Bilder på ditt senaste inköp (2012)

Permalänk
Skrivet av '[vEX:

;12211026']http://i.imgur.com/DLdbb.jpg

Basenhet, en handkontroll, en mus, super gameboy samt spelen Mario Paint och Pilotwings (x2).

Riktigt trevligt inköp, får man fråga vad kalaset gick på? Och fick du ingen musmatta till Mario Paint?

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F | R7 7800x3D | 64GB Kingston Fury | Sapphire RX9070XT Nitro+

Permalänk
Medlem

Högupplöst version

3 st canvas-tavlor med Star Wars-motiv från Supersize.se, hittade bilderna på ett forum och tyckte att dom skulle vara sjukt snygga på tavlor, hade rätt mailade konstnären och bad om lov först, han sa att han var ärad att jag ens frågade och gav sitt medgivande.

Anledningen till att man ser ramen är för att dom ligger ner så tyget vilar på trät. När dom hänger på väggen syns inte ramen alls utan tyget är helt slätt.

Du väljer ditt eget tryck och laddar upp, så printar dom det på canvas eller poster

199 styck, 20x20cm, fri frakt med koden FRAKTFRITT i kassan.

Edit: När man väljer canvas så skrivs dom ut på målarduk och monteras på ram, ramen finns i olika tjocklekar, har för mig jag valde 18mm, sen skickas tavlan hem till dig redo för att hängas upp. Väljer man print istället för canvas så skrivs bilden ut på fotopapper i hög kvalitét och skickas ihoprullad i ett rör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AcidStorm:

Riktigt trevligt inköp, får man fråga vad kalaset gick på? Och fick du ingen musmatta till Mario Paint?

Femhundrafemtiofem riksdaler, varav 175kr i fraktkostnad men då skeppades det från Tyskland. Budade hem allt från Tradera, så inga boxar, manualler eller musmatta. Men det kan jag leva utan.

Anledningen till att det vart två exemplar av Pilotwings var för att jag inte höll koll på vad jag hade budat på. Men en tia hit och en tia dit är ju inget att gråta över.

Har ett paket med några till spel på gång, plus att jag nu måste införskaffa en RGB-kabel samt en till handkontroll. Eventuellt en converter också för att kunna lira Amerikanska/Japanska spel, om jag nu inte tar fram lödkolven och fixar det själv (finns gott om guider om man googlar).

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Intel Arc B580 Limited Edition | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Skrivet av Zaptoit:

http://i.imgur.com/QAXoPl.jpg

3 st canvas-tavlor med Star Wars-motiv från Supersize.se, hittade bilderna på ett forum och tyckte att dom skulle vara sjukt snygga på tavlor, hade rätt mailade konstnären och bad om lov först, han sa att han var ärad att jag ens frågade och gav sitt medgivande.

Du väljer ditt eget tryck och laddar upp, så printar dom det på canvas eller poster

Får man dom färdigmonterade på ramarna? Isåfall kan man inte direkt klaga på deras prislapp. Synd att deras verktyg på hemsidan är så litet, och saknar zoom.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Får man dom färdigmonterade på ramarna? Isåfall kan man inte direkt klaga på deras prislapp. Synd att deras verktyg på hemsidan är så litet, och saknar zoom.

Japp, det du ser på bilden är det jag fick hemskickat Kanske borde klargöra det i posten

Verktyget för uppladdning är lite pilligt det håller jag med om, men man får det man ser. Finns en "3D-preview" som visar rätt bra hur slutprodukten kommer se ut, och i min erfarenhet är bedömningen dom gör på pixeltätheten för din bild väldigt pricksäker. Mina tavlor blev lite lite suddiga, alla linjer är skarpa man ser inte dom minsta siffrorna bakom stormtroopern t.ex, men det gjorde man inte på originalbilderna heller, dom var inte så högupplösta. Iövrigt är dom jättefina och eftersom dom ska hänga på väggen bakom skrivbordet lär dom ju inte inspekteras så nära ändå (: Dom var för övrigt på gränsen att inte bli godkända, är det för dålig upplösning på bilderna så accepterar dom den inte. Dom är väldigt noga med att kunden ska bli nöjd, fick ett "Certificate of satisfied customer" från "superchefen", om att man kan kontakta dom när som helst om man inte är nöjd eller har frågor.

