Permalänk
Medlem
Skrivet av LarssoN:

Har ni någon möjlighet att skicka någon bild på stommen/ramen innuti en Arc miditower?
Man får ingen bra överblick med fronten på

Varför inte kolla in fractals hemsida?
http://www.fractal-design.com/?view=product&prod=57

Heller några av recensioner på prisjakt?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?rec=802367

Har du inte fått nog med bilder efter allt detta så skulle nog inte fractal kunna göra dig nöjd heller

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Varför inte kolla in fractals hemsida?
http://www.fractal-design.com/?view=product&prod=57

Heller några av recensioner på prisjakt?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?rec=802367

Har du inte fått nog med bilder efter allt detta så skulle nog inte fractal kunna göra dig nöjd heller

"Har ni någon möjlighet att skicka någon bild på stommen/ramen innuti en Arc miditower?
Man får ingen bra överblick med fronten på"

Förkortat då

Kan man få bilden på ett naket chassi, då fronten är lite i vägen

Menar lite mer som så här

Ett naket lanboy i Wolverine´s bygge
http://img338.imageshack.us/img338/6484/hardware1.jpg

Dock "en bild " från framsidan "vore bäst"

edit: lagt till lite (innom " ")

Permalänk
Medlem

Hej!

I Array R2 följer det med en 140mm fläkt, jag undrar om det finns fästen för en 120mm fläkt där också?

Mvh Robin

Visa signatur
Permalänk
Fractal Design

Hej,

Skrivet av LarssoN:

"Har ni någon möjlighet att skicka någon bild på stommen/ramen innuti en Arc miditower?
Man får ingen bra överblick med fronten på"

Förkortat då

Kan man få bilden på ett naket chassi, då fronten är lite i vägen

Menar lite mer som så här

Ett naket lanboy i Wolverine´s bygge
http://img338.imageshack.us/img338/6484/hardware1.jpg

Dock "en bild " från framsidan "vore bäst"

edit: lagt till lite (innom " ")

Fullt så naket som på din länk blir det inte utan väldigt omfattande förändringar, men här är en bild utan front och sidopaneler.

Skrivet av Arius:

Hej!

I Array R2 följer det med en 140mm fläkt, jag undrar om det finns fästen för en 120mm fläkt där också?

Mvh Robin

Arrayen har enbart fästen (skruvhål) för 140mm fläkt.

Mvh,
Fractal Design

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fractal Design:

Fullt så naket som på din länk blir det inte utan väldigt omfattande förändringar, men här är en bild utan front och sidopaneler.

Mvh,
Fractal Design

Hej, bilden duger bra! Visst består Arc mini av samma stomme fast med bara mindre mått? Varför jag undrar detta är för att jag ska göra ett projekt senare med 2st Arc mini (dvs. om jag har pengar tillräckligt med pengar(är student och har inte så mycket pengar)

Permalänk
Medlem

Åh, detta har jag missat!
Har ett fråga

Är det Normalt att ett Fractal Design Newton R2 1000w knastrar när man tar ur,och in power sladden?
Och vad är det i så fall?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerka88:

Åh, detta har jag missat!
Har ett fråga

Är det Normalt att ett Fractal Design Newton R2 1000w knastrar när man tar ur,och in power sladden?
Och vad är det i så fall?

Det är vanligt att det gör det på nätaggregat, ja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Det är vanligt att det gör det på nätaggregat, ja.

Okej, inte vart med om det förut. men då vet jag iaf.
Du vet inte exakt vad det är?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerka88:

Okej, inte vart med om det förut. men då vet jag iaf.
Du vet inte exakt vad det är?

Det är elen som knastrar. Du måste inte ha kontakt för att el skall överföras, är så blixtar funkar fast på en jävligt mycket större skala.

Permalänk
Medlem

Helt underbar support ni har!
Frågade om man kunde köpa en sidoplåt för min var repig efter Dreamhack. Och ska nu få en ny.
+1 till Fractal Design!

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celcius:

Det är elen som knastrar. Du måste inte ha kontakt för att el skall överföras, är så blixtar funkar fast på en jävligt mycket större skala.

Ah, okej!
tack för svaret

Permalänk
Avstängd

Finns det några planer på ett Define Mini Arctic White ? Sugen på att bygga i ett sådant.

