Permalänk
Medlem
Skrivet av gammarayburst:

Ja det ser ju verkligen ut som de kommer få en bra balans när det gäller microtransactions! Man tjänar lagom mycket på att köpa gems helt enkelt (dvs det uppstår inget "tvång" att köpa), och jag börjar definitivt se fördelen med detta upplägg framför subscription!

Tack för infon grabbar!

Tur att det finns personer som dig som faktiskt är beredda att läsa på lite innan man skriker bojkott. Blir så trött på alla som skriker och så har de inte en aning om vad de pratar om.

Jag håller förövrigt med om att de verkar ha hittat en bra balans som ger en liten fördel för de som vill betala. Men det blir nog lättare att uttala sig om det när man väl spelat spelet sen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hanslar:

Tur att det finns personer som dig som faktiskt är beredda att läsa på lite innan man skriker bojkott. Blir så trött på alla som skriker och så har de inte en aning om vad de pratar om.

Jag håller förövrigt med om att de verkar ha hittat en bra balans som ger en liten fördel för de som vill betala. Men det blir nog lättare att uttala sig om det när man väl spelat spelet sen.

Fördel tycker jag är ett väldigt laddat ord på det här ämnet. Hur menar du fördel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon70536:

Fördel tycker jag är ett väldigt laddat ord på det här ämnet. Hur menar du fördel?

Jag syftade på t.ex. XP boosten man kan köpa. Men ja det kanske var ett onödigt ord att använda när ämnet är det de är.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hanslar:

Jag syftade på t.ex. XP boosten man kan köpa. Men ja det kanske var ett onödigt ord att använda när ämnet är det de är.

Personligen tycker jag inte att det gör någon skillnad alls. I PvP är alla level 80 oavsett level i PvE, och att någon når maxlevel före mig i PvE påverkar väl inte mig?

Permalänk
Medlem

Jag tänkte om man köper denna ---> http://cdon.se/spel/downloads/guild-wars-2-pre-purchase-17116... Kommer man få hem ett fodral senare när spelet har släppts?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Avstängd

Många som reagerar emot det här systemet är nog gamla WoW spelare, där var väll hela moroten med powergaming att kunna flasha sitt nya Gear, Vara först till ett visst level etc. Kommer man ifrån WoW och liknande Gear grind spel så måste man helt enkelt tänka om och inse att detta inte är ett Gear Eeepeen spel.

Tänk efter lite, vad är det igentligen för fel med att någon kan köpa gear vs någon som skaffar sitt gear ingame via bossar etc? I slutändan om du är en bättre spelare än någon annan så är du en bättre spelare..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av juckeyy:

Jag tänkte om man köper denna ---> http://cdon.se/spel/downloads/guild-wars-2-pre-purchase-17116... Kommer man få hem ett fodral senare när spelet har släppts?

Nej, den enda pre-purchase som ger dig en skiva är collectors edition. Jag gillar att ha mina spel på skiva, så det blir CE för min del

Skrivet av Vimes:

Många som reagerar emot det här systemet är nog gamla WoW spelare, där var väll hela moroten med powergaming att kunna flasha sitt nya Gear, Vara först till ett visst level etc. Kommer man ifrån WoW och liknande Gear grind spel så måste man helt enkelt tänka om och inse att detta inte är ett Gear Eeepeen spel.

Tänk efter lite, vad är det igentligen för fel med att någon kan köpa gear vs någon som skaffar sitt gear ingame via bossar etc? I slutändan om du är en bättre spelare än någon annan så är du en bättre spelare.

Som ett praktexempel kan man ju nämna att där WoW spelare skröt om sin episka gear skröt GW1 spelare om snygga färgval på sin armor och smarta kombinationer av skills och armorrunes (Som inte hade random stats och som alla gick att köpa hos en vendor).

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon70536:

Nej, den enda pre-purchase som ger dig en skiva är collectors edition. Jag gillar att ha mina spel på skiva, så det blir CE för min del

Som ett praktexempel kan man ju nämna att där WoW spelare skröt om sin episka gear skröt GW1 spelare om snygga färgval på sin armor och smarta kombinationer av skills och armorrunes (Som inte hade random stats och som alla gick att köpa hos en vendor).

