Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Powercolor Radeon HD 7970 X2 på bild

Permalänk
Skrivet av leafbranch:

Även om det var ett rosa grafikort med bumbibjörnarna på?

Faktiskt inte, sitter man på chassi utan fönster så spelar det väll ingen roll?

Permalänk
Medlem

Skulle man byta ut ordet backplate med ordet homosexuell i den här tråden skulle den vara väldigt kränkande. Just a thought!

Själv är jag för backplates (backplates, killar). Ser ingen skillnad på "stylade" datorer och stylade bilar. Det är intressen och hobbyer, vad angår det er om vad annat folk gör för sina pengar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

4770k | GTX 760 | 32GB Dominator platinum 2133MHz | OCZ Vertex 4 256GB | Dell U3011 | Asus MG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Men du har ju helt åt helsike fel grabben, självklart är det insidan som räknas. Sitter du och tittar på din datorlåda när du spelar eller? Jag kollar på bildskärmen hela tiden.

Tagga ner och låt folk ha olika åsikter. Nej, folk kollar inte på datorn när de spelar. De kollar inte heller på rummet tapeter, byrå, garderob, taklampa eller nåt annat. Ska man skita i hur dessa ser ut också då?

Jag bryr mig inte heller mycket om datorns utseende, men sluta vara dryg mot dem som gör det.

Skrivet av leafbranch:

Även om det var ett rosa grafikort med bumbibjörnarna på?

Om det presterat bra hade jag köpt det utan tvekan. Det är väl bara att köpa ett chassi utan sidofönster om man skäms för kortet.

Permalänk

överklockat Radeon HD 7970 X2 crossfire och bulldoser, något att bita i för nätaggregatstillverkarna

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

Jag skulle tro att den röda knappen är där av samma anledning som Asus ROG Mars II, alltså en snabbknapp för att sätta fläktarna på 100% när man vill överklocka eller på sommaren osv.

Dessutom är detta inte det första kortet med 3*8-pins så förstår inte varför alla blir lyriska av det
Hur som helst kommer det nog vara en killer, oklart om det rår på 690 men det återstår att se

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Pimpim666:

Men då köper du heller inte 3 kort i den serien.

Då finns det bara 600 serien kvar

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Även om det var ett rosa grafikort med bumbibjörnarna på?

Vad spelar det för roll??? Sitter du och tittar på Grafikkortet när du spelar eller?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av tonix:

kan det vara en självförstörelse knapp man skymtar?

vilket jävla monster! mera sånna här kort! tycker MARS korten är lite väll mesiga!
när får vi se ett kort med 4 kärnor på? 1200tdp?

Det är ju så gjort.

Där har du ett Voodoo 5 6000. Fyra GPUer och eftersom det drog mer än AGP kunde leverera så fick man med ett externt nätagg.

Och för den som ska vara värst:

Quad core i quad SLI. Sug på den. Bättre förr när det inte var en SLI-brygga utan ett helt dotterkort.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Skämtar du eller?

Nä...
Mycket smidigare att hålla i kortet utan att riskera ESD.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Zotamedu:

Det är ju så gjort.
http://cdn.overclock.net/f/f3/f39628e9_voodoo5_6000.jpeg

Där har du ett Voodoo 5 6000. Fyra GPUer och eftersom det drog mer än AGP kunde leverera så fick man med ett externt nätagg.

Och för den som ska vara värst:
http://shimmie.shishnet.org/v2/_images/48a1cb73f17c113293c4c4...

Quad core i quad SLI. Sug på den. Bättre förr när det inte var en SLI-brygga utan ett helt dotterkort.

Ja, det är legendarisk hårdvarupr0n på hög nivå.

Ungefär samma sak som folk som suckar efter en original Ford GT40 eller en AC Cobra MKII.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Röd "knappt"???
WTF?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Då finns det bara 600 serien kvar

Det är 600 serien du inte köper 3 kort av. 3e kortet skalar så dåligt att det är att slänga pengar i sjön.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Skrivet av Felix:

Man fick sig många fniss när man läste igenom tråden alltså! Haha.

Vilket jävla kort!

+75W från PCI-E bussen så 525W

Vet, jag glömde av mig.