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av 1kolli:

Finns det några planer på ett Define Mini Arctic White ? Sugen på att bygga i ett sådant.

Tyvärr kan jag inte ge ut information om ej offentliggjorda produktsläpp.

Permalänk
Medlem

Hej!
Jag skulle behöva köpa ett nytt nätaggregat till mitt fractal design array då det har lagt av.
Borde ha garanti kvar men eftersom jag inte har kvar kvitto så får jag stå mitt kast.

Finns det att köpa som reservdel eller finns det en lista på andra nätaggregat som passar i det lilla chassiet?
Tacksam för svar, har försökt söka man inte hittat något.

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av flukke:

Hej!
Jag skulle behöva köpa ett nytt nätaggregat till mitt fractal design array då det har lagt av.
Borde ha garanti kvar men eftersom jag inte har kvar kvitto så får jag stå mitt kast.

Finns det att köpa som reservdel eller finns det en lista på andra nätaggregat som passar i det lilla chassiet?
Tacksam för svar, har försökt söka man inte hittat något.

OM du inte skulle få ett på garantin så är det SFX nätdel därför borde dessa passa http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=436#rparams=l=s84062041

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Avstängd

Har ett fractal r2 och fläktfiltret för 120mm fläkten har släppt från limmet.
var kan man beställa ett nytt fläktfilter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arius:

Hej!

Mvh Robin

Det fungerar bra med buntband också, jag har satt i en Scythe Slipstream 140mm (som har 120mm monteringshål !). Sitter hur bra som helst.

Permalänk

har precis beställt ett define xl titanium och undrar om fractal skickar med en förlängningskabel i chassit för 8-pinskontakten

Permalänk

Skaffade ett Fractal Design Core 3000 till hemmaservern, stort plus med tre fläktar med från början och praktiska vaggor till 6 hårddiskar (jag har inget emot att skruva fast mina diskar så länge det finns gummibussningar).

Ett stort minus är tumskruvarna till expansionsplatserna bak (PCIe/PCI/AGP). Verkar som skruven använts för att gänga hålen? Med tanke på att det inte finns plats för mig att hålla skruvmejseln rakt så blir det ett väldigt tryckande för att inte slira i skruvskallen vilket leder till att gängan inte orkar. Sen sitter skruven i botten och snurrar fritt.

Permalänk
Medlem

Frågan har säkert ställts tidigare men....

Det finns inte extra sidoplåtar, utan fläktplats, till Arc mini?

Förövrigt jättenöjd med mitt Arc mini. Gick från det äldsta sonata-chassit, så kabeldragningen var en dröm i Arc!

En förbättringspunkt skulle kunna vara att även den nedre hårddiskburen är borttagbar!
Ljudisolerings-kit, skulle vara intressant också!

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av holmberg:

Frågan har säkert ställts tidigare men....

Det finns inte extra sidoplåtar, utan fläktplats, till Arc mini?

Förövrigt jättenöjd med mitt Arc mini. Gick från det äldsta sonata-chassit, så kabeldragningen var en dröm i Arc!

En förbättringspunkt skulle kunna vara att även den nedre hårddiskburen är borttagbar!
Ljudisolerings-kit, skulle vara intressant också!

Hej holmberg,

Tack för din feedback gällande Arc.
Vad gäller sidopaneler utan fläktplats så finns det tyvärr inte några sådana i dagsläget.

Mvh Fractal Design

Permalänk
Fractal Design

Hej,

Skrivet av lillkimpa:

har precis beställt ett define xl titanium och undrar om fractal skickar med en förlängningskabel i chassit för 8-pinskontakten

Nej inte i nuläget

Skrivet av Eldacar of Arnor:

Skaffade ett Fractal Design Core 3000 till hemmaservern, stort plus med tre fläktar med från början och praktiska vaggor till 6 hårddiskar (jag har inget emot att skruva fast mina diskar så länge det finns gummibussningar).

Ett stort minus är tumskruvarna till expansionsplatserna bak (PCIe/PCI/AGP). Verkar som skruven använts för att gänga hålen? Med tanke på att det inte finns plats för mig att hålla skruvmejseln rakt så blir det ett väldigt tryckande för att inte slira i skruvskallen vilket leder till att gängan inte orkar. Sen sitter skruven i botten och snurrar fritt.

