OpenCL.dll error - "Felaktig minnesavbildning"

Permalänk
Medlem

OpenCL.dll error - "Felaktig minnesavbildning"

Tjena!

Det är så att jag får upp ett felmeddelande på min dator varje gång jag startar den som stör mig... Har ingen som helst aning om vad den betyder.

Överst i kanten står det "kdbsync.exe - Felaktig minnesavbildning"

Sen kommer texten "C:\Windows\system32\OpenCL.dll är antingen inte utformat för att köras på Windows eller så innehåller det ett fel. Försök att installera programmet igen med hjälp av det ursprungliga installationsmediet eller kontakta systemadministratören eller programvaruleverantören för support."

Måste jag installera om Windows? :/

Uppskattar hjälp!
Tack på förhand!
Mvh, Alexander

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Kan tillägga att jag har ett Gigabyte Radeon HD 7970, om det skulle ha något med grafikkortet att göra

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Har du försökt att ominstallera Windows?

Permalänk
Medlem

Jag försöker undvika det om jag kan då jag inte har någon möjlighet att göra backup i nuläget

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyAngel4You:

Jag försöker undvika det om jag kan då jag inte har någon möjlighet att göra backup i nuläget

Installera om AMDs drivrutiner

Visa signatur

Dator1: Chassi Silverstone Fortress II : Cpu AMD Ryzen 7 1700 @ 3.85 GHz : GPU Sapphire R9 390 Nitro (backplate) : MB ASUS Crosshair VI Hero : Ram G.Skill 3200CL14 2x16 @ 1.35V 2933 MHz CL14 : SSD totalt ~2.5 TB : HDD totalt 6 TB
http://hwbot.org/user/oggy_dz2/

Permalänk
Medlem

Jag ska testa det Startar sen om och skriver hur det gick

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Aj

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggyoc:

Installera om AMDs drivrutiner

Meddelandet dök upp igen...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk

Tjena!

Det är så att jag får upp ett felmeddelande på min dator varje gång jag startar den som stör mig... Har ingen som helst aning om vad den betyder.

Överst i kanten står det "kdbsync.exe - Felaktig minnesavbildning"

Sen kommer texten "C:\Windows\system32\OpenCL.dll är antingen inte utformat för att köras på Windows eller så innehåller det ett fel. Försök att installera programmet igen med hjälp av det ursprungliga installationsmediet eller kontakta systemadministratören eller programvaruleverantören för support."

Måste jag installera om Windows? :/

Uppskattar hjälp!
Tack på förhand!
Mvh, Alexander

Tipset förutsätter att du "kmr in i W" vilket inte framgår i tråden.
Brukar tipsa folk som helt blivit av med en dll fil att göra följande: i annan burk med samma os - leta via sökfunktionen i Start upp aktuell fil (i ditt fall C:\Windows\system32\OpenCL.dll och ev även om möjligt kdbsync.exe) kopiera filen/erna till tex ett usb minne - flytta minnet till "den trilskande burken" - leta upp Windowsmappen, och klistra in filen/erna där. Kan dock ev bli nån form av "kompabilitetsproblem" mellan nya och gamla filer då du ju isf får "dubbelt upp", ev kan du isf försöka ta bort den/de filer av de antingen 2 elr 4 som sas är "den felande länken" i burken. Oavsett så ska du nog se detta tips som en sista chans innan formatering och ny installation av W.

Ang: Överst i kanten står det "kdbsync.exe - Felaktig minnesavbildning" Har du kollat så dina minnen är ok?

Permalänk
Medlem

Meddelandet dök upp igen...

Ofta måste man först av installera och ta bort kvarglömda mappar. Annars kan det som orsaka felet ändå bli kvar om man bara installerar/uppdaterar ovanpå.

Bli dock inte förvånad om det inte heller hjälper och du tillslut blir tvungen att installera om Windows.

Permalänk

Hei!
Haape du likt artiklen min.
Den .site90.com domain er down, saa her er nytt link:
http://easylife-en.tk/aml-device-install-kdbsync-exe-error/

PS: Unskyld mei Sve...er...Skandinavisk. Generik Skandinavisk, det er bedre navn.