Auction House - Tips & Trix

Permalänk
Medlem

Auction House - Tips & Trix

Tjena SweC!

Jag tänkte att i denna tråd kan vi dela med oss av våra bästa Auction House tips & trix. Vilka stats som man kan tjäna guld på, Hur man filtrerar efter items du kan göra profit på - Ja allt som rör AH egentligen.

Jag tänkte börja med ett litet enkel metod som har hjälpt mig i detta svindyra AH. Jag var ute efter ett par Boots för en Wizard (lvl60). Sorterade på: int(150),vit, res all. Klickade på buyout fliken så jag fick lägsta buyout först. Många som lägger ut bra saker tänker inte på vad som sätter för bid-price, utan endast fokuserar på Buyout pris. Jag kollar efter auktioner som endast har ett par timmar kvar och ett lågt bid. Jag hittade ett par grymma skor: 145k Bid / 1.2M Buyout 6H Left. Lade ett bud och satte timer på min telefon att den skulle ringa 5min innan auktionen tog slut. Kort och gott, jag fick ett par svinbra skor för en bråkdel av marknadsvärdet.

mvh

Visa signatur

Processor: Intel® Core™ i7 920 @ 4Ghz | Grafikkort: XFX Radeon 6970 2048Mb (Crossfire]| CPU-kylare: Corsair H50 | Ram-minne: Corsair Dominator™ DDR3 1600MHz 6GB CL9 | Nätaggregat: Corsair AX 850W | Chassi: Fractal Design Arc | Moderkort: Asus P6T Deluxe V2 | SSD-Hårddisk: Corsair F60 (Raid-0] |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KruXen:

Tjena SweC!

Jag tänkte att i denna tråd kan vi dela med oss av våra bästa Auction House tips & trix. Vilka stats som man kan tjäna guld på, Hur man filtrerar efter items du kan göra profit på - Ja allt som rör AH egentligen.

Jag tänkte börja med ett litet enkel metod som har hjälpt mig i detta svindyra AH. Jag var ute efter ett par Boots för en Wizard (lvl60). Sorterade på: int(150),vit, res all. Klickade på buyout fliken så jag fick lägsta buyout först. Många som lägger ut bra saker tänker inte på vad som sätter för bid-price, utan endast fokuserar på Buyout pris. Jag kollar efter auktioner som endast har ett par timmar kvar och ett lågt bid. Jag hittade ett par grymma skor: 145k Bid / 1.2M Buyout 6H Left. Lade ett bud och satte timer på min telefon att den skulle ringa 5min innan auktionen tog slut. Kort och gott, jag fick ett par svinbra skor för en bråkdel av marknadsvärdet.

mvh

Hittar du några items med MF och GF över 15% så är de förbannat dyra... Tillsammans med hög all reistance...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Avstängd

Brukar lägga upp halvkassa items för 50-200k mindre än liknande bra items. Säljer ofta ganska snabbt. Finns många dumsnåla spelare
Lägger också ut på ganska låg start bid. Ser hellre att jag får saker sålda billigt än inte alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Hittar du några items med MF och GF över 15% så är de förbannat dyra... Tillsammans med hög all reistance...

Som oftast ja, Ibland om man är inne och kikar så kan man hitta guldkorn

Visa signatur

Processor: Intel® Core™ i7 920 @ 4Ghz | Grafikkort: XFX Radeon 6970 2048Mb (Crossfire]| CPU-kylare: Corsair H50 | Ram-minne: Corsair Dominator™ DDR3 1600MHz 6GB CL9 | Nätaggregat: Corsair AX 850W | Chassi: Fractal Design Arc | Moderkort: Asus P6T Deluxe V2 | SSD-Hårddisk: Corsair F60 (Raid-0] |

Permalänk
Medlem

Ett tips skriv in ett STORT nummer i rutan "Max Buyout" (Tex 99999999) så slipper ni auctions som inte har ett buyout pris

Permalänk
Skrivet av xXxlGurrAlxXx:

Ett tips skriv in ett STORT nummer i rutan "Max Buyout" (Tex 99999999) så slipper ni auctions som inte har ett buyout pris

Vad skriver man om man INTE vill ha med "Max Buyout" då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xXxlGurrAlxXx:

Ett tips skriv in ett STORT nummer i rutan "Max Buyout" (Tex 99999999) så slipper ni auctions som inte har ett buyout pris

Men buyout är oftast dyrare än bid. Har man inte skitbråttom så tjänar man ganska mkt på att bidda på saker