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem

Den stora frågan är ju om den klarar Witcher 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av LTsm:

1. Tagga ned
2.
Så du menar att du har hållt en lugn och respektabel ton genom tråden....
Jag bryr mig inte om varför du får ett smärre utbrott på folk som gillar snygg grafikkort(Inte för att jag lägger mig i den diskussionen), men lägg av snälla.

hahaha , trollens paradis!

Permalänk
Medlem

Är den lilla röda där bak ett apokalyps-detektionssystem? För jag kan verkligen behöva en sådan funktion.

Permalänk

Sjukaste kortet Ser riktigt badass ut

Visa signatur

NZXT H2|i5 2500k @ 4.2GHz|Asus GTX 580 DirectCUII|Asus P8Z68-V Pro|Corsair Vengeance 2x4gb CL-8 1600MHz|Corsair Force GT 120gb|Corsair AX 850W|Western Digital Caviar® Black 1TB|Corsair H80|Windows 7 Ultimate 64-bit|

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Pimpim666:

Det är 600 serien du inte köper 3 kort av. 3e kortet skalar så dåligt att det är att slänga pengar i sjön.

vet du hur mycket problem det är med eyeinfity med 7970? med drivers och skit.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Skrivet av landahl:

Men du har ju helt åt helsike fel grabben, självklart är det insidan som räknas. Sitter du och tittar på din datorlåda när du spelar eller? Jag kollar på bildskärmen hela tiden.

Jasså, du vill ha en snygg bil. Kollar du på insidan av bilen när du kör eller? Jag brokar mest kolla på vägen.

Om syftet med min dator var att spela, så skulle jag ha köpt en dator för tre tusen. Jag spelar 90% hon, så varför ska jag ha en dator för 10? Du, som köper en dator för att det är kul att spela, bryr dig inte alls om grafikkortet har backplate eller inte, men för mig, som bygger 80% för byggandets skull och 20 för att jag faktiskt tycker att det är kul att spela, är det ganska viktigt med en backplate. Självklart finns det inget som är fel eller rätt. Anledningen till att jag köper grejer är väl för att jag ska ha kul med dem? Tycker du att det är kul att spela spel, så lägg inte pengar på någon backplate, det är helt rätt. Jag tycker att det är kul att bygga snygga datorer, så jag lägger pengar på en backplate, och det är helt rätt. Till och med om någon efterbliven bloggare köper en damsugare för att göra något helt annat än att damsuga, så är det väl hans val att göra det, och inget som vi ska bry oss om?

Och snälla, sluta skriva "grabben" och sånt. Jag skulle lika gärna kunna vara 10 år äldre än dig. Ålder har ingen betydelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Vad spelar det för roll??? Sitter du och tittar på Grafikkortet när du spelar eller?

Nej? Jag kan bry mig till viss del, lite. Alltid ett plus i kanten för bra utssende, men jag tycker nog de flesta grafikkort som har bra kylning blir automatiskt snygga.

Skulle dock hoppa det grafikkort som är rosa med bumbibjörnar på men det lär inte komma

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Även om det var ett rosa grafikort med bumbibjörnarna på?

Fan va ballt det hadde varit! Ett sådant skulle jag villja ha =D

Visa signatur

Intel i5 3570K, Radeon HD 6970 artic cooling Accelero Twin Turbo II, 8gb 1600mhz, Fractal Design Define R4, msi Z77-S03, Coler Master GX 750w 80+ brons.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Jasså, du vill ha en snygg bil. Kollar du på insidan av bilen när du kör eller? Jag brokar mest kolla på vägen.

Om syftet med min dator var att spela, så skulle jag ha köpt en dator för tre tusen. Jag spelar 90% hon, så varför ska jag ha en dator för 10? Du, som köper en dator för att det är kul att spela, bryr dig inte alls om grafikkortet har backplate eller inte, men för mig, som bygger 80% för byggandets skull och 20 för att jag faktiskt tycker att det är kul att spela, är det ganska viktigt med en backplate. Självklart finns det inget som är fel eller rätt. Anledningen till att jag köper grejer är väl för att jag ska ha kul med dem? Tycker du att det är kul att spela spel, så lägg inte pengar på någon backplate, det är helt rätt. Jag tycker att det är kul att bygga snygga datorer, så jag lägger pengar på en backplate, och det är helt rätt. Till och med om någon efterbliven bloggare köper en damsugare för att göra något helt annat än att damsuga, så är det väl hans val att göra det, och inget som vi ska bry oss om?

