Permalänk
Medlem

Fel vid uppstart av dator

När jag startar datorn piper den en gång och har gjort ända sen jag fick den vet inte om det ska va så eller om något är fel? Sen kommer den till "Windows startas" och där blir det "no signal detected" på skärmen och så startas den om igen med ett pip. Jag får då välja om jag vill starta windows normalt eller med en startreparation. Väljer jag normal startar den bara om på samma sätt igen och om jag väljer startreparation börjar den leta fel men hittar inget och sen kommer jag inte längre. Även en fläkt till något har fått ryck och snurrar på i 200kmh verkar det som.

Jag hade den igång senast imorse sen stängde jag den och skulle sätta igång den nu igen så var den så. Har inte ändrat något på den sen dess heller. Snälla hjälp, har provat att starta i felsäkert läge men samma sak händer. Har provat att starta med senast använda konfiguration men samma sak händer.

Har satt i min windows 7 skiva men jag vet inte hur man gör för att starta från den ?

Kan hårddisken ha krashat?

Operativsystem: Windows 7
Processor: Intel core i5 2500k
Grafikkort: XFX radeon Hd 6870
Hårddisk: Seagate 7200 500gb
Nätaggregat: glömt namnet men 650 w iaf.

Ytterst tacksam för svar Mvh Nico

Permalänk

Kan du kolla vilket nätagg det är, mer exakt?

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Ett kort pip indikerar att ljudet fungerar som det ska. Så har det varit på de datorer jag byggt.

Skrivet av tiktac:

Har satt i min windows 7 skiva men jag vet inte hur man gör för att starta från den

Vill du göra en clean install av windows 7? http://pcsupport.about.com/od/operatingsystems/ss/windows-7-c...

Permalänk

Tror dock inte att datorn är "cp" om det du menar med det är sjukdomen Cerebral pares.
Om du har en annan dator kan du sätta i hårddisken i den och söka efter fel på den men även efter virus. Om du inte hittar något som går att fixa så tycker jag att du ska göra en clean install som ecfor säger, glöm bara inte att spara allt du vill ha kvar.

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω

Permalänk

Grattis till den fina titeln på tråden, grattis.

Visa signatur

---Under uppbyggnad----

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillpeparoni:

Grattis till den fina titeln på tråden, grattis.

Verkligen.

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk

Prova med att ändra från IDE till AHCI läge inne i bios, eller vice-versa. Hade liknande symptom på en nödläsningsdator från Inet som stod på jobbet.

Bios hade ställt om sig efter ett strömavbrott vilket hade lett till att en förinställd ändring för hårddiskarna gått förlorad.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av tiktac:

*tråden upplåst igen efter ändring av trådtitel*

Citat:

§ 1.1 Var trevlig och respektera andra.

Citat:

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne, varken i samma eller olika forumdelar (så kallad korspostning). Om en moderator har låst en tråd, är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne.

TS, seriöst. Tänk på vad du skriver. Jag hade lika gärna kunnat låta denna tråden förbli låst men jag hoppas du lär dig mer om jag låter den vara öppen. Blanda inte in cerebral pares igen i något inlägg du skriver på SweClockers, tack.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers