvecklare på wide screen gaming forum som utvecklade Borderlands 2. Han sa då att dem kommer att ha en fov slider i spelet och att det kommer att bli vanligare och vanligare i pc spel. han sa också att fov slider bara går att ha i hor+ spel som stödjer alla format dvs 5:5, 4:3, 16:10, 16:9 och 21:9.

Permalänk

Tycker det är bra att de har fixat det även om det är rätt så simpla småsaker i sammahanget de har ändrat på när man kunde göra de själv i cfg filer.

Fast detta bör ju vara rätt så självklara saker tycker jag?
Är rätt få spel enligt mig som ens klarar av att leva upp Till Unreal Tournament 99's menyer och inställningar och spelsätt mm. Dagens spel är inte vad de var förr.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Äntligen någon som tänker på oss PC-spelare. Kanske dags att uppgradera mitt 9800GT snart då, men hittills drar det alla titlar som en varm kniv genom smör.

Även bf3?

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Det är en bra grej att dom är idioter?
Snälla snart kommer portarna komma med ett klistermärke som säger att man kan spela med mus och tangentbord...

Bra av gearbox, nu slipper man köpa deras skit mer.

Gå och dra något gammalt över dig din pessimist.
Ser det värsta i allt och kan inte se fördelar. Kul kille/tjej, slipper gärna dig i Borderlands 2.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av m0rk:

Ett steg i rätt riktning...

Hahahaha va?

Att kunna scrolla = steg i rätt riktning?
Fov slider = steg i rätt riktning?
Rebinds = steg i rätt riktning?
Push to Talk = steg i rätt riktning?
LAN Support = steg i rätt riktning?
Gamepad Support = steg i rätt riktning?
Vsync = steg i rätt riktning?
Högre upplösningar = steg i rätt riktning?
PC Specific UI = steg i rätt riktning?

Åh. Dagens PC Spelare. Ni vet väl att detta är sådant vi har haft sedan 90 talet? Och idag kallas detta "steg i rätt riktning" alt "features"

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk

Detta spel är ju SÅ jävla köpt kan jag säga! Tror jag köper två ex baraföratt haha. Nu ska vi bara få sommaren avklarad sen är Borderlands 2 äntligen här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av wankeer:

Även bf3?

Vet inte. Jag har boykottat, eller hur det nu stavas, EA ända sedan all skit med BF2142. Kommer inte ihåg exakt hur det var men jag har för mig att det inte gick att spela utan senaste patchen och den gick inte att få tag på när de bytte klient. Själva fan att när man för en gångs skull KÖPER ett spel för att man tycker det verkar nice så krånglar det, så nej, mina pengar får de inte igen.

Jag vet inte om det skulle flyta dock, kanske inte, men jag gör på en 5:4-skärm med 1280x1024 så kanske endå.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Är ju sånt som ska vara standard. Inget att skryta med egentligen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Gå och dra något gammalt över dig din pessimist.
Ser det värsta i allt och kan inte se fördelar. Kul kille/tjej, slipper gärna dig i Borderlands 2.

Personkännaren1337 slår till igen ser jag.
Ska du bara snacka galla kan du lika gärna skita i att posta.

Permalänk
Testpilot

Kan inte vara lätt att vara spelutvecklare till PC-spel, man ska lägga till massa extrafunktioner (utöver konsoll-versionen) för annars blir det gnäll men om man talar om att man har dessa funktioner så blir det gnäll ändå

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Kan inte vara lätt att vara spelutvecklare till PC-spel, man ska lägga till massa extrafunktioner (utöver konsoll-versionen) för annars blir det gnäll men om man talar om att man har dessa funktioner så blir det gnäll ändå

Håller med fullständigt. Men det är väl helt enkelt så att vad en utvecklare än gör så finns det alltid folk att klaga på det.

