Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Såg att det var många som undrade om det gick att montera bort handtagen. Tog mig friheten att ta bort både dem och fötterna:

Som synes blir det lite småfult när sidopanelerna monteras på. Skulle kunna bli riktigt snyggt om Bitfenix släppte lister man kan montera på istället för handtagen.

Permalänk
Medlem

Blir att köpa detta, 2500k, 670 och en 240rad

Permalänk
Medlem

Ser ut att vara en annan framsida på vita, ser inte ut att vara perforerad som det svarta, sen suger den in luft från sidorna ist verkar det som. Det vita ser mycket trevligare ut imo!

Jag som planerar ett mATX bygge med 3770k, asus 670 direct cuII, corsair a70, 16gb ram i ett Define Mini. Hade ju fan vart riktigt trevligt att få in det i detta chassi ist. får väl bli 2x8gb på ramen isf men annars borde allt funka. Hur är det med överclockning osv på mITX moderkorten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Såg att det var många som undrade om det gick att montera bort handtagen. Tog mig friheten att ta bort både dem och fötterna:

http://www.sweclockers.com/upload/red/2012/05/31/Prodigynohan...

Som synes blir det lite småfult när sidopanelerna monteras på. Skulle kunna bli riktigt snyggt om Bitfenix släppte lister man kan montera på istället för handtagen.

Kan man få ett nytt höjd mått utan handtag?

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem

Om Jonas fick en krona varje gång han sade "väldigt" eller "trevligt" skulle han nog kunna gå i pension. Jag får lite "Snickeriet"-vibbar.

Visa signatur

Spel: Define XL R2, MAXIMUS VI HERO, 4770K@3,5GHz, NH-D14, 32GB@1600MHz, GTX690, Newton R3 1000W, Samsung Pro 256GB + EVO 1TB
TV: Node 304, P8Z77-I DELUXE, 3570K@3,4GHz, H2O 920, 8GB@1866MHz, GTX660-DC2O, ST55F-G, Samsung 250GB
NAS: Synology DS1513+, 4GB RAM, 5xWD Red 4TB Raid 4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PsyCor:

Det finns hela två stycken moderkort att välja mellan. Alltså just nu endast två släppta modeller.

Antingen Asus P8Z77-I Deluxe eller ASRock Z77E-ITX. Båda ser, enligt specifikationerna, ut som väldigt bra moderkort. De har båda allt jag skulle kunna vilja ha iallafall. Tycker dock att ASRock kortet ser roligare ut då det är ett svart pcb.

Edit: Såg nu att Asus moderkortet inte har PS2 kontakt vilket gör att det går bort helt för min del. Behöver den för att koppla in mitt mekaniska tangentbord och få full funktionalitet.

Frågan är om det är fler Z77 mITX kort på G och om det i sådan fall är värt att vänta.

Fick en riktig "vill ha" känsla när jag såg den vita för några dagar sedan och den känslan växte i och med denna recension.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JonasT:

Såg att det var många som undrade om det gick att montera bort handtagen. Tog mig friheten att ta bort både dem och fötterna:

http://www.sweclockers.com/upload/red/2012/05/31/Prodigynohan...

Som synes blir det lite småfult när sidopanelerna monteras på. Skulle kunna bli riktigt snyggt om Bitfenix släppte lister man kan montera på istället för handtagen.

Men då måste man väl även skaffa någon typ av distanser/fötter att sätta på botten så att nätagget får ventilation, eller?

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Dahle86:

Kan man få ett nytt höjd mått utan handtag?

315 millimeter högt utan fötter och handtag.

Skrivet av Morkul:

Men då måste man väl även skaffa någon typ av distanser/fötter att sätta på botten så att nätagget får ventilation, eller?

Det stämmer alldeles utmärkt.

Permalänk
Medlem

Sitter med mobilen så jag undrar om det går att köra en 240 rad utan att tabort den optiska läsaren? Om man kör en radd fram finns det då plats för mekaniska diskar någon stans/ finns det fästen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem

Funkar detta chassi med mATX moderkort?

