HC-tråden (inget snack för/emot HC/SC)

Permalänk
Medlem

niiice =( vilken lvl?
D3 kraschade precis men som tur var var jag på ett ställe utan monster.

Visa signatur

I7 920 | Corsair H50 | ASUS P6T WS PROFESSIONAL |12GB (6x2048MB) 1600MHz XMS3 | Sapphire Radeon HD6950 2xDVI 2GB | 80gb intel 25x SSD| Fractal Design Refine R5 | Corsair tx650w

Permalänk
Medlem
Skrivet av kim:

niiice =( vilken lvl?
D3 kraschade precis men som tur var var jag på ett ställe utan monster.

Va lvl 30 med honom.

Mitt D3 kraschade oxå häromdagen när jag höll på o slåss mot magdha med min DH på nightmare.

Som tur är så hade jag ju kontakt med polarna på skype som hanterade situationen väl med stuns o freeze o grejer

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Medlem

Gör ett nytt försök ikväll runt 21.00. Tänkte spela på min witch doctor som är i act 1 normal, runt lvl 14-15 om jag minns rätt.

Zyril#2732

om ni vill spela!

Permalänk
Medlem

dubbelpost

Permalänk
Medlem

Nån som lirar/klarat act 4 hell? Känner att diablo skulle vara enklare om jag hade nån med mig...

Permalänk
Medlem

Jag kan tänka mig att lira HC någon gång efter jag lyckats med hela SC. Det som dock inte lockar är att jag blivit utloggad/dc/crashad mm många gånger. Detta är inte ett ok sätt att dö på HC!!!! Man hade ju fått spel på sånt (pun not intended).

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av emahex:

Jag undrar en sak me HC på D3, har inte lirat något själv men på D2 kunde man ju vara snabb med att hoppa ur spelet om de började se dåligt ut eller fly med en TP. De lilla jag sätt av D3 är att man inte lika lätt kan hoppa ur en fight man redan startat, men finns det något sätt att fly från mobs eller bossar om man märker att man inte kommer klara striden?

Man pausar och väntar på error 3005 eller 3007,alternativt att blizzard kör maintenance

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk

Hade klarat Butcher i Inferno med min wizard. 500 all res, 40 k hp, 15k dps. Dog på Scavengers med fast-molten-shielding-jailer lite senare dock. Rätt jobbigt med snabba mobs som får fast, går inte att komma undan. Bara att levla nytt.

HC är riktigt kul i D3, finns inte mycket bra gear på AH, så man får farma allt själv, D2 style. Passar mig mycket bättre. Mycket mer tänk runt builds och gear också. Känns nästan som att D3 är gjort för HC.

Permalänk

Man kan inte beskriva skillnaderna på hardcore och softcore! Hardcore är sjukt kul, och kicken man får är awesome!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Tjena! Har nyligen börjat med HC. Har en lvl 18 Barb och en lvl 15 Monk.
Har en lvl 59 Wizard på SC, men det känns inte alls intressant att spela SC nu mera faktiskt. HC var ju så förbannat mycket roligare.
Stör mig dock på att faktiskt ha lirat SC lite.. för man tänker ju inte alls där.
Det är ju bara att hoppa in i ett mob-pack och dör man så dör man..
Sen när man börjar med HC var det rätt lätt i början att glömma att det faktiskt var HC man spelade och inte SC.
Men nu har jag dött med en char redan så nu glömmer man det inte mera

Igår när jag skulle kötta butcher så märkte jag att det inte hände ett skit när jag skulle potta... tryckte på Q som en galning.. men inget hände.
Klarade det trotts att jag var panikslagen som tur var.... men det visade sig att Q-tangenten hade dött!

Visa signatur

Walk the streets, what do I see, Shit on legs approaching me!

Permalänk

Har spelat lite själv men något jag blir så trött är svarstiderna ibland, laggar sjukt ibland av okänd anledning, sånt dör man av.. x)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Lirar också HC. Inne på min 3:e karaktär nu. Fastnat för DH i HC.
Tycker flera poster ovan beskriver tjusningen av HC. Först och främst upplever man rädsla och skräck på riktigt. Man har respekt för bossar och elite packs. Precis som beskrevs ovan så tänker man till både en och två gånger innan man ger sig på Diablo och när man tryckt är det första man känner ånger. "No retreat no surrender" blir en hård realitet då...

