Foxconn bekräftar Apples tv-apparat

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoXeR123:

Om typ 10 år så kommer du ha tillräckligt med prestanda i tvn för att spela tyngre spel

Om 10år är Battlefield 3 som pacman i jämförelse. Vi har då fått Ivy Bridge 32, PCI-express 25.0, och smurfar på Windows 17.
Det intressanta är ju vad dom kan göra IDAG med dagens teknik, och vilka typer av PC de kan montera i TV-apparaterna.
Eftersom de överhettas ganska snabbt utan riktig kylning, så lutar det väl åt Intel Atom just nu...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Blixa_Bargeld:

Om 10år är Battlefield 3 som pacman i jämförelse. Vi har då fått Ivy Bridge 32, PCI-express 25.0, och smurfar på Windows 17.
Det intressanta är ju vad dom kan göra IDAG med dagens teknik, och vilka typer av PC de kan montera i TV-apparaterna.
Eftersom de överhettas ganska snabbt utan riktig kylning, så lutar det väl åt Intel Atom just nu...

Ja eller så kommer det ARM lösningar. TV med android finns ju både med Atom och ARM lösningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Jag har alltid varit emot /fientlig mot Apple datorer. Jag har endast haft telefoner och skaffade precis mig en iPad vilket jag totalt avgudar.
Nu jobbar jag med Mac och älskar min Mac Pro på jobbet och har insett att jag kommer skaffa en iMac till hemmet. Apple har alltid varit det jag velat ha men aldrig skaffat, och jag kommer bli så otrolig neddragen i Apple ekosystemet så jag lär skaffa TVn när den väl kommer.
Meeen så var det det här med spelandet. Jag kommer alltid ha en stark spelmaskin i hemmet - just för att spela på, allt annat kommer ske med Macen.

Sellout!

Man är inte fientlig mot Apple på riktigt förrän man ägt diverse Appleprodukter och lärt sig hata dem på egen hand.

Fast det är själva företaget, ledningens åsikter, beteende, äckliga självgodhet, uppenbara lögner, kräkframkallande marknadsföring, modeinriktade hängivna trendpappskallar till användarbas osv osv osv osv som är huvudsaken.

Men tv-apparaten blir säkert helt ok, kanske t.o.m. bra. Köp? Nej tack, jag föredrar att tänka och bestämma själv. En tv är och förblir en display, inget annat.

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Medlem

*I was saving for the new apple tv but I bought a 70" 4k LED and a private jet instead.*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanso:

Det känns bra att det äntligen kommer en TV som kommer att ha ett utseende som faller mig i smaken. Har dragit mig för att köpa nuvarande apparater pågrund av utseende.

I rest my case.

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Skrivet av SideWinder86:

Asså det här kommer att revolutionera tv-apparaterna!

Även om LG har släppt 5k super upplösnings tv-apparater med som är endast 10mm tjock! så slängs det åt sidan för APPLE ALL MIGHTY! har släppt en tv med inbyggd box+kenect i sig! Som inte har funnits sedan 1999?!

MEN det är vitt, har ett tuggat äpple på baksidan så det måste vara senaste tekniken och kommer leda utvecklingen framåt!

Även om Sharp har släppt en tv med 5k upplösning! Så skiter vi i dom! För när Apple släpper sina tv-apparater med 4k upplösning då ska vi börja hypa deras apparater och säga att APPLE var för med 5k upplösning-apparater

Längtar till alla ska börja se utan för den där APPLE Boxen....

Haha, någon behöver bättre koll på elektronikmarknaden

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk

Gissar att den går på ca $150-400k, den har ju trots allt ett äpple

*sarkasm*

Dold text

.

Är sjäv anti-äpple så blir mest sannolikt INGET köp av denna, nä usch blä

Visa signatur

| Intel i7-3930K - 4.2Ghz | Asus P9X97 PRO | Corsair XMS3 Vengeance- 1866Mhz | ASUS GTX 670 DCU2 4GB | NXZT Haze90 - 1000W | Corsair Hydro H80 | CM Storm Sniper Black Edition | W7 x64 Ultimate | Benq G2412HD + LG 32'' LED-TV

Permalänk
Skrivet av CFSsss:

Du har visserligen rätt...

....men du borde ändå ge dig ut i solen ibland och skaffa dig en flickvän, flickvän är bra att ha!

