2TB Extern på CDon för 599, någon testat?

Permalänk

Är väldigt sugen på en, men bara ifall man kan kan ta bort skalet å sätta in i burken direkt

Permalänk

Fattar egentligen inte varför det är så svårt att få info ifrån CDON?
Varför kan de inte bekräfta följande:
Det är 1X2TB 2,5"disk i chassit
Disken har standard SATA-kontakt

Hur svårt kan det vara!?

Edit: har också mailat kundtjänsten med ovanstående frågor...!

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

Att CDON fortfarande listar den kan ju betyda att de är säkra på sin sak. Men priset är ju helt och hållet för sjukt bra >.<

Argh. Beställde en. faktura

Visa signatur

i9 10980XE | 128 GB DDR4-3600 | ASUS X299 WS PRO | RTX 5080 Founders Edition
R7 5700X | 64 GB DDR4-3200 | Gigabyte B550 Gaming X V2 | RTX 2080 Ti Founders Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Frågade det
Fråga 2012-06-13 15:16

Fråga om förtydligande gällande 2,5 eller 3,5 också. De svarade ju faktiskt inte på det rakt ut

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

Har sökt på nätet...hittar ingen som har 2,5" 2TB-diskar....finns det ens?

Enda jag hittat...extern...
http://www.tomshardware.co.uk/My-Passport-2TB-WD-Western-Digi...

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Har sökt på nätet...hittar ingen som har 2,5" 2TB-diskar....finns det ens?

Om du läser tråden så finner du svaret

Permalänk
Skrivet av jookeer:

Om du läser tråden så finner du svaret

OK...har inte läst precis alla inlägg...även om jag läst många:D
Är ju en lååååååång trååååååd....

Edit: Hittade det!...Finns endast den jag också hittade WD-disken (världens första 20 mars)....och nu får vi här på SweC tag på världens andra för endast 599kr...känns lite som att vinna Jackpot på lotto...ingen annan som får den känslan?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Psychadaelic:

Är väldigt sugen på en, men bara ifall man kan kan ta bort skalet å sätta in i burken direkt

Bara öppna och ta ut USB stickan som du kan sätta in i datorn. Skalet och metalltyngderna kan du slänga.

Permalänk
Skrivet av formerself:

Bara öppna och ta ut USB stickan som du kan sätta in i datorn. Skalet och metalltyngderna kan du slänga.

Va fan...ännu coolare med en USB-sticka på 2TB:D

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Va fan...ännu coolare med en USB-sticka på 2TB:D

Not sure if trolling or just stupid..

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fidel Castro:

OK...har inte läst precis alla inlägg...även om jag läst många:D
Är ju en lååååååång trååååååd....

Edit: Hittade det!...Finns endast den jag också hittade WD-disken (världens första 20 mars)....och nu får vi här på SweC tag på världens andra för endast 599kr...känns lite som att vinna Jackpot på lotto...ingen annan som får den känslan?

Lite grand som efter triumfen i Bay of Pigs.

Men jag håller med, efter att jag såg dig beställa en blev jag väldigt sugen! Vem vill missa CDONs nya 2,5" HD-revolution? Viva la revolución!

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av Sweex:

Not sure if trolling or just stupid..

Se ovan...bildbevis:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Frågan är om inte CDON är nu skyldiga att leverera oss 2TB 2.5" diskar?
De har ju bevisligen vid flera tillfällen bekräftat att alla uppgifter på sidan stämmer...

Permalänk
Skrivet av borz:

Frågan är om inte CDON är nu skyldiga att leverera oss 2TB 2.5" diskar?
De har ju bevisligen vid flera tillfällen bekräftat att alla uppgifter på sidan stämmer...

Man hoppas det min vän....man hoppas;)

Visa signatur

Permalänk

Jag äskar dessa trådar. Vips har man gjort ett inköp för en billig extern backupdisk. Frugan blir jätteglad....

Permalänk
Skrivet av fredrik95:

Jag äskar dessa trådar. Vips har man gjort ett inköp för en billig extern backupdisk. Frugan blir jätteglad....

