[Diskussion] Samsung Galaxy S3 (Android 4.0)

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Så är det inte på nyare batterier de tycker inte om att laddas full eller laddas ur fullt (därför min nexus bara laddar till 95%), och mår bäst när de är på runt 40%

Laddningsbara li-ion Batterier mår bäst vid 70%. Därför är alla nya batterier och produkter med batterier laddade till 70%.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiod:

Laddningsbara li-ion Batterier mår bäst vid 70%. Därför är alla nya batterier och produkter med batterier laddade till 70%.

Skickades från m.sweclockers.com

källa på det?

Permalänk

Snygg var den då absolut inte, men prestandamässigt ser det ju bra ut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phantomcf:

Kan knappast vara den 4 kärniga modellen av HTC One x där?

Jo det är Tegra 3 varianten. Överraskad?

"Sporting exactly the same Exynos 4 Quad chipset as the new Samsung flagship, the latest Meizu MX scored 12,140 at AnTuTu, beating the Galaxy S III with its 11,878 and thrashing the Tegra 3 version of the HTC One X, which managed to score just 9,989."

Permalänk
Skrivet av Frystpingvin:

Snygg var den då absolut inte, men prestandamässigt ser det ju bra ut!

Obs kolla inte på bilder utan titta på den först,ser så mycket bättre ut i verkligheten än på bilden:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagbro:

källa på det?

Källan skulle nog vara en kombination av erfarenhet och sånt man hört från proffesorer på KTH. Man kan säkert googla det också.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Reqlol:

Obs kolla inte på bilder utan titta på den först,ser så mycket bättre ut i verkligheten än på bilden:)

Kollade på Samsungs Handson Video på Youtube, tycker inte den ser specielt snygg ut där heller!

Permalänk
Skrivet av leafbranch:

Jo det är Tegra 3 varianten. Överraskad?

"Sporting exactly the same Exynos 4 Quad chipset as the new Samsung flagship, the latest Meizu MX scored 12,140 at AnTuTu, beating the Galaxy S III with its 11,878 and thrashing the Tegra 3 version of the HTC One X, which managed to score just 9,989."

Nej bara förvånad över testresultatet på htc:n då jag gjorde testet på min hox för skojs skull och då fick jag 11597p.

Visa signatur

| Intel Core i7 4790K |NZXT Kraken X61 | ASUS Z97-A |Asus GTX 780 DCII OC 3GB SLI |16 gb Corsair 1600Mhz vengeance |Cooler Master V1200 | Kingston Hyper X 240GB , Corsair force series3 120GB, 1TB WD Caviar Black | Fractal Design Define XL R2 | Acer Predator XB270HU| Win 10 Pro 64 bit |

Permalänk

Beställde en blå med en gång, riktigt läcker färg måste jag säga. Var dags att hoppa på Android-tåget efter att ha gått på niten med Samsung Wave vilket inte direkt blev vad jag hade förväntat mig. Trevlig telefon på det stora hela, men med ett ack så tråkigt os. SII har ju fått väldigt goda omdömen så jag hoppas att SIII följer i dess fotspår, snygg är den iafl enligt mig!

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kompressor:

Beställde en blå med en gång, riktigt läcker färg måste jag säga. Var dags att hoppa på Android-tåget efter att ha gått på niten med Samsung Wave vilket inte direkt blev vad jag hade förväntat mig. Trevlig telefon på det stora hela, men med ett ack så tråkigt os. SII har ju fått väldigt goda omdömen så jag hoppas att SIII följer i dess fotspår, snygg är den iafl enligt mig!

Jag tycker också att SGS3 är rätt snygg. Bara bakstycket som ser ganska fult ut, men det kan man ju enkelt byta ut. Jag gillar att skärmen tar upp en väldigt stor andel av telefonens yta.
Att SGS3 har Wolfson kom som en positiv överraskning för mig. Då ljudet inte behöver göras om (44.1 <-> 48 kHz) till skillnad från i SGS1 så bådar detta för ännu bättre ljud än i SGS. Med Voodoo kommer den att ha marknadens bästa smartphoneljud.
SGS3 lockar med en beställning, dock försöker jag hålla hoppet uppe om att Samsung kommer att släppa en uppdaterad Note, med RGB-matris och Exynos 5250 (de saker jag hade hoppats skulle finnas i SGS3). Eventuellt med 12MP-kamera (stor sensor), men det är nog överkurs.

Permalänk
Skrivet av Xiod:

Laddningsbara li-ion Batterier mår bäst vid 70%. Därför är alla nya batterier och produkter med batterier laddade till 70%.

Skickades från m.sweclockers.com

Så var det nog. Jag har inte så bra koll, kom bara ihåg att någon hade förklarat detta i någon tråd på swedroid

Permalänk
Skrivet av dagbro:

källa på det?