Ta det inte fel alltså... jag gillar ditt inlägg men det finns gränser för hur cynisk det är hälosamt att vara.

Och vad har flickvän med detta att göra...? har du just fått flickvänn eller... o ser dig själv över andra?
skärpning min unge man.

ont: kommer säkert kosta skjortan och inte alls vara värt pengarna, som alltid med apple produkter... :/

Visa signatur

Dator:: P9X79 Deluxe || Intel Core i7-3930K CPU @ 3.20GHz, Corsair H100 || Corsair Vengance 4x8 GB @ 1600MHz || Samsung 830 128GB || AMD Radeon HD 7870 ~Stock ||
Laptop:: ASUS Zenbook i7, 4gb ram, nVidia 620m

Permalänk
Medlem

Vad som skulle göra skillnad...

...är om Apple kunde göra något riktigt bra och få bort idiotin med att ha boxar och kort till varenda j-a enhet som ska visa bild.

Då skulle jag kunna tänka mig en...

Visa signatur

/m
Core i7 920@3,9Ghz|12GB|Rampage III Formula|Corsair H80|>1TB|GTX 570Ti|Antec P182|Corsair TX850M
Core i7 4770K @4,2Ghz|16GB|Sabertooth Z87|Corsair H100i|>5TB|GTX 770|Corsair 800D|Corsair TX850M

Permalänk
Avstängd

Nu med extra mycket DRM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Nu med extra mycket DRM.

Inte musiken på iTunes i alla fall. Den är DRM-fri.
http://support.apple.com/kb/HT1711?viewlocale=en_US&locale=en...

Tror inte heller filmbolagen och apputvecklarna går med på att ha allt DRM-fritt. Inte än i alla fall…

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac mini | M4 Pro | 48 GB RAM | 1 TB | macOS 15 Sequoia
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | 1 TB | macOS 15 Sequoia

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Jag tog bort några inlägg som inte förde diskussionen framåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NonnePonne:

ont: kommer säkert kosta skjortan och inte alls vara värt pengarna, som alltid med apple produkter... :/

Vad menar du med det? Går Apples produkter sönder oftare än andra produkter? Är det undermålig kvalitet?
Jag har en bärbar Mac, har haft den sedan flera år. Den fungerar perfekt, har aldrig varit något krångel med någonting. Jag har dessutom en iPod som är 6 år gammal, använder den varje dag.

Jag vet inte om jag skulle köpa en TV faktiskt. Men alla gånger en Mac-dator igen.

/Nöjd kund

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Skrivet av saturday_sun:

Vad menar du med det? Går Apples produkter sönder oftare än andra produkter? Är det undermålig kvalitet?
Jag har en bärbar Mac, har haft den sedan flera år. Den fungerar perfekt, har aldrig varit något krångel med någonting. Jag har dessutom en iPod som är 6 år gammal, använder den varje dag.

Jag vet inte om jag skulle köpa en TV faktiskt. Men alla gånger en Mac-dator igen.

/Nöjd kund

Vad han menar är väl att man brukar oftast få betala en jäkla massa extra bara p.g.a. det är Apple. Alla vet att de har grymma produkter.. Dock vet alla även att man får betala väldigt mycket för just dessa produkter. TV:n kommer säkerligen vara grym - fast som vanligt kommer de att överdriva om hur bra den är och den kommer att kosta väldigt mycket.

Här har du några exempel, jag vet inte om de stämmer exakt men de ger dig säkert en liten förklaring på hur det ser ut (tänk på att bilderna är rätt gamla):

http://www.meh.ro/original/2010_04/meh.ro3856.jpg
http://api.ning.com/files/PoZvX4ZSF4fCfaD*ooR2CReZojFZdq*0*hK...
http://api.ning.com/files/PoZvX4ZSF4fbzPnxKC75*xn6yJEKI7qmWZt...
http://retrothing.typepad.com/photos/uncategorized/2008/05/27...
http://29.media.tumblr.com/tumblr_lfju8oV0e71qg0v9vo1_500.jpg
http://img.freeih.com/9b725289b96fc457b00b964950975e93.jpg

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Svbg:

Förstår inte varför man skulle vilja ha en "smart-tv".

Dockteater duger fint.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Du har visserligen rätt...

