Använd proxy för att köpa premium! [Battlefield 3][guide]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arbu11:

Tjenare gubbar, följde länken och använde den indiska proxyn som någon listade i den här tråden - men när jag lägger till BF3 i kassan (1500RS ska det kosta) och sedan ska betala så måste jag skriva in kontoinformation... Grejen är den att jag inte kan välja Sverige, och då är det väl rätt omöjligt att beställa eller? :S Såhär ser det iaf ut! Notera att det inte är på Indiska utan på Engelska :S

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/469249_4...

Snälla hjälp!

Jag valde att jag bodde i Bangladesh och det funkade

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoidberg:

Kan man bli bannad om man gör detta?

Köpte det nyss från Indien för 195:-

Det är möjligt att de bannar folk för detta med det kommer ändå att vara billigare att köpa ett nytt spel än att köpa premium från Sverige

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 16000 Moderkort: ASUS PRIME B350-PLUS Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 1060 Ram: 16GB PSU: Corsair HX750W Chassi: Fractal Design Define C

Permalänk
Skrivet av Zoidberg:

Kan man bli bannad om man gör detta?

Köpte det nyss från Indien för 195:-

har du lust att dela med dig om hur det gick sen? funkar premium i bf3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoidberg:

Jag valde att jag bodde i Bangladesh och det funkade

Tack... Men då återstår bara nästa problem... Jag loggade ut tyvärr, nu försöker jag logga in igen och får bara : An unexpected error occurred. Please try again later or contact Customer Support if the problem persists.

Antar att de sett för mycket proxy-aktiviteter på mitt konto och inte tycker jag ska få logga in

EDIT: La till allt i varukorgen igen och där kunde man tydligen logga in - nu fungerade allt... Jag heter då alltså Anders och kommer från Stockholm i Bangladesh! Try to find me - EA! 195:- slutade det på och jag använde mitt Visa Electron (är ändå så fattig där och ska lägga ner kontot om en månad så... hehe)... Och ja titta, nog fan står det "Premium" på min Battlelog, tack gubbar! Avbeställer min beställning på Webhallen för 429:- (hade 250kr i presentkort som jag tänkte göra mig av med då de går ut snart) men nu kan jag köpa något annat onödigt med dem

Permalänk
Medlem

Jag lirar för fullt, låste precis upp AUG:n. Allt verkar gå smidigt

Loggade ut överallt från origin och rensa cashen/nolställde IE
körde in proxy 111.119.199.82 / 8080 loggade in på origin.com, betalade med visa. Inga problem hittills.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Jag har tänkt betalar med paypal...kommer det funkar om man använder bangladesh proxy? behöver man en bra anslutning eftersom jag försökte går in men det det blir disconnect.

Permalänk
Medlem

194:- via india!

Bra tips!

Permalänk

Håll er OnT.

Permalänk
Medlem

Kan man se på något sätt hur många som köpt premium? Vore roligt att se hur många fler köpare det blivit sedan detta blev en metod som sprider sig på nätet!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Hedersmedlem

Jävlar vad billigt det var i Indien. Får ta och prova detta sen, tack för tipset! Kan EA banna en för att använda proxy (med tanke på att Steam gör det)?

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk

Finns det någon risk att åka dit för detta?

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D | Corsair AX850W | Asus Sabertooth Z77 | Intel core i7 3770k | Corsair H100i | Asus Geforce GTX 680 DirectCU II | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Samsung 840 evo 240gb | Samsung 830 128GB 2st | Seagate Barracuda Green 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spaderkung:

Finns det någon risk att åka dit för detta?

Att ställas inför rätten är troligtvis helt otänkbart men det finns en risk att du blir bannad från Origin.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 16000 Moderkort: ASUS PRIME B350-PLUS Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 1060 Ram: 16GB PSU: Corsair HX750W Chassi: Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Ja, usch vad snåla vi är som inte vill betala 3 gånger så mycket för ett par extra banor till ett spel jämfört mot vad själva spelet kostade.

Ja tänk så illa, det kommer du skapa katastrof i din vardag, du kanske blir hemlös?! Nej herregud för all del använd proxy, snåla allt du bara kan!

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem
Skrivet av helmius:

Det är möjligt att de bannar folk för detta med det kommer ändå att vara billigare att köpa ett nytt spel än att köpa premium från Sverige

tvek på att de kommer banna, möjligtvis ta ifrån premium, eller kräva en summa för att låsa upp.
men jag tvekar på att de kommer att göra något mer än att förhindra att fler handlar via proxy.
vi har ju trots allt betalt.

jag blev inte bannad från spotify för att skapat ett acc via proxy till frankrike.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arbu11:

Tjenare gubbar, följde länken och använde den indiska proxyn som någon listade i den här tråden - men när jag lägger till BF3 i kassan (1500RS ska det kosta) och sedan ska betala så måste jag skriva in kontoinformation... Grejen är den att jag inte kan välja Sverige, och då är det väl rätt omöjligt att beställa eller? :S Såhär ser det iaf ut! Notera att det inte är på Indiska utan på Engelska :S

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/469249_4...

Snälla hjälp!