Visa signatur

Processor: Intel® Core™ i7 920 @ 4Ghz | Grafikkort: XFX Radeon 6970 2048Mb (Crossfire]| CPU-kylare: Corsair H50 | Ram-minne: Corsair Dominator™ DDR3 1600MHz 6GB CL9 | Nätaggregat: Corsair AX 850W | Chassi: Fractal Design Arc | Moderkort: Asus P6T Deluxe V2 | SSD-Hårddisk: Corsair F60 (Raid-0] |

Permalänk
Medlem

Mitt knep är att kolla värdet de går för nogrant innan jag sätter pris. Sen kollar man igenom alla auktioner och kollar om det ligger någon nära i tiden som ingen bjudit på, som ligger utan buyout. Sen snor jag den och lägger upp den igen, strax under de andras buyout.

Sen kan man sitta och "F5:a" populära saker som ringar och amuletter, ibland kommer det in grejer med alldeles för lågt buyout, så då kan man köpa ut dem och lägga upp dem igen. Tidskrävande.

Har även suttit med vissa legendarys, de går alltid fort om man har en låg buyout, så lyckas man sno nån billigt kan det finnas goda marginaler.

Vapen är hopplöst i lägre nivåer, bälten, ringar och amuletter går alltid bra.

Sen kan man sitta vaken på nätterna och plocka saker, lättare att göra fynd då på saker som inte har buyout/rimlig buyout. Sen lägger man ut de på "prime time", runt 21.00 nästa dag.

Ska du däremot ha något själv, så lönar det sig såklart att skriva in rimliga stats(så du får många träffar) på de tre egenskaperna, sortera på buyout, kolla igenom dem på tid, ibland har de lågt startvärde och just din sökning på stats kan vara lite unik och du blir ensam njudare, så kolla upp de som har minutrar kvar. Funkar inte det så kolla efter buyout är slut och det bara är bids kvar. bara kolla efter de som du pallar vänta på och sikta in dig på ett par. För att undvika budkrig ska du inte lägga ditt bud innan det är 20 sekunder kvar. Safta då på rejält, så får du tillbaka pengarna som blir över, oftast nästan allt.

När jag behövde stenar så söker jag på rustningar med tre slots. Skriver jag in dexterity 102, så hittar jag rustningar med gröna stenar i, osv. Sorterar på lägsta buyout och jobbar mig upp. Kollar de som står 1dag 11 timmar på först, de med stenar i brukar inte bli kvar så länge, så kör buyout direkt, en del rustningar går för mindre än vad en sten är värt. Level 54 är en bra nivå att kolla på. Ofta har rustningen ett grundvärde på t ex dexterity, då kompenserar man för det i sökningen.

Om nån behöver level 21 vantar, så ligger de bästa i spelet ute för 66666. Skriver ofta så istället för jämna tal, så folk hittar tillbaka, så de står ut lite. Vill du sälja nått för 100.000 och det ligger många i listan för samma summa ute, men som du vet är sämre iallafall, sätt då 100.001 som pris, så är du överst i listan och har då en bättre exponering.

Har du många av samma item och vill lägga dig underst, fast nån annan mupp har sänkt värdet för mycket, så kan det vara värt att köpa hans grej, för att öka värdet igen. Det gjorde jag på en viss legendary, sålde tio grejer, köpte ut tre till förlust(15% dras) men fick då övriga till vinst. Riskabelt, men när det står "sold" så ökar köplusten hos andra som är där just då, så psykologiskt tjänar man på det. Detta funkar bäst i prime time såklart. Vid många items är det viktigt att inte lägga ut alla på en gång, sälj en i taget, så du inte mättar marknaden och äger dig själv...

Kanske är självklara tips, men så gör jag.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Mitt knep är att kolla värdet de går för nogrant innan jag sätter pris. Sen kollar man igenom alla auktioner och kollar om det ligger någon nära i tiden som ingen bjudit på, som ligger utan buyout. Sen snor jag den och lägger upp den igen, strax under de andras buyout.

Sen kan man sitta och "F5:a" populära saker som ringar och amuletter, ibland kommer det in grejer med alldeles för lågt buyout, så då kan man köpa ut dem och lägga upp dem igen. Tidskrävande.

Har även suttit med vissa legendarys, de går alltid fort om man har en låg buyout, så lyckas man sno nån billigt kan det finnas goda marginaler.

Vapen är hopplöst i lägre nivåer, bälten, ringar och amuletter går alltid bra.

