Permalänk
Medlem
Skrivet av BackSmack:

Tog du ut orginal disken då?

Skickades från m.sweclockers.com

Yes, man var tvungen til det tyvärr Men jag tycker att 120gb räcker gott och väl, sen använder jag den 500gb disken som extern så det funkar perfekt

Visa signatur

Stationär: Corsair Air 540 | Xigmatek NRP-HC1501 No Rules Power @ 1500W | Intel Core i7 7700K @ 5,0 Ghz | GA-Z270X-Gaming | Corsair Dominator Platinum 16GB DDR4 DRAM 3200MHz | EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 GAMING | ASUS ROG RAIDr Express 240gb SSD | WD Caviar 1TB x3
Laptop: ASUS G55VW | Nvidia GTX 660M 2GB | Intel Core i7 3610QM | Corsair Force GT 120GB SSD | 16GB DDR3 Ram 1600mhz

Permalänk
Medlem

Fick min G55:a från Webhallen igår, riktigt fin pjäs måste jag säga, dock fick jag aldeles nyss ett rätt tråkigt fel.
Medan jag laddade ner Diablo3 installern så avled hårddisken, efter ungefär 4-5h användning utav datorn.
Så vad i helvete skall man göra, vill inte bli utan datorn i en månad om jag skickar tillbaka den, och det godtas antagligen inte att man bara skickar in hårddisken.

Suck, är lite småless just nu.

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Dynamic XL | Seasonic Prime Ultra 850W | AMD Ryzen 9 3900X | Aorus X570 Master | RTX 3080 | 32Gb G.Skill Trident Z RGB 3200MHz | 2x Samsung 970 Evo Plus| ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pekke:

Fick min G55:a från Webhallen igår, riktigt fin pjäs måste jag säga, dock fick jag aldeles nyss ett rätt tråkigt fel.
Medan jag laddade ner Diablo3 installern så avled hårddisken, efter ungefär 4-5h användning utav datorn.
Så vad i helvete skall man göra, vill inte bli utan datorn i en månad om jag skickar tillbaka den, och det godtas antagligen inte att man bara skickar in hårddisken.

Suck, är lite småless just nu.

vissa butiker har att dem kan beställa en ny hårddisk från asus och sen byta ut bara den, kolla med webhallen om de har de alternativet. fast ifs de kanske inte hjälper du har väl ingen backup då att ominstallera med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

vissa butiker har att dem kan beställa en ny hårddisk från asus och sen byta ut bara den, kolla med webhallen om de har de alternativet. fast ifs de kanske inte hjälper du har väl ingen backup då att ominstallera med?

Backup gjorde jag direkt, så det skall inte vara några problem.
Får kolla upp det med webhallen, så får man hoppas på det bästa.

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Dynamic XL | Seasonic Prime Ultra 850W | AMD Ryzen 9 3900X | Aorus X570 Master | RTX 3080 | 32Gb G.Skill Trident Z RGB 3200MHz | 2x Samsung 970 Evo Plus| ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem

Kan du kolla vad g55 får i Windows prestanda poäng?
Start > skriv prestanda > Prestandainformation och -verktyg. Skriv gärna de poängen för de olika komponenterna.

Skrivet av arnamide:

Yes, man var tvungen til det tyvärr Men jag tycker att 120gb räcker gott och väl, sen använder jag den 500gb disken som extern så det funkar perfekt

Kan man inte ha både en SSD och en vanlig disk i samtidigt?
Finns väl 2 hårddiskplatser, eller?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kranis:

Kan du kolla vad g55 får i Windows prestanda poäng?
Start > skriv prestanda > Prestandainformation och -verktyg. Skriv gärna de poängen för de olika komponenterna.

Kan man inte ha både en SSD och en vanlig disk i samtidigt?
Finns väl 2 hårddiskplatser, eller?

Datorn ligger nu återställd och nerpackad och ska snart skickas tillbaka så har inte möjlighet att kolla över de siffrorna, finns dock säkert någon annan som kan bistå med det.

1 plats för 2,5" SSD/HDD och 1 plats för mSata SSD.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kranis:

Kan du kolla vad g55 får i Windows prestanda poäng?
Start > skriv prestanda > Prestandainformation och -verktyg. Skriv gärna de poängen för de olika komponenterna.

Min ger följande siffror.
Processor 7,6
Memory 7,7
Graphics 7,3
Gaming Graphics 7,3
Primary hard disk 7,8

observera att jag har petat in en gammal intel x25-m SSD istället för standard disken.