När man väl kommit en bit in i nightmare har man sållat bort de dåliga spelarna och spelet blir socialt på ett helt annat sätt. Man har repskt för varandra, hjälper varandra så gott det går och man får en hel del nya vännet. Bra drops betyder så mycket mer då det inte finns en massa spelare som farmar på act 4 Inferno.

Min första DH dog i act 2 Nightmare som level 42. Vår barbar blev jagad av de där självexploderande sakerna och jag hade tänkt köra ett snabbt Vault in, lägga fälla och snabbt vault ut. Mitt i min koncentrationsbrist så missade jag dock att min discipline låg på hälften innan jag hoppade in, så fanns inte tillräckligt kvar för att hoppa ut. Boom och dags att börja om...
Läxa att lära sig: Gå på toa när det är dags. Jag får koncentrationssvårigheter när det är dags för ettan men ville inte dra eftersom vi hade ett grymt flyt just då.

Min andra DH dog i lördags. Lvl 45. Grymt bra gear tyckte jag. DPS på 1400 och 19.5k HP. Skulle bara köra en testrunda med lite ny gear. Solo act 2 i slutet. Sista biten mot Belial. När det kom en grupp mobs dog internet... Körde en snabb renew på routern, logga in... Angel Dead. Jahopp.
Läxa: Spela inte solo. Hade jag haft kompisar med hade jag överlevt. Det var en liten Fallen Peon som dödade min karaktär =(

3:e karaktären. Återigen DH. Är level 30 nu. Act 4 normal. c:a 6.4k Hp och DPS på 700. Blir till att ta sig till Nightmare snart. Hon lever

Kommer inte ihåg min battle tag, men jag lägger upp den ikväll när jag kollat upp den.

Be safe! Stay Alive!

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

RIP lvl 56 Monk... Hell act 1 av nå jäkla elit spindlar med jailer.. Gick för snabbt fram och vart omringad. Svagheten med Monk är just när man blir omringad. Hade jag kört med kickskillen som ger knockback hade jag nog klarat mig.
Frågan är om man inte ska powerlvla denna gången, Normal och halva nightmare är en seg transportsträcka..

Visa signatur

I7 920 | Corsair H50 | ASUS P6T WS PROFESSIONAL |12GB (6x2048MB) 1600MHz XMS3 | Sapphire Radeon HD6950 2xDVI 2GB | 80gb intel 25x SSD| Fractal Design Refine R5 | Corsair tx650w

Permalänk
Skrivet av kim:

RIP lvl 56 Monk... Hell act 1 av nå jäkla elit spindlar med jailer.. Gick för snabbt fram och vart omringad. Svagheten med Monk är just när man blir omringad. Hade jag kört med kickskillen som ger knockback hade jag nog klarat mig.
Frågan är om man inte ska powerlvla denna gången, Normal och halva nightmare är en seg transportsträcka..

RIP
Hur hade du tänkt powerlvla?

Visa signatur

Walk the streets, what do I see, Shit on legs approaching me!

Permalänk
Medlem

Act 2, nån stone quest. En högre lvl klarar bossen och man själv kan redovisa questen och få exp 2 gånger. Nåt sånt..

Visa signatur

I7 920 | Corsair H50 | ASUS P6T WS PROFESSIONAL |12GB (6x2048MB) 1600MHz XMS3 | Sapphire Radeon HD6950 2xDVI 2GB | 80gb intel 25x SSD| Fractal Design Refine R5 | Corsair tx650w

Permalänk
Medlem

Nu dog jag med min main när ja skulle hjälpa en i act 4 hell http://i.imgur.com/iKBWo.jpg
Synd att det är så tråkigt å levla om, det var roligare i D2 IMO

Visa signatur

E8400 @ 4,2 ghz | Thermalright Ultra 120 eXtreme | Asus P5Q-Deluxe | 4Gb Corsair 8500 | Asus GeForce ENGTX560 TI DCII | Corsair AX 850W 80+ GOLD

Permalänk
Medlem

Jag spelar ju nu sc har en wd hc på level 15 men fan vågar inte..tanken att man kan dö :S

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

Hehe klantade mig på min Monk och dog på level 30. Helt mitt fel dock, skulle potta men råkade trycka på tab istället, inte första gången Men men, bara köra igen Kommer inte gå tillbaka till softcore som det känns nu iaf. Helt annan spänning att lira HC.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller känns D3 HC mycket mera som ett lotteri än D2 HC?

