2TB Extern på CDon för 599, någon testat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av norowner:

det är väll för dina andra saker, eller har du inte beställt något annat? lär bli kul o seeeeee vad du får

Skrivet av borz:

Antingen trollar Xcym eller så är det delleverans!

Skrivet av Ramsam:

har du inte hämtat det än?!

skämtåsido, är nyfiken som tusan på vad det är för nått! som ett barn på julafton haha xD

Skrivet av Ctrl:

Gissar på delleverans för beställde ett chassi samtidgt som jag fick idag, på lappen står att de restnoterat disken-

visst va det en delleverans, men hoppade högt när posten ringde på och det va ett gigantisky paket, men hälften va tomt

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Men man kan ändå läsa av deras handlingar. Om de fick ett exemplar i fredags, som de började undersöka men samtidigt än idag går det att beställa hårddiskarna. Om de upptäckte något strul hade de ju som ett första steg kunna notera hårddisken som slutsåld, istället för att fortsätta sälja den och få ännu större problem?

Problemen blir ju inte större om de låter beställning fortgå, eftersom varje kund ändå medgett dem ansvarsfrihet och inget leveranstvång vid felaktigheter.
Så de tar nog säkra före det osäkra och verkligen fastslår att det är något galet med diskarna innan de stoppar helt.
Det enda som ökar med att ta emot fler beställningar är kostnaderna för krediterade fakturor och återbetalning av slantar som de får för varje order.

Sen kan man ju ha lite förståelse för att produkter ibland har fel specifikationer och att de måste avbrytas då de inte håller vad som utlovats.
Men jag kan ju hålla med om att hela denna kampanj luktar lite illa och att de borde hanterats annorlunda av en så stor spelare i branschen. allrahelst snabbare med information.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HCP:

eftersom varje kund ändå medgett dem ansvarsfrihet och inget leveranstvång vid felaktigheter. [...] Det enda som ökar med att ta emot fler beställningar är kostnaderna för krediterade fakturor och återbetalning av slantar som de får för varje order.

Ptja ja visst kanske det är så. Lär ändå skapa väldigt stark badwill som knappast gynnar företaget. Det har nog ett negativt värde, att förtroendet till ÅF sänks bland konsumenterna.

Permalänk
Medlem

50kr rabattkod till "Smarta Deals" om man prenumererar på nyhetsbrevet.
http://cdon.se/smarta-deals

Permalänk

Fick mitt mail idag om försening...

Visa signatur

Black Legend:Asus P8Z68, 2600k, 16gb Corsair Vengance,GTX580, Silverstone Strider 1,5kw, @ Custom H2O
Htpc: Asus P7P55DE, Core i5 760, 8gb Kingston Hyper-X, Asus GTX 465, Silverstone Strider 850w,4,5TB @ Custom H2O
Htpc2: Bitfenix Prodigy, Asus E45M1-I, 8gb Corsair vengance LP, 80gb ssd, 150w Pico

Permalänk
Skrivet av niclasc:

Okeey, dock inte 2,5" men de finns!

Visa signatur

Moderkort: Asus CG-8350, Intel i7-3770, Asus Nvidia GeForce 660 Ti 3 GB, 1 TB hårddisk, 12 GB DDR3
Skärm: BenQ XL2411T Tangentbord: SteelSeries 6GV2 Mus: SteelSeries Sensei Pro Fnatic Edition Musmatta: SteelSeries 4HD Headset: SteelSeries 7H Fnatic Edition Ratt: Logitech Driving Force GT

Permalänk
Permalänk
Hedersmedlem

1TB-diskarna är minsta problemet eftersom de funnits på marknaden ett bra tag. 2TB externa 2,5" däremot är väldigt mycket mer sällsynt, speciellt till lågpris.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Vet inte om detta har kommit i efterhand (som jag inte tror) eller alla är trötta i mössan.

Står:

OBS! Manual endast på engelska
Pris: 599 Kr (Rek Pris: 1199 Kr)
Du Sparar: 600 Kr
Obs! Begränsat antal! Först till kvarn!
Kampanjstart: 2012-06-01
Kampanjslut: 2012-06-18
Beräknad Leverans: 2012-06-18 till 2012-06-28
Produkten levereras efter avslutad kampanj

Alltså ska den inte börja levereras än, och om man kollar på "Pris: 599 Kr (Rek Pris: 1199 Kr)" så indikerar det rätt tydligt att det är "the real deal" och manual på engelska indikerar att dem troligtvis köpt upp det ifrån ett konkus eller något annat företag "lager".
Och 2.5" är bara feltryckt och samma gäller bilderna.