Visa signatur

"Vad fan är det som händer? Herregud.." - Emil B

Permalänk

Låter bara som ett marknadsföringstrick. De är desperata efter kunder nu när de har märkt reaktionerna på Brothers in Arms Furious 4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Gearbox är ju inte direkt kända för att blidka pc spelare. Det var mycket snack från dem om hur Borderlands 1 var pc fokuserat men det släpptes som en halvtaskig konsolport som länge var utan stöd för multiplayer.

Det finns ju en hel del andra spel med allt i listan som inte försöker få det att ses som något speciellt. Spel med dessa funktioner ska inte hyllas, de utan ska hånas.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FaniSkogen:

Varför skulle man som konsolspelare exempelvis vilja ändra grafikinställningar?

För att man kanske har en annan åsikt än utvecklaren om vad som laddar tillräckligt snabbt eller vad som är tillräckligt hög fps.
Alla pc-ägare med samma prestanda har inte samma inställningar. Kanske vill du lira multiplayer med bättre glid och single player med bättre grafik.

Skrivet av FaniSkogen:

Samma sak gäller ju kontrollerna. På konsoll har du en handkontroll, inte många olika varianter där som går.
På PC har du tangentbort och mus = oändligt många olika sätt att ställa in sina kontroller på.

Varför ska man inte själv kunna mappa knappar och spakar på kontrollen? Kanske vill man byta plats på hur man styr med styrspakarna eller skjuta med en annan knapp. Förstår inte riktigt din poäng. Alla PC-ägare skulle kunna köra med samma upplägg med samma motivering.

Kan tillägga att jag huvudsakligen spelar PC, men även äger både PS3 och 360.

Visa signatur

Arch | 2x1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 6950XT | 64GB@6GHz | 2x4TB SN850x

Permalänk
Medlem

Öppet köp

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Kul grej

Precis som nån här sa så är inte allt det som Gearbox ska lägga in, självklarheter i dagens PC-spel. Visst borde det vara det men så länge pengarna finns på *suck*, konsollerna så kommer resurserna satsas där.

Så i dagens läge bör vi vara glada över att någon utvecklare lägger in PC specifika grejer i spelen idag.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Fiiint. Det är mer förståeligt att spelutvecklarna portar spel som kom till konsol först och sedan bestämmer sig för att släppa till PC. Som Gears of War t.ex.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem

In my opinion, så tror jag att Borderlands var ett game dom bara slängde ihop bara sådär för att se om det skulle bli ett populärt spel vilket det blev. Skulle man jämföra hur det just nu är i Borderlands med kommande Borderlands 2 så skulle man se helvetes skillnader. Precis som man gjorde det i Bad company 2 och Battlefield 3. Men förstår fortfarande inte varför människor tjurar över småsaker... Borderlands är en av de bästa spelen jag spelat även om storyn inte var det bästa så tyckte jag att gameplayen var grym som fan. Gå runt o xpa, hitta nya grymma vapen etc. Jag själv har varvat spelet mer än 5 gånger nu och fortfarande så är jag inte trött på det

Permalänk
Medlem

Kommer garanterat köpa spelet, 1an var otroligt rolig och humor fanns det en stor portion av med.
Dessutom när steg i rätt riktning görs skall man visa sitt stöd. Finns mer som kan göras, dock är ju de senaste konsolerna grafikkortsmässigt ett skämt i jämförelse med dagens grafikkort, så är ju föga förvånande att grafiken inte kommer innehålla högupplösta texturer om dom inte släpper det som ett DLC pack senare för PC versionen. Men det viktigaste i 1an var inte grafiken imo utan humorn och spelstilen.

Permalänk
Medlem

Offline LAN kommer bara missbrukas av piratfolk, men dom kanske slutat bry sig om sånt. Sånt var bara bra för kanske 15 år sen då man satt på modem och det kostade att vara uppkopplad.

Permalänk
Medlem

Tycker nästan alla delar är ett självklar sak.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av FL3JM:

Offline LAN kommer bara missbrukas av piratfolk, men dom kanske slutat bry sig om sånt. Sånt var bara bra för kanske 15 år sen då man satt på modem och det kostade att vara uppkopplad.

Håller med.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]