Vad var ditt bästa drop idag? [Diablo III]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xizten:

Det som är så bra med AH, du kan "byta" den mot ett barbar-vapen med samma värde. Om du inte gav bort den till underpris på AH förstås, som många gör.

Jag släppte den för 4 miljoner och det ger inte mig någon direkt uppgradering, åtminstone inte till vapen. Däremot sitter jag nu och budar på ett tjusigt smycke. (-:

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fetakniven:

Jag släppte den för 4 miljoner och det ger inte mig någon direkt uppgradering, åtminstone inte till vapen. Däremot sitter jag nu och budar på ett tjusigt smycke. (-:

Hoppas du får det till ett bra pris. Alla bra prylar är så jäkla dyrt på AH nu tycker jag, jag har inte fått några drops värda namnet och har bara en mille guld atm och det räcker inte långt för att kitta ut min barbar för act2 känns det som. Segt att behöva farma guld

Permalänk
Skrivet av Mögel:

Yes, eller, den som öppnar portalen dit måste ha tagit diablo på infernal. (jag har ej tagit diablo ännu)
Som tur är har bror min gjort det så vii kan komma in.

Skickades från m.sweclockers.com

varför måste man det?

har ej fattat vart man köper den ännu

Permalänk
Skrivet av SanCo:

http://i46.tinypic.com/2vdi9f7.png

Hittade på min första Siegebreaker run, 2 stacks lol. På en random corpse på marken
Då jag inte lirar barb skulle jag gärna få en prissättning på denna, om det är i 5+ mille klassen eller runt 1-2 mille.

Runt miljonen kanske om du har tur. Ganska låg block-tier på skölden.

Permalänk

Någon mer som fått Denna?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Var nog denna.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Hittade en offhand med 106-360dmg
Någon som vet hur skadan med offhand blir?

Kör just nu med 2-hand och har 1198 dmg med den. Tänkte t.ex. om jag köper ett en hand för runt miljonen så kan jag nog få ihop ett item med 980dmg kanske. Bara plussar man skadan då? Eller funkar det inte så? Tänkte att det blir billigare än att köpa ett nytt 2:hand. Man har ju ändå inga vettiga skills med 2hand. Så man förlorar ju inte direkt nått där.
980+360=1340

Dessa items går väl för 2-5 miljoner. Så känns som man tjänar lite om man hade kunnat köra såhär istället. Någon som vet säkert innan man köper så man inte förlorar skada istället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DotaPottan:

varför måste man det?

har ej fattat vart man köper den ännu

Sorry, fel av mig. Man behöver tydligen inte ha gjort det.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ninotramp:

Någon mer som fått Denna?

Jag har 4st fiery brimstone.
Vet inte vad de är värda riktigt...

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Skrivet av Geckod:

Hittade en offhand med 106-360dmg
Någon som vet hur skadan med offhand blir?

Kör just nu med 2-hand och har 1198 dmg med den. Tänkte t.ex. om jag köper ett en hand för runt miljonen så kan jag nog få ihop ett item med 980dmg kanske. Bara plussar man skadan då? Eller funkar det inte så? Tänkte att det blir billigare än att köpa ett nytt 2:hand. Man har ju ändå inga vettiga skills med 2hand. Så man förlorar ju inte direkt nått där.
980+360=1340

Dessa items går väl för 2-5 miljoner. Så känns som man tjänar lite om man hade kunnat köra såhär istället. Någon som vet säkert innan man köper så man inte förlorar skada istället?

Min offhand 69-350 ger mig 11k dps, jag har ingen aning hur matematiken bakom det fungerar men offhand + mainhand = högre dps än 2 hand

Visa signatur

|Silverstone Fortress II|Intel i5 2500k @ stock|Asus Maximus IV Extreme B3 Intel P67|CM V8|Gainward GTX 570 Phantom|Corsair Vengeance 2x4|Corsair HX 750|Iphone 4 16 Gb|Nokia Lumia 920|Macbook Air 13" 2012 8 gb|

Permalänk

Hade en rätt galen omgång precis...

