Garanterad rare i Griswolds armory

Permalänk
Hjälpsam

Garanterad rare i Griswolds armory

Har noterat att varje gång jag farmart Inferno Act1 (Warden+Butcher) och fått 5x Nef Buff och sedan går till Old Tristram och lootar vapenstället hos Griswald får jag ett rare vapen. Oftast runt lvl56 men ändå.

Om jag däremot inte har full Nef buff är det så gott som alltid ett vitt vapen.

Misstänker at det alltid är ett garanterat rare vapen där på samma sätt som det är (för närvarande) minimum 2x Rare på bossar med full buff.

Vet inte om detta är allmän kännedom, men kan vara trevligt att sprida vidare i alla fall.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Tack .

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Hjälpsam

Undrar om det finns andra saker som man kan loota som hjälper med full Nef buff.

- Alla bossar som man inte kan köra town-portal från ger bonus
- Griswald weapon rack är unikt och lite historiskt och ger bonus

Ideér till saker som skulle kunna ge bonus med Nef Buff.
- Dv. event, som tex Jar of Souls eller det där eventet med en skattkista som sugs ner i golvet och en massa skeletons spawnas
- Historiska eller storrymässiga kistor, armour/weapon racks, finns det fler än Griswalds?
- Footlockers eller satches som innehåller normalt storry-böcker

Hade varit kul att leta lite mer i olika event och områden med fulla Nef buffar och se vad som mer kan ger bonus.

Har ni fler bekräftade eller ideér om var saker finns/kan finnas?

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Undrar om det finns andra saker som man kan loota som hjälper med full Nef buff.

- Alla bossar som man inte kan köra town-portal från ger bonus
- Griswald weapon rack är unikt och lite historiskt och ger bonus

Ideér till saker som skulle kunna ge bonus med Nef Buff.
- Dv. event, som tex Jar of Souls eller det där eventet med en skattkista som sugs ner i golvet och en massa skeletons spawnas
- Historiska eller storrymässiga kistor, armour/weapon racks, finns det fler än Griswalds?
- Footlockers eller satches som innehåller normalt storry-böcker

Hade varit kul att leta lite mer i olika event och områden med fulla Nef buffar och se vad som mer kan ger bonus.

Har ni fler bekräftade eller ideér om var saker finns/kan finnas?

Jar of souls gjorde jag och fick 3 rares och 2 blå med 5 stacks. En av sakerna var 60 men inget som var värt att sälja på AH. Vet inte om det var tur eller om det är tänkt att vara så här men skulle vara kul att veta vilka kistor, bossar etc som är värda att köra. Tack för tipset med Griswold, helt klart värt 30 sek extra efter ett bossrun.

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem

Efter 1.0.3 kommer det finnas chans för ilvl 63 att droppa i Act 1, bara 2% men ändå.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av frillan125:

Jar of souls gjorde jag och fick 3 rares och 2 blå med 5 stacks. En av sakerna var 60 men inget som var värt att sälja på AH. Vet inte om det var tur eller om det är tänkt att vara så här men skulle vara kul att veta vilka kistor, bossar etc som är värda att köra. Tack för tipset med Griswold, helt klart värt 30 sek extra efter ett bossrun.

Intressant med Jar, kan vara värt att testa lite till. Får lägga lite extra tid på att kika igenom Graveyard och de events som finns där efter ett bossrun.

Behövs lite större sample size för att avgöra om det var flax eller ej ^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Intressant med Jar, kan vara värt att testa lite till. Får lägga lite extra tid på att kika igenom Graveyard och de events som finns där efter ett bossrun.

Behövs lite större sample size för att avgöra om det var flax eller ej ^^

Jag brukar köra ett par warden + butcher + watch tower varje kväll. Jag tar en sväng in om varje krypt också varje run för att kolla lite. Återkommer med mer info ikväll.