....men du borde ändå ge dig ut i solen ibland och skaffa dig en flickvän, flickvän är bra att ha!

Ta det inte fel alltså... jag gillar ditt inlägg men det finns gränser för hur cynisk det är hälosamt att vara.

HAHAHAHAHA. Oj, där var du uppfinningsrik..

Permalänk
Medlem

Jag hoppas verkligen att det stämmer bara för att dagens smart tvs är ett skämt! Jag tror inte heller att den blir så dyr som vissa verkar tro, apple har inte blivit världens högst värderade företag för att de sålt produkter som folk inte har råd med...

Jag tycker att det är lite tråkigt att nästan alla stora elektronikföretag verkar ha så svårt med detta som kallas mjukvara, det är nästan som att det kastas på lite mjukvara som en eftertanke bara för att. Jag tror inte att det är en slump att tre från grunden mjukvaruföretag leder utvecklingen av mobila operativsystem.

Jag som konsument vill att de funktioner som jag betalar för ska fungera, och det tycker jag inte att dagens "smart-tvs" klarar. Men det är något jag tror apple kan klara av att leverera.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Köpte själv en iPhone 4s för ett tag sedan, svin dyr var den den funkar bra och allt är finfint... Har alltid gillat iPhone och iPad men har aldrig gillat det andra som de lanserat... Dels för att de tar åttahundra miljoner kronor för att klistra på ett klister märke med ett fattigt halvt ätet äpple, men oxå för att allt är så låst... Många fattar säkert vad jag menar, och om jag skulle köpt telefonen nu skulle jag nog köpt en 4, jailbreakat och klockat prollen, sedan skaffat ett "batteriskal"... Vips har man låst upp hela världen.

Angående tvn kommer den antagligen köpas i ganska stor mängd i engelskspråkiga delen av världen, men eftersom att de är så efterblivna med att släppa Siri uppdateringar så kommer den nog aldrig slå igenom i Sverige... Sedan Siri lanserades har de bara släppt ett språkstöd tror jag, japanska... Dessutom finns till jailbreakade enheter ett program som heter sara, hon är som siri men det som är sjukt är att hon fattar engelska bättre, hon kan göra minst lika många saker, uppdateras oftare, de snackar med sina användare om vad som måste göras men framför allt, det finns tillgängligt GRATIS!

Visa signatur

Citera för svar :)

Intel 3770k / Msi Mpower / 980 TI / 16gb 1600mhz Corsair Vengeance / H100i / Silverstone Strider 1000w Gold / Samsung 830 128gb / Fractal Design Arc

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Azodan:

Jag hoppas verkligen att det stämmer bara för att dagens smart tvs är ett skämt!

Kan du specificera lite vad det är som är ett skämt?

Själv har jag en Sony NSX-24GT1 som sovrums TV och ska till och skaffa den nya nya 40" modellen till vardagsrummet. En android TV som jag köpte i Tyskland för ett tag sedan som väl motsvarat mina förväntningar i all fall. Har inte ens orkat satt upp en media spelare hemma eftersom det räcker med att dela ut en volym på servern så öppnar man filerna direkt ifrån TVn, inget format har varit något problem hittills. Även de gånger jag vill kolla på BlurRay så stoppar jag dem i SP3n i vardagsrummen går upp i sovrummet och kan styra hela anliggningen via min telefon eller fjärrkontrollen (detta trots att det skiljer en våning mellan PS3 och TVn efter som kommunikationen sker via nätverket).

Allting ifrån Viaplay till Youtube eller så väl som om du vill hyra filmer ifrån amazon.com fungerar bra. Förstår inte vad som är ett skämt bara.

Permalänk
Skrivet av saturday_sun:

/Nöjd kund

det jag menar med det är exakt det jag skriver. Men ifall du nu vill ha det i klartext så kan jag väl omformulera det för dig: "Apple produkter är oftatst överprisade och motsvarande produkt av annat märke brukar kosta mycket mindre." och sen är det ju iOS......... ... ..... Om man jailbreakar så blir de förmodligen ok (ipods, ipads, iphones). även itunes är ett iriterande program som apple tvingar ner i halsen på en, oavsett produkt"

vet sen int varför du pratar om dina produkter, aldrig sagt att apples produkter går sönder eller är av dålig kvalité, sånt har du nog själv hittat på... har faktiskt en ipod nano liggandes nånstans, har väl en ~5 år på nacken... nu för tiden så lyssnar jag dock på music via mobilen (spotify)