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Dynamic XL | Seasonic Prime Ultra 850W | AMD Ryzen 9 3900X | Aorus X570 Master | RTX 3080 | 32Gb G.Skill Trident Z RGB 3200MHz | 2x Samsung 970 Evo Plus| ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pekke:

Fick min G55:a från Webhallen igår, riktigt fin pjäs måste jag säga, dock fick jag aldeles nyss ett rätt tråkigt fel.
Medan jag laddade ner Diablo3 installern så avled hårddisken, efter ungefär 4-5h användning utav datorn.
Så vad i helvete skall man göra, vill inte bli utan datorn i en månad om jag skickar tillbaka den, och det godtas antagligen inte att man bara skickar in hårddisken.

Suck, är lite småless just nu.

Jag köpte nyss en ny dator på webhallen och dom sa åt mej att webhallen har en 7d doa garanti.
Ring support så ska du se att dom skickar ut en ny så fort dom fått in din trasiga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pekke:

Min ger följande siffror.
Processor 7,6
Memory 7,7
Graphics 7,3
Gaming Graphics 7,3
Primary hard disk 7,8

observera att jag har petat in en gammal intel x25-m SSD istället för standard disken.

Har haft mac ett tag men ska inköpa denna Är detta bra då?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pekke:

Fick min G55:a från Webhallen igår, riktigt fin pjäs måste jag säga, dock fick jag aldeles nyss ett rätt tråkigt fel.
Medan jag laddade ner Diablo3 installern så avled hårddisken, efter ungefär 4-5h användning utav datorn.
Så vad i helvete skall man göra, vill inte bli utan datorn i en månad om jag skickar tillbaka den, och det godtas antagligen inte att man bara skickar in hårddisken.

Suck, är lite småless just nu.

Det kommer gå under DOA (dead on arrival)

Så du SKA få en ny dator direkt du ska inte behöva skicka iväg den nånting till asus

Om du köpte den över nätet så ring webhallen så löser dom det nog ska du se

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Nice, längtat efter denna då jag har en DELLu2711 och är i behov av laptop ändå p.g.a. förestående utlandsstudier. Det ska inte vara nåt problem att konvertera mini DPn till vanlig DP med kabel utan att DELL-skärmen börjar konstra va? Den vägrar ju mata ut 2560x1440 med annat än DP och dual-DVI...

En fråga till, varför kördes civ 5 i 8xAA? Det är ju lite overkill med 8xAA, mer intressant hur den klarar high i civ 5 med kanske 2xAA. Jättebra recension iaf!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MasteraCe:

Det kommer gå under DOA (dead on arrival)

Så du SKA få en ny dator direkt du ska inte behöva skicka iväg den nånting till asus

Om du köpte den över nätet så ring webhallen så löser dom det nog ska du se

oj, läste inte att de va i förrgår du köpte den...då är de absolut DOA du kan hävda. DOA gäller i en vecka från köp.

Permalänk
Medlem

Köpte en av dessa med.

Tänkte kolla om nån mer har problem med ljudet i den?
När jag sätter i hörlurar eller annan extern källa så slår den inte över till den automatiskt utan jag måste varje gång gå in i ljudegenskaperna och ställa in den nya källan som default.. wtf ska det vara så???? otroligt jobbigt.

Annars så finns inte mycket att klaga på förutom finish på datorn och tangentbordet som inte är optimalt då.

Det bästa är ju helt klart att den är helt tyst under load vilket var det viktigaste för mig.

Sen undrar jag om någon provat Nvidia 3D play? så man kan köra 3D på tv:n. Måste man köpa detta tillägsprogram för att kunna köra 3D? verkar ju kasst i sånt fall

tacksam för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hauni99:

Köpte en av dessa med.

Tänkte kolla om nån mer har problem med ljudet i den?
När jag sätter i hörlurar eller annan extern källa så slår den inte över till den automatiskt utan jag måste varje gång gå in i ljudegenskaperna och ställa in den nya källan som default.. wtf ska det vara så???? otroligt jobbigt.

Annars så finns inte mycket att klaga på förutom finish på datorn och tangentbordet som inte är optimalt då.

Det bästa är ju helt klart att den är helt tyst under load vilket var det viktigaste för mig.

Sen undrar jag om någon provat Nvidia 3D play? så man kan köra 3D på tv:n. Måste man köpa detta tillägsprogram för att kunna köra 3D? verkar ju kasst i sånt fall

tacksam för svar.

Ang. Ljudet prova uppdatera till senaste ljuddrivrutiner

Ang. Nvidia 3D-play så ska det nog vara automatiskt är väl inbakat i Nvidias drivrutiner?

