Nya element till Siberia v2

Permalänk
Medlem

Nya element till Siberia v2

Tjenare! I vintras lyckades jag tappa mitt kära Steelseries Siberia v2 golvet då det gled av mitt skrivbord. Smällen gjorde att höger högtalare i luren började att glappa och till slut dö helt. Det har legat på hyllan en bra stund fram tills nu då jag plockade isär det för att kolla om det var någon lödning. Med lite mätning och tester visade det sig att det egentligen var elementet i vänsterluren som dog helt och hållet.

Nu är frågan, går det få tag i ett reservelement eller något lika stort element som levererar lika bra ljud?
Just nu sitter jag med ett skräpheadset som knappt ens duger till att prata över skype med, och varje gång jag lyssnar på musik så börjar jag nästan gråta tack vare den låga kvaliteten

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

ingen aning om det är möjligt, men kolla om dessa är något som passar. https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/init.do?toc=20107

Visa signatur

 MSI GeForce RTX 4080 Super
AMD Ryzen 9700X
Kingston BEAST 64GB 6000Mhz
Kingston RENEGADE 4TB

Permalänk
Medlem

Hmm, Lurarna borde kunna passa då de nuvarande är 50 mm i diameter, men hur är kvaliteten på dessa lurar?

Permalänk
Medlem

Kommer du ha olika element så kommer det låta dåligt...

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Jag kommer ju byta båda elementen för att undvika det, annars så skulle det nog bli väldigt konstigt