Permalänk
Medlem

Helt sjukt vad kräsen Jonas är med hdd-burarna! I varenda chassi-recension tar han upp detta som negativt..

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woods:

Sitter med mobilen så jag undrar om det går att köra en 240 rad utan att tabort den optiska läsaren? Om man kör en radd fram finns det då plats för mekaniska diskar någon stans/ finns det fästen?

Skickades från m.sweclockers.com

Som påpekade i videon fanns det plats för montering av 2,5" enheter i sidan väl?
Dessutom så kan du fästa ytterligare 2x på moderkortsplåtens baksida, om man tar bort alla burar.

Och nej, ska du köra radd i fronten måste drivebay bort, likadant om du kör en 240 radd i toppen

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk

fås ett GTX 670 med en DC2 kylare plats tro? såg ut o vara rätt lite om plats till långsidan.

Har planer att köpa ett system med GTX 670 + en 3570k alt 3770k prolle till (så kommer antagligen klocka den lite). Gillar handtagen, då det blir extremt mycket lättare o flytta runt chassit då + att det var snyggt.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Electrix:

Helt sjukt vad kräsen Jonas är med hdd-burarna! I varenda chassi-recension tar han upp detta som negativt..

Det är för att alldeles för många tillverkare envisas med att använda kexiga plastvaggor med snabbfästen för 3,5"-enheterna vilket för med sig att de måste vara böjbara. Förstår inte folks rädsla till att använda skruvar, hur ofta plockar man i och ur en hårddisk egentligen? Exempel på bra vaggor är de som Antec använder i P280 samt de Fractal Design använder i Arc. Där har vi rejäla doningar med skruvar och bra vibrationsdämpning.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av davidolw:

Utan handtag hade varit finfint, tror det är mest prisvärda Itx chassi som jag har skådat.

...

hantagen är ju en av de stora sakerna med chassit, finns många andra alternativ utan handtag annars.

Permalänk
Medlem

Tror det blir att sälja mitt nuvarande system o bygga nytt mitt shinobi lär väll ryka inom kort

Visa signatur

Mobo: Asus sabertooth Z77 CPU:3770K RAM:Kingston HyperX Genesis 16gb 1600mhz GFX: gigabyte GTX 580 3gb HDD:1xWD green2TB 1xWD black 1TB SSD 1x INTELv2 1x Random Kingston

Permalänk
Medlem
Skrivet av Granter:

...

hantagen är ju en av de stora sakerna med chassit, finns många andra alternativ utan handtag annars.

...

gör det ?

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Som synes blir det lite småfult när sidopanelerna monteras på. Skulle kunna bli riktigt snyggt om Bitfenix släppte lister man kan montera på istället för handtagen.

Med lister vore det helt klockrent. Får väl tillverka egna om inte annat, av ... öh... svart smältlim?

Passar på med en annan fråga: hur är fläktfiltret i fronten monterat, är det enkelt att ta bort för rengöring och måste man plocka bort sidopanel för att göra det?

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Det är för att alldeles för många tillverkare envisas med att använda kexiga plastvaggor med snabbfästen för 3,5"-enheterna vilket för med sig att de måste vara böjbara. Förstår inte folks rädsla till att använda skruvar, hur ofta plockar man i och ur en hårddisk egentligen? Exempel på bra vaggor är de som Antec använder i P280 samt de Fractal Design använder i Arc. Där har vi rejäla doningar med skruvar och bra vibrationsdämpning.