Googla på li-ion batteri och se vad du hittar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon89918:

Jag tycker också att SGS3 är rätt snygg. Bara bakstycket som ser ganska fult ut, men det kan man ju enkelt byta ut. Jag gillar att skärmen tar upp en väldigt stor andel av telefonens yta.
Att SGS3 har Wolfson kom som en positiv överraskning för mig. Då ljudet inte behöver göras om (44.1 <-> 48 kHz) till skillnad från i SGS1 så bådar detta för ännu bättre ljud än i SGS. Med Voodoo kommer den att ha marknadens bästa smartphoneljud.
SGS3 lockar med en beställning, dock försöker jag hålla hoppet uppe om att Samsung kommer att släppa en uppdaterad Note, med RGB-matris och Exynos 5250 (de saker jag hade hoppats skulle finnas i SGS3). Eventuellt med 12MP-kamera (stor sensor), men det är nog överkurs.

Tror många kommer skaffa S3 enbart för Wolfson. Med dubblad output kan man fläska på med lite mera tungdrivna grejer och köra lågbas utan att ljudet i övriga frekvenser klipper/mutas för att strömmen tar slut.

Utöver det så sitter det en helt ny cmos-sensor i S3. Är redan nu väldigt nöjd med kameran i Note, men på pappret verkar det som S3 med sin nya mjukvara kommer få en väldigt komplett kamera med ännu bättre möjligheter till att fota i svagt ljus tack vare den bakgrundsbelysta sensorn. Att få en större sensor och 12mp vore kul, men själv hoppas jag mera på Wolfson i Note2.

Exynos 5250 ligger för långt fram i pipen för att hinna med i Note2, som jag förstått det hela, om de tänkt fortsätta släppa Notar på höstarna. Men jag blir mer än gärna överbevisad!

RGB-matris drar mera ström och på en så stor bildskärm tycker jag att det är smartare med Pentile HD. Jag såg inga subpixlar med blotta ögat med SGS, ingen annan jag känner IRL heller, och med Pentile HD gick ppi:n upp ordentligt. Då föredrar jag lägre strömförbrukning och grym svärta. Klart det syns vid förstoringar postade på forum, då tänker man kanske "usch, är det så illa?" men sen när jag plockar fram den och försöker se "problemet" live, så går det bara inte. Enligt min optiker har jag fullgod syn 20/20, så jag tror helt enkelt inte på de som säger att de "besväras" utav pentile, speciellt inte pentile HD. Det är nog snarare ett "forumsproblem" som är framtrollat helt i onödan.

Jag tycker S3 är riktigt snygg, men jag är sjukt nöjd med Note och tycker 4.8" är för litet. Skillnaden mot 5.3" var ganska stor, så det känns ändå som att byta ner sig. Gillar inte skärmkanterna, visst blev de mindre, men jag har hellre en tjockare nalle utan skärmkanter... Hoppas Note2 får större skärm och mindre kanter...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Avstängd
Skrivet av _MmattiasS_:

Så är det inte på nyare batterier de tycker inte om att laddas full eller laddas ur fullt (därför min nexus bara laddar till 95%), och mår bäst när de är på runt 40%

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Xiod:

Laddningsbara li-ion Batterier mår bäst vid 70%. Därför är alla nya batterier och produkter med batterier laddade till 70%.

Skickades från m.sweclockers.com

"Ska du långtidslagra ett li-ion-batteri mår det bäst av, och håller laddningen längst, när den förvaras vid ~40% (det är därför nya batterier du köper till kameror och telefoner har en del laddning från fabrik; denna laddning håller flera år). Men allra bäst mår batteriet av att användas, dvs laddas upp och ur hela tiden."

"När vi talar om Li-ion är det uppbyggd på det vis att batteriet inte har ”minneseffekten” vilket är positivt. Eftersom det är en annan uppbyggnad, och Li-ion batterier mår bäst av att alltid ligga över 15% i batterikapacitet. Laddas dessa ur helt kan detta till viss del skada batteriet."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av leafbranch:

Kan va så men skulle tro att det inte finns någon vitts med att dra upp klocken ännu mer, mer besvär än nytta.
Jag själv bryr mig ärligt talat inte om det är 1,2GHz eller 1,5GHz. Same shit.

Framför allt när den i alla fall oftast bara går i 200MHz 95% av tiden, installera CPU Spy så får du se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drygo:

Framför allt när den i alla fall oftast bara går i 200MHz 95% av tiden, installera CPU Spy så får du se

Beror ju helt på om du använder mobilen eller inte. Om du bara ska ringa och smsa, köp en billig nokia för 99kr.

Permalänk
Medlem

Kommer det vara 4g nät eller 3g?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av leafbranch:

Beror ju helt på om du använder mobilen eller inte. Om du bara ska ringa och smsa, köp en billig nokia för 99kr.

