Permalänk

Jag tycker att det är tråkigt att behöva köra om spelet 4 gånger. Varför förlängde man inte spelet med 4a gånger och hade en ökande svårighetsgrad istället? Diablo ska bara enstaka proffs klara av att få ner. Hade varit MYCKET roligare då!

Visa signatur

- i7 2600K @ 4,8GHz - MSI GTX 770 - Fractal Design 1000W R3 - 8 GB DDR3 @ 2000 MHz - 250GB Samsung 840 -

Permalänk
Avstängd
Skrivet av '[Giz:

;12373725']jag drog upp en munk till 60. redan när jag dingade så var jag less på de, jag gillar inte konceptet med att spela om samma nivåer 4(!) gånger. har inte lirat på en vecka nu. 28 år

Nej
29

roligare att lira ut max payne på fem timmar?
säg något spel om ändras efter varje svårighetsgrad?

Permalänk
Medlem

- Nej.
- 27 år.

Tråkigt däremot att droppas pissgear i Act 2 inferno, farmar nu som en galning.
Ser över att köpa 15-20% magic find på alla armor delar men kostsamt.

Min DH har för dålig gear för att fortsätta.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 800D Cpu: i5 750 @2.67 Moderkort: Asus P7P55D-E socket 1156
Hårddisk (OS): Intel X-25m 80GB SSD Hårddisk (Gaming): Intel 320 120GB SSD
Grafikkort: Asus HD5870 Ramminnen: Corsair Dominator 1600MHz 8GB Cpu kylning: H50 Hydro
PSU: Corsair HX 850W

Permalänk

Jag har väl inte riktigt tröttnat än. Det är väl dels för att det är ganska kul att testa på andra klasser. Sen att lira på HC är även det rätt så najs, då det krävs ett helt annat mindset än SC.

Men lite av den största nackdelen jag upplevt i spelet, det är dom andra spelarna, och då är det mest p.g.a. priserna som dom sätter på alla items i AH. Klyftan mellan dom med bra gear och lite sämre, blir bara större och större, även om den sämre gearen blir billigare och bättre än vad den var för 3 veckor sedan. Så det ska iaf bli intressant att se hur hårt RMAH kommer rubba systemet.

Skrivet av formerself:

Vissa saker tröttnade jag på under betat ("Haedrig. Help meeee", "Betrayal can never be forgiven" osv.), storyn kändes dålig halvvägs genom första genomspelningen och den har jag blivit rejält trött på. Jag tror inte jag är den enda som hoppar över precis alla dialoger.
Självaste spelandet har jag inte helt tröttnat på än, men mängden irritationsmoment stiger. Tror knappast att det håller en månad till.

27 år.

OT: Ville bara säga att jag verkligen gillar din signatur!

Visa signatur

Modekort: ASUS P6T Deluxe V2 CPU: Intel i7 950 @ 4.0 Ghz Gpu: Gigabyte GTX 460 SLI @ 890/1780/2000 Ram: Corsair XMS3 6x2048MB CL9 @ 1600Mhz Nätagg: Corsair AX 850 Chassi: Corsair Obsidian 800D

Ändå, INTE endå | Enda ända | Learn how to use those words, PLEASE!!!

Permalänk
Medlem

Börjat tröttna faktiskt, tycker att AH tar ut själva grejen med diablo att leta items. Kommer ihåg i d2 när man farmade samma ställe 100ggr för ett item nu söker man på ah så har man allt typ sjukt tråkigt och tar bort hela iden med diablo tycker jag.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

21, och ja. diablo3 är fett sämst.
Finns så mycket skit runt spelet att man blir tokig.

Hoppas att GW2 blir bra, för då kommer jag absolut inte spela diablo3(som jag trodde att jag skulle lira i flera år)

Permalänk
Medlem

Inte trött på det ännu men AH har förstört mycket av glädjen med items som fanns i D2.
Såklart man kan ignorera AH, men det funkar dåligt i verkligheten...
Kör varje helg med kompisar och det är tillräckligt kul än så länge!

37 år.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Håller med, jag klarade bara ut Diablo 3 på normal och nightmare sen dog det för mig, inte spelat på flera veckor sen det var problem med servrarna...

