Permalänk

Vadå ska dom ta väck Attack Speed % helt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ultimatte:

Vadå ska dom ta väck Attack Speed % helt?

Har inte sett något officiellt om vad som skall göras men vad jag läst från inofficiella källor så skall de bli diminishing returns på det, dvs ju mer du har desto mindre effekt ger varje % och det låter inte helt orimligt.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Minsc S2:

Har också gjort ett antal butcher-runs med 5/5 NV. Har bara fått skräp.
Är riktigt sugen på att lägga spelet på hyllan, alternativt börja levla alts (derp) fram tills patchen kommer.

Och har inte ens spelat D3 i en månad...

Jag polaren och bror har nog gjort ett 30 tal butcher runs med 5 mf buffar och vi har inte fått en upgrade och i act 2 är det storsmisk som gäller så vi la alla spelet på hyllan efter två veckors hårt nötande och en axel som värker hehe..

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Skrivet av Lakanman:

Jag polaren och bror har nog gjort ett 30 tal butcher runs med 5 mf buffar och vi har inte fått en upgrade och i act 2 är det storsmisk som gäller så vi la alla spelet på hyllan efter två veckors hårt nötande och en axel som värker hehe..

Varför nöta butcher för uppgrades? har inte folk fattat att nöta elite packs ger så myckdet mer sedan köra events på det och special gubbar som oxå kommer droppa massa gula?

Permalänk
Avstängd

Kör ju halls of agony ner och dödar alla elite packs på vägen.

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

Och tack för förändringen av priserna för att skapa juveler. Att det ska kosta 20k + saker att ta fram en flawless square, som kostar typ 1.5k i AH, blir inte riktigt rimligt.

Permalänk
Medlem

Det står rätt klart i informationen ifrån blizzard att dom funderade på diminish returns på IAS men att dom mest troligen bara kommer sänka hur mycket IAS varje enskild sak kommer ge!

We’re currently leaning toward the first solution, to simply reduce the value on items, but we’d be interested to read people’s thoughts on the problem.

Visa signatur

CPU: Intel 2600K@ 4.5ghz, ASUS P8P67 Deluxe, 8 gb Corsair Vengeance 1600mhz, AMD 7970 3gb, Asus Full hd LED, 2 x OCZ Vertex2 60gb raid-0, 4TB HDD. Logitech G500, W7 Enterprise

Permalänk
Medlem
Skrivet av DotaPottan:

Varför nöta butcher för uppgrades? har inte folk fattat att nöta elite packs ger så myckdet mer sedan köra events på det och special gubbar som oxå kommer droppa massa gula?

Butcher och Warden droppar garanterade rares med 5 valor och kan göras medan man farmar elites. Events har inga garanterade drops, oavsett buff, så vitt jag vet. Definitivt inte alla events i Cementary of the Forsaken iaf.

Permalänk
Skrivet av Evil Peter:

Butcher och Warden droppar garanterade rares med 5 valor och kan göras medan man farmar elites. Events har inga garanterade drops, oavsett buff.

Nej dom har ej "garanterade" men ja får alltid 1-2 gula/event/rare jag dödar. så starta quest 9 del 2. så skaffar du dig 5 stacks gör eventet i cemetary. sedan öppnar du vimsyshrine på inferno rensar den och sedan dödar du lite random elite packs för att hhålla buffen på 5 stacks av NV så sedan om man nu vill kan man ju gå ner och döda butcher/warden. Allt detta tar ca 1h och på det får man 1-2 items som är värda runt 500k-5M

Permalänk
Skrivet av DotaPottan:

Varför nöta butcher för uppgrades? har inte folk fattat att nöta elite packs ger så myckdet mer sedan köra events på det och special gubbar som oxå kommer droppa massa gula?

Därför att han + warden droppar ALLTID 2 gula var med 5 stacks. Det gör inte packs än, de har faktiskt ingen garanti att droppa något gult med 5 stacks.
Sen möter man alltid 5-8 champions/elite gubbar på vägen ner dit ändå.

Men det blir ju skillnad i 1.0.3 då bossar blir nerfade till 1 drop garanti och champions/packs för 1 garanti med 5 stacks.

