Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

högtryckstvätt

Hejsan

Är ute och jagar efter en högtryckare nu! Finns det någon att rekommendera ? Finns det någon som kan värma vatten? Hur högt tryck är bra? 120-130 bar?

Med Vänliga hälsningar
MrFreeze

Permalänk

Om du ska ha en som värmer vatten så får du hosta upp en del pengar, 15-20,000 och uppåt.
Vad ska du ha tvätten till ?

Visa signatur

Asus M5 A97 R2.0| Corsair Vengance DDR3 16GB| AMD FX 8350| Gigabyte HD 7950 3072Mb *2| Nätagg Corsair AX1200| Logitech Z4 samt QPAD QH-90 vid spelande eller lyssnade på film/musik| Det styrs av Windows 10.
Jösses vad gamla prylar man har :)

Permalänk
Medlem

Vad ska du med en varmvatten högtryckstvätt till?

Kärcher har fått goda betyg sen gäller väll dyrare är bättre sen får du ta den som räcker för dina behov.

Nilfisk har varmvattentvättar för runt 5000kr annars kostar dom så mycket som 5000kr!

Permalänk
Medlem

Ska du tvätta huset/bilen duger den billigaste Kärchern, typ k 2.300.

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Medlem

Jo jag har tänkt tvätta bilen . Men vad är ett bra märke?

Permalänk
Medlem

Nilfisk tycker jag verkar göra riktigt fina tvättar. Är inte lika impad av kärcher (eller hur dom stavar det). Har fått för mig att dom går lätt sönder. Men det är min åsikt.

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Medlem

Då blir de en nilfisk men vilken modell?

Permalänk
Medlem

Jag har kört Kärcher i många år och de fungerar utmärkt. De ligger nästan alltid i topp i de tester jag läst.

Tänk på att de lite dyrare modellerna ofta har längre slangar vilket gör de mer flexibla. Jag ställer den ex, innanför dörren sen räcker slangen runt i huset så jag kan blåsa alla avlopp. Det går på någon sekund jämfört med "handrengöring".

Den når bra upp på terasstaket också och det blir kalasrent med högtryck. Jag tror inte det är någon nämnvärd skillnad i kvalitet på fabrikaten så köp den du tycker passar.

Högtryckstvätta är roligt. Lycka till ;-D

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk

Notera att det i de flesta kommuner är förbjudet att tvätta bilen på gatan eller på den egna tomten. Pga att det släpper ut så mycket tungmetaller och annat giftigt.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av NidoKing:

Jag har kört Kärcher i många år och de fungerar utmärkt. De ligger nästan alltid i topp i de tester jag läst.

Tänk på att de lite dyrare modellerna ofta har längre slangar vilket gör de mer flexibla. Jag ställer den ex, innanför dörren sen räcker slangen runt i huset så jag kan blåsa alla avlopp. Det går på någon sekund jämfört med "handrengöring".

Den når bra upp på terasstaket också och det blir kalasrent med högtryck. Jag tror inte det är någon nämnvärd skillnad i kvalitet på fabrikaten så köp den du tycker passar.

Högtryckstvätta är roligt. Lycka till ;-D

Ballt men vad har för modell?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fastforward:

Notera att det i de flesta kommuner är förbjudet att tvätta bilen på gatan eller på den egna tomten. Pga att det släpper ut så mycket tungmetaller och annat giftigt.

Om man inte har grusgång ... Då brukar det vara ok...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrfreeze:

Ballt men vad har för modell?

Den heter K5.85

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Skrivet av fizzdan:

Om man inte har grusgång ... Då brukar det vara ok...

Skickades från m.sweclockers.com

Nja, det är ju fortfarande förbjudet att tvätta någon annanstans än på avsedd plats. Men det brukar stå att om man verkligen måste så är det bättre att göra det på en gräsmatta eller liknande där gifterna inte rinner rakt ner i grundvattnet åtminstone, utan lagras i marken.

Men förbud eller inte - det är ganska trevligt att slippa få tungmetaller mm. i dricksvattnet.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~