Hittade denna också, här får du också skiva http://cdon.se/spel/guild_wars_2_pre-purchase_standard_editio... FEETTTTTTTTTTTTT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! TAGGARÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av juckeyy:

Hittade denna också, här får du också skiva http://cdon.se/spel/guild_wars_2_pre-purchase_standard_editio... FEETTTTTTTTTTTTT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! TAGGARÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!

Jag är inte så säker på det :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon70536:

Personligen tycker jag inte att det gör någon skillnad alls. I PvP är alla level 80 oavsett level i PvE, och att någon når maxlevel före mig i PvE påverkar väl inte mig?

Missförstå mig inte jag är helt för dessa microtransactions eftersom det ändå inte gör någon skillnad i detta spel. Men det kommer fortfarande anses som en fördel av en del som vill nå max level snabbast eller köpa den "snyggaste" armorn. Men inget av det kommer göra dessa spelare bättre än mig rent skillmässigt vilket jag tycker är en bra balans.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hanslar:

Missförstå mig inte jag är helt för dessa microtransactions eftersom det ändå inte gör någon skillnad i detta spel. Men det kommer fortfarande anses som en fördel av en del som vill nå max level snabbast eller köpa den "snyggaste" armorn. Men inget av det kommer göra dessa spelare bättre än mig rent skillmässigt vilket jag tycker är en bra balans.

En viktig sak som fäller de åsikterna är att man inte behöver använda riktiga pengar för att köpa de sakerna. Man kan ta sitt in-game gold och köpa gems av en annan spelare som köpt dem för riktiga pengar och sen använda sina nyinförskaffade gems för att köpa saker i cash shoppen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hanslar:

Att kunna få slippa gear grinden i sig är för mig personligen helt underbart, att slippa grinda samma instans eller battleground ett par tusen gånger i rad för att få mitt gear är ju helt fantastiskt. Då kan man direkt gå på dom sakerna som faktiskt är kul i spelet.

I WoW var gear grinden i SIG spelet, detta koncept som GW2 erbjuder är konstig för tex hardcore WoW spelare, jag förstår det, här har vi en spelutvecklare som erbjuder någonting helt annat än en gear grind, och jag förstår om folk blir konfunderade.

Med det sagt så spelade jag själv WoW i över sex år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon70536:

En viktig sak som fäller de åsikterna är att man inte behöver använda riktiga pengar för att köpa de sakerna. Man kan ta sitt in-game gold och köpa gems av en annan spelare som köpt dem för riktiga pengar och sen använda sina nyinförskaffade gems för att köpa saker i cash shoppen.

Precis det är en annan sak jag gillar med deras system. Frågan är om framtida expansioner/dlc kommer hamna där? Det hade varit väldigt trevligt om man kunde spendera sitt ingame guld på gems som man sedan köper dem för.

Permalänk

Vet inte om det är tillåtet eller ej men jag kör på ändå med lite reklam.

Jag är med i en guild vid namn Ragnarok vilket är en skandinavisk guild med ett otroligt skönt community, har funnits i de flesta MMO's sen 2003.
Tidigare/aktuella spel: Aion, AO, Aoc, WOW, Rift, Swtor, Warhammer Online, LOTRO men även flera FPS spel där vi bland annat hade egen server i Bad Company 2 och nu har en i Battlefield 3.

-Nu är det dags för GW2.
Om ni söker en guild där ni kan prata ert modersmål, dvs det är krav på att kunna antingen Svenska/Norska/Danska (har haft med Finsk-talande men ingen förstår dom så kan bli komplicerat!)
Den som söker kommer garanterat ha riktigt roligt.

Jag själv har aldrig varit i någon annan guild sedan jag gick med i RR 2009 och kommer förmodligen stanna så länge jag har kvar mitt spelsinne. Det spel jag spelat längst i var age of conan, där vi än idag är den äldsta guilden och vi har sett många komma och falla, för att sedan återskapas och falla på nytt. Jag kan bara säga att om stämningen blir bara så av en bråkdel av hur den var i aoc under våra glansdagar så blir det riktigt bra, inget ni vill missa!

Vi har ingen hemsida, det har vi ingen nytta av.
Vi har ett forum där vi snackar massa skit. (Ofc dkp sida finns tillgänglig för varje separat spelavdelning)
Besök oss nu och släng in en ansökan direkt!