Två "Legendary" och en "Rare Plan" inom 20 minuter, plus fem andra rares

Något värdefullt?

Visa signatur

| Cooler Master CM 690 II Advanced | Corsair HX 750 W | ASUS Sabertooth P67 | Intel Core i7-2600K | Corsair H100 | Corsair Force Series GT 120 GB × 2 | 16 GB Corsair Vengeance DDR3 | Sapphire Radeon HD 7970 | DELL U2412M Ultrasharp | Logitech G502, G510s & G35 | Creative Gigaworks T40 Series II |

Permalänk
Skrivet av Storfiskaren:

Hade en rätt galen omgång precis...

Två "Legendary" och en "Rare Plan" inom 20 minuter, plus fem andra rares

Måste fråga vart du farmar? Iaf grattis till ren jävla tur. Hittat en "ovanlig" sak och det är en sådan blacksmith plan. Dock var den värdelös. Hur fan lyckas du?????????

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Skrivet av Ninotramp:

Måste fråga vart du farmar? Iaf grattis till ren jävla tur. Hittat en "ovanlig" sak och det är en sådan blacksmith plan. Dock var den värdelös. Hur fan lyckas du?????????

Tja!

Ja, jag hade bara en jäkla tur skulle jag tro

Spelade med tre andra i akt 1 inferno fram till och med Skeleton King.

Har inget extra "magic find" på min utrustning heller...

Lär nog dröja till vintern innan nästa "legendary" dyker upp nu

Visa signatur

| Cooler Master CM 690 II Advanced | Corsair HX 750 W | ASUS Sabertooth P67 | Intel Core i7-2600K | Corsair H100 | Corsair Force Series GT 120 GB × 2 | 16 GB Corsair Vengeance DDR3 | Sapphire Radeon HD 7970 | DELL U2412M Ultrasharp | Logitech G502, G510s & G35 | Creative Gigaworks T40 Series II |

Permalänk
Medlem

Eftersom jag dog på min 52 Barb så har jag nu börjat lvla en ny barb igen Dom är förjävla roliga att lira.

Den Legendaryn fick jag nere i kloakerna på nått quest i Act 2. Boostade dps'en ganska bra

Permalänk
Medlem

Säljer för 500k om någon är intresserad

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Hittade en offhand med 106-360dmg
Någon som vet hur skadan med offhand blir?

Kör just nu med 2-hand och har 1198 dmg med den. Tänkte t.ex. om jag köper ett en hand för runt miljonen så kan jag nog få ihop ett item med 980dmg kanske. Bara plussar man skadan då? Eller funkar det inte så? Tänkte att det blir billigare än att köpa ett nytt 2:hand. Man har ju ändå inga vettiga skills med 2hand. Så man förlorar ju inte direkt nått där.
980+360=1340

Dessa items går väl för 2-5 miljoner. Så känns som man tjänar lite om man hade kunnat köra såhär istället. Någon som vet säkert innan man köper så man inte förlorar skada istället?

Man skadar inte mer, slår bara snabbare.

Permalänk
Medlem

en hellrack men kan inte posta bild , när jag print screen medans i spelet så tar den bild på skrivbordet istället -.- iaf den har hyffsade stats så min scoundrel har något att vifta med

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xizten:

Hoppas du får det till ett bra pris. Alla bra prylar är så jäkla dyrt på AH nu tycker jag, jag har inte fått några drops värda namnet och har bara en mille guld atm och det räcker inte långt för att kitta ut min barbar för act2 känns det som. Segt att behöva farma guld

inferno , act 1 döda 5 st elite gubbar och få 5 nephalm valor någonting, som ger mf och gf , tipps är att starta vid questen att döda haedrigs fru sen sluta hos butcher, butcher och snubben i fängelse hålan där man hjälper ett spöke, dem har nice drop ibland, du kan säkert fixa 300k timmen eller mer om du har gf gear eller mf gear som du byter till när elite / bossarna nästan är döda , " för bättre drop rates