Know the feeling....but tell your wife that you are not alone...:)

Visa signatur

Permalänk

Det tråkiga är att känner jag detta forum rätt så kommer ett flertal att driva en massiv hat-kampanj mot cdon om diskarna inte uppföljer följande kriterier:

1. 2tb
2. sata-anslutning
3. 2,5"

Hoppas att majoriteten håller sig till att ta det med en klackspark om något skulle va fel. Tänk på uttrycket: Låter det för bra för att vara sant så är det troligtvis så med. Och se det hela som en chansning

Permalänk
Skrivet av WolfOfVengeance:

Det tråkiga är att känner jag detta forum rätt så kommer ett flertal att driva en massiv hat-kampanj mot cdon om diskarna inte uppföljer följande kriterier:

1. 2tb
2. sata-anslutning
3. 2,5"

Hoppas att majoriteten håller sig till att ta det med en klackspark om något skulle va fel. Tänk på uttrycket: Låter det för bra för att vara sant så är det troligtvis så med. Och se det hela som en chansning

Blir inte arg på dem...men de får nog tyvärr finna sig i att få tillbaks diskarna om de inte är som de lovat:)

Därför hade det varit enklare för dem att svara på mitt mail...så löser vi problemet innan leverans...eller hur;)

Vad jag gör om de bekräftar att det är 1x2TB 2,5" med SATA-kontakt....och det visar sig att det inte är det i slutändan...det har jag inte bestämt än:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jaha, då fick jag svar på kontakten... Lite "FAAAAN". Direkt fastlödd skit...

Skrivet av belga:

Fråga om förtydligande gällande 2,5 eller 3,5 också. De svarade ju faktiskt inte på det rakt ut

CDON har upprepade gånger sagt 2.5". 3.5" är det bara "förstå-sig-påare" från Sweclockers som hävdat, ser inte varför jag skall fråga detta igen...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Jaha, då fick jag svar på kontakten... Lite "FAAAAN". Direkt fastlödd skit...
http://easycaptures.com/fs/uploaded/565/1123238573.png

CDON har upprepade gånger sagt 2.5". 3.5" är det bara "förstå-sig-påare" från Sweclockers som hävdat, ser inte varför jag skall fråga detta igen...

Men då måste det väl vara den WD disk som nämts tidigare i tråden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

För min del kvittar det då jag skall använda den som extern. De som beställt massor med diskar här i tråden om hopp om billig lagring inne i burken är nog ganska körda då.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Lek med tanken
Du äger ett företag.
Du lyckas få tag på en pall WD 2TB 2,5" diskar.
De kostar ~2000kr på marknaden.

Varför i hela h-vetes förtrollade indianhövdingar skulle man då kränga de för 599?
Varför inte 1499, 1299, 1699 eller liknande, de hade sålt ÄNDÅ. Och ökat vinsten.
Tänk på att 599kr inkluderar moms, som staten ska ha. de är cirka 470 som disken kostar, av de 470 är säkerligen 50-150kr vinst.

Då har vi kvar ~350kr som disken faktiskt kostat att köpa in.
Man måste vara från en verkligt konstig planet om man tror att någon över huvudtaget kan tro det är en äkta WD 2,5" 2TB det handlar om.

CDON är ett vinstdrivande bolag med aktieägare, det är inte röda korset till geeks som vill ha 2tb på externa disken.

Om det gick skulle jag kröna denna tråd till en av de absolut roligaste på forumet

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ctrl:

För min del kvittar det då jag skall använda den som extern. De som beställt massor med diskar här i tråden om hopp om billig lagring inne i burken är nog ganska körda då.

Jo beställde själv bara 2st, i och med att jag viste vad jag kunde göra av dem... ifall det inte gick att sätta in i datorn... Även fast jag hoppades på 2st interna hårddiskar i RAID0...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Då bojkottar jag CDON för att dess diskarna inte är vanliga S-ATA diskar!!!! jävla CDON försöker kränga diskar till oss som är externa USB diskar utan S-ATA kontakt... Jävla CDON borde stämma dom!!!! Luras på detta sättet är fan kriminellt!!!

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!

Permalänk
Medlem
Skrivet av roykio:

Då bojkottar jag CDON för att dess diskarna inte är vanliga S-ATA diskar!!!! jävla CDON försöker kränga diskar till oss som är externa USB diskar utan S-ATA kontakt... Jävla CDON borde stämma dom!!!! Luras på detta sättet är fan kriminellt!!!

/Ragequit?

Edit: I see what you did there...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Faan... Ville ha sata.
menmen!
Var köper man en mini-usb till intern usb2 kabel?
Om det nu går det vill säga..

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweex:

Faan... Ville ha sata.
menmen!
Var köper man en mini-usb till intern usb2 kabel?
Om det nu går det vill säga..

Vet inte... typ denna http://www.dealextreme.com/p/mini-usb-2-0-to-sata-dongle-8110

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fast det där är ju åt fel håll enna. Men köp en sådan där Bracket och skruva loss den från plåten? Det är ju ändå bara 2 usb per header om man inte kör någon form av hub inne i burken. Men då börjag det bli krångligt.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk

Jag sa jag ej skulle beställa men är det 2.5" 2tb så är det lika bra, lär inte kunna få fatt i sådana under 1000 lappen på 10 år.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem

Tolkar man beskrivningen är det bara usb2 - är det rimligt att anta att det stämmer? Eller kommer man även kunna få usb3?