Hur har Ni förberett er inför inatt?

Permalänk
Medlem

Hur har Ni förberett er inför inatt?

Jag har..

  • Städat huset

  • Tvättat allt som fanns att tvätta

  • Rengjort alla dammfilter i datorn.

  • Rengjort skrivbordet.

  • Tog bort ett spel för att göra plats för D3.

Jag var precis och handlade.

  • Coca-Cola(x-antal liter!!)

  • Champis

  • Monsterx3

  • Red Bull x2

  • Juice (Annanas)

  • Bilar

  • Wild Chips

  • Chipspåse

..Och lite potatisgratäng med fläskfilé
..Lite frysta vårrullar.

Observera att detta är för ungefär 2-4 dagar.

Hur har ni förberett er?

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem

Massa bacon, pasta, falukorv och vitlöksbröd. Juste, en massa ostar står även på nattens meny.
Glömde nästan fasliga mängder kaffe.

Permalänk
Medlem

Får nog bli iväg en sväng sen å handla nån påse å lite dricka.
sen får jag väl ta lite disk å mysa med tanta fram tills det är dax =P

Permalänk

De va fan inte dåligt du

Ja har bara köpt 3L cola, lite smörpopcorn och har lite godis/ost & chiliringar sen förut. Blir o handla lite mer senare i veckan

Visa signatur

Asrock P67 Extreme6 | Intel 2600k @ 4.5Ghz) | Noctua NH-D14 | Corsair 8GB DDR3 1600Mhz
ASUS GTX 770 DCII OC @ 1260/7900 | Intel X25-M G2 80GB| ~3.2TB HDD
Antec 1200 | Corsair HX 620 80+
ASUS PB278Q

Permalänk
Medlem

Tänkte dra te affärn en sväng nu och inhandla något konsumerbart.

Visa signatur

Stationär: Q9550 @ 3777.5MHz, ATI Radeon HD5850 1GB, Asus P5Q SE, 4Gb DDR2 PC6400 Corsair XMS2, Corsair 550W, Thermaltake TRUE + 3 Noctua NF-P12, Antec 300 med fläktar, 1x 640Gb WD black och nån random DVD-läsare me lightscribe

Permalänk

Sjukanmält mig (jag är faktiskt sjuk, det råkar bara infalla av en slump!).
Köpt ett paket fyllda Ballerina cookies, och har jordgubbssaft och pepsi max att dricka till det.
Ska försöka vila mig i någorlunda form och se hur länge man orkar pressa efter midnatt.

Permalänk

Lite offtopic men Del montes annanas juice är sjukt god!!

Permalänk
Medlem

Jag har handlat mer kaffe, massa bacon, vita bönor, extra bröd, 8 flaskor läsk och tilltugg för att klara mig till helgen.
Städat min dator och skrivbord inklusive alla tillbehör.

Startat upp min server för att slippa ha igång massa skit i bakgrunden och installerat en mumbleserver.

Så jag ser mig som ganska förberedd

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Medlem

Nu är inte detta mina bilder, hittade de på ett annat forum. Tycker fortfarande det är värt att sprida denna underbara förberedelse bilden eftersom att den är helt galen!

http://imgur.com/a/nXOYI#0

Jag själv har endast köpt ett platta vanilla coke och påse Billy's kebab pizzor.

Visa signatur

ASUS Z170-K | ASUS Strix 960 OC 4GB | Crucial Ballistix Sport LT 16GB 2400MHz | Core i5-6600K @4,2Ghz| Corsair 650W | Fractal Design Define S | BenQ XL2411 144hz | Intel 600p M.2 256gb

Permalänk
Medlem

8 timmars jobb imorgon, sen är det fem dagars ledighet

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Då syns vi på sjukhuset om några dagar då grabbar!

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krimsarn:

Då syns vi på sjukhuset om några dagar då grabbar!

Tur man har laptop att ta med sig då.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Sitter i husvagnen på jobbet.
Min förberedelse blor att kika igenom ett par avsnitt arkiv x

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

ni som ska lira inatt.. har ni redan folk och lira med?

Visa signatur

Gaming: NZXT H440W NE, EVGA SuperNOVA G3 650W, Asus ROG Strix X470-F Gaming, AMD Ryzen 7 2700X, Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse, Samsung 970 EVO 500GB, Corsair Vengeance White RGB LED Pro DDR4 3200MHz 4x8GB, HDD: 4TB, Logitech G915 Lightspeed Tactile, Logitech G502 Lightspeed, Razer Leviathan, Corsair Void Pro RGB Wireless, 2x MSI Optix MAG271CQP.
Server: Fractal Design Arc, Corsair CMPSU-850AX, Asus P8P67 Pro B3, Intel Core i5 2500K, Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB, Samsung 850 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 4x4GB, HDD: 11TB, Logitech G710, SteelSeries Rival 710, 2x Fujitsu SL27T-1 LED.
Laptop: Fujitsu Lifebook UH552, Samsung 840 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 2x4GB.
Mobile: Apple iPhone 11 Pro Gold 256GB.

Permalänk
Medlem

Inget speciellt, spelar som vanligt äter som vanligt.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Lite halvrelaterat,, tror ni man fixar installationen på tie gig? eller behövs mer tror ni?