Visa signatur

Dator:: P9X79 Deluxe || Intel Core i7-3930K CPU @ 3.20GHz, Corsair H100 || Corsair Vengance 4x8 GB @ 1600MHz || Samsung 830 128GB || AMD Radeon HD 7870 ~Stock ||
Laptop:: ASUS Zenbook i7, 4gb ram, nVidia 620m

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lang666:

Dags för Apple att överhypa en trist produkt som redan samsung ligger ljusår före med.
Skillnaden är att apples produkt kommer kosta det dubbla.

Snart kommer dom väl o säger att dom va först med rörelsekänslig tv och smarttv oxå.

Blir roligt att se hur apple lyckas med detta Hoppas dom gör det bättre än Samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

I rest my case.

Om man vill ha en tv med flashig design så finns de redan.
Man måste inte vänta på apple.
Det finns andra affärer än mediamarkt jag svär.

http://www.gadgetonian.com/2010/03/stuart-hughes-designs-the-...

eller de här är nog mer likt en apple-tv

http://www.whitegadget.com/attachments/other-gadget/5362d1203...

ihh-tv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najsisen:

Köpte själv en iPhone 4s för ett tag sedan, svin dyr var den den funkar bra och allt är finfint... Har alltid gillat iPhone och iPad men har aldrig gillat det andra som de lanserat... Dels för att de tar åttahundra miljoner kronor för att klistra på ett klister märke med ett fattigt halvt ätet äpple, men oxå för att allt är så låst... Många fattar säkert vad jag menar, och om jag skulle köpt telefonen nu skulle jag nog köpt en 4, jailbreakat och klockat prollen, sedan skaffat ett "batteriskal"... Vips har man låst upp hela världen.

Angående tvn kommer den antagligen köpas i ganska stor mängd i engelskspråkiga delen av världen, men eftersom att de är så efterblivna med att släppa Siri uppdateringar så kommer den nog aldrig slå igenom i Sverige... Sedan Siri lanserades har de bara släppt ett språkstöd tror jag, japanska... Dessutom finns till jailbreakade enheter ett program som heter sara, hon är som siri men det som är sjukt är att hon fattar engelska bättre, hon kan göra minst lika många saker, uppdateras oftare, de snackar med sina användare om vad som måste göras men framför allt, det finns tillgängligt GRATIS!

Det roliga är att du får en 3d tv 47" för samma pris som en ihh-phone;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sovereign:

Haha, någon behöver bättre koll på elektronikmarknaden

Eller är det du?
http://www.hdtvtest.co.uk/news/lg-uhdtv-passive-3d-2011123115...

Permalänk
Avstängd

Äntligen, har struntat i att köpa en platt-TV i väntan på att Apple ska göra slag av rykterna, så snart blir det en till slut i alla fall

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem

Bra, Apple fortsätt spamma marknaden, till slut kommer det en produkt som inte lever upp till hypen och efterhand kommer magin att försvinna. Apple har byggt sitt varumärke i mångt och mycket på sin exklusivitet. Folk tror att de är unika när de har en iphone trots att varenda tomte har en men fortsätter de att spruta ut produkter kommer glansen så småningom att falna och Apple blir ett märke bland alla andra.

Vill gärna tillägga att jag absolut inte har något emot apple som märke eller deras produkter, tycker tvärtom att de är både snygga och funktionella. Däremot gillar jag inte den masspsykos som råder för tillfället.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Phanteks Revolt Platinum ROG STRIX X670E-A GAMING 9950X3D NZXT Kraken Elite 360 32GB Corsair Titanium 6000MHz Powercolor 7900XTX Hellhound Crucial T700 2TB Vertex Pok3r MX Brown AOC Agon Pro AG276QZD Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lang666:

Det roliga är att du får en 3d tv 47" för samma pris som en ihh-phone;)

Det ännu lustigare är att du får en skit 3D-tv för samma pris som inte är något att ha för det priset

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peterrrrr:

Antingen OLED eller Plasma, släpper dom en LCD är det helt ointressant.

Skrivet av Alle22:

4k, det är grejer

OLED i 4k, yumma!!

Låter rätt dyrt dock, än iaf?