Edit: här är en högupplöst länk till samma bild så du kan se tavlornas skärpa. Dom ser riktigt bra ut även nära på, och då var dom ändå nästan inte accepterade av uppladdningstjänsten. Mer högupplösta bilder skulle ge fantastiska resultat.

Permalänk
Skrivet av Zaptoit:

http://i.imgur.com/QAXoPl.jpg

Högupplöst version

Anledningen till att man ser ramen är för att dom ligger ner så tyget vilar på trät. När dom hänger på väggen syns inte ramen alls utan tyget är helt slätt.

Edit: När man väljer canvas så skrivs dom ut på målarduk och monteras på ram, ramen finns i olika tjocklekar, har för mig jag valde 18mm, sen skickas tavlan hem till dig redo för att hängas upp. Väljer man print istället för canvas så skrivs bilden ut på fotopapper i hög kvalitét och skickas ihoprullad i ett rör.

Snygga tavlor. Kan man få bildfilen?

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Skyddsboxar till mina kompletta nes spel:

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaptoit:

Högupplöst version

För tusan, länka till tavlorna, artisten, whatever you got!

Permalänk
Medlem

Hörde det var valborg på måndag.

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Medlem

GPS samt en hållare till motorcykeln. Genast mycket roligare att åka när man kan planera exakt vart man vill köra.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk
Medlem

Ah skittles sour, de är grymt goda, köpte de senast på discshop
Önskar man hittade dem i någon butik.

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 3060ti Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Alienware 27" IPS 180hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av pimpy:

Ah skittles sour, de är grymt goda, köpte de senast på discshop
Önskar man hittade dem i någon butik.

De finns på Ica Maxi här i Gävle iaf. Många stora mataffärer brukar ha importerat godis mm.

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk
Medlem

Köpte saker till N64 då jag tänker skaffa konsolen nästa månad samt spel, så är jag åtminstone redo för DK64 och Majoras Mask.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Mina gamla Pilot solglasögon gick sönder förra sommaren(tappade dem och råkade trampa på dem )

Och sedan kläder och vassleprotein som inte fick vara med på bild

edit: Springskor och Nike+ sensor köpte jag också idag

Permalänk

m41 j-type till amazonen

Just ja, det är en 5växlad växellåda

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av shady93:

http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_43/33020000-33029999/...

det blev en sväng till systemet i dag och lagra upp till valbor.
det blev tre norrlands och en captain morgam.

Sväng och sväng. Ska vi vara petiga och gå efter ditt nick får du ju knappast ta den svängomen själv. Men de var väll trevligt.

Själv anser jag valborg vara enormt överskattat så blir lugna puckar.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Beställt en dator och lite spel. Tänkte ge mig in i spelvärlden igen efter något års uppehåll.
Blev komplett burk, orkar inte bygga längre som förr.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjarven:

Beställt en dator och lite spel. Tänkte ge mig in i spelvärlden igen efter något års uppehåll.
Blev komplett burk, orkar inte bygga längre som förr.
http://forumbilder.se/images/d38201265536P7725.jpg

http://forumbilder.se/images/3d8201265641P8611.jpg

bra val, den burken är väldigt prisvärd atm för att vara ett färdigbyggt system med lagligt windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Sväng och sväng. Ska vi vara petiga och gå efter ditt nick får du ju knappast ta den svängomen själv. Men de var väll trevligt.

Själv anser jag valborg vara enormt överskattat så blir lugna puckar.

Du har inte varit i Uppsala hör jag.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Du har inte varit i Uppsala hör jag.