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziggy_:

inferno , act 1 döda 5 st elite gubbar och få 5 nephalm valor någonting, som ger mf och gf , tipps är att starta vid questen att döda haedrigs fru sen sluta hos butcher, butcher och snubben i fängelse hålan där man hjälper ett spöke, dem har nice drop ibland, du kan säkert fixa 300k timmen eller mer om du har gf gear eller mf gear som du byter till när elite / bossarna nästan är döda , " för bättre drop rates

Är det inte rätt långt från questet att döda frugan och sedan ta sig till Butcher? Brukar börja vid quest 9 när man ska döda warden. Går man på waypointen i Halls of Agony lvl2 hinner man dra upp 5 NV innan man når warden. Brukar bli 6-8 rare drops från start till det att butcher är nere. Tar 25-30 min beroende på hur jobba elite-packsen man möter är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Man skadar inte mer, slår bara snabbare.

Fast nej. skadan på offhanden läggs till din grundskada precis som skada på t.ex. ringar etc. Så ett 1000dpsvapen med 1 aps med en 300dmg offhand ger mindre skada än samma offhand med ett 1000dpsvapen med 2aps

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xizten:

Är det inte rätt långt från questet att döda frugan och sedan ta sig till Butcher? Brukar börja vid quest 9 när man ska döda warden. Går man på waypointen i Halls of Agony lvl2 hinner man dra upp 5 NV innan man når warden. Brukar bli 6-8 rare drops från start till det att butcher är nere. Tar 25-30 min beroende på hur jobba elite-packsen man möter är.

jo det är en bit längre, men man får mycket pengar vid defiled crypt till skelleton king, det är fujllt med flaskor och kroppar och allt

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

Hittade denna. Inget jag behövde direkt.

Hittade denna igår med:

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Kanske inte bästa dropet idag, men första legendary jag hittat. Act 4 nightmare. Verkar dock vara skräp.

Permalänk
Medlem

hitta denna ring idag:

verkar ganska bra, synd att man inte kör wiz/wd. Nån som har koll på ungefärligt värde?

Visa signatur

EOS 5Dmk2, 24/1.8, 50/1.8 II, 70-200/4L, Sigma 530 Super
Flickr

Permalänk
Medlem

Ett halvt meck över tangentbordet för spelat funkar ju aldrig...

Permalänk
Medlem
Skrivet av riwaTNT:

Ett halvt meck över tangentbordet för spelat funkar ju aldrig...

Har inte varit några problem med spelet eller servrarna på ett par veckor.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

En dum fråga som kanske är lite ot. Hur ser man vilken item level en sak har egentligen?

Visa signatur

Asus P9X79 DELUXE | Intel Core i7-3930K @ 4.33 GHz | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | Corsair Cooling H100 + 2 x Noctua NF-S12B FLX 120mm | Gigabyte GeForce GTX 680 2048MB | Intel 520 180GB | Intel X25-M 160GB | Fractal Design Arc Midi | Corsair AX 850W Modular 80+ GOLD | LG CH10LS28 BDROM | Windows 7 Enterprise x64 | Mionix Z60 | Razer Abyssus

Permalänk
Medlem

2 legendaries igår, En wormwood staff och Andariels Visage. Visage blev såld för ca 1.2m och Wormwood är ute fortfarande för modesta 700k

Visa signatur

CPU: Intel 2600K@ 4.5ghz, ASUS P8P67 Deluxe, 8 gb Corsair Vengeance 1600mhz, AMD 7970 3gb, Asus Full hd LED, 2 x OCZ Vertex2 60gb raid-0, 4TB HDD. Logitech G500, W7 Enterprise

Permalänk
Medlem
Skrivet av Offler:

hitta denna ring idag:
http://i.imgur.com/Ma2mk.jpg

verkar ganska bra, synd att man inte kör wiz/wd. Nån som har koll på ungefärligt värde?

ganska trevliga rolls på den men har itne bra koll på värdet är jag rädd.

Tänkte bara påpeka att den där beskrivande texten hade passat bätre på Stone of Jordan

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Hittade denna. Inget jag behövde direkt.
http://i47.tinypic.com/110vt3n.jpg

Hittade denna igår med:
http://i48.tinypic.com/5b66bn.jpg

Sålt ringen?