Låter som det kommer bli en dyr historia i vanlig Apple-anda, men jag har inte så mycket pengar heller så skulle aldrig kunna försvara att betala mer pengar än nödvändigt heller så? Vet iofs inte var priset kommer landa än heller men törs slå vad om att det kommer bli i överkant.

Händer inget revolutionerande på TV fronten inom snar framtid så får man väl spana in nån Panna-plasma antar jag? Behöver ju ny tv snart så?

Skrivet av wounds:

Bra, Apple fortsätt spamma marknaden, till slut kommer det en produkt som inte lever upp till hypen och efterhand kommer magin att försvinna. Apple har byggt sitt varumärke i mångt och mycket på sin exklusivitet. Folk tror att de är unika när de har en iphone trots att varenda tomte har en men fortsätter de att spruta ut produkter kommer glansen så småningom att falna och Apple blir ett märke bland alla andra.

Vill gärna tillägga att jag absolut inte har något emot apple som märke eller deras produkter, tycker tvärtom att de är både snygga och funktionella. Däremot gillar jag inte den masspsykos som råder för tillfället.

Ahh, håller med till viss del menjag får iaf känslan att denna masspsykos åtminstone inte sprider sig så våldsamt snabbt längre vilket är skönt, I Kista galleri var jag för ett halvår sedan och kikade på ny lur i 3 olika telefonbutiker. Frågade efter vilken HW som satt i respektive lur, RAM, batterikapacitet och lite allt möjligt tekniskt och svaret var det samma överallt! Nej titta på iPhone istället.. Huu, varför frågar jag? För´om e bäst får jag till svar! Varför, snälla specifisera frågar jag om och om igen. Kom igen alla vet de ju leeen får jag tillbaka av välklädd ung man doftandes dyr farfym av senaste mode. OK, tack för titten ses ev en annan dag..

Ok kanske lite grov generalisering men faktiskt så lät det ungefär så för mig lite överallt i Kista/Stockholm, t.o.m personalen är alltid unga, vackra och oftast väldigt okunninga. Varför är det så egentligen, gäller detta enbart i typiska "phonehouse" butiker i Stockholm el ser det verkligen ut så här nuförtiden?
Ge min en finnig ung "icke-vacker" nörd el varför inte en gammal tant/gubbe som kan ge mig alla för/nackdelar utan att ens glimta till mot datorn där Google texten lyser upp skärmen, jag bryr mig faktisk inte ett dugg om ett kristallklart vitt lysande leende (som ofta snabbt förvandlas till noncharlans ifall jag inte handlar snabbt nog) utan vill ha service samt förstå skillnader i HW/mjukvara etc.. innan jag bränner 5k på en lur. Dvs INTE go iPhone or go no phone!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wounds:

Och du menar att tillverkare som Samsung INTE spammar marknaden som slänger ut sig 50 olika modeller av allt de tillverkar från mobiler till kylskåp varje månad medan Apple kommer med en modell/år av sina saker?! Sen finns det INGEN som tror att han är unik för att han äger en iPhone, något som du (och många till) fått om bakfoten och Apple är bara ett märke bland alla andra redan, har alltid varit

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

Och du menar att tillverkare som Samsung INTE spammar marknaden som slänger ut sig 50 olika modeller av allt de tillverkar från mobiler till kylskåp varje månad medan Apple kommer med en modell/år av sina saker?! Sen finns det INGEN som tror att han är unik för att han äger en iPhone, något som du (och många till) fått om bakfoten

Men det är ju precis det jag menar? Det är därför man inte tycker att Samsung känns lika exklusivt. Sen var det ju såklart en överdrift att alla som har en iphone tror att de är unika. Jag tipsade själv min sambo att hon skulle skaffa en iphone och köpte en ipad till henne så jag vet att världen inte är så svartvit. Jag är bara så trött på en del personer som tror att apple var först med touch, först med smartphones, först med nedladdningsbar tredjeparts-programvara... Tro mig jag har stött på en hel del sånna.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Phanteks Revolt Platinum ROG STRIX X670E-A GAMING 9950X3D NZXT Kraken Elite 360 32GB Corsair Titanium 6000MHz Powercolor 7900XTX Hellhound Crucial T700 2TB Vertex Pok3r MX Brown AOC Agon Pro AG276QZD Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.