Permalänk

Tja!

Fick hjälp av Veteranen idag! Han satte ihop min dator, installerade allting jag behövde och var riktigt trevlig. Han använde bra med "band" för att göra en snygg kabeldragning osv! Blev riktigt snyggt bygge och jag är mycket nöjd. Tycker att man borde ta kontakt med honom om man bor i GBG för han kan VERKLIGEN sina grejer!!

Permalänk
Medlem

jag kan tänka mig att hjälpa folk som vill.

Jag bor i växjö.

Permalänk
Medlem

Även jag kan tänka mig hjälpa folk som bor i skövde eller i skaraborgs län. Har tillgång till bil och studerar på halvtid så borde inte vara problem att hitta tid.

Permalänk
Avstängd

Jag kan hjälpa folk i sthlm/täby/danderyd!
0760070145
Edit: svarar 24/7

Visa signatur

iPeek #1: AMD 1100T @ 4.8GHz 16GB @H2O
iPeek #1: AMD 1100T @ 4.8GHz 16GB @H2O
iPeek #1: INTEL CELERON @ 2.80GHz 1GB
iPeek #2: INTEL ATOM x8 @ 2.80GHz 4GB
Skollaptop: Macbook AIR 13" 2011, 128GB, 4GB

Permalänk
Medlem

Umeå här. Har cirka 15 byggen under bältet. Kan inte sleeva, men jag drar kablar bra snyggt, är noggrann och använder armband. Jobbar natt, men på forumen når man mig de flesta dagarna/nätterna.

Har även moddat enklare, såsom att byta fläkt på mitt grafikkort O.S.V.

Visa signatur

i7 4790k @ stock, 16gig ram @1866mhz, GTX TITAN @ stock kylare 1000ghz; Soundblaster Zx som driver AKGQ701/ATH-M50.

Permalänk
Medlem

Denna tråd borde lyftas upp MYCKET MER

Solla ur alla som kan hjälpa bygga låt dom som är och vill kanske få ett liten mark i nicket och en kort press under datorköp med ort och skills.

CREEDS TILL ER SOM HJÄLPER! WOW!

Permalänk

Jga kan göra det med!

Ängelholm/Klippan

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

kan ta vid Alvesta. Ganska nära Växjö men kanske jobbigt att flytta datorn

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 4,4 Ghz | GTX 780 DirectCU II | H60 V.2| Maximus IV Gene | TJ08-E | Vengeance 16gig 1600MHz | 840 pro 256GB | Corsair HX 1050W

Gratis frakt Inet

Permalänk
Medlem

Jag kan hjälpa till med basics, har dock inte tid/ork att t.ex. sleeva åt andra. Bor i Vänersborg.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Botkyrka områden, närmare salem faktiskt, dock jobbar jag mellan 7 och 16, hemma efter 17 och på helgerna vet man aldrig vars man är men kasta iväg ett PM isf.

Jag bygger datorerna och installerar OS samt programvara, inget mer:)

Edit: Och med programvara menar jag drivrutiner..

Permalänk
Medlem

Finns det någon i Malmö som kan hjälpa mig med min första datorbygge?

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Medlem

Skriv in mig under Bollnäs

Ps.
Kan röra mig inom X-trafik.

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk

Kan alltid ge en hjälpande hand om det skulle behövas. Bor på lidingö men är för närvarande i Nya Zeeland, kommer hem slutet av maj.

Har byggt en hel del datorer till mig själv, vänner och familj och aldrig haft problem men skulle inte säga att jag är något proffs.

Visa signatur

Veritas Vos Liberabit o Despectivus Dei

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Sh4dy:

Finns det någon i Malmö som kan hjälpa mig med min första datorbygge?

Om du hade läst förstaposten som beskriver hur du ska gå till väga så finns det kanske det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av arganis:

OBS: Innan du tar kontakt med någon i listan, läs detta inlägg först.

Eftersom många i Sweclockers marknad har visat intresse för gratis montering av datorer till andra medlemmar tycker jag att det är dags att skapa en tråd där vi kan lista alla som kan tänka sig att bistå med hjälp vid montering av datorer så att man enkelt kan kontakta varandra i forumet när man behöver hjälp!

Regler:

Kontakt sker över privata meddelanden i forumet Kontakta en person i din stad i taget, är personen upptagen kan du kontakta nästa Använd alltid antistatiskt armband > Ingen av de som står med på listan är kontrollerade eller godkända av SweClockers. > Skulle något gå fel eller gå sönder är det den som bygger och den som äger datorn i fråga som har ansvaret, inte SweClockers.

Medlemmar som ställer upp hittills:

Listan är ordnad efter anmälningsdatum, inget annat Medlem Stad arganis Malmö VeteraneN Partille Tunezz Oskarshamn Deba Örebro qarek100 Växjö m45t3rm1nd Vallentuna Tuxsux Skara macroy Leksand grasp247 Malmö tedeman1998 Skanör track_666 Hallandsåsen SideWinder86 Kristianstad Deathdancer Stockholm folmeroN Älmhult DanneBern Växjö rockabilly65 Ludvika devhdc Kristinehamn Falcon Karlstad

Om Du är intresserad av att vara med och är kunnig, skriv i tråden så lägger jag till Dig.

Har du förslag till regler eller vad som, skriv i tråden!

Är jätte intresserad har hittills byggt 5 datorer ifall man inte räknar med dem jag har bytt delar på osv, bor i lund

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Permalänk
Medlem

Jag finns också om det är någon som vill ha hjälp med byggen mm.... Helt gratis

Finns i en bit utanför Ulricehamn.
Kontakta mig gärna här på Sweclockers eller via Skype: DreamhackerD55

Visa signatur

Ta på mig!

