Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

värt att uppgradera till en 8120 bulldozer ?

Permalänk
Avstängd

värt att uppgradera till en 8120 bulldozer ?

Hej är det värt en uppgradering med en AMD 8120 om jag har AM3+ moderkort med ASUS v formula ? och jag spelar bara på datan.

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeathAdder89:

Hej är det värt en uppgradering med en AMD 8120 om jag har AM3+ moderkort med ASUS v formula ? och jag spelar bara på datan.

http://www.sweclockers.com/recension/15375-amd-fx-6100-och-fx...

Mja, tror inte det. Skillnaden blir bara mindre med ännu högre inställningar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Racka:

http://www.sweclockers.com/recension/15375-amd-fx-6100-och-fx...

Mja, tror inte det. Skillnaden blir bara mindre med ännu högre inställningar.

8150 är jag också sugen på den var bra i testet

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeathAdder89:

8150 är jag också sugen på den var bra i testet

Den lyckades ju pressa ut en FPS mer än din nuvarande @stock. O.o

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Racka:

Den lyckades ju pressa ut en FPS mer än din nuvarande @stock. O.o

jo enligt testet så är den bättre än AMD 980BE och jag har 970BE men kanske inte är värt pengarna eller ?

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeathAdder89:

jo enligt testet så är den bättre än AMD 980BE och jag har 970BE men kanske inte är värt pengarna eller ?

Skillnaden på de två processorerna är klockhastigheten och du har överklockat... så nej jag tror inte att det är värt det.

Är du i desperat behov av prestanda skulle du kunna försöka låsa upp din processor.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Racka:

Skillnaden på de två processorerna är klockhastigheten och du har överklockat... så nej jag tror inte att det är värt det.

Är du i desperat behov av prestanda skulle du kunna försöka låsa upp din processor.

Aaah nä det blir inget med den då

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeathAdder89:

Aaah nä det blir inget med den då

Lär dig överklocka

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SuperSverker:

Lär dig överklocka

haha det har jag gjort länge nu så den saken är klar

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Medlem

fx-8150 är en fx-8120 med medalj för nogsamhet och gott uppförande. Nej, skämt åsido så är en fx-8150 slöseri med pengar då den tekniskt sett ÄR en fx8120 med högre basklock och det är nog ingen ide att uppgradera till en fx när du faktiskt har en så bra prolle som du har. vänta lite till nästa generation så borde de få buggar som finns vara fixade. tycker att tempen går lite högt i stock men det är jag det.

Visa signatur

(if you are not swedish and using google translate it's better to ask for an explanation in english as it's often easier to understand if you write it in english as google translate hates sweden ;) )