Måste hålla med jonas till 100%, det är nästan så att de är för mjuka även med 3,5" hårddiskarna i, när jag byggde mitt nuvarande system så rammlade de gärna ned när ja flyttade burken från köket så om bitfenix skulle fixa hårddiskvaggorna så skulle det vara helt awesome

Tog även bort alla snabbfästen då skruvar är så mycket mer awesome

Visa signatur

Mobo: Asus sabertooth Z77 CPU:3770K RAM:Kingston HyperX Genesis 16gb 1600mhz GFX: gigabyte GTX 580 3gb HDD:1xWD green2TB 1xWD black 1TB SSD 1x INTELv2 1x Random Kingston

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Granter:

...

hantagen är ju en av de stora sakerna med chassit, finns många andra alternativ utan handtag annars.

Du får gärna länka några snygga mini-itx-lådor i tower-modell utan handtag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av backfeed:

Med lister vore det helt klockrent. Får väl tillverka egna om inte annat, av ... öh... svart smältlim?

Passar på med en annan fråga: hur är fläktfiltret i fronten monterat, är det enkelt att ta bort för rengöring och måste man plocka bort sidopanel för att göra det?

Fläktfiltret är integrerat i frontpanelen så det lättaste sättet är att använda exempelvis tryckluft för att rengöra det. Man behöver ta bort bägge sidopanelerna för att lossa fronten.

Permalänk
Medlem

Tydligen kan man inte (problemfritt i alla fall) sätta in en 240 radd i fonten, men en 200mm radd ska tydligen gå bra enligt TTL
(http://www.youtube.com/watch?v=mOi_vbyKLik&feature=results_vi...)

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deemer9010:

fås ett GTX 670 med en DC2 kylare plats tro? såg ut o vara rätt lite om plats till långsidan.

Har planer att köpa ett system med GTX 670 + en 3570k alt 3770k prolle till (så kommer antagligen klocka den lite). Gillar handtagen, då det blir extremt mycket lättare o flytta runt chassit då + att det var snyggt.

Nej, efter vad jag kan se så ligger de 2 pci-slottarna kant-i-kant med chassiet's ände, så max ett 2-slottars kort, annars får du modifiera sönder sidan

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem

Tror ni Phanteks PH-TC14PE skulle få plats på Asus P8Z77-I Deluxe i detta chassit? (Såklart med grafikkort i pci-express porten)

Om inte, vilka torn-kylare skulle ni rekommendera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av devhdc:

Tydligen kan man inte (problemfritt i alla fall) sätta in en 240 radd i fonten, men en 200mm radd ska tydligen gå bra enligt TTL
(http://www.youtube.com/watch?v=mOi_vbyKLik&feature=results_vi...)

Han säger att det inte finns 120mm hål men jag ser 2st i panelen som man tar bort om man vill ha DVD-spelare.
Eller är jag blind?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas T:

@Jonas T

Det vore ju rätt intressant att se det vita chassit kontra det svarta när det kommer till luftflödet då eftersom att det vita suger in luft från kanterna. DVS blir det stor skillnad i kylning om man kör vattenkylning...

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morkul:

Nu är bara den stora frågan, finns det något bra Z77 mITX moderkort? Hade tänkt att nästa bygge skulle bli mATX med kommer nog att tänka om efter detta.

Skojar du?

http://www.inet.se/produkt/1902263/asus-p8z77-i-deluxe-mitx

Extra strömförsöjling, SATA6, USB3 och Z77

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Han säger att det inte finns 120mm hål men jag ser 2st i panelen som man tar bort om man vill ha DVD-spelare.
Eller är jag blind?

Jo, jag skrev precis en comment på videon om det där .. Jag förstår inte riktigt varför det inte skulle passa om man tar hänsyn till hålen i frontplåten till drivebay där heller, såvida in 240mm radd's har nåt udda mellanfäste som jag inte är medveten om efter att ha byggt ett 50-tal VK-system .. oO

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Avstängd

Helt otroligt, mitt intryck av BitFenix höjdes precis till samma nivå som Corsair och Fractal Design!

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Skojar du?

http://www.inet.se/produkt/1902263/asus-p8z77-i-deluxe-mitx

Extra strömförsöjling, SATA6, USB3 och Z77

Glöm det .. ASRock vinner:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=1194750

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN