Nytt moderkort / SSD blåskärm vid installation av Windows 7

Permalänk
Medlem

Nytt moderkort / SSD blåskärm vid installation av Windows 7

Har köpt in ett ASUS p8p67 PRO + OCZ Agility 3 60gb och jag får blåskärm av okänd anledning vid installation av Operativsystem.

Fick i delarna igår och kunde installera och dra igång allt utan större problem. Spelade lite spel på datorn och allt flöt på som det skulle. Dagen efter dock när jag startade datorn fick jag ingen bild och tog ut CMOS batteriet och lät det stå på chassit runt 2min. Datorn starta utan problem, 5min senare så fick jag blåskärm. Starta om och försökte igen, efter 6st blåskärmar så bestämde jag för att installera om Windows på datorn. Formaterade båda diskarna och körde igång, vid 80% så fick jag blåskärm. HJÄLP

Permalänk

om inte jag är fel på det så har OCZ Agility 3 tillsammans med många andra ssd enheter problem med detta tror den ända lösningen är att uppdatera din firmware på din ssd enhet kolla runt på nätet hur du gör har för mig att det kommer fixa alla bsod hoppas detta hjälpte dig

Permalänk
Medlem

Hittade firmware uppdateringar på deras hemsida. Men ifall jag lägger mitt OS på min HDD till början och sen laddar ner uppdateringar och installerar den, kommer jag då kunna formatera min HDD utan att uppdateringen försvinner? Vill gärna ha mitt OS på min SSD som du kanske fattar ^^ Så tänkte ifall jag bara kan uppdatera och sen lägga in mitt OS på min SSD istället?

Lite sent svar, men inte haft tillgång till dator ^^

Permalänk
Medlem

lägg OS på HDD
uppdatera firmware på SSD
installera OS på SSD
formatera HDD

Visa signatur

// Fractal Design Arc Mini / Gigabyte GeForce GTX 670 2048MB OC / Asus P8Z77-M PRO / Intel Core i5 3570K 3,4Ghz / Corsair VENGEANCE LP 16GB / Fractal Design 650W Tesla 80+ / OCZ Vertex 4 128GB / 2TB Seagate Barracuda 7200rpm //

Permalänk
Medlem
Skrivet av GabbeJ:

lägg OS på HDD
uppdatera firmware på SSD
installera OS på SSD
formatera HDD

Tackar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steenen:

-------------------
Se också till att du har din ssd kopplad till rätt s-ata port också, dvs inte till marvells portar

Den skall sitta i ngn av de vita portarna, inte de mörkblå närmast atxkontakten

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Har fortfarande problem! Rensade båda diskarna och skulle installera windows på min HDD, allt gick skit bra men när man kom till den biten då datorn kollar din hårdvara innan den öppnar själva windows så fick jag blåskärm. Startades om och jag kom in som man ska göra och fortsatte med att installera drivrutiner osv. Fick ingen internetuppkoppling efter installation och min SSD syntes inte när jag gick in på "dator". Kollade enhetshanteraren och det stod att den var i och kördes som vanligt. Bytte nätverkssladd, funka inte heller :/

Har min SSD kopplad till en vit/grå port (6gb/s) med en 6gb/s sladd Börjar fundera ifall inte mina minnen leker med mig, fast hade dock INGA problem alls med dom i mitt förra moderkort

Har nu gett upp efter ytterligare en blåskärm

OBS. När jag kör igång datorn så står det något om att det inte finns någon tillgänglig hårddisk Även ifall jag kan använda dom som vanligt.

Permalänk
Medlem

Okej, nu fick jag Blåskärm (IGEN) och det står BAD_POOL_HEADER. Sen längst ner så står det "*** STOP: 0x0000019 (0x00000020, 0x84B01E8, 0x84EB0220, 0x0A070207). Kan inte datorer så värst bra så har ingen aning om vad det betyder.