Permalänk

Kanske en dum fråga eftersom det är ett svenskt forum, men man vet ju aldrig folk bor ju överallt nuförtiden;
Finns det någon i Florida området, runt om kring Tampa helst som hänger på SweClockers och kan hjälpa till? Byggde en dator 2005 senast så är lite ringrostig.

Visa signatur

"Do not ever say that the desire to "do good" by force is a good motive. Neither power-lust nor stupidity are good motives."
- Ayn Rand

Permalänk
Medlem

även jag kan hjälpa till med dator byggen. men inget avancerat som ett helt vatten kylt system, eller moddning. men utöver det så ställer jag upp

Borås

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 White | Kylning: Noctua NH-D14 | Cpu: AMD Ryzen 5 5600x | Gpu: ASUS Dual Radeon™ RX 6700 XT STD Edition 12gb | Ram: Corsair 16gb ddr4 | Mobo: Asus ROG Strix b550-f Gaming | PSU: Corsair RM750X | Skärm: Acer XB240H | OS: Windows 11 64bit | SSD: Samsung 850
Mobil: Iphone 12 Pro

Permalänk

Tja alla, fyfasen det går segt framåt, finns det inga jobb folk vill ge mig ;D är en jävel på bygga, och har över 600 dator byggen under bältet

Visa signatur

Intel i7 3770K ivybridge, EVGA GTX 690, 16 GB DDR3 vengeance LP blue, 120 GB OCZ Revodrive Pci Express SSD, Chassi Corsair Vengeance C70 Military Green, Moderkort: AsRock z77 professional ATX, PSU Cougar CM 1000W, Fläktar Noctua 120 MM 140 MM.

Permalänk
Medlem

Jag återfinns i härnösand/Sundsvall Villig att hjälpa dagtid!

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk

Jag kan hjälpa till sätta ihop datorn och se till att den funkar, finns i karlstad
Har matta + band som säkerhetsskydd

Visa signatur

Adam Mcintosh

Permalänk
Medlem

Jag skulle kunna hjälpa till att bygga datorer i Umeå. Det är en hobby jag har haft sen jag var en liten grabb. Har dock aldrig använt ESD armband osv. Så det har jag inget hemma, om du känner dig orolig får du själv ta med dig detta Har dock väldigt blandat schema, men det är bara att höra av dig till mig så kan vi säkert ordna något!

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem

Var hos Veteranen igår och han bygge ihop min dator och gjorde en extremt bra kabeldragning.
Han har STOR kunskap inom datorer och montering.

Call him

Permalänk
Medlem

Finns i höör om någon i området behöver hjälp med montering av diverse saker samt nybyggnation.

Inte så hemma på "Extreme" modd , men lite finns ju alltid man kan. Ledlister och liknande.

Byggt ett par datorer genom åren till kompisar och familj, o aldrig haft problem

Jobbar skift så PM om du vill ha hjälp så löser vi tiden

Klarat de elegant vid varje inkopplings tillfälle utan ESD band, har nog ett sånt hemma nånstans men ingenting jag använder eller letar upp så ta med eget om det känns tryggare

Visa signatur

CPU: AMD FX6100 Black Edition @ 4.2ghz Stockcooler MB: Gigabyte 970a-UD3 RAM: Corsair Vengeance 2x 4gb 1600mhz GPU: Sapphire HD6770 x2 PSU: Corsair CX600 HDD: 2x200gb Sata Seagate

Permalänk
Medlem

Jag hjälper gärna till, finns i Östersund och kan nås i princips när som helst.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

här kommer lite bygghjälp från mjölby.
byggt datorer sen -96.
alltid ESD-armband vid byggen.

Visa signatur

Datorn: G4:a goes imperial
Fear can never kill u

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tunezz:

Härligt!
Jag är van att hantera komponenter med försiktighet.
Använder alltid;
- Antistatisk arbetsbänk
- Antistatiskt armband vid beröring
- Antistatisk förvaring av komponenter

Har även en hemsida där jag hjälpt en hel del "kunder"
Hemsidan är inte färdig
http://www.databygg.n.nu/

/ Tunezz

EDIT; Inga påhopp om "data" bygg tack vet att det inte heter så egentligen.

Känner mig tvungen att framföra en tanke jag hade efter att kollat på din hemsida,
och det är den "Delar som behövs för en komplett dator." -listan i "Bygg guide" sektionen.
Där så skulle det kanske vara till hjälp för besökande nybörjare som är ovana vid datorer att om du skulle haft en sån "hover" funktion för alla datordelarna,
så att en ruta dyker upp så länge man har muspekaren vid datordelarnas namn och/eller har en bild på datordelen samt en kort beskrivning.
Mer för att göra det självklart för besökaren vad det är för något och sånt typ.

Bara ett förslag då förstås.

Permalänk
Avstängd

Finns i Ludvika och kan hjälpa om tid finnes, familjen kommer först, men är ganska ofta tillgänglig

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem

Kan hjälpa till om så behövs, byggt datorer sedan ung.

Håller till i Norrköping!

Permalänk
Avstängd

Jag är tillgänglig i Stockholm, mycket erfarenhet

Visa signatur

Student, Webbutvecklare, Dj - Macbook Air i7
Nexus 7: Paranoid - 4.2.1 - M-Kernel - (500/700 GPU/LP) -200mv UV