Använd proxy för att köpa premium! [Battlefield 3][guide]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fronix:

Aja orkar inte ta diskussionen längre nu, folk är väl helt enklelt för snåla.

Ja, varför börjar vi inte betala mer än vi behöver, man vill väl inte vara "snål"? Jag ska börja betala dubbla priset för all mat, kläder, program, hyra etc... för man vill väl inte vara snål?

Permalänk
Medlem

Snål är fel ord, prismedveten är rätt

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Medlem

Borde vara enkelt att synka köpen med land i profilen för att på så vis sätta dit snålb*garna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

herregud... jag är så dum i huvudet... varför tänkte jag inte på den här innan? ._.

Permalänk

Alltså jag får det verkligen inte att funka. Jag ser allt i indiska valutor men när jag ska logga in så står det. "An unexpected error occurred. Please try again later or contact Customer Support if the problem persists. "
Det funkar och logga in utan proxy och jag har provat 5 olika från indien och en från bangladesh. Någon som kan länka en proxy som funkar eller har någon annat tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gräsetärgrönt:

Alltså jag får det verkligen inte att funka. Jag ser allt i indiska valutor men när jag ska logga in så står det. "An unexpected error occurred. Please try again later or contact Customer Support if the problem persists. "
Det funkar och logga in utan proxy och jag har provat 5 olika från indien och en från bangladesh. Någon som kan länka en proxy som funkar eller har någon annat tips?

det fick jag också tills jag testa en annan proxy, testa den jag lista tidigare i tråden..

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Skrivet av gräsetärgrönt:

Försöker du logga in det första du gör? Innan du handlar så att säga..

Jag hade samma problem som du så jag la BF3-Premium i handlingskorgen som oinloggad.
Sen när jag kom till kassan kunde man välja att logga in och det fungerade.

/S

Permalänk
Medlem

Jag köpte från Brasilien i tisdags. 177 kr

Permalänk
Skrivet av splitfile:

Försöker du logga in det första du gör? Innan du handlar så att säga..

Jag hade samma problem som du så jag la BF3-Premium i handlingskorgen som oinloggad.
Sen när jag kom till kassan kunde man välja att logga in och det fungerade.

/S

Jahaa att man inte provade det. Nu fungerade det och aktiverades direkt! Tack så mycket!

Permalänk

hidemyass.com verkar inte fungera, får inte fram några resultat i listan, alla alternativ är på osv...

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB

Permalänk
Medlem

tråkigaste är ju om skatteverket eller tullen kommer på er.... och ni har betalat en lägre "moms"....
och det står även i kontraktet men skriver under med EA/Origin att dom har tillåtelse att stänga av tjänsten om man inte
betalar det korrigerade beloppet och återbetala den summan man har betalat.

står även att om man köper en tjänst för att ge bort som gåva via Origin så får det enbart göras i samma land som betalningen genomförs.

så man kan ju tänka sig att dom snart kollar upp betalningar gjorda i brazilen och i Indien
då sweclockers forum inte är det ända forumet på webben som man tipsar om proxy betalning

//E

Visa signatur

[GA-990FXA-UD7H] [AMD FX-8350 @4.9] [32gb 1600mhz cas10]
[Sapphire 6970 2GB x2 + MSI R6990] [OCZ Vertex 3 120GB x2 @raid0] [OCZ Agility 3 120bg proggydisk]
[Corsair AX 1200i] [Corsair M90/K90] [Xigmatek Elysium] [NZXT FX Enthusiast x7]
[Larkooler Extreme performance G1/4]

Permalänk

Nån som har handlat här? Blir 378:-, ganska billigt om man vill strunta i proxy fixet..
http://www.onlinekeystore.com/Battlefield-3-Premium-CD-KEY-ORIGIN.html

Visa signatur

Phanteks P600S | ASUS Z790-F Strix | i7 13700K | Arctic Liquid Freezer II 360 A-RGB |
RTX 4080 ROG Strix Gaming OC White | Samsung 980 PRO 1TB | Corsair 850W |
Windows 11 | Alienware AW2723DF | iPhone 14 Pro |

Permalänk

Till dom som undrat om det är "skattebrott" att göra såhär så kan jag säga att jag precis satt i telefon med skatteverket momsavdelning. Och han sa till mig att eftersom det inte är en faktiskt vara utan en tjänst du laddar ner så behöver man icke betala svensk moms på det. utan du betalar den eventuella momsen som finns i det landet och inget annat.

Visa signatur

----

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Svenssson1:

Till dom som undrat om det är "skattebrott" att göra såhär så kan jag säga att jag precis satt i telefon med skatteverket momsavdelning. Och han sa till mig att eftersom det inte är en faktiskt vara utan en tjänst du laddar ner så behöver man icke betala svensk moms på det. utan du betalar den eventuella momsen som finns i det landet och inget annat.