EDIT: 24 år, men Torchlight 2 verkar ju bli något man köper nu.

Visa signatur

Superb CPU/GPU renderengine 40K

Permalänk
Medlem

Har nog börjat tröttna lite ja.
30 år

Visa signatur

| CPU R7-9800X3D | Mobo MSI MAG X670E Gaming Plus WIFI | Ram 32Gb DDR5 6000MHz CL30 | GFX RTX 4080 Super | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk

Tröttnat.

Sitter i mitten på Act III inferno och jag har verktygen att ta mig igenom inferno men inte viljan.

Quest-väljning, evighetspacks och AH satte D3 på hyllan för min del.

Ålder: 25

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[Giz:

;12373725']jag drog upp en munk till 60. redan när jag dingade så var jag less på de, jag gillar inte konceptet med att spela om samma nivåer 4(!) gånger. har inte lirat på en vecka nu. 28 år

Då hör jag att du inte spelat riktiga MMO. Där måste man ofta spela samma instance fler 100ggr om man har otur och inte får tag på bra gear tex. Tera. Skillanden är Massive Multiplayer mot Diablos 4 Player....

Permalänk
Medlem

Har tröttnat efter 0 timmars speltid.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem

Sjukt besviken på spelet. Spelade som fan i 1-2 veckor. Har inte startat möget sedan dess. Speciellt nu när Real Money AH öppnar, mest idiotiska funktionen i ett spel någonsin.

Permalänk
Medlem

Jag är på ACT II på nightmare och jag har redan tröttnat helt. Spelare ca 20-60 minuter varannan dag. 19 år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leedow:

Jag kan säga att jag har tappat intresset. Det är fortfarande ganska kul men jag spelar inte speciellt mycket. Lirar typ 20 minuter per dag. På den tiden hinner man plocka 5 NV, mosa Butcher på Inferno och sen kolla AHn lite snabbt.

Jag väntar på uppdateringen som gör att fiender inte gör mer skada per spelare och en mer balanserad Act 2-4 Inferno.

Jag är 26 år gammal.

Uppdateringen som tar bort 15% extra dmg per spelare i partyt är redan implementerad, dom hotfixade det.

Har inte tröttnat ännu, fått ihop gear så att jag kan progressa i ACT2.
Blir väl 1-4 timmar D3 om dagen.
31 år gammal.

Visa signatur

| I7 2600K @ 3.4Ghz| Noctua DH14| 8GB DDR3 | GTX670 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xizten:

Tror inte jag kommer tröttna innan jag har lyckats döda Diablo på inferno. Sitter fast på Belial atm. 26 år.

Hur farmar man den bäst? Vilka waypoints osv.

Du ska ha samlat på dig Kuuls kropp och blod (är det va?) och sen ska man upp i norra öknen och hoppa in i hans arkiv, sen ska man in i 2 grottor till sen är det bossdags. När du samlat de 2 delarna för att komma in i arkivet och kliver in får du checkpoint. Där ska du lämna och ta resume game, ta WP till Ancient Path. Just vid WP är där en väldigt liten oas, sen börjar öken. Rakt upp finns det ett mindre område och sen kommer en gång uppåt i en S form, från oasen och fram till sista svängen (innan den stora öknen börjar) kan en goblin spawna. Ganska ofta. Finns ofta mobs men det kan man ta ut ganska lätt. jag kör wizard med MF gear på alltid så jag får kita lite, ta med dps gear annars.

Hittar du ingen goblin så teleport / WP till staden och lämna, resume game och kolla igen. Tänk dock på, i sista svängen längst upp precis innan stora öknen börjar finns där en checkpoint och oftast massa mobs. Om du går upp där och plockar checkpoint så kom ihåg att ändra till begin quest på samma del som du är på för att börja där nere igen. Vill minnas att det är quest 7, det står något om att samla delar till Kuul iaf, så du lär hitta det. Finns även ett annat ställe en bit innan Magda men jag tycker där är för mycket fiender och för stor plats för goblinen att sticka.

Glöm inte MF gear när du dödar bara

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem

Jag är 34 och har inte tröttnat ännu.

