Permalänk
Medlem

1954 trodde man att datorhörnan skulle se ut så här i hemmen år 2004.

Visa signatur

"I do not fear computers. I fear the lack of them."

Permalänk
Medlem

Kan väl bjuda på en bild på min hörna

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kapazo:

1954 trodde man att datorhörnan skulle se ut så här i hemmen år 2004.

http://www.datorzonen.se/wp-content/uploads/2012/03/prihodnos...

Vill minnas att den där bilden är fejk på det sättet att det som ligger på bordet ("skrivaren") är ditretuscherat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Vill minnas att den där bilden är fejk på det sättet att det som ligger på bordet ("skrivaren") är ditretuscherat?

Ja den ser ju väldigt inklippt ut iaf.
Men ska det vara gjort några år efter bilden publicerades, eller gjorde dom det före publicering pga. av dom inte hade någon skrivare?
För är det de senare så är den ju inte "fejk"

Dock så är jag mer fundersam på vad den där stora ventil (ehmm... ratten?) är till för, ång driven generator i datorn?

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Skrivet av {SWEC}Rool82:

Ja den ser ju väldigt inklippt ut iaf.
Men ska det vara gjort några år efter bilden publicerades, eller gjorde dom det före publicering pga. av dom inte hade någon skrivare?
För är det de senare så är den ju inte "fejk"

Dock så är jag mer fundersam på vad den där stora ventil (ehmm... ratten?) är till för, ång driven generator i datorn?

Överklockning....?

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av {SWEC}Rool82:

Dock så är jag mer fundersam på vad den där stora ventil (ehmm... ratten?) är till för, ång driven generator i datorn?

Bilden är tydligen från en ubåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Bilden är tydligen från en ubåt.

Ahh så med andra ord, It's The Fake!

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

ska väl visa hur världens fulaste skrivbord ser ut

notera det sjukt sexiga tapeterna

ska snart göra en total ''renovering'' av rummet, dvs nya tapeter, ny säng, nytt skrivbord, ny dator...

Permalänk
Skrivet av NoNaMeD:

ska väl visa hur världens fulaste skrivbord ser ut

http://i39.tinypic.com/ixtbi8.jpg

notera det sjukt sexiga tapeterna

ska snart göra en total ''renovering'' av rummet, dvs nya tapeter, ny säng, nytt skrivbord, ny dator...

Haha ska jag vara helt ärlig så finns det nog fulare skrivbord

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

Haha ska jag vara helt ärlig så finns det nog fulare skrivbord

haha, men man får nog leta en stund

Permalänk
Skrivet av NoNaMeD:

haha, men man får nog leta en stund

Nej nu överdriver du allt!

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

här bor jag

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk
Medlem

Här är mitt "kontor". Har dock länge funderat på att slänga ut allt, sälja datorn och gå över helt till bärbart...

** Ytterligare, jag håller på att renovera därav den slitna väggen **

Permalänk
Medlem

Japp! Ungefär ett halvår gammal bild dock, har inte den datorn längre, då moderkortet gick åt skogen i julas (nästan 4 år gammal). Har beställt en ny maskin nu som förhoppningsvis kommer nästa vecka! Hoppas den funkar bra!

Visa signatur

MacBook Pro 16" M1 Max (2021) | UAD Apollo Twin MKII

www.intagram.com/guenna.music
www.instagram.com/wilsontjernell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wilsi:

Japp! Ungefär ett halvår gammal bild dock, har inte den datorn längre, då moderkortet gick åt skogen i julas (nästan 4 år gammal). Har beställt en ny maskin nu som förhoppningsvis kommer nästa vecka! Hoppas den funkar bra!

http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/384246_1015039...

Sån ljudutrustning och inte ens en widescreen skärm? Skärpning! ^^

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pakki:

Sån ljudutrustning och inte ens en widescreen skärm? Skärpning! ^^

Haha. Jag vet.. Jag hade dessutom en vit tjockskärm fram tills förra vintern, då jag fick denna skärmen gratis. Det är väl ok om den är gratis? jag har inte känt så starkt behov av en ny skärm att jag orkat köpa det bara, men det kommer väl snart!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MacBook Pro 16" M1 Max (2021) | UAD Apollo Twin MKII

www.intagram.com/guenna.music
www.instagram.com/wilsontjernell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wilsi:

Haha. Jag vet.. Jag hade dessutom en vit tjockskärm fram tills förra vintern, då jag fick denna skärmen gratis. Det är väl ok om den är gratis? jag har inte känt så starkt behov av en ny skärm att jag orkat köpa det bara, men det kommer väl snart!

Jo det är väl bra. Men jag anser att bilden du tittar på är halva upplevelsen. Men eftersom du böt från CRT nyss så är väl bara det ett bra lyft

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk
Medlem

Här var det rörigt.