GW2 "home": http://forum.rr-guild.com/viewforum.php?f=374
Recruitment avdelningen: http://forum.rr-guild.com/viewforum.php?f=389

All information ni kan tänkas undra över finns på forumet att läsa.
Även om ni inte ansöker till RR får jag önska er en trevlig speltid i GW2 och hoppas vi möts på slagfältet!

Visa signatur

| Intel i7-3930K - 4.2Ghz | Asus P9X97 PRO | Corsair XMS3 Vengeance- 1866Mhz | ASUS GTX 670 DCU2 4GB | NXZT Haze90 - 1000W | Corsair Hydro H80 | CM Storm Sniper Black Edition | W7 x64 Ultimate | Benq G2412HD + LG 32'' LED-TV

Permalänk
Skrivet av anon70536:

Det beror ju faktiskt på ganska så mycket, frågan är vad guldet kommer att gå till, kommer det att finnas mycket att göra för guldet så kommer det säkert fungera på det viset, men risken finns ju faktiskt att det finns så lite vettigt att göra med guld att det vore vansinne att sälja gems.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av javadsomhelst:

Vet inte om det är tillåtet eller ej men jag kör på ändå med lite reklam.

Jag är med i en guild vid namn Ragnarok vilket är en skandinavisk guild med ett otroligt skönt community, har funnits i de flesta MMO's sen 2003.
Tidigare/aktuella spel: Aion, AO, Aoc, WOW, Rift, Swtor, Warhammer Online, LOTRO men även flera FPS spel där vi bland annat hade egen server i Bad Company 2 och nu har en i Battlefield 3.

-Nu är det dags för GW2.
Om ni söker en guild där ni kan prata ert modersmål, dvs det är krav på att kunna antingen Svenska/Norska/Danska (har haft med Finsk-talande men ingen förstår dom så kan bli komplicerat!)
Den som söker kommer garanterat ha riktigt roligt.

Jag själv har aldrig varit i någon annan guild sedan jag gick med i RR 2009 och kommer förmodligen stanna så länge jag har kvar mitt spelsinne. Det spel jag spelat längst i var age of conan, där vi än idag är den äldsta guilden och vi har sett många komma och falla, för att sedan återskapas och falla på nytt. Jag kan bara säga att om stämningen blir bara så av en bråkdel av hur den var i aoc under våra glansdagar så blir det riktigt bra, inget ni vill missa!

Vi har ingen hemsida, det har vi ingen nytta av.
Vi har ett forum där vi snackar massa skit. (Ofc dkp sida finns tillgänglig för varje separat spelavdelning)
Besök oss nu och släng in en ansökan direkt!

GW2 "home": http://forum.rr-guild.com/viewforum.php?f=374
Recruitment avdelningen: http://forum.rr-guild.com/viewforum.php?f=389

All information ni kan tänkas undra över finns på forumet att läsa.
Även om ni inte ansöker till RR får jag önska er en trevlig speltid i GW2 och hoppas vi möts på slagfältet!

Hur pass fokuserade kommer ni att vara gentemot WvsW? Jag söker en guild vars fokus kommer att vara WvsW, samt begränsar ni inte er väldigt mycket när ni bara tillåter skandinaver i guilden? Det finns ju så många bra spelare ni stänger ute pga detta.

Permalänk
Skrivet av Vimes:

Hur pass fokuserade kommer ni att vara gentemot WvsW? Jag söker en guild vars fokus kommer att vara WvsW,

Jag tror mig veta att det kommer vara hög fokus/prio på wvsw då många redan nu ser det som en av höjdpunkterna. Vi är inte helt 100% fokuserade på varken pvp eller pve utan gör allt och lite till.

Du kan ju titta in på forumet och om du inte hittar det du söker direkt så kan du gärna ställa frågor till de övriga medlemmarna också, jag är inte "officer" utan endast vanlig medlem.
Har dessutom inte haft tid till att sätta mig in i GW2 speciellt mycket utan bara snappat upp det jag hunnit läsa från forumet, vi har såklart en forumsdel som endast är tillgänglig för medlemmar så all info som syns för dig nu är inte den enda som finns där.