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av DotaPottan:

Nej dom har ej "garanterade" men ja får alltid 1-2 gula/event/rare jag dödar. så starta quest 9 del 2. så skaffar du dig 5 stacks gör eventet i cemetary. sedan öppnar du vimsyshrine på inferno rensar den och sedan dödar du lite random elite packs för att hhålla buffen på 5 stacks av NV så sedan om man nu vill kan man ju gå ner och döda butcher/warden. Allt detta tar ca 1h och på det får man 1-2 items som är värda runt 500k-5M

Då har du extrem tur för att få ens en rare för varje elite pack man dödar är väldigt låg sannolikhet. Likaså med eventen där jag bara fått magic items massa gånger.

Jag har aldrig hittat några riktigt värdefulla prylar (1M+) på akt 1 heller. Dock har jag inte låst upp Whimseyshire på Inferno ännu och det lär ju vara avsevärt mycket bättre drops där.

Permalänk

Riktig kass patch. Hatar grinda pengar för att ens kunna spela spelet. Gick back igår när jag försökte progressa akt3 inferno, kommer repair costs gå på 50-60k kommer inte D3 vara kvar länge på min HD.

Att dem sedan nerfar en stat som man lagt flera miljoner på är inte heller speciellt roligt. Vad kommer nerfas/buffas nästa gång, hur många miljoner kommer man torska då på gear som inte alls är lika bra längre. Sånt här måste dem testa innan så man inte slänger bort miljoner på medioker gear.

Permalänk
Medlem
Skrivet av highspeed:

Riktig kass patch. Hatar grinda pengar för att ens kunna spela spelet. Gick back igår när jag försökte progressa akt3 inferno, kommer repair costs gå på 50-60k kommer inte D3 vara kvar länge på min HD.

Att dem sedan nerfar en stat som man lagt flera miljoner på är inte heller speciellt roligt. Vad kommer nerfas/buffas nästa gång, hur många miljoner kommer man torska då på gear som inte alls är lika bra längre. Sånt här måste dem testa innan så man inte slänger bort miljoner på medioker gear.

Det låter som du fått för dig att Inferno ska vara mycket lättare än vad som varit tänkt. Hell ska fortfarande ha samma plats i spelet som det hade i D2 och Inferno är för de riktigt hardcore som vill ha utmaningar längre. Att behöva farma för att kunna köra Inferno har varit tanken från början, och det har de sagt hela tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Det låter som du fått för dig att Inferno ska vara mycket lättare än vad som varit tänkt. Hell ska fortfarande ha samma plats i spelet som det hade i D2 och Inferno är för de riktigt hardcore som vill ha utmaningar längre. Att behöva farma för att kunna köra Inferno har varit tanken från början, och det har de sagt hela tiden.

Hmm.. tycker det har blivigt lite fel någonstanns iaf... att dom ändrar så riktigt bra items kan droppa överallt i inferno tycker jag borde vart från första början.
Sedan när man klarat Hell och är i början av inferno och försöker fixa gear för att komma vidare, då är Hell inte ens en utmaning längre.. kan gå in och röja allt som finns.. känns lite dåligt att antingen noll utmaning (gear/gold farmande) eller über svårt så det inte går att komma frammåt knappt i slutet av akt 1 inferno (utan gear som kostar miljoner).

Permalänk
Medlem
Skrivet av DotaPottan:

Nej dom har ej "garanterade" men ja får alltid 1-2 gula/event/rare jag dödar. så starta quest 9 del 2. så skaffar du dig 5 stacks gör eventet i cemetary. sedan öppnar du vimsyshrine på inferno rensar den och sedan dödar du lite random elite packs för att hhålla buffen på 5 stacks av NV så sedan om man nu vill kan man ju gå ner och döda butcher/warden. Allt detta tar ca 1h och på det får man 1-2 items som är värda runt 500k-5M

Då har du ju bara löjligt mycket tur, att man får mycket rares från champions och elites ja det håller jag med om men det är i princip bara skräp alltihop, på 4-5 timmars a1 farm har man tur om man får ihop items till ett värde av 500k eller mer. Ofta får man mer från allt guld som droppar och alla värdelösa blå items som man säljer till vendor eller kör salvage på.
Whimsyshire har jag rensat 7-8 ggr sen igår och fått 1 item värt mer än 100k, och ja jag drar på mig full MF innan sista champion går ner så alla champs/elites går ner med ca 300% mf, samma sak med alla moln och eventuella piñatas.
Hittade äntligen en legendary i Inferno whimsy förra runnet, blev rätt besviken när det var level 30 daggern "The Horadric Hamburger"

Skrivet av highspeed:

Riktig kass patch. Hatar grinda pengar för att ens kunna spela spelet. Gick back igår när jag försökte progressa akt3 inferno, kommer repair costs gå på 50-60k kommer inte D3 vara kvar länge på min HD.

