Permalänk
Medlem

Bra arbetsmaskin... Inga spel.

Hejsan.

Är på jakt efter en ny snabb och bra jobb-burk, har satt ihop denna:

http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2087758

Absoluta smärtgränsen ligger på 10KKR, men det är klart att det är roligt om det är lite billigare.

Har ni några åsikter eller tips på vad jag ska tänka annorlunda med?

Permalänk
Keeper of the Bamse

Det där ser ut som en kanon-maskin att jobba på. Grafikkretsen klarar till och med av enklare spela som Half-Life2 och sånt om nu andan skulle falla på

Tänk på att det kan bli billigare att köpa allt på samma ställe så slipper du separata fraktavgifter. Hela sweclockers är nöjda med www.inet.se som leverantör, där man som sweclockare inte betalar en enda krona i frakt

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Bugar och tackar.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Hela sweclockers är väl inte nöjda med Inet? Beställ där det passar bäst, olika butiker har låga priser på olika saker så ofta blir det billigare att beställa från flera olika leverantörer. Nu senast beställde jag från webhallen (hämta i butik), webbshoppen (99 kr frakt) och CDON (fri frakt + 5% swec. rabatt)

Frågan är om du inte klarar dig bra på en i5 2500K

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Medlem

Klarar mig nog på en i5:a (mekanisk disk och 8GB ram också för den delen), men ska jag ändå handla nu så kan jag passa på att plåstra på min prylbögsmani tänkte jag... 1000-1500.- är rätt mkt relativt till hela inköpet sett, men inte så mycket sett över 1-2-3 månader.

Jag var mest ut efter åsikter kring riggen, att folk har sina resp. favoritbutiker väger jag inte in i mitt köp.

Tack så mycket för alla åsikter!