Permalänk
Skrivet av Linkus:

Har ett IKEA Skrivbord, dock lite för litet för min smak, som ni ser är de lite väl belamrat. ^^

http://i.imgur.com/plqwx.jpg

Vad för skrivbord är det där? Skulle du kunna länka?

Visa signatur

__________________
| Corsair Carbide 400R | i5 3570k@3,4GHz |Intel Stockkylare|
| ASRock Z77 Pro4 | MSI Radeon HD7850 |
| 8Gb Corsair VENGEANCE 1600MHz |
| Seagate Barracuda 500gb | Fractal Design Tesla 650W 80+ |

Permalänk

Har tyvärr bara någon gammal halvtaskig bild men jag bjuder på den i alla fall.

24", 32" Microsoft tangentbord och mus, skrivbord från ikea, det "vänstra" skrivbordet är byggt själv. Logitech högtalare.

Observera att detta är en gammal bild, har nu skärmarna i hörnet och förstärkare mm på skrivbordet. har även ett keyboard på vänstra skrivbordet för att spela musik eller göra midi-inspelningar.

Visa signatur

Ryzen m-atx:
|| Windows 10 || MSI B350M || Ryzen 1700X OC@ 3.8GHz || Nvidia 1060 6GB || 32GB RAM || EVGA P2 750W ||
HTPC:
|| Windows 10 || Asrock Z77m-itx || I7 3770k || 8GB RAM || Corsair 620W ||
________________________________________________________________________________________________

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ojeu:

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S79887464/#/S29887... samt svarta ben. Bordet skärmen står på är hemmabyggt, en vitmålad mdf-skiva och ben från Bauhaus.

Kan du möjligtvis hitta benen till den lilla hyllan på deras hemsida?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruelirony1:

Vad för skrivbord är det där? Skulle du kunna länka?

Du har säkert redan sett den men här kommer den http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70110707/#/70110707

Visa signatur

Asus TUF X570-Plus > Ryzen 7 3700X > Noctua NH-U14S > MSI RTX 3070 SUPRIM 8GB > Corsair Vengeance LPX 16GB > Kingston A2000 500GB M.2 NVMe > Samsung 860 Evo 500GB > Kingston V300 120GB > WD CB 640GB > Evga G2 750W > Meshify 2 Compact > Windows 10 Pro > Glorious Race Model D > Corsair Gaming MM350 Pro XL > Corsair Strafe RGB MX Brown > Logitech G935 > AOC AG322QCX > 100/100 Mbit

Permalänk
Medlem

Här kommer mitt skrivbord för de som inte sätt det (;

hela galleriet: http://www.sweclockers.com/galleri/6978-evga-classified-sr2-x...

Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pakki:

Jo det är väl bra. Men jag anser att bilden du tittar på är halva upplevelsen. Men eftersom du böt från CRT nyss så är väl bara det ett bra lyft

Skickades från m.sweclockers.com

Byta från CRT till en 17/19" tft är ju långt ifrån ett lyft (Om vi pratar bildkvalité).
"Plattskärmar" har ju ännu inte kommit ikapp CRTs och det tar nog många år innan de gör det.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vacant:

Kan du möjligtvis hitta benen till den lilla hyllan på deras hemsida?

Dessvärre kunde jag inte det! Men om du har ett Bauhausvaruhust i närheten skulle du kunna gå in och kika, jag vill minnas att jag hittade benen i en hylla bredvid dörrstoppare. Vilket kanske förvisso inte hjälper så mycket då jag besökte Bauhaus i Uppsala och inte Göteborg. Lycka till!

Permalänk
Medlem

Kommentarer välkomna!

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizbro:

Snyggt! Välstädat också, vilket alltid är ett + i kanten!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Skrivet av Wizbro:

Är det ett vanligt skrivbordsunderlägg du har under tangentbordet?

Iövrigt riktigt fint, stilrent osv; enda minuset va den rosa brickan.. Snyggt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av THEBADGUY:

Snyggt! Välstädat också, vilket alltid är ett + i kanten!

Åh, tack så mycket! Det värmer en sådan här blåsig aprildag.

Skrivet av Oneinalifetime:

Är det ett vanligt skrivbordsunderlägg du har under tangentbordet?

Iövrigt riktigt fint, stilrent osv; enda minuset va den rosa brickan.. Snyggt!

Ja, det är ett vanligt underlägg - tar bort den hala känslan, antar jag... Men tack för kommentarerna!

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Wizbro:

Vackert! Tycker dock att du borde dra upp gardinerna, i alla fall när du ska ta en bild, och så upplever jag hörnan som lite stökig trots att där inte finns så mycket grejer. De grejerna som väl finns där ligger lite huller om buller.

Varför inte centrera det där underlägget, eller ta bort det, vinkla skärmfötterna så att de står symmetriskt och lägga hörlurarna/headsetet någon annan stans? Jag vill se en update! För det här ser ut som en riktigt fin och stilren hörna i övrigt.