Sen kan man sitta vaken på nätterna och plocka saker, lättare att göra fynd då på saker som inte har buyout/rimlig buyout. Sen lägger man ut de på "prime time", runt 21.00 nästa dag.

Ska du däremot ha något själv, så lönar det sig såklart att skriva in rimliga stats(så du får många träffar) på de tre egenskaperna, sortera på buyout, kolla igenom dem på tid, ibland har de lågt startvärde och just din sökning på stats kan vara lite unik och du blir ensam njudare, så kolla upp de som har minutrar kvar. Funkar inte det så kolla efter buyout är slut och det bara är bids kvar. bara kolla efter de som du pallar vänta på och sikta in dig på ett par. För att undvika budkrig ska du inte lägga ditt bud innan det är 20 sekunder kvar. Safta då på rejält, så får du tillbaka pengarna som blir över, oftast nästan allt.

När jag behövde stenar så söker jag på rustningar med tre slots. Skriver jag in dexterity 102, så hittar jag rustningar med gröna stenar i, osv. Sorterar på lägsta buyout och jobbar mig upp. Kollar de som står 1dag 11 timmar på först, de med stenar i brukar inte bli kvar så länge, så kör buyout direkt, en del rustningar går för mindre än vad en sten är värt. Level 54 är en bra nivå att kolla på. Ofta har rustningen ett grundvärde på t ex dexterity, då kompenserar man för det i sökningen.

Om nån behöver level 21 vantar, så ligger de bästa i spelet ute för 66666. Skriver ofta så istället för jämna tal, så folk hittar tillbaka, så de står ut lite. Vill du sälja nått för 100.000 och det ligger många i listan för samma summa ute, men som du vet är sämre iallafall, sätt då 100.001 som pris, så är du överst i listan och har då en bättre exponering.

Har du många av samma item och vill lägga dig underst, fast nån annan mupp har sänkt värdet för mycket, så kan det vara värt att köpa hans grej, för att öka värdet igen. Det gjorde jag på en viss legendary, sålde tio grejer, köpte ut tre till förlust(15% dras) men fick då övriga till vinst. Riskabelt, men när det står "sold" så ökar köplusten hos andra som är där just då, så psykologiskt tjänar man på det. Detta funkar bäst i prime time såklart. Vid många items är det viktigt att inte lägga ut alla på en gång, sälj en i taget, så du inte mättar marknaden och äger dig själv...

Kanske är självklara tips, men så gör jag.

Du sammanfattade nog det hela jävligt bra. Ska nog använda ditt inlägg för att kompletera mina kunskaper och kanske tjäna en hacka
P.s. Du borde skriva en utförlig guide
Med vänlig hälsning,

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Intel® Core™ i7 920 @ 4Ghz | Grafikkort: XFX Radeon 6970 2048Mb (Crossfire]| CPU-kylare: Corsair H50 | Ram-minne: Corsair Dominator™ DDR3 1600MHz 6GB CL9 | Nätaggregat: Corsair AX 850W | Chassi: Fractal Design Arc | Moderkort: Asus P6T Deluxe V2 | SSD-Hårddisk: Corsair F60 (Raid-0] |

Permalänk
Medlem

Antar att gula items med många stats är dom som oftast är värda att sälja ?
Saker med 6-7 stats på.

Fick fullt i stach så deconstructade nästan allt blått och det mesta som hade bara 2-4 stats ^^

Tycker detta AH känns lite drygare än WoW AH om man ska kolla priser på saker.

Tror inte riktigt sök funktionen fungerar som den ska heller..
Har en crossbow för demonhunter, rare, och med *level requirement reduced by 5* men är lvl 50 som är kravet för att använda den.
går in på AH väljer demonhunter 1-hand och rare lvl 50... går inte att hitta den på det sättet..
hur ska någon som har lvl 50 hitta den om man inte kan kryssa i lvl 50 ??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Antar att gula items med många stats är dom som oftast är värda att sälja ?
Saker med 6-7 stats på.

Fick fullt i stach så deconstructade nästan allt blått och det mesta som hade bara 2-4 stats ^^

Tycker detta AH känns lite drygare än WoW AH om man ska kolla priser på saker.