Tack för inputen

Mvh Fractal Design

Permalänk
Medlem

Jag har bara läst sista sidan i denna tråden så vet inte om någon annan har frågat detta men, kommer ni sälja sidopaneler med fönster i till R3? Hade varit grymt

Visa signatur

Chassi: Silverstone Raven RV02-E Moderkort: Asrock Z68 Extreme3 Gen3 CPU: i5 2500k @ 4.2 GHz Ram: Corsair Vengeance 8GB LP GPU: GTX 660 DirectCUII OC PH SLI PSU: Fractal Design Newton R3 600W Kylning: CM hyper 212+

Permalänk

Hej!

Jag undrar hur man kopplar usb 3.0 front porten på FD Define Mini? Går den koppla till en intern usb 2.0 port om man inte har 3.0?

Permalänk
Fractal Design

Hej,

Skrivet av Theposjo:

Jag har bara läst sista sidan i denna tråden så vet inte om någon annan har frågat detta men, kommer ni sälja sidopaneler med fönster i till R3? Hade varit grymt

Vi har det på gång, förhoppningsvis är de ute på marknaden i slutet av våren. Tack för visat intresse

Skrivet av Keng:

Hej!

Jag undrar hur man kopplar usb 3.0 front porten på FD Define Mini? Går den koppla till en intern usb 2.0 port om man inte har 3.0?

USB 3.0-porten är kopplad till en intern USB3-header (googlad bild), den går tyvärr inte att koppla till intern USB2 utan adapter.

Permalänk
Medlem

Hur hög CPU-kylare får man plats med i Define Mini? En del sidor skriver 165 mm, andra 160 mm. T.ex. är Thermalright Silver Arrow 163mm, får den plats utan att ta i sidoplåten?

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av Gramner:

Hur hög CPU-kylare får man plats med i Define Mini? En del sidor skriver 165 mm, andra 160 mm. T.ex. är Thermalright Silver Arrow 163mm, får den plats utan att ta i sidoplåten?

Hej,

Tyvärr är det svårt att specifiera exakt hur hög kylare som får plats, då både sockethöjd och kretskortstjocklek varierar någon millimeter vardera. Vi brukar ta i med ett par millimeter extra, så 163mm kan gå bra. Chansen är dock ganska stor att den kommer trycka lite mot moduventen på sidoplåten.

Mvh,
Fractal Design

Permalänk
Medlem

Jag har en tanke kring hur ni ska vidareutveckla Define serien.
Nu när ni har så många olika modeller ute skulle jag uppskatte om ni verkligen satsade ännu hårdare på att få Define serien till en tyst serie.
Det behövs inte fläkthål överallt, även om det är ljuddämpade material för hålen så känns metallen väldigt spröd där och det känns onödigt.
Vill man ha fläkthål, köp ett Arc. Vill man ha tyst, köp ett Define.

Det är vad jag vill ha, visst finns det många som vill ha flexibiliteten som Define ger i dagsläget men jag hade föredragit lite stabilare, lite tystare, lite mindre detaljer och lite billigare istället.

Jag sitter på ett Define R2 och det har några år på nacken nu, jag tycker nästan det är lite tråkigt att jag inte sett ett bättre chassi dyka upp på marknaden sedan det.
Eller ja, R3 då så klart, men det räknas inte.

Permalänk
Medlem

Vore också guld om ni i framtiden gjorde det möjligt att enkelt montera 240mm-radiatorer (120.2) fram och i toppen.
Alltså inget mellanrum mellan fläktarna

Permalänk
Medlem

Hej!

Köpte ett Arc mini och kan inte vara mer nöjd! Gott om plats för kabeldragning. Nu till min fråga: Kommer ni börja sälja sidopaneler till Arc/ Mini? hade varit kanon!

Självklart menar jag sidopaneler med plexiruta

Mvh Johan

Visa signatur

|Fractal Design Arc Mini|RadeonHD 7970 DCUII|Intel Core i5 2500K @ 4,5GHz|Asus MAXIMUS V GENE-VZ| |Custom Vattenloop | G.Skill Ripjaws 16GB @1600Mhz | Corsair 1200i|
| 2x Samsung 830 Series 256GB @Raid0 + 2TB Extern |