Absolut inte. Säljs mycket till minderåriga där? Bedrövligt om så är fallet.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

I min stad får ungdomar som mig köpa snus, cigaretter och ibland även alkohol trots att dem är under 18år.. Dem säger att dem är 19+ år gamla och deras ursäkt om dem i kassan frågar efter ID-kort(eller liknande) . Jag har alltid kunnat köpa bla bla /det är hemma.

Mer än hälften i min skola har provat på/gör det regelbundet (snusa/röka/dricka alkohol)..

(Är själv 16 snart)

Permalänk
Skrivet av Eptk:

Jag tror han mer syftar på att valborg inte brukar vara så överskatta där.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Nya tröjor. Köpta ifrån CDON. 234 kr kostade dom.

Och:
Lite nya filmer. 98 kr eller något sådant på Mediamarkt.

Mega Piraya var helt sjuk. Har aldrig skrattat så mycket åt en film tror jag.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Medlem
Skrivet av LarssoN:

I min stad får ungdomar som mig köpa snus, cigaretter och ibland även alkohol trots att dem är under 18år.. Dem säger att dem är 19+ år gamla och deras ursäkt om dem i kassan frågar efter ID-kort(eller liknande) . Jag har alltid kunnat köpa bla bla /det är hemma.

Mer än hälften i min skola har provat på/gör det regelbundet (snusa/röka/dricka alkohol)..

(Är själv 16 snart)

Jo cigg och snus har man alltid kunnat köpa, kunde en annan också på min ort när man var minderårig och det förekommer givetvis. Säkerligen folköl på Konsum går hem. Men om en minderårig kan dra sig in på bolaget och handla tycker jag är illa. Självklart förstår jag att de kan förekomma men tycker fortfarande det är illa av personal som släpper igenom det.

Skrivet av n_sandstrom:

Jag tror han mer syftar på att valborg inte brukar vara så överskatta där.

Jo, kom på att han kunde mena det. Dock firas det flitigt här också, de är bara att jag personligen tycker det är överskattat

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem
Skrivet av LarssoN:

(Är själv 16 snart)

Även om detta givetvis också är dåligt så är det ännu värre när systembolaget släpper igenom minderåriga. De ska ju legga folk upp till 30 år eller vad det nu är!

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Eptk;12216262"]Jo cigg och snus har man alltid kunnat köpa, kunde en annan också på min ort när man var minderårig och det förekommer givetvis. Säkerligen folköl på Konsum går hem. Men om en minderårig kan dra sig in på bolaget och handla tycker jag är illa. Självklart förstår jag att de kan förekomma men tycker fortfarande det är illa av personal som släpper igenom det.

Skrivet av MooD:

Även om detta givetvis också är dåligt så är det ännu värre när systembolaget släpper igenom minderåriga. De ska ju legga folk upp till 30 år eller vad det nu är!

Det är dock (runt 90%) som köper ut åt mindre alt. att dem tar från sina föräldrar, så dem kan dricka. Vad jag vet så har ingen kunnat köpa från systembolaget som underåring ..

Kanske nog om detta i denna tråd? Detta är ju en tråd om personers senaste köp^^

Permalänk
Medlem

Det blev 2St Q-Pad 40x28 för 99kr/st så köpte två av dom,dom skulle nämligen utgå från Experts sortiment.

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Skrivet av THEBADGUY:

Lite nya filmer. 98 kr eller något sådant på Mediamarkt.
http://i.imgur.com/ok89D.jpg

Mega Piraya var helt sjuk. Har aldrig skrattat så mycket åt en film tror jag.

Ett riktigt mästerverk, fightingscenen på stranden är bara för bra ;D

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Ett riktigt mästerverk, fightingscenen på stranden är bara för bra ;D

HAHA jo!
Och vet inte om du kommer ihåg det med batteriet?

EDIT: Måste bara lägga in den scenen....

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1