I D2 HC kunde man rädda sig med TP och spamma health potions, det var inte heller någon cool down på livsviktiga skills såsom teleport för en wizard.

Visst var D2 HC svårt men om man var skicklig, snabb och förbered med potions och scrolls så klarade man sig bra.

I D3 kan man råka på oturen att få en grupp elites typ "jailer mortar extra health" eller "arcane waller extra fast" eller liknande kul combo och då kan det vara kört om man har otur. Det känns som det har mindre med skicklighet att göra än i D2...

Permalänk
Medlem

Act 4 inferno på izual fick jag error, och dog såklart tack blizzard:D

Permalänk
Medlem

a4 inferno hc? Saaarvi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Är det bara jag eller känns D3 HC mycket mera som ett lotteri än D2 HC?

I D2 HC kunde man rädda sig med TP och spamma health potions, det var inte heller någon cool down på livsviktiga skills såsom teleport för en wizard.

Visst var D2 HC svårt men om man var skicklig, snabb och förbered med potions och scrolls så klarade man sig bra.

I D3 kan man råka på oturen att få en grupp elites typ "jailer mortar extra health" eller "arcane waller extra fast" eller liknande kul combo och då kan det vara kört om man har otur. Det känns som det har mindre med skicklighet att göra än i D2...

Nja jag håller nog inte med. Vet iofs inte hur det var i D2 men de gånger jag dött så har det varit mitt egna fel. Kollar man på Kungen tex så har han endast dött av disconnect eller Alt+Tab misstag. Är man duktig så dör man inte.

Visa signatur

I7 920 | Corsair H50 | ASUS P6T WS PROFESSIONAL |12GB (6x2048MB) 1600MHz XMS3 | Sapphire Radeon HD6950 2xDVI 2GB | 80gb intel 25x SSD| Fractal Design Refine R5 | Corsair tx650w

Permalänk
Medlem

Åkte på en Error 37 in-game, följt av ett 317??? nått error som gjorde att min HC char var borta när jag kom tillbaka Ibland hatar man blizzard!

Visa signatur

CPU: Intel 2600K@ 4.5ghz, ASUS P8P67 Deluxe, 8 gb Corsair Vengeance 1600mhz, AMD 7970 3gb, Asus Full hd LED, 2 x OCZ Vertex2 60gb raid-0, 4TB HDD. Logitech G500, W7 Enterprise

Permalänk
Medlem

Har nu tagit ner Diablo på Hell på min Barbar och kommer bli Gobfarm i Act 1 all day all night, så om du/ni farmar det också så adda gärna Acetyl#2676. Brukar nästan alltid lira mellan 17-22, ibland mer vilket det antagligen blir nu när man snart har sommarlov (sista veckan nu). Skype vore ett plus

Permalänk
Medlem

Jag sprang o dog med min 56 DH igår kväll :/
Idag gjorde jag en monk och har riktigt kul med den just nu, helt galet vad jag kan döda saker snabbt och samtidigt ha massor av heals och hög dodge. Är 31 och ska börja på act 4 imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quellcrist:

Hade klarat Butcher i Inferno med min wizard. 500 all res, 40 k hp, 15k dps. Dog på Scavengers med fast-molten-shielding-jailer lite senare dock. Rätt jobbigt med snabba mobs som får fast, går inte att komma undan. Bara att levla nytt.

HC är riktigt kul i D3, finns inte mycket bra gear på AH, så man får farma allt själv, D2 style. Passar mig mycket bättre. Mycket mer tänk runt builds och gear också. Känns nästan som att D3 är gjort för HC.

Jag måste hålla med om att det redan märks extremt mycket skillnad på AH!

Hardcore AH så är det extremt stor efterfrågan på bra lvl 20-55 items, de bästa kan gå för sinnessjuka priser. Och den gear som finns att hitta är lite mer mänsklig då massa bra items hela tiden försvinner ur ekonomin.