Tror inte riktigt sök funktionen fungerar som den ska heller..
Har en crossbow för demonhunter, rare, och med *level requirement reduced by 5* men är lvl 50 som är kravet för att använda den.
går in på AH väljer demonhunter 1-hand och rare lvl 50... går inte att hitta den på det sättet..
hur ska någon som har lvl 50 hitta den om man inte kan kryssa i lvl 50 ??

http://img829.imageshack.us/img829/1497/crossbowe.jpg

föremålet är fortfarande level 55, skall du söka efter den så får du skriva in 55 som max level och sedan välja level requirement reduced och skriva in 5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KruXen:

Du sammanfattade nog det hela jävligt bra. Ska nog använda ditt inlägg för att kompletera mina kunskaper och kanske tjäna en hacka
P.s. Du borde skriva en utförlig guide
Med vänlig hälsning,

Skickades från m.sweclockers.com

Tack. Mera utförligt blir det inte, det är allt jag kan typ... ...tar gärna emot flera tips själv faktiskt.

Sitter man på det överlägset bästa föremålet i sin kategori, och man har tid att vänta, så kan man faktiskt ta ut högsta priset, då nån rik snubbe kommer och märker det förr eller senare. Har sålt för många saker till underpris, visst går de snabbt, men man ångrar sig allt lite. Speciellt när nått går en minut efter man lagt upp den, då känner man att man kunde tagit mera betalt och väntat nått dygn, hehe...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Tack. Mera utförligt blir det inte, det är allt jag kan typ... ...tar gärna emot flera tips själv faktiskt.

Sitter man på det överlägset bästa föremålet i sin kategori, och man har tid att vänta, så kan man faktiskt ta ut högsta priset, då nån rik snubbe kommer och märker det förr eller senare. Har sålt för många saker till underpris, visst går de snabbt, men man ångrar sig allt lite. Speciellt när nått går en minut efter man lagt upp den, då känner man att man kunde tagit mera betalt och väntat nått dygn, hehe...

Problemet är att många inte vet vad saker är värda alla gånger (inklusive jag). Och det är på både gott och ont beroende på om du ska köpa eller sälja Så vitt jag har förstått så är det Basestat + vit + IAS,CRIT DMG, CRIT HIT och Res all som går bra. Rätta mig om jag har fel

Visa signatur

Processor: Intel® Core™ i7 920 @ 4Ghz | Grafikkort: XFX Radeon 6970 2048Mb (Crossfire]| CPU-kylare: Corsair H50 | Ram-minne: Corsair Dominator™ DDR3 1600MHz 6GB CL9 | Nätaggregat: Corsair AX 850W | Chassi: Fractal Design Arc | Moderkort: Asus P6T Deluxe V2 | SSD-Hårddisk: Corsair F60 (Raid-0] |

Permalänk
Medlem

DH och WH kan offra vit för dex och int, men alla vill väl ha IAS i nuläget. Fan om de nerfar IAS. Crit spelar större roll ju högre level du kommer upp i. Sen finns de som offrar allt för gold och magic find, andra vägrar att köpa om det inte finns damage eller en specifik bonus. Även sänkt level är önskvärt om det är rätt grejor, men överlag så har du helt rätt!
Att vara ensam om ett viktigt specialintresse kan ge betydligt mera utdelning än det "alla" vill ha, så det gäller att sniffa av specifika builds...
Jag är bara en amatör, snackar bara rent hypotetiskt nu. Men hittar du ett par stövlar med hög move på så finns det garanterat köpare, pick up med, för lootare...
Ville bara säga att det som går "bäst" kanske har svårare marginaler ibland, så man får vara öppen för möjligheter, men nu kanske jag bara predikar för kören...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Man kan alltid ta bort sina auktioner på AH.
Bästa featuret ever!

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk

Jag tycker det är ett rent helsike att sälja grejor på AH, har knappt tjänat några pengar där alls. Vet att jag gjort helt dumma grejor som att sälja ett legendary svärd för 12k (det var jävligt kass men ändå) samt att de nu gjort ett helt stört system för pages (blacksmithing/tomes etc) som gör att man inte kan handla med det längre. Jag fattar verkligen inte hur folk får ihop miljoner så lätt som det verkar.....

Man kan spendera timmar med att researcha AH och hitta bra deals, köpa sälja eller så kan man spendera timmar med att grinda i spelet. Båda är sjukt tidskrävande och detta vet ju Blizzard, därför släpper de RMAH och lägger ut fina items, så de som jobbar etc och inte har tid att spela 7 dagar i veckan pungar upp med några hundra för ett fint svärd. Hela grejen är så sjukt smart att man blir irriterad tycker jag, först skapar man ett bra spel som är beroende-framkallande, man plöjer ner 50-60 timmar i det bara för att inse att man inte kommer att komma vidare utan bättre gear. Eftersom man då spenderat så mycket tid med spelet och vill komma vidare köper man saker på RMAH och Blizzard tjänar massor av pengar.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560