Att dem sedan nerfar en stat som man lagt flera miljoner på är inte heller speciellt roligt. Vad kommer nerfas/buffas nästa gång, hur många miljoner kommer man torska då på gear som inte alls är lika bra längre. Sånt här måste dem testa innan så man inte slänger bort miljoner på medioker gear.

Akt3 kommer ju även bli lättare och du kommer kunna farma gear för att progressa i a3 i de tidigare akterna då de kommer kunna droppa ilvl 63 gear.

Vi vet inte hur IAS kommer nerfas än, de lutar ju åt att bara sänka hur mycket som kan komma på items, detta kanske innebär att 15% ias items nu blir 12 eller 13%, det lär inte på något sätt bli en värdelös stat.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

kanske har lite tur är uppe i 12 legendarys och 3 set delar atm. (dock bara hittat 1 bra legendary och det va en caster oboruros med 140 int 400+ LoH och lite sånt. sedan 2st IK set delar som min monk använder. Men ja brukar snitta en 150k vinst från items/a1 run om jag ej säljer ett enda item. Men med AH vinsten ligger man nog på en 500k/h eller så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Hmm.. tycker det har blivigt lite fel någonstanns iaf... att dom ändrar så riktigt bra items kan droppa överallt i inferno tycker jag borde vart från första början.
Sedan när man klarat Hell och är i början av inferno och försöker fixa gear för att komma vidare, då är Hell inte ens en utmaning längre.. kan gå in och röja allt som finns.. känns lite dåligt att antingen noll utmaning (gear/gold farmande) eller über svårt så det inte går att komma frammåt knappt i slutet av akt 1 inferno (utan gear som kostar miljoner).

Det enda problemet med patchen för mig är att Inferno ska bli lättare. De sade ju att det skulle vara så svårt att det skulle ta månader innan någon öht klarade Diablo på den svårighetsgraden. Nu kommer det bli något som alla tar inom några månader.

I övrigt har jag tagit mig fram i Inferno utan att spendera mycket alls på gear. Jag tycker det känns som det förminskar ens framgångar om man spenderar massor på AH.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DotaPottan:

kanske har lite tur är uppe i 12 legendarys och 3 set delar atm. (dock bara hittat 1 bra legendary och det va en caster oboruros med 140 int 400+ LoH och lite sånt. sedan 2st IK set delar som min monk använder. Men ja brukar snitta en 150k vinst från items/a1 run om jag ej säljer ett enda item. Men med AH vinsten ligger man nog på en 500k/h eller så.

Jo det låter som du har lite tur, fast idag verkar va min dag då jag hittat 2 legendaries och 1 set, innan det så har jag hittat 6 eller 7 legendaries och 0 set.
Båda legendaries var ren skit men alltid kul å hitta, även en riktigt trevlig sköld drog jag på mig.

Edit: kan ju tilläggas att jag har ca 260 timmar spelade.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Jo det låter som du har lite tur, fast idag verkar va min dag då jag hittat 2 legendaries och 1 set, innan det så har jag hittat 6 eller 7 legendaries och 0 set.
Båda legendaries var ren skit men alltid kul å hitta, även en riktigt trevlig sköld drog jag på mig.

Edit: kan ju tilläggas att jag har ca 260 timmar spelade.

hur får ni allt det och hur klarar er ni från alla mobs?
jag spelar som barb och jag har tur om jag bara får en rare när man kör butcher med 5 neph valor

Visa signatur

nuvarande dator: Asus ROG STRIX Z370-E GAMING, Intel i7 8700k 4,7Ghz, Corsair 32gb3200mhz, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av ScrewFearMe:

hur får ni allt det och hur klarar er ni från alla mobs?
jag spelar som barb och jag har tur om jag bara får en rare när man kör butcher med 5 neph valor

Med tanke på att det är 2 garanterade rares från Butcher med 5 nephalem valor så låter det lite otriligt
Men hur man får items, en hel del MF och mycket grindande.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av ScrewFearMe:

hur får ni allt det och hur klarar er ni från alla mobs?
jag spelar som barb och jag har tur om jag bara får en rare när man kör butcher med 5 neph valor

jag körde aldrig butcher runs för dom tog längre tid än cemetary/SK + goblin i a1 och sankoth så ja gearade på det viset med ett party på 4 tog den rundan 20min

Permalänk
Medlem

dum eller?