Edit: Såg andr alänken http://cdon.se/smarta-deals/externa_h%C3%A5rddiskar/ som gör det ännu mer trovärdigt, så det blir 1 tb till laptopen dem på 1tb verkar vara 2,5"or

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem

Jo precis, men är ok pris trots allt. Nappade dessutom en 50kr idag på deras sida samt fri frakt, trots under 600.

Permalänk
Skrivet av toxicstone:

Och 2.5" är bara feltryckt och samma gäller bilderna.

Hur vet du det ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjebbosten:

Hur vet du det ?

Billigaste 2,5" ligger runt 2000kr och billigaste 3,5 runt 1000kr, så höggst troligt att det är 3,5" om de nu ens levererar diskar.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

Jag la min beställning den 3/6 om jag inte minns fel, tänkte mig inte för och valde kreditkort. Har legat som reserverat belopp -599 fram till idag. Idag har jag inga reserverade belopp alls och jag har 599 kr mer på kontot än jag hade igår. Inga avbeställningsmail eller liknande. Något är i görningen hos Cdon. :/

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 32GB DDR4 | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffeboffe:

Jag la min beställning den 3/6 om jag inte minns fel, tänkte mig inte för och valde kreditkort. Har legat som reserverat belopp -599 fram till idag. Idag har jag inga reserverade belopp alls och jag har 599 kr mer på kontot än jag hade igår. Inga avbeställningsmail eller liknande. Något är i görningen hos Cdon. :/

Nej, samma sak hände mig för ca två veckor sedan när jag beställt en bok med lång leveranstid från dem. Beloppet var reserverat i ett par dagar innan det blev tillgängligt igen. När de till sist skickade boken så drogs pengarna direkt från kontot.

Visa signatur

Deschutes -> Spitfire -> Winchester -> Toledo -> Deneb -> Sandy Bridge -> Summit Ridge -> Vermeer

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av stoffeboffe:

Jag la min beställning den 3/6 om jag inte minns fel, tänkte mig inte för och valde kreditkort. Har legat som reserverat belopp -599 fram till idag. Idag har jag inga reserverade belopp alls och jag har 599 kr mer på kontot än jag hade igår. Inga avbeställningsmail eller liknande. Något är i görningen hos Cdon. :/

Det finns en timeout på en reservation, men de kommer att försöka dra pengarna sen ändå.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Skrivet av AerisArchon:

Nej, samma sak hände mig för ca två veckor sedan när jag beställt en bok med lång leveranstid från dem. Beloppet var reserverat i ett par dagar innan det blev tillgängligt igen. När de till sist skickade boken så drogs pengarna direkt från kontot.

Skrivet av giplet:

Det finns en timeout på en reservation, men de kommer att försöka dra pengarna sen ändå.

Tack för infon!

Vilken följetång detta har blivit, helt galet

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 32GB DDR4 | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk
Skrivet av RoleX:

Billigaste 2,5" ligger runt 2000kr och billigaste 3,5 runt 1000kr, så höggst troligt att det är 3,5" om de nu ens levererar diskar.

Om det är så, så har inte cdon bra koll. Fel i beskrivningen, fel bild, chansen att man får en hårddisk är ganska liten

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Skrivet av Bjebbosten:

Om det är så, så har inte cdon bra koll. Fel i beskrivningen, fel bild, chansen att man får en hårddisk är ganska liten

Men om du läser mitt inlägg överst så vill jag endå tro att man får, verkar som dem fått tag i möjligtvis äldre hårddiskar som dem köpt in billigt, även om det låter för billigt som dem köpt in dem, om det inte är en pr sak, tänkt beställa men håller nog tillbacks, man får oftast vad man betalar för.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Skrivet av toxicstone:

Men om du läser mitt inlägg överst så vill jag endå tro att man får, verkar som dem fått tag i möjligtvis äldre hårddiskar som dem köpt in billigt, även om det låter för billigt som dem köpt in dem, om det inte är en pr sak, tänkt beställa men håller nog tillbacks, man får oftast vad man betalar för och man får prioritera viktigare saker ibland :/

ps: vad ska ni ha era hårddiskar till om ni köper? har 4st 2tb och några lösa som jag tänkt sälja endå men drömmen om att ha alla filmer och serier får vänta då man får länga pengar på viktigare saker.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Skrivet av toxicstone:

Men om du läser mitt inlägg överst så vill jag endå tro att man får, verkar som dem fått tag i möjligtvis äldre hårddiskar som dem köpt in billigt, även om det låter för billigt som dem köpt in dem, om det inte är en pr sak, tänkt beställa men håller nog tillbacks, man får oftast vad man betalar för.

Jag har svårt att se ett så stort företag som CDON göra detta, ta in hårddiskar som dom själva inte vet om är fungerande eller inte. Det kan ju vara så att dom som säljer diskarna till CDON har get fel information, men man borda ju tycka att CDON vet vad dom tar in.

Om det skulle vara så att dom är icke fungerande så kommer det gå väldigt dåligt för CDON. Tror inte att så är fallet men ändå så verkar det lite risky att beställa ett par.

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk

Jepp nu är även jag med på tåget...beställde en 2TB disk:)

Edit: Tog en till då jag inte kunna motstå att få nr2 för 549kr med smarta deals rabattkoden:)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

ps: vad ska ni ha era hårddiskar till om ni köper? har 4st 2tb och några lösa som jag tänkt sälja endå men drömmen om att ha alla filmer och serier får vänta då man får länga pengar på viktigare saker.

Jag har idag ingen smidig disk att bära med. Har en 2tb WD förvisso, men den är stor och klumpig. En 2.5" är så mycket smidigare att ta med sig. USB minnen är väl trevligt, men de fyller inte riktigt samma funktion för mig. Så blir att sälja den
och köra med en smidigare disk upptill. Alla de 2.5" diskar jag sett slipper man dessutom släpa på nätdelen med.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Skrivet av Ctrl:

Jag har idag ingen smidig disk att bära med. Har en 2tb WD förvisso, men den är stor och klumpig. En 2.5" är så mycket smidigare att ta med sig. USB minnen är väl trevligt, men de fyller inte riktigt samma funktion för mig. Så blir att sälja den
och köra med en smidigare disk upptill. Alla de 2.5" diskar jag sett slipper man dessutom släpa på nätdelen med.

Ja vi får hoppas att det är 2,5"...det är nämligen det jag vill ha! Annars får CDON tillbaks diskarna...

Edit: har en 250gb 2,5" extern idag...men den är lite liten...det är en Trekstor 250gb...bra att ha när man reser...storlek som en Iphone.
Ingen separat nätadapter behövs till den...

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

Ja, då fick jag ytterligare ett svar från CDON. De har altså öppnat sitt sample ex och där i var det en 2tb 2,5" vad jag förstår iaf

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Skrivet av Hzup:

Ja, då fick jag ytterligare ett svar från CDON. De har altså öppnat sitt sample ex och där i var det en 2tb 2,5" vad jag förstår iaf
http://easycaptures.com/fs/uploaded/565/9845226386.png

Nice...stod dock inte i svaret att det var en 2,5"...bara 1x2TB...fråga igen om det var 2,5"!

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Skrivet av Hzup:

Ja, då fick jag ytterligare ett svar från CDON. De har altså öppnat sitt sample ex och där i var det en 2tb 2,5" vad jag förstår iaf
http://easycaptures.com/fs/uploaded/565/9845226386.png

Hade varit trevligt att veta om det var sata eller direkt-lödad usb på den

Permalänk
Medlem
Permalänk

Jepp storleksmässigt...men usb2.0...

Jag är verkligen nyfiken...nästan så att jag spricker:D

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

Skumma är dock att wd har fastlödd usbconector på driven med usb 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WolfOfVengeance:

Hade varit trevligt att veta om det var sata eller direkt-lödad usb på den

Frågade det
Fråga 2012-06-13 15:16

Citat:

När ni öppnade den, såg ni ifall det var sata eller direktlöd kontakt? Vet att chassit på bilden har Sata, därav antar jag det är en sådan. Dock är jag lite nyfiken. En hel vecka kvar till leverans jue!

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010