Skrivet av Vimes:

Samt begränsar ni inte er väldigt mycket när ni bara tillåter skandinaver i guilden? Det finns ju så många bra spelare ni stänger ute pga detta.

Både ja och nej, det begränsar väll en aning, men ändå inte, vi får ju förmodligen inte den absolut största guilden i hela spelet, men vi tenderar att få en starkare medlemsbas. Jag vet att många som är medlemmar idag tycker att det är väldigt skönt utan några språkbarriärer och att kommunicera med varandra med dess egna språk är ett av de stora plussen i guilden.

Om jag återgår till spelet jag har mest erfarenhet ifrån, age of conan, vilket inte blev så speciellt populärt eller väl mottaget; där klarade vi oss bättre än de guilder som var internationella (på samma server, fanns någon internationell guille på andra servers som var lika 'starka'). Vet även att de andra avdelningarna klarat sig bra på scand. kravet men har för mig också att de i något enstaka fall/spel har släppt lite på detta och tagit in andra också.

I age of conan idag så går det lite trögt, många testar nya spel och har plugg/jobb/övrigt så just där har de efter 4 år börjat planera över att gå internationellt för att locka nya medlemmar, flertalet av de gamla spelarna (jag inkluderat) har lagt spelet på hyllan för tillfället. Inget pga guilden i sig utan snarare pga förändringarna i spelet.

Har du/ni fler frågor så var inte rädda för att fråga, antingen här i tråden eller i PM så ska jag svara så gott jag kan!

Visa signatur

| Intel i7-3930K - 4.2Ghz | Asus P9X97 PRO | Corsair XMS3 Vengeance- 1866Mhz | ASUS GTX 670 DCU2 4GB | NXZT Haze90 - 1000W | Corsair Hydro H80 | CM Storm Sniper Black Edition | W7 x64 Ultimate | Benq G2412HD + LG 32'' LED-TV

Permalänk
Medlem

Någon som har mer info angående Webbhallens CE? Är det 10 April som gäller där med?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av whiskerer:

Det beror ju faktiskt på ganska så mycket, frågan är vad guldet kommer att gå till, kommer det att finnas mycket att göra för guldet så kommer det säkert fungera på det viset, men risken finns ju faktiskt att det finns så lite vettigt att göra med guld att det vore vansinne att sälja gems.

Som tur är så är golddrains det som är absolut lättast att utöka ett spel med

Permalänk
Medlem

Nu behöver man inte kolla mailen längre iallafall.

Okay guys, if you did not get a beta key by now, you will not be in the test this weekend. Thanks for being patient! ~RB2

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Inaktiv

Någon som har koll på om det är nu i helgen eller nästa helg betan är? Så man vet när man kan vänta sig nya youtube-klipp

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon70536:

Någon som har koll på om det är nu i helgen eller nästa helg betan är? Så man vet när man kan vänta sig nya youtube-klipp

MikeB från Zam.com och Gamebreaker berättar på sin Youtube-kanal att han kommit in i betan nu i helgen och kommer då att spela in PvP med diverse klasser.

http://youtu.be/uvrcggM7o0w

Permalänk
Medlem

Betan öppnar idag 12pm GMT -7.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lyrisius:

MikeB från Zam.com och Gamebreaker berättar på sin Youtube-kanal att han kommit in i betan nu i helgen och kommer då att spela in PvP med diverse klasser.

http://youtu.be/uvrcggM7o0w

Jävligt nice! posta gärna länkar till nya videos i den här tråden när ni hittar några

Permalänk
Medlem

nvm.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

För de som undrar så är betan igång nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konve:

Någon som har mer info angående Webbhallens CE? Är det 10 April som gäller där med?

Ja man får detta den 10 april om man betalar då.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av daniel145:

För de som undrar så är betan igång nu.

Er inte kl 8?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Ja man får detta den 10 april om man betalar då.

http://images.webhallen.com/files/guildwars2collectors.jpg

Jo, så långt är jag med. Tänkte mest på när de öppnar upp bokningen för Collectors Edition på Webhallen. Just nu finns bara standard edition ser det ut som!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konve:

Jo, så långt är jag med. Tänkte mest på när de öppnar upp bokningen för Collectors Edition på Webhallen. Just nu finns bara standard edition ser det ut som!

Det vet jag inte. Jag bokade CE för ett bra tag sedan så...

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"