Skrivet av Grumie:

Personligen skulle jag inte kalla Neph-ändringen för nerf =P Med tanke på att den garanterar drop på elite/champs. Skulle nog vilja påstå att det är en buff (gäller ju att spela mer än en boss då).

Och jewelcrafting-ändringen.... Vad ska man säga? Dom är ju korkade... -.- Från jättedyrt till att inte kosta något alls. Vad hade dom för planer med det från första början? =S Ganska typiskt blizzard att överdriva ändringarna.

Grejen är att flawless square går för ca 1300-3000 guld på AH vilket innebär att dom måste sänka kostnaderna till samma nivåer att tillexempel börja med en hög av chipped och uppgradera upp dom till flawless square för runt 1300-3000 guld annars blir dom lägre gemsen helt värdelösa som dom är idag då man gör en ren förlust att behålla och uppgradera dom så det är inte alls dumt utan det som krävdes och det som folk ville ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spixxel:

Grejen är att flawless square går för ca 1300-3000 guld på AH vilket innebär att dom måste sänka kostnaderna till samma nivåer att tillexempel börja med en hög av chipped och uppgradera upp dom till flawless square för runt 1300-3000 guld annars blir dom lägre gemsen helt värdelösa som dom är idag då man gör en ren förlust att behålla och uppgradera dom så det är inte alls dumt utan det som krävdes och det som folk ville ha.

Precis, och anledningen är ju såklart att upp till Flawless Square droppar från mobs för de som inte insett orsaken. De ändrar ju inte priset på de man måste göra själv, och de stenarna kostar ju dessutom mer på AH än det kostar att skapa dem.

Permalänk
Medlem

när kommer patchen?

vad tror ni kommer priset på items med attackspeed gå ner i värde?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattoys:

när kommer patchen?

vad tror ni kommer priset på items med attackspeed gå ner i värde?

Innan månden är slut.

Beror på hur mycket de nerfas, de har ju sagt att de lutar åt att bara sänka hur mycket ias som kan komma på items, om detta skulle innebära att det som nu är 15% skulle bli 12-13% vilket är rimligt så lär inte priserna påverkas nämnvärt.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

http://d3db.com/news/id/268-datamined-10310057-patch-notes-un...

Om det som står där stämmer kan vi ju typ skrota IAS. Jag ska nog byta ut lite gear med IAS mot crit dmg och crit chans nu.

Visa signatur

Gaming: NZXT H440W NE, EVGA SuperNOVA G3 650W, Asus ROG Strix X470-F Gaming, AMD Ryzen 7 2700X, Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse, Samsung 970 EVO 500GB, Corsair Vengeance White RGB LED Pro DDR4 3200MHz 4x8GB, HDD: 4TB, Logitech G915 Lightspeed Tactile, Logitech G502 Lightspeed, Razer Leviathan, Corsair Void Pro RGB Wireless, 2x MSI Optix MAG271CQP.
Server: Fractal Design Arc, Corsair CMPSU-850AX, Asus P8P67 Pro B3, Intel Core i5 2500K, Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB, Samsung 850 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 4x4GB, HDD: 11TB, Logitech G710, SteelSeries Rival 710, 2x Fujitsu SL27T-1 LED.
Laptop: Fujitsu Lifebook UH552, Samsung 840 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 2x4GB.
Mobile: Apple iPhone 11 Pro Gold 256GB.

Permalänk
Medlem

IAS blir inte på något sätt oanvändbart om det halveras. Crit chance/damage ökar skadan men kommer ändå öka den i ungefär samma mängd som IAS, fast IAS har fortfarande andra fördelar (exempelvis att man behöver stå still kortare tid som caster) som gör det klart bättre om inte crit skulle dra ifrån betydande rent skademässigt. Crit chance börjar ju i en sämre position än IAS tills man fått nog med crit damage, men då har man behövt offra två stats på en item för att få till det.

Det är bara så enkelt att IAS inte längre blir den all around bästa staten.

Permalänk
Medlem

Patch notes verkar ha lagts upp lite tidigt...

http://www.diablofans.com/blizz-tracker/topic/227302-patch-10...

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Det där är inte Blizzards officiella sida... bara så du vet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thiesen:

Det där är inte Blizzards officiella sida... bara så du vet...

Naturligtvis är det inte det, de är dock tagna från b.net, innnan Blizzard upptäckte missen och tog bort dem.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720