Skrivet av CFSsss:

Är det bara jag eller känns D3 HC mycket mera som ett lotteri än D2 HC?

I D2 HC kunde man rädda sig med TP och spamma health potions, det var inte heller någon cool down på livsviktiga skills såsom teleport för en wizard.

Visst var D2 HC svårt men om man var skicklig, snabb och förbered med potions och scrolls så klarade man sig bra.

I D3 kan man råka på oturen att få en grupp elites typ "jailer mortar extra health" eller "arcane waller extra fast" eller liknande kul combo och då kan det vara kört om man har otur. Det känns som det har mindre med skicklighet att göra än i D2...

Skickligheten i D3 hardcore handlar lika mycket om att ha gear nog för att överleva även de med riktigt överjävliga egenskaper. Man får helt enkelt inte sätta sig i sådanna situationer öht innan man har galet bra gear.

Permalänk
Medlem

Jag är superpepp på att starta en DH i hardcore. Har aldrig kört HC tidigare men gillar tanken att vara lite mer försiktig och inte bara rusa. Tänkte även köra HC i kombination med att tillåta mig att handla prylar på AH. Känns lite halvtrist att handla prylar där då det mesta man hittar alltid är sämre. Så i SC tänkte jag försöka köra igenom Hell i allafall utan att handla på AH.

Men en fråga, jag misstänker att man delar sin stash mellan alla sina HC karaktärer också? Men hur är det på första karaktären man startar, när den dör så försvinner bara gearen man har på sig + det man har i ryggsäcken eller? Medans det man har i kistan i stan är kvar när man startar en ny hc char? Eller bör man lixom starta två karaktärer med en gång så en hela tiden är vid liv för att behålla det man har i kistan? Har för mig att jag såg nån stream där någon hade flera karaktärer på lvl 1, som hette nåt i stil med backupgear etc. Vad är det för mening när man ändå har samma stash över alla karaktärer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quellcrist:

Hade klarat Butcher i Inferno med min wizard. 500 all res, 40 k hp, 15k dps. Dog på Scavengers med fast-molten-shielding-jailer lite senare dock. Rätt jobbigt med snabba mobs som får fast, går inte att komma undan. Bara att levla nytt.

HC är riktigt kul i D3, finns inte mycket bra gear på AH, så man får farma allt själv, D2 style. Passar mig mycket bättre. Mycket mer tänk runt builds och gear också. Känns nästan som att D3 är gjort för HC.

Drygt, dock kan du köra Teleport + illusioner mästare.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luzer:

Jag är superpepp på att starta en DH i hardcore. Har aldrig kört HC tidigare men gillar tanken att vara lite mer försiktig och inte bara rusa. Tänkte även köra HC i kombination med att tillåta mig att handla prylar på AH. Känns lite halvtrist att handla prylar där då det mesta man hittar alltid är sämre. Så i SC tänkte jag försöka köra igenom Hell i allafall utan att handla på AH.

Men en fråga, jag misstänker att man delar sin stash mellan alla sina HC karaktärer också? Men hur är det på första karaktären man startar, när den dör så försvinner bara gearen man har på sig + det man har i ryggsäcken eller? Medans det man har i kistan i stan är kvar när man startar en ny hc char? Eller bör man lixom starta två karaktärer med en gång så en hela tiden är vid liv för att behålla det man har i kistan? Har för mig att jag såg nån stream där någon hade flera karaktärer på lvl 1, som hette nåt i stil med backupgear etc. Vad är det för mening när man ändå har samma stash över alla karaktärer?

HC-stashen delas mellan alla dina HC-karaktärer likadant som SC-stashen delas mellan alla dina SC-karaktärer.

Anledningen till att man kan ha en "bankkaraktär" är i fall man är snål (det kostar att uppgradera stashen) och man bara vill lägga in lite grejer i inventoryn på en annan char istället.

Själv har jag lyckats döda Skeleton King på Inferno med min Monk nu

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Medlem

Skit...

Tappade internetanslutningen när jag farmade goblins

"Slain by Risen"

Kan inte lira HC med mitt kassa internet asså

Visa signatur

Слава Україні!