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Enligt nvidias hemmsida så kostar det. om inte asus har lagt med det. men böt disk så har inte kollat igenom vad som fanns på bloatwareinstallen. finns ej på driverskivan som följde med.

Angående ljudet så funkar det bäst utan via drivers. har inte hittat nån nyare fungerande drier heller.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av KGB91:

Nice, längtat efter denna då jag har en DELLu2711 och är i behov av laptop ändå p.g.a. förestående utlandsstudier. Det ska inte vara nåt problem att konvertera mini DPn till vanlig DP med kabel utan att DELL-skärmen börjar konstra va? Den vägrar ju mata ut 2560x1440 med annat än DP och dual-DVI...

En fråga till, varför kördes civ 5 i 8xAA? Det är ju lite overkill med 8xAA, mer intressant hur den klarar high i civ 5 med kanske 2xAA. Jättebra recension iaf!

Har själv ingen erfarenhet av CiV:V så höftade ihop lite settings som kändes lämpliga, även första gången jag gör ett seriösare test. Tack!

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Läste någonstans att 660m har ett överklockningsläge som aktiveras genom uefi och ska ge en ökning på ca 15%, någon som vet mer om detta?

Någon som hittat någon review med överklockning av 660m?

Sista frågan Stämmer det att 3610qm är låst för överklockning?

Datorn kommer nog imorn, dessvärre är det polarens. Men kan nog inte hålla fingrarna i styr

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk
Medlem

Nu har jag även provat med en nyare ljuddrivrutin. då får jag ljud i både hörlurar och högtalare samtidigt. måste slå på mute på högtalarna. vilket skämt. hoppas asus släpper några nya drivare snart.
Verkar vara många som har dessa problem om man googlar på det....

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har funderar på att inskaffa denna datorn också men har lite funderingar kring grafikkortet. Har sett att G75 har GTX 670M medans G55 har GTX 660M. Undrar hur dom står mot varandra?

Permalänk
Skrivet av dajv:

Har funderar på att inskaffa denna datorn också men har lite funderingar kring grafikkortet. Har sett att G75 har GTX 670M medans G55 har GTX 660M. Undrar hur dom står mot varandra?

Skiljer ca: 15% mellan korten.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Avstängd

Jag blir så less på posten nu =/ Beställde min G55:a i fredags och har jobbat precis hela helgen, så bara för jag är ledig idag så får jag ett sms från posten att mitt paket finns att hämta och när jag kommer dit så har dem stängt till kl 16.00!! har man väntat så ivrigt som jag efter denna datorn och sedan råkar ut för detta så vill man bara lägga sig ner och släppa en tår

Permalänk
Medlem

Ja den här datorn rök ju som alternativ i och med det skumma valet med mSATA. Synd :/

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Ja den här datorn rök ju som alternativ i och med det skumma valet med mSATA. Synd :/

För att? Är msata sämre vet att dom är lite dyrare. Jag tänkte nog mer på att dra ut den disken som sitter i och sätta den i min nas och sen köpa en 256 gb ssd disk. Det klarar jag mig på

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurra101:

För att? Är msata sämre vet att dom är lite dyrare. Jag tänkte nog mer på att dra ut den disken som sitter i och sätta den i min nas och sen köpa en 256 gb ssd disk. Det klarar jag mig på

Skickades från m.sweclockers.com

För att jag vill ha en 120gb SSD (Äger redan den) som C, och sedan en 7200rpmare som andra disk.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Beställde precis en G55a. Återkommer med input imorgon!

Permalänk
Medlem

Jag har nu haft min G55a i 4 dagar och jag är sjukt nöjd! Jag tror det är många som vill veta hur den funkar i spel. Jag har hunnit en del spel och alla har funkat perfekt. Battlefield 3 är väl det enda som datorn knappt pallar på Ultra men man ligger runt 20-25 fps vilket enligt mig inte är spelbart. Men ställer man in settings efter vad man själv prioriterar så, runt medium-high utan AA och HBAO så flyter allt på väldigt fint faktist

Har även provat World of Warcraft och där flyter allt på extremt bra, 60fps med Vsync och allt på ultra utom AA som är på x1. HoN flyter på max utan problem. Sniper Elite V2 funkar också väldigt bra i DX11 med cirka 55fps på Max settings. Alla spel jag testat är givetvis i upplösningen 1920x1080.