Läs lite i tråden vetja! det finns flera som har frågat samma sak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av davidolw:

har du lust att dela med dig om hur det gick sen? funkar premium i bf3?

Mitt konto är Premium

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem

Då var det köpt från indien, sjukt billigt!

Visa signatur

9800X3D|Asus TUF B650-Plus WIFI|Thermalright Phantom Spirit 120 Evo|2Tb NVME|Gigabyte RTX 3080 Ti|6000mhz CL30 32GB|Corsair RMe 1000w|Fractal North|LG 240hz 1440p OLED 27"

Permalänk
Avstängd

köpte också från Indien verkar fungera, får se om man blir bannad

Visa signatur

4790k 32GB 2200MHz 512GB 850PRO Palit GTX 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fronix:

Ja tänk så illa, det kommer du skapa katastrof i din vardag, du kanske blir hemlös?! Nej herregud för all del använd proxy, snåla allt du bara kan!

Jag lever på 1000kr i månaden, lite svårt att rättfärdiga att lägga ut 500kr på ett par extra banor till ett spel då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Jag lever på 1000kr i månaden, lite svårt att rättfärdiga att lägga ut 500kr på ett par extra banor till ett spel då.

Ja tänk att du BARA har 1000kr i månaden, jag har(hade) det precis som du, men jag hjälper till vid sidan av hos företag som vill ha hjälp och tjänar därmed rätt bra med extrapengar. Säg inte till mig att det inte går att hitta för det finns tonvis med småjobb du kan göra.

Edit: Ser också att du jobbar på ett projekt där, hur kommer det sig att du har råd med detta men inte 400kr?

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk

FÅR MAN DET FÖR 194KR??? är det den premium som man köper med alla expansionerna ? eller den när man inte får alla?

Permalänk
Medlem

Tror faktiskt inte att EA kommer att banna. Alla har ju trots allt köpt spelet i Origin och EA har fått pengar för de. Det är en bra mängd folk som gjort detta och det skulle innnebära en stor mängd BF3 spelare och Origin kunder förloras också.

Det är dom som får lösa problemet med valuta omvandling senare.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamefreek:

FÅR MAN DET FÖR 194KR??? är det den premium som man köper med alla expansionerna ? eller den när man inte får alla?

Ja, du får det för strax under 200kr, du får premium (Alla DLC's två veckor tidigt etc).

Skrivet av Xeno88:

Tror faktiskt inte att EA kommer att banna. Alla har ju trots allt köpt spelet i Origin och EA har fått pengar för de. Det är en bra mängd folk som gjort detta och det skulle innnebära en stor mängd BF3 spelare och Origin kunder förloras också.

Det är dom som får lösa problemet med valuta omvandling senare.

Har också väldigt svårt att tro att EA bannar, vi har betalat lika mycket som folk i Indien. EA ska va glada att vi ens köper Premium, ganska "riskfullt" att betala en massa pengar när vi inte vet hur de andra DLC's ser ut.

Permalänk
Medlem

Det EA kan göra är väl att ryta till och hota om tråkigheter, och eventuellt fixa sitt system så att det inte fungerar att göra såhär i fortsättningen helt enkelt. Att banna i efterhand har jag svårt att tro tro att till och med EA vågar göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fronix:

Ja tänk att du BARA har 1000kr i månaden, jag har(hade) det precis som du, men jag hjälper till vid sidan av hos företag som vill ha hjälp och tjänar därmed rätt bra med extrapengar. Säg inte till mig att det inte går att hitta för det finns tonvis med småjobb du kan göra.

Edit: Ser också att du jobbar på ett projekt där, hur kommer det sig att du har råd med detta men inte 400kr?

Men ta det lugnt Gandhi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jlarss:

Men ta det lugnt Gandhi.

Hehe det är inte jag som gnäller om priserna här

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fronix:

Jag kan inte hitta jobb, är bara 17 och går fortfarande i skola. Jag hade mer pengar förut, lever nu på 1000kr i månaden. Datorbygget hade jag råd med då jag sparat pengar i 5+år. Köper dessutom begagnade delar etc. så lade inte ner mer än 8000kr på den datorn totalt. Alla mina pengar går till kläder och diverse mat.

Permalänk
Medlem

Nu blev jag lite orolig, jag gick in på battlelog i skolan för att visa min kompis de nya assignmentsen. De som endast är tillgängliga för premium medlemmar hade samma bild som de man inte hade låst upp än men CQ såg rätt ut. När jag hovrade över reset stats stod det att jag behövde premium för den funktionen.
Är det någon annan som premium ser ut som det har försvunnit för?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Jag kan inte hitta jobb, är bara 17 och går fortfarande i skola. Jag hade mer pengar förut, lever nu på 1000kr i månaden. Datorbygget hade jag råd med då jag sparat pengar i 5+år. Köper dessutom begagnade delar etc. så lade inte ner mer än 8000kr på den datorn totalt. Alla mina pengar går till kläder och diverse mat.

Kan du spara till en dator i 5år kan väl spara ihop 600kr för detta?

Aja orkar inte ta diskussionen längre nu, folk är väl helt enklelt för snåla.

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem

Köpte från indien jag också! 195:- Lätt värt

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V