Visa signatur

Permalänk

Tror inte på det där att man är garanterad att få 2 rare med 5st nephalem. Jag spelade med en grupp igår och på 5 bossar/elites hade jag inte fått en enda rare.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
RYZEN 7 7800X3D Corsair 32GB 6000 MHz ASUS B650-E
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung 32" Odyssey G80SD OLED

Permalänk
Skrivet av Fluf:

Misstänker at det alltid är ett garanterat rare vapen där på samma sätt som det är (för närvarande) minimum 2x Rare på bossar med full buff.

Vet inte om detta är allmän kännedom, men kan vara trevligt att sprida vidare i alla fall.

Det är det inte, har fått massa vita där med 5*valor

Visa signatur

Main: FD ARC, OCZ SSD Vertex3 120GB MAX IOPS, Samsung SpinPoint T166 500GB, MSI P67A-GD55, Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART, Intel i7 2600K 3,4 GHz @ 4,3 GHz, ZOTAC GTX 470 1280Mb * 2 SLI, Corsair AX 850W 80+ GOLD, Asus Essence STX + Sennheiser PC360, Allt vattenkylt
Cdon: SWEC1112 Inet: INET

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Tror inte på det där att man är garanterad att få 2 rare med 5st nephalem. Jag spelade med en grupp igår och på 5 bossar/elites hade jag inte fått en enda rare.

Det gäller främst bossar som du inte kan ta en TP ifrån, tex Skeleton King och Butcher med dedikerade rum och scripts.

Dock verkar Warden ge 2 rare varje gång jag kommer med 5 buffar, dock är han lite speciel med eget skin, speciella abillities (kan inte frysas med frost nova bla) och script kring.

Brar random gul "boss" får du inget garanterat på just nu. Men i nästa patch skall det ändras lite med det.

Visa signatur

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av ski_extreme:

Det är det inte, har fått massa vita där med 5*valor

Inferno?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tack för tipset!
Men vad är det mest effektiva att farma? Både för items och gold! Är även villig att farma tillsammans med andra!

Visa signatur

Fractical Design R3, ASUS P8z68, Intel Core i5 2500k, GeForce gtx 560ti, Corsair Vengeance 8gb 1600mhz, Corsair TX 750w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flezkizh:

Tack för tipset!
Men vad är det mest effektiva att farma? Både för items och gold! Är även villig att farma tillsammans med andra!

Tragiskt nog skulle jag vilja påstå att det mest effektiva sättet att farma just nu är 4 pers som letar goblins i act 2 om man inte kan köra solo act3/4 runs.
Finns 2 ställen i a2 där det väldigt ofta finns goblins så kollar man båda de så hittas goblins väldigt ofta och inte allt för sällan 2 i samma spel.
Detta kommer dock inte ge några jättebra vapen eftersom ilvl spelar stor roll på deras DPS, men för all annan gear så duger det alldeles utmärkt.
Snittar utan problem 5-6 rares per 10 minuter, oftast mer och då och då även legendaries.

För guld så dra på dig gold find gear med pickup radius och cleara vägen till Azmodan på nightmare, jag tar det runnet på ca 1½ minut och det ger 8-12k per run.

Edit: och till TS så har jag fått massa vita items från det weapon racket med 5 NV.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Tragiskt nog skulle jag vilja påstå att det mest effektiva sättet att farma just nu är 4 pers som letar goblins i act 2 om man inte kan köra solo act3/4 runs.
Finns 2 ställen i a2 där det väldigt ofta finns goblins så kollar man båda de så hittas goblins väldigt ofta och inte allt för sällan 2 i samma spel.
Detta kommer dock inte ge några jättebra vapen eftersom ilvl spelar stor roll på deras DPS, men för all annan gear så duger det alldeles utmärkt.
Snittar utan problem 5-6 rares per 10 minuter, oftast mer och då och då även legendaries.

För guld så dra på dig gold find gear med pickup radius och cleara vägen till Azmodan på nightmare, jag tar det runnet på ca 1½ minut och det ger 8-12k per run.