Jag vet precis vad Diablo handlar om (vilket flera i tråden inte verkar förstått innan de köpte spelet). Det handlar om att nöta och samla på sig grejer. Att sätta sannolikhet på sin sida och hoppas på lite tur. Att D3 bjuder på något som är riktigt svårt på slutet är ett plus mot föregångarna.

D3 är dock långt från det enda som tar upp min tid så det håller ju också uppe suget.

Skrivet av Lindgren92:

Sjukt besviken på spelet. Spelade som fan i 1-2 veckor. Har inte startat möget sedan dess. Speciellt nu när Real Money AH öppnar, mest idiotiska funktionen i ett spel någonsin.

Detta var roligt. Varför spelar man ett spel "som fan i 1-2 veckor" om man är sjukt besviken på det? Är inte tiden mer värd än så?

Permalänk

Älskar spelet skyhögt trots sina tillkortakommanden; men att spela diablo med sin flickvän om kvällarna har något riktigt meditativt över sig; och tycker verkligen om att lära sig hitta en bra build man trivs med som verkligen får spelstilen att ändras till det man vill...med munken då som är den 60 jag kör...

Att inflationen på AH är helt horribel gör att det blir svårt för oss som inte kan farma 24/7 att ta sig vidare i inferno, men å andra sidan gör det att vi har hårt motstånd som sakta men säkert blir enklare då vi får tag på lite bättre grejer lite nu och då; men framförallt att vi blir bättre på att hantera mobsen...

Ser diablo mer som ett slags sportspel istället för ett arpg vilket gör det mycket enklare att acceptera att köra om spelet så att säga gång på gång... Att varje elitpack är som en kort men intensiv match gör kicken att få ner dem mycket trevligare.

Kommer nog inte ledsna på bra länge!

Är 32 för övrigt, och har gejmat sen jag fick en atari 2600 1984

Permalänk

16 år och jag tröttnade efter andra veckan... Lirade sjuka mängder första veckan, men sen dog intresset. Visst, klart det kan vara kul att hoppa in med kompisar några timmar och smiska lite demoner, men jag kan inte sitta och säga att jag verkligen uppskattar det någon längre tid. Tycker det blir för enformigt att springa igenom samma level gång efter gång.

Spelet är för kort för att man ska kunna spela om det så mycket som man tvingas göra. Om det tog typ 24 timmar att klara och man hade olika val som ledde till olika platser, så man fick någon form av replay value så hade det gått att spela om och om igen. Nu vill jag bara spy på spelet efter att ha kört igenom det femhundasjuttioelva gånger

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem

Jag ska försöka klara av Diablo på inferno bara för att ha gjort det men sedan planerar jag att lägga av - är i mitten på act 2 nu som wizard och min build är *ok* för act 2. Klarar kanske 50% av alla elite mobs, tills man får de omöjliga som ingen klarar - vilket känns jäkligt less.

Storyn är helt övermäktigt "B" tycker jag - jäkla såpopera. Bästa i hela spelet är väl covetous shen, en av de få karaktärerna som inte känns så jäkla "forced" utan mer som en naturlig karaktär. Annars är det ju mest "honor", "betrayal", "you will fail", "I will win", "you suck" till höger och vänster.

Permalänk
Medlem

Är 39 bast och har ett flertal karaktärer på runt 40 - 60 och jag har med börjat tröttna. För repetitivt, för tungt beroende på gear vilket kräver mycket grinding av guld.
Du måste ha mycket fritid och inget direkt socialt liv för att ligga på hyfsad nivå i spelet så casual-spelarna ligger efter här.
Beroende av ett nätverk med vänner att köra inferno med är ett måste vilket ger solo-lirarna ett stort problem.
Storyn var rätt mager och det är alldeles för lite att göra i spelet, tog inte lång tid att klara av varje act.
AH i all ära men real money trading är katastrof i mina ögon och kommer obalansera hela spelet när det drar igång.

Nä, nu tar jag paus från D3 och kör svenska Krater istället vilket har givit mig mer än hela min tid med D3 totalt

Visa signatur

"Jag skulle hellre vara både alkoholist och narkoman än religiös.
Alkoholister och narkomaner har i vart fall emellanåt en fungerande verklighetsuppfattning."
- Okänd.

Permalänk

20år, tröttnade efter ca 50h speltid.
Spelar hellre diablo 2