<3

Permalänk

Loggade in med proxy och skulle handla men det segade så förbannat så jag orkade inte. Nu i butiken inne i origin har jag indiska priser, kan jag handla direkt därifrån då kanske eller är det dumt?

Visa signatur

Phanteks P600S | ASUS Z790-F Strix | i7 13700K | Arctic Liquid Freezer II 360 A-RGB |
RTX 4080 ROG Strix Gaming OC White | Samsung 980 PRO 1TB | Corsair 850W |
Windows 11 | Alienware AW2723DF | iPhone 14 Pro |

Permalänk
Skrivet av Svenssson1:

+10 om det stämmer! och MINUS 100000000000000000000000 till er apor som ogillar oss som BARA har betalat 193 svenska kronor istället för 500:- hitler kronor!

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

111.119.199.82 / 8080 Rätt snabb indisk proxy. 193kr

Håller med om att den var snabb.

195 för mig, förmodligen kursen som rör sig

Permalänk
Medlem
Skrivet av all-seeing:

Nån som har handlat här? Blir 378:-, ganska billigt om man vill strunta i proxy fixet..
http://www.onlinekeystore.com/Battlefield-3-Premium-CD-KEY-ORIGIN.html

Det är precis lika mycket "imot reglerna" att köpa på cdkey sidor som att köpa från origin indien.

Skulle inte förvåna mig om det är så ägarna till dessa sidor faktiskt gör, köper för 200 i indien eller var det nu är och säljer sedan för 300.. sen kallar dom det rea.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Phenom II X4 965 | 8GB Ram | HD6950 |HD 16TB | Windows 7 Ultimate

Permalänk
Medlem

Det verkar tyvärr som att EA inte gillade detta. Jag fick precis detta mail:

Citat:

A refund has been generated for your order as a result of your request, the fulfiller's request, incorrect address, or a refused shipment.

Refund details:
Order ID: 15504492445
Amount: Rs.1,499.00

Thank you, Origin

Ser dock inga pengar på kontot än men det tar kanske ett tag.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 16000 Moderkort: ASUS PRIME B350-PLUS Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 1060 Ram: 16GB PSU: Corsair HX750W Chassi: Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av helmius:

A refund has been generated for your order as a result of your request

Antar du inte själv har bett om det? hur betalade du?

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

A refund has been generated for your order as a result of your request

Antar du inte själv har bett om det? hur betalade du?

A refund has been generated for your order as a result of your request, the fulfiller's request, incorrect address, or a refused shipment.

Nej jag bad inte om det med de menar nog inte det. Jag köpte med kontokort, fått ett nytt så det ska ändå spärras, via Origins hemsida med Indisk proxy.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 16000 Moderkort: ASUS PRIME B350-PLUS Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 1060 Ram: 16GB PSU: Corsair HX750W Chassi: Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Skumt. Jag kollade ea.com och "Orders & Billing". Där står min fortfarande som "Pending"

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

195kr från Indien no problem

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av helmius:

Citat:

Refund details:
Order ID: 15504492445
Amount: Rs.1,499.00

Thank you, Origin

Så var det med det.

Till alla som säger att EA inte skulle banna för detta, pröva göra samma sak i Steam. Man bannas direkt

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cindori:

Så var det med det.

Till alla som säger att EA inte skulle banna för detta, pröva göra samma sak i Steam. Man bannas direkt

Det rör sig dock inte om någon ban, bara en refund på Battlefield Premium

Visa signatur

Permalänk

otur att man köpte premium natten då det kom ut, och hann alltså inte ens få reda på att det var olika priser i olika länder.

Ärligt talat, är ju rent idiotiskt att det är sån stor skillnad i olika länder, så var inget jag direkt hade väntat mig xD

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av helmius:

Det rör sig dock inte om någon ban, bara en refund på Battlefield Premium

Dumt av EA om nu de kör refound på all som handlat från utlandet. Tvivlar starkt på att alla de som köpt för 200kr, kommer köpa premium igen för 500.

Det är bättre om de ger lite goodwill och fler köper det billigt än få köper det dyrt. Men det är inte något EA förstår sig på.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Phenom II X4 965 | 8GB Ram | HD6950 |HD 16TB | Windows 7 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rillee:

Dumt av EA om nu de kör refound på all som handlat från utlandet. Tvivlar starkt på att alla de som köpt för 200kr, kommer köpa premium igen för 500.

Det är bättre om de ger lite goodwill och fler köper det billigt än få köper det dyrt. Men det är inte något EA förstår sig på.

Jag tror inte heller alla som köpte för 200 kommer att köpa för 500 men kom ihåg att inte ens hälften ev dem behöver köpa igen för att de ska tjäna samma pengar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Provade nyss med e-kort, får "Payment Authorisation Failed" fast jag har pengar på kortet.

edit: testade med vanligt visa och det gick inte det heller

Permalänk
Medlem

har det hänt nåt? funkar premium när ni köpte premium i annan proxy?