Edit: och till TS så har jag fått massa vita items från det weapon racket med 5 NV.

Tackar för tipsen, hörde någon stans att ett bra ställe för goblins var act2: City of blood: Lair of the witch.
Men nu är det så att jag än så länge är i act 1 bara, eftersom jag tröttnade på munk och levlade upp en barbarian ist.
Så om någon vänlig person skulle vilja ge mig wp någon gång så skulle jag bli väldigt tacksam!

Visa signatur

Fractical Design R3, ASUS P8z68, Intel Core i5 2500k, GeForce gtx 560ti, Corsair Vengeance 8gb 1600mhz, Corsair TX 750w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flezkizh:

Så om någon vänlig person skulle vilja ge mig wp någon gång så skulle jag bli väldigt tacksam!

Skapa game på det quest du vill ha wp till i normal/nm/hell , avsluta och joina public game så vips har du inferno wp.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av Fluf:

Ja

Visa signatur

Main: FD ARC, OCZ SSD Vertex3 120GB MAX IOPS, Samsung SpinPoint T166 500GB, MSI P67A-GD55, Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART, Intel i7 2600K 3,4 GHz @ 4,3 GHz, ZOTAC GTX 470 1280Mb * 2 SLI, Corsair AX 850W 80+ GOLD, Asus Essence STX + Sennheiser PC360, Allt vattenkylt
Cdon: SWEC1112 Inet: INET

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av TiasE:

Skrivet av ski_extreme:

Ok, känns som det är bestämt skillnad mellan buffad och ej. Kanske bara är jag som har haft tokflyt just där då?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ska testas direkt tackar !

Efter ett par rundor nej det är inte som du sa..

5stacks 5 vita aja fick rares av packsen iaf

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

Kört 5 runs, varje gång efter butcher / watchtower, 5 valor. Fick 1 rare, lvl 57 och resten vita. Körde även genom crypts (dom 3 man ska ta kronan från) fick jar of souls 2 gånger, gav totalt 5 rares. Fick även ett event att rädda någon spöktant eller liknande, gav 3 rares.

Visa signatur

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av frillan125:

Kört 5 runs, varje gång efter butcher / watchtower, 5 valor. Fick 1 rare, lvl 57 och resten vita. Körde även genom crypts (dom 3 man ska ta kronan från) fick jar of souls 2 gånger, gav totalt 5 rares. Fick även ett event att rädda någon spöktant eller liknande, gav 3 rares.

Bra utdelning på Jar där.

Fick själv en vit från Griswald på dagens lunch-run

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Färska upp mitt minne, vart finns denna "Griswald" grej?

Permalänk
Skrivet av mallow:

Färska upp mitt minne, vart finns denna "Griswald" grej?

Läs första raden i första inlägget igen.

Permalänk

"vapenstället hos Griswald"

Vart ligger detta?

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Skrivet av kvicksilv3r:

"vapenstället hos Griswald"

Vart ligger detta?

Byn är cirka 3x3 hus och i mitten av old tristram finns en smedja där det står ett vapenställ...

Citat:

...sedan går till Old Tristram och lootar vapenstället hos Griswald...

Permalänk

Är det inte det vapenracket brevid man farmar goblins i akt1?

Permalänk
Medlem

Testade en gång igår med 5 stacks, fick dock ingen rare :/
Hög drop rate kan det vara men inte garanterad, om de inte nerfat den.

Permalänk
Medlem

Testade precis jag med, 5x valor stacks, ensam i gamet så att ingen annan hade mindre stacks heller än fem. Fick endast ett vitt item. Nerfat eller inte 100%?

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |

Permalänk
Medlem

Jag har testat säkert 20 gånger med 5 valors och aldrig fått ngt annat än vitt där.

Permalänk
Medlem

Det är ju ett weaponrack bredvid, kan vara så att folk trott att det är griswold grejen..

För griswoldsaken spawnar inte alltid

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W