Processor 7,6
Minne (RAM) 7,9
Grafik 7,3
Spelgrafik 7,3
Primär hårddisk 7,9

OSB: Jag har bytte ut orginalhårddisken mot en ny SSD från Corsair, närmare bestämt Corsair SSD Force Series GT 120GB 2.5" samt att jag köpte 2x4 GB extra minne och fyllde ut de tvåa lediga slottarna som fanns. För er som undrar vilka minnen jag köpt så är det dessa, Corsair Vengeance DDR3 SO-DIMM 1600MHz 8GB

Om det är folk som vill ha svar på något annat så kan jag givetvis kika på det

MVH

Visa signatur

Stationär: Corsair Air 540 | Xigmatek NRP-HC1501 No Rules Power @ 1500W | Intel Core i7 7700K @ 5,0 Ghz | GA-Z270X-Gaming | Corsair Dominator Platinum 16GB DDR4 DRAM 3200MHz | EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 GAMING | ASUS ROG RAIDr Express 240gb SSD | WD Caviar 1TB x3
Laptop: ASUS G55VW | Nvidia GTX 660M 2GB | Intel Core i7 3610QM | Corsair Force GT 120GB SSD | 16GB DDR3 Ram 1600mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av arnamide:

Jag har nu haft min G55a i 4 dagar och jag är sjukt nöjd! Jag tror det är många som vill veta hur den funkar i spel. Jag har hunnit en del spel och alla har funkat perfekt. Battlefield 3 är väl det enda som datorn knappt pallar på Ultra men man ligger runt 20-25 fps vilket enligt mig inte är spelbart. Men ställer man in settings efter vad man själv prioriterar så, runt medium-high utan AA och HBAO så flyter allt på väldigt fint faktist

Har även provat World of Warcraft och där flyter allt på extremt bra, 60fps med Vsync och allt på ultra utom AA som är på x1. HoN flyter på max utan problem. Sniper Elite V2 funkar också väldigt bra i DX11 med cirka 55fps på Max settings. Alla spel jag testat är givetvis i upplösningen 1920x1080.

Processor 7,6
Minne (RAM) 7,9
Grafik 7,3
Spelgrafik 7,3
Primär hårddisk 7,9

OSB: Jag har bytte ut orginalhårddisken mot en ny SSD från Corsair, närmare bestämt Corsair SSD Force Series GT 120GB 2.5" samt att jag köpte 2x4 GB extra minne och fyllde ut de tvåa lediga slottarna som fanns. För er som undrar vilka minnen jag köpt så är det dessa, Corsair Vengeance DDR3 SO-DIMM 1600MHz 8GB

Om det är folk som vill ha svar på något annat så kan jag givetvis kika på det

MVH

Men helt ärligt är det lönt med 8gb i extra minne? Om man typ nu bara lirar spel? Tyckte på min gammla stationära så kom jag alldrig upp i dom 4gb jag hade i den eller det är skillnad på stationär och bärbar?

Permalänk
Skrivet av Gurra101:

Men helt ärligt är det lönt med 8gb i extra minne? Om man typ nu bara lirar spel? Tyckte på min gammla stationära så kom jag alldrig upp i dom 4gb jag hade i den eller det är skillnad på stationär och bärbar?

Kostar ju bara 400:- så det är ju inte dyrt heller...

Edit: hittade f.ö. vart Msatan satt... haxxade från Nbookcheck
http://joapal.wordpress.com/

Inte lätt att komma åt mao..

Permalänk
Medlem
Skrivet av helas:

Kostar ju bara 400:- så det är ju inte dyrt heller...

Jo men undra mest om det gör någon skillnad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurra101:

Men helt ärligt är det lönt med 8gb i extra minne? Om man typ nu bara lirar spel? Tyckte på min gammla stationära så kom jag alldrig upp i dom 4gb jag hade i den eller det är skillnad på stationär och bärbar?

Som helas skrev, varför inte bara fylla ut platserna ? Det kostar ju trots allt bara 400kr så det är ju inte hela världen. Det blir ju inte sämre med mer minne.

Visa signatur

Stationär: Corsair Air 540 | Xigmatek NRP-HC1501 No Rules Power @ 1500W | Intel Core i7 7700K @ 5,0 Ghz | GA-Z270X-Gaming | Corsair Dominator Platinum 16GB DDR4 DRAM 3200MHz | EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 GAMING | ASUS ROG RAIDr Express 240gb SSD | WD Caviar 1TB x3
Laptop: ASUS G55VW | Nvidia GTX 660M 2GB | Intel Core i7 3610QM | Corsair Force GT 120GB SSD | 16GB DDR3 Ram 1600mhz