Och snälla, sluta skriva "grabben" och sånt. Jag skulle lika gärna kunna vara 10 år äldre än dig. Ålder har ingen betydelse.

Men vad har bilar med datorer att göra? Jag trodde att man använde datorn till arbete, spel etc och inte för att ha som prydnad. Då kan du lika gärna pimpa ett tomt chassi och ha som prydnad. (OBS!!! Min åsikt)

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipfunk:

Tagga ner och låt folk ha olika åsikter. Nej, folk kollar inte på datorn när de spelar. De kollar inte heller på rummet tapeter, byrå, garderob, taklampa eller nåt annat. Ska man skita i hur dessa ser ut också då?

Jag bryr mig inte heller mycket om datorns utseende, men sluta vara dryg mot dem som gör det.

Om det presterat bra hade jag köpt det utan tvekan. Det är väl bara att köpa ett chassi utan sidofönster om man skäms för kortet.

Mmmm jag tror det är en rejäl skillnad mellan att se tapeter,byrå,garderob,taklampa tillskillnad ett grafikkort som sitter inne i en plåtburk omsluten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chourou:

Mmmm jag tror det är en rejäl skillnad mellan att se tapeter,byrå,garderob,taklampa tillskillnad ett grafikkort som sitter inne i en plåtburk omsluten.

Exakt! Härligt med en till som förstår

Permalänk
Skrivet av landahl:

Men vad har bilar med datorer att göra? Jag trodde att man använde datorn till arbete, spel etc och inte för att ha som prydnad. Då kan du lika gärna pimpa ett tomt chassi och ha som prydnad.

Herre gud. Jag BRYR mig inte om vad "man ska" använda en dator till. Jag använder knappt min dator alls nu för tiden, och när jag väl gör det så är det som sagt hon som gäller. Det var dock riktigt kul att bygga den och se vad den går för.

Men sitt du och tyck att alla som inte gör som du gör fel, och att du minsann inte bryr dig om hur din dator ser ut inuti, men verkar bry dig väldigt mycket om hur andras ser ut, eftersom du gnäller på folk som lägger pengar på backplates.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Herre gud. Jag BRYR mig inte om vad "man ska" använda en dator till. Jag använder knappt min dator alls nu för tiden, och när jag väl gör det så är det som sagt hon som gäller. Det var dock riktigt kul att bygga den och se vad den går för.

Men sitt du och tyck att alla som inte gör som du gör fel, och att du minsann inte bryr dig om hur din dator ser ut inuti, men verkar bry dig väldigt mycket om hur andras ser ut, eftersom du gnäller på folk som lägger pengar på backplates.

Jag gnäller inte jag lägger bara fram min åsikt som man har rätt till eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chourou:

Mmmm jag tror det är en rejäl skillnad mellan att se tapeter,byrå,garderob,taklampa tillskillnad ett grafikkort som sitter inne i en plåtburk omsluten.

Mm, men nu var det dock frågan om att titta på själva datorn. Annars finns sidofönster som sagt

Skrivet av landahl:

Exakt! Härligt med en till som förstår

Heja!

Skrivet av landahl:

Jag gnäller inte jag lägger bara fram min åsikt som man har rätt till eller?

Ah, men då har du väl inget emot att jag kallar dig fula ord?

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipfunk:

Mm, men nu var det dock frågan om att titta på själva datorn. Annars finns sidofönster som sagt

Heja!

Ah, men då har du väl inget emot att jag kallar dig fula ord?

Du får kalla mig precis vad du vill!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zotamedu:

Och för den som ska vara värst:
http://shimmie.shishnet.org/v2/_images/48a1cb73f17c113293c4c4...

Quad core i quad SLI. Sug på den. Bättre förr när det inte var en SLI-brygga utan ett helt dotterkort.

Det där gör mig upphetsad!
Jag måste nog gå ut mer.
Kan man få tag på de där nu?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av anon179444:

Det där gör mig upphetsad!
Jag måste nog gå ut mer.
Kan man få tag på de där nu?

De släpptes aldrig officiellt men det tillverkades ett gäng. De flesta ligger säkert i folks skattgömmor med udda hårdvara som de har i sina garderober. Rätt många lär ha hamnat hos recensenter också.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24