Permalänk
Medlem

Bluescreen hjälp??!!

Hej
Min dator har hållit på att få bluescreen ett antal gånger och vet inte vad felet kan vara. Jag laddade ner ett program som heter whocrashed och fick dessa felen http://imageshack.us/f/52/whochrashed.png/ och på bluescreenen stod det 0x0000003B System_service_exception. Vet någon vad felet kan vara så skulle det vara schysst att få svar på det

Permalänk
Medlem

Hej

Vad är det för komponenter du har i din dator?

Du har en blåskärm längre ner som pekar på ATI Drivrutin, när uppdaterade du dessa senast?

Visa signatur

| Z370 AORUS Gaming 7 | i7 8700k | GTX 1080 Ti | Samsung 960 EVO 500 GB + Samsung 830 256 GB x2 |
| Acer X34 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turble:

Hej

Vad är det för komponenter du har i din dator?

Du har en blåskärm längre ner som pekar på ATI Drivrutin, när uppdaterade du dessa senast?

Jag uppdaterar den regelbundet så tror inte det är felet. Men tror att det har att göra med grafikkortet då när jag sätter på datorn efter en bluescreen får jag felmeddelande om mitt grafikkort.

Permalänk

Det kan vara din ram minen som det är fel på eller om du använder AMD så kan det va att du inte har uppdaterat den med de nyaste drivrutinerna. om det inte är något jag missa i din beskrivning. och händer din bluescreens när du startar något eller är det bara helt random.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cippen1337:

Det kan vara din ram minen som det är fel på eller om du använder AMD så kan det va att du inte har uppdaterat den med de nyaste drivrutinerna. om det inte är något jag missa i din beskrivning. och händer din bluescreens när du startar något eller är det bara helt random.

Tror felet ligger på grafikkortet då det helt random ibland får bluescreens eller att skärmen börjar hacka när jag spelar spel. Den hackar genom att blinka vitt. När jag sedan stänger av spelet slutar det men om jag starta upp spelet igenom börja det hacka igen. Det krävs en omstart för att det ska sluta. Efter en bluescreen så står det i action center "Address a problem with NVIDIA Graphics Driver"

Permalänk

Då skulle jag tro att du ska testa installera om dina drivrutiner till grafikkortet och se om det funkar då om det inte funkar så testa ta en eldare uppdatering och se om det blir lika dant. annars så kan det va ram minnena det är fel på det kan va att du inte har uppdaterat din drivrutiner till amd processorn om du har en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cippen1337:

Då skulle jag tro att du ska testa installera om dina drivrutiner till grafikkortet och se om det funkar då om det inte funkar så testa ta en eldare uppdatering och se om det blir lika dant. annars så kan det va ram minnena det är fel på det kan va att du inte har uppdaterat din drivrutiner till amd processorn om du har en.

Så här ser bluesreenen ut som jag får http://imageshack.us/photo/my-images/11/201203291952271.jpg/

Permalänk

så det fixa sig inte med att installera drivrutinerna ??

Permalänk
Medlem
Skrivet av cippen1337:

så det fixa sig inte med att installera drivrutinerna ??

Fårlåt för ett sent svar. Nej det har tyvärr inte hjälpt att installera om drivrutinerna. Jag har köpt nya ram minnen men problemet kvarstår. Jag ska nu testa att använda ett äldre grafikkort. Har du några andra tips på vad det kan vara?