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem

Fan vad avis man blir speciellt när man vet att man ska jobba över och hinner inte hämta spel från butik innan dom stänger

Permalänk
Medlem

Förstår inte att folk orkar, tar ledigt från jobbet för att spela ett spel ? köper litervis cola och massa energidryck ?? bara jag eller blir man äcklad? själv har jag inte köpt ett dugg, vatten duger fint och EN billys pizza inatt räcker det med.. gå upp 5kg för ett spel nej tack..

Min åsikt kommer få lite negative kommentarer nu från alla storkonsumenter men de är de värt.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Skrivet av fue:

Jag har..

  • Städat huset

  • Tvättat allt som fanns att tvätta

  • Rengjort alla dammfilter i datorn.

  • Rengjort skrivbordet.

  • Tog bort ett spel för att göra plats för D3.

Jag var precis och handlade.

http://i49.tinypic.com/2hok2oh.jpg

  • Coca-Cola(x-antal liter!!)

  • Champis

  • Monsterx3

  • Red Bull x2

  • Juice (Annanas)

  • Bilar

  • Wild Chips

  • Chipspåse

..Och lite potatisgratäng med fläskfilé
..Lite frysta vårrullar.

Observera att detta är för ungefär 2-4 dagar.

Hur har ni förberett er?

Haha en sockerchock utav dess like. Men det ser ut som en bra uppladdning...

Visa signatur

i5 12600K - Noctua D14 SE2011 - msi pro Z670-A - 32 GB kingston fury beast 3600 mhz cl17 - WD_BLACK SN750 SE NVMe - Asus Tuf 3080 12gb - ACER XB271HU @ 144hz G-sync - Corsair 850AX - Fractal Design Meshify 2 - Mionix Zibal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Inget speciellt, spelar som vanligt äter som vanligt.

Men jaa tack äntligen någon som kan äta normalt fast ett spel släpps!

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuxsux:

Lite halvrelaterat,, tror ni man fixar installationen på tie gig? eller behövs mer tror ni?

Min Diablo 3 mapp är 7.77 GB. Stod dock något om att man behövde 15GB (har jag för mig) ledigt när man skulle installera.

Permalänk
Medlem

Städning, tvätt och matlagning inför jobbveckan var redan på schemat i söndags oavsett, men datormässigt har jag:

* Installerat Windows 7 x64 (ja, jag har äntligen tagit steget från XP)
* Rensat ut arkiveringsdiskar (filserver) och backupat
* Rensat ut lokala diskar (+avinstallerat ett par-tre spel) och defragmenterat
* Ja, har också rensat ut dammfilter då det blivit snuskigt igengrott redan efter 6 veckor

Så nu är burken redo för vadsomhelst, även D3!

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuxsux:

Lite halvrelaterat,, tror ni man fixar installationen på tie gig? eller behövs mer tror ni?

Du menar om det är möjligt att installera spelet med 10gb ledigt på hårddisken?

Installerar du via skiva så bör det gå, spelet tar ~7,9gb för mig nu när det är installerat. Om du installerar spelet via den digitala versionen räcker inte 10gb, eftersom att du behöver installations filen på 7,6gb samt plats för att installera den på en annan plats. Du bör alltså ha minst 16gb ledigt på hårddisken om du ska installera spelet digitalt.

Visa signatur

ASUS Z170-K | ASUS Strix 960 OC 4GB | Crucial Ballistix Sport LT 16GB 2400MHz | Core i5-6600K @4,2Ghz| Corsair 650W | Fractal Design Define S | BenQ XL2411 144hz | Intel 600p M.2 256gb

Permalänk
Medlem

Blev lite förvånad över att jag faktiskt kunde starta installationsprogrammet redan idag och installera hela spelet, kolla på introt till Act I och göra alla inställningar. Så jag är i alla fall förberedd såpass att det bara att skriva in anv/lösen/autentisering och börja spela.
Om jag sen är vaken 00:00 är en annan femma, jag måste dessvärre jobba i morgon.. :-/

Visa signatur

Don´t believe his lies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

Min Diablo 3 mapp är 7.77 GB. Stod dock något om att man behövde 15GB (har jag för mig) ledigt när man skulle installera.

Spelet installerat är 7.76 GB, men det är inte inklusive installationsfilerna på 7.6 GB

Visa signatur

Don´t believe his lies

Permalänk
Medlem

Jag hoppas det är värt det! Du kommer att dö vid 40.

Permalänk
Medlem

Ett par Spendrups Premium Gold, när små grabbarna somnat med pannan mot tangentbordet runt sju åtta tiden på morgon så slaktar den här norrlänningen vidare...

Visa signatur

ASUS Z270H, i5 7600K, 16GB DDR4, 2X Samsung 850 EVO 250GB SSD,Sennheiser U320, Asus 1060 6GB, AOC 2460fQ

Chassi: HAF XB EVO
Xiaomi 9T pro 128GB
HTPC = Lenovo L440

Permalänk
Medlem

http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/s720x720/53759...

är nog allt, ska köpa mer om jag orkar gå iväg ifrån D3

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Känner mig tvungen och gå till skolan... Nationellt prov. Kanske drar hem efter det i så fall.
Eller kan alltid göra det någon annan gång.

( Vill ha era åsikter! )

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Sötast

Kl 09.10 imorgon bitti, precis efter att man lämnat ena ungen på dagis så blir man hämtad av polaren sen blir det minst 48timmar Diablo3 innan jag återvänder till familjen