Det utnyttjas inte ÄVEN om du använder mobilen, installera det och kör det ett tag, det håller reda på allt, hur mycket du kört i det olika frekvenserna sedan du installera det, all dena kraft används inte till fullo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drygo:

"Ska du långtidslagra ett li-ion-batteri mår det bäst av, och håller laddningen längst, när den förvaras vid ~40% (det är därför nya batterier du köper till kameror och telefoner har en del laddning från fabrik; denna laddning håller flera år). Men allra bäst mår batteriet av att användas, dvs laddas upp och ur hela tiden."

"När vi talar om Li-ion är det uppbyggd på det vis att batteriet inte har ”minneseffekten” vilket är positivt. Eftersom det är en annan uppbyggnad, och Li-ion batterier mår bäst av att alltid ligga över 15% i batterikapacitet. Laddas dessa ur helt kan detta till viss del skada batteriet."

Ok. My bad då. Verkar stämma det du citerar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Förbokad
Fick bli en pebble blue och ett 32gb sandisk ultra class 6 minneskort.
Sen kommer jag nog skaffa flipcover till den också för att skydda skärmen.
Någon som vet en tråd där vi kan posta/hitta länkar till där man kan köpa tillbehör?

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Förbokad
Fick bli en pebble blue och ett 32gb sandisk ultra class 6 minneskort.
Sen kommer jag nog skaffa flipcover till den också för att skydda skärmen.
Någon som vet en tråd där vi kan posta/hitta länkar till där man kan köpa tillbehör?

Beställde också min i morse, även den blå. Lite tillbehör vore trevligt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define c | i5 8400 | 16 GB Corsair vengeance 3000 mhz |Gigabyte GTX 1080 Windforce OC| 500 GB SSD M2 + 1 TB HDD + 240 GB SSD SATA | EVGA 650GQ PSU | AOC AGON 27GQ 165 hz IPS | Logitech G610 | Steelseries Rival 310

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=61I97J...
Oh hell yes.
Nu kan jag inte bli annat än nöjd med den XD

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Skrivet av RainesX:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=61I97J...
Oh hell yes.
Nu kan jag inte bli annat än nöjd med den XD

Awesome!!

Vill ju skaffa ett 64gb microSD till denna men de är ju inte så vanliga än... finns ett:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=968997

Visa signatur

Desktop:
Chassi: Fractal Design Define R3 Vit || Moderkort: ASUS Z97-E || Processor: Intel Core i5 4690K @ 3.5GHz || RAM: Corsair 16GB @ 1600MHz || Grafikkort: MSI Radeon R9 390 8GB Gaming @ 1920x1080 || Hårddiskar(SATA): 6.25TB, 500GB internal SSD, 750GB internal @ 7200RPM, 1TB internal @ 7200RPM, 1TB external @ 5400RPM, 3TB external @ 7200 RPM || Kylning: Chassi 5 Stock, GPU Stock, CPU Stock || Nätaggregat: Chieftec Super Series 750W ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillzore:

Awesome!!

Vill ju skaffa ett 64gb microSD till denna men de är ju inte så vanliga än... finns ett:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=968997

Jag känner nog att jag är nöjd med 32gb.
Inte enns använt upp dom 16 jag har i min S2 :\
Kan ju dock bli lite mer nu med större display

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Skrivet av RainesX:

Jag känner nog att jag är nöjd med 32gb.
Inte enns använt upp dom 16 jag har i min S2 :\
Kan ju dock bli lite mer nu med större display

Ja, jag fyllde ganska snabbt upp min s2:a med serie avsnitt, 720p mkv filer så det tog ju sin plats

Visa signatur

Desktop:
Chassi: Fractal Design Define R3 Vit || Moderkort: ASUS Z97-E || Processor: Intel Core i5 4690K @ 3.5GHz || RAM: Corsair 16GB @ 1600MHz || Grafikkort: MSI Radeon R9 390 8GB Gaming @ 1920x1080 || Hårddiskar(SATA): 6.25TB, 500GB internal SSD, 750GB internal @ 7200RPM, 1TB internal @ 7200RPM, 1TB external @ 5400RPM, 3TB external @ 7200 RPM || Kylning: Chassi 5 Stock, GPU Stock, CPU Stock || Nätaggregat: Chieftec Super Series 750W ||

Permalänk

Har förresten bara hittat S3:an med 16GB internt för förhands bokning. någon som sett 32GB än? eller 64GB för den delen? Kommer de ens till Sverige?

Visa signatur

Desktop:
Chassi: Fractal Design Define R3 Vit || Moderkort: ASUS Z97-E || Processor: Intel Core i5 4690K @ 3.5GHz || RAM: Corsair 16GB @ 1600MHz || Grafikkort: MSI Radeon R9 390 8GB Gaming @ 1920x1080 || Hårddiskar(SATA): 6.25TB, 500GB internal SSD, 750GB internal @ 7200RPM, 1TB internal @ 7200RPM, 1TB external @ 5400RPM, 3TB external @ 7200 RPM || Kylning: Chassi 5 Stock, GPU Stock, CPU Stock || Nätaggregat: Chieftec Super Series 750W ||

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fredag:

Tror många kommer skaffa S3 enbart för Wolfson. Med dubblad output kan man fläska på med lite mera tungdrivna grejer och köra lågbas utan att ljudet i övriga frekvenser klipper/mutas för att strömmen tar slut.

Utöver det så sitter det en helt ny cmos-sensor i S3. Är redan nu väldigt nöjd med kameran i Note, men på pappret verkar det som S3 med sin nya mjukvara kommer få en väldigt komplett kamera med ännu bättre möjligheter till att fota i svagt ljus tack vare den bakgrundsbelysta sensorn. Att få en större sensor och 12mp vore kul, men själv hoppas jag mera på Wolfson i Note2.

Exynos 5250 ligger för långt fram i pipen för att hinna med i Note2, som jag förstått det hela, om de tänkt fortsätta släppa Notar på höstarna. Men jag blir mer än gärna överbevisad!

RGB-matris drar mera ström och på en så stor bildskärm tycker jag att det är smartare med Pentile HD. Jag såg inga subpixlar med blotta ögat med SGS, ingen annan jag känner IRL heller, och med Pentile HD gick ppi:n upp ordentligt. Då föredrar jag lägre strömförbrukning och grym svärta. Klart det syns vid förstoringar postade på forum, då tänker man kanske "usch, är det så illa?" men sen när jag plockar fram den och försöker se "problemet" live, så går det bara inte. Enligt min optiker har jag fullgod syn 20/20, så jag tror helt enkelt inte på de som säger att de "besväras" utav pentile, speciellt inte pentile HD. Det är nog snarare ett "forumsproblem" som är framtrollat helt i onödan.

Jag tycker S3 är riktigt snygg, men jag är sjukt nöjd med Note och tycker 4.8" är för litet. Skillnaden mot 5.3" var ganska stor, så det känns ändå som att byta ner sig. Gillar inte skärmkanterna, visst blev de mindre, men jag har hellre en tjockare nalle utan skärmkanter... Hoppas Note2 får större skärm och mindre kanter...

Exynos 5250 har ju varit i produktion sedan slutet av januari om jag förstått det rätt. Det är alltså att den precis missar släppet av SGS3. Men om ett par månader lär det finnas tillräckligt många för ett storsläpp av en ny Note.
Jag glömde också att jag hoppas på mer RAM, uppemot 2 GiB, som i LG:s senaste mobil. Det kommer till nytta om man som jag gillar att ha flera program öppna samtidigt. Eventuellt skulle man kunna köra på 1440*900 i skärmupplösning (Pentile är då rimligt).

Edit: Sampling började i januari, produktion i Q2, som kan vara när som helst nu. I alla fall borde Note 2 inte ha något sämre än Eynos 5250. Riktigt biffig prestanda är vad jag vill ha.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Skillzore:

Har förresten bara hittat S3:an med 16GB internt för förhands bokning. någon som sett 32GB än? eller 64GB för den delen? Kommer de ens till Sverige?

64 GiB skulle komma "senare". Gissningsvis i slutet av juni.

Permalänk
Skrivet av anon89918:

64 GiB skulle komma "senare". Gissningsvis i slutet av juni.

Okej, men 32GB då? Inte hittat någon som verkar ha den än... men många har 16GB att förhandsboka....

Visa signatur

Desktop:
Chassi: Fractal Design Define R3 Vit || Moderkort: ASUS Z97-E || Processor: Intel Core i5 4690K @ 3.5GHz || RAM: Corsair 16GB @ 1600MHz || Grafikkort: MSI Radeon R9 390 8GB Gaming @ 1920x1080 || Hårddiskar(SATA): 6.25TB, 500GB internal SSD, 750GB internal @ 7200RPM, 1TB internal @ 7200RPM, 1TB external @ 5400RPM, 3TB external @ 7200 RPM || Kylning: Chassi 5 Stock, GPU Stock, CPU Stock || Nätaggregat: Chieftec Super Series 750W ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillzore:

Okej, men 32GB då? Inte hittat någon som verkar ha den än... men många har 16GB att förhandsboka....

Tror det är så simpelt som att första batchen bara är 16gb.
Så var det med sgs2 också.
Gissar på att 32gb går att beställa någon gång i början på nästa månad eller mot slutet av densamma.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt