Spelbutiken.se legit?

Permalänk

Spelbutiken.se legit?

Undrar om spelbutiken.se är legit och beställa ifrån och sen undrar jag också om dom bara säljer begagande spel där eller om man köper ett spel där får man det inplastat och med cd-nyckel som går o använda etc.?

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk

Beställt från Spelbutiken flera gånger nu, inte varit några problem hitills... Beställde även mitt D3 där i november, fick hem det dagen det gick att spela. Vad jag vet har dom alla deras begagnade spel på Retrospelbutiken.se.

Permalänk
Medlem

Om du syftar på http://www.spelbutiken.se/catalog/ så har iaf jag handlat där ett par gånger och kompisar också. De har inte fått sitt liv eller sina bankkonton kapade ännu och inte jag heller. Men vem vet, de kanske bara väntar tills de fått tillräckligt många kunder...

Permalänk
Medlem

Suspekt eller inte, spelbutiken har rullat på i många år och jag har beställt därifrån ett par gånger. Ja, dom är legit.

Permalänk

Jag förbeställde Skyrim därifrån, kom på releasedagen i ett kuvert med posten, nemas problemas.

Visa signatur

Fractal Design Arc | MSI Z87-G43 Gaming | Intel Core i5-4670K | AMD Powercolor R9 280X | Kingston HyperX 4x2 GB|Kingston SSDNow V300 120GB + 2 X 500GB HDD | Phanteks PH-TC14PE | Fractal Design Newton R2 650W

Permalänk
Medlem

Säger som alla andra, legit butik
Alltid fungerat bra därifrån.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Kollat prisjakt och det många som har problem med den butiken. De får inte sina varor levererade trots att det har betalt. Krångligt att reklamera har jag även läst. Verkar finns lite "good-will" på den sidan. Så undvik den! Jag kommer aldrig handla därifrån, väldigt suspekt företag.

http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=2355

Permalänk
Medlem

Köpte ett spel därifrån (Sacred 2), enda negativa är leveranstiden som tog en vecka. Dem har en butik som heter retrospelbutiken också, men den delen kan jag ge tummen upp för för både reklamation (en polare köpte ett spel som hade 4 skivor varav en var på tyska) och leverans.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk

Jag har köpt i princip alla mina spel där utan problem.

Permalänk
Medlem

köper alla mina spel där i princip, dom som klagar är nerdragande diablo 3 folk som var dumma att förbeställa på nätet och folk som klagar på att de inte får sin varor som inte var i lager när dom beställde och så var det nån som hade klagat på att han beställt 2st när det var max 1 per kund och inte fick mer än 1 levererat osv osv.. dom har säkert gjort misstag dom med men oftast är det personen som har lagt beställningen som inte är läskunnig

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Kollat prisjakt och det många som har problem med den butiken. De får inte sina varor levererade trots att det har betalt. Krångligt att reklamera har jag även läst. Verkar finns lite "good-will" på den sidan. Så undvik den! Jag kommer aldrig handla därifrån, väldigt suspekt företag.

http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=2355

Det finns ju alltid någon som haft problem, så är det med alla butiker. Över 3600 omdömen och ett snittbetyg på 8.85 är dock inte vad jag skulle kalla dåligt.

Permalänk
Medlem

Beställde Final fantasy 12 därifrån bland annat för ett antal år sedan. Redan då var de legit fick det till och med dagen innan release.

Visa signatur

Cpu : Intel i5 9400F Gpu : Asus geforce rtx 2060 6 gb Ram: 16 gb ddr4 Moderkort : Asus prime b360M Nätaggreagat : Corsair tx 650 w Hårddiskar : samsung spinpoint f1 500gb, WD eco green 1 tb Chassi : Cooler Master Elite 430
Fri frakt inet : http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Medlem

Nu vet jag du vill kolla för att vara på den säkra sidan,

Men Spelbutiken.se har över 3500st omdömen på prisjakt med ett snittbetyg på nästan 9 av 10 poäng.

Permalänk
Medlem

Beställt mycket därifrån, allt har funkat till 100%.

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk

En ofantligt erkänd webb-butik för spel, skulle ta det som en förolämpning om jag var dem!

Permalänk
Medlem

De må vara lite dyrare i vissa fall men också billigare i andra, men oj vad de levererar.
Mao de är helt legit och bra.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk

Men får man spelen inplastade eller är det begagnade spel? Jag vill få en cd-nyckel som går o använda!

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem

De är billiga men har ingen support. Beställde ett spel som aldrig dök upp och fick inte pengarna på ett bra tag, då de tyckte det var på mig att bevisa att jag inte fått det (de betalar inte för att försändelsen ska trackas). Handlar aldrig där igen, inte värt det för ett par tior max.

Permalänk
Medlem

Helt legit beställt flertal gånger därifrån!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Men får man spelen inplastade eller är det begagnade spel? Jag vill få en cd-nyckel som går o använda!

alla spel jag beställt därifrån har kommit inplastade

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibymafayhas:

De är billiga men har ingen support. Beställde ett spel som aldrig dök upp och fick inte pengarna på ett bra tag, då de tyckte det var på mig att bevisa att jag inte fått det (de betalar inte för att försändelsen ska trackas). Handlar aldrig där igen, inte värt det för ett par tior max.

de svarade blixtsnabbt på e-mail när jag hade problem med ett spel som aldrig dök upp i posten en gång och fick ett nytt utskickat inom ett par dagar

Permalänk
Skrivet av Ibymafayhas:

De är billiga men har ingen support. Beställde ett spel som aldrig dök upp och fick inte pengarna på ett bra tag, då de tyckte det var på mig att bevisa att jag inte fått det (de betalar inte för att försändelsen ska trackas). Handlar aldrig där igen, inte värt det för ett par tior max.

För mig var det tvärtom, spelet "försvann" med posten och de skickade ett nytt som kom fram, om det inte gjorde det skulle jag få pengarna tillbaka direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibymafayhas:

De är billiga men har ingen support. Beställde ett spel som aldrig dök upp och fick inte pengarna på ett bra tag, då de tyckte det var på mig att bevisa att jag inte fått det (de betalar inte för att försändelsen ska trackas). Handlar aldrig där igen, inte värt det för ett par tior max.

Ingen support ??
De har Chat-support som har öppet under dagarna, sen har de prisgaranti + 5% rabbatt.
Gå in på chatten, länka en hemsida som säljer ett spel som är billigare än vad de säljer för och du får för samma pris + 5% billigare.
Bra och säker sida enligt mig.

Visa signatur

Intel NUC8i5BEH - Iris Plus 655, i5 8259U 2,3GHz
MSI GE620DX-291NE - GT 555M, i5 2410M 2,3GHz
iPad Mini 4 & Macbook early 2011

Permalänk

Köpte en BF3 nyckel från Retrospelbutiken och fick koden minuter efter betalning! Superb butik!

Permalänk
Medlem

Har köpt därifrån många gånger men mest för ett par år sedan. Ibland har frakten varit långsam ibland snabb. Jag har också för mig att de flyttade lagret/kontoret till Danmark är kanske därför frakten har varit lite långsam ibland, men sen bor jag också mer eller mindre i mitten av ingenstans.

Visa signatur

Main dator| Define R3|i7 930|Asus P6X58D-E|1TB Western Digital Caviar Black SATA III|Corsair TX 950W|Creative Sound Blaster Audigy SE|Samsung SH-S223C|GTX 480|Corsair 6 gb ram 1600 Mhz|Windows 7 64 bit| Dell Ultrasharp U2311h|Logitech G700|Logitech G110
Ljud|Denon Avr-1311|Elac FS 57.2|Elac CC 51.2|Dynavoice dynamite S-61|Proson rumble R-8|AKG K 242 HD|AKG K550

Permalänk

Har beställt där många gånger har funkar hur fint som helst

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk

Så ni tror att http://www.spelbutiken.se/catalog/product/63452-world-of-warc... är legit då?

Alltså att cd nyckeln fungerar och att spelat är inplastat och inte redan använt när man beställer det? Låter ju sanslöst billigt för ett CE.

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Så ni tror att http://www.spelbutiken.se/catalog/product/63452-world-of-warc... är legit då?

Alltså att cd nyckeln fungerar och att spelat är inplastat och inte redan använt när man beställer det? Låter ju sanslöst billigt för ett CE.

Förmodligen var det dyrt hos dem tidigare och därför har de kopior kvar som de kan sänka priset på nu. Spelbutiken är väldigt bra, de har en bra chatt support också. Du kan ju fråga dem om du är osäker. De svara direkt.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

Dem är 100% legit!

Visa signatur

Kom ihåg att ALLTID citera mig om du vill ha svar!

|CPU: Intel Core i7 4790K Kyld av: Corsair H80 GPU: ASUS GTX 970 4GB Chassi: Phanteks Enthoo Evolv MOBO: MSI Z97M Gaming Nätagg: XFX 750W Silver SSD: Kingston 120GB SSDNow V300 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM + 1TB|

Permalänk
Medlem

Legit? Ja.

Efter att ha snackat med den otroligt ohjälpsamma kundtjänsten kommer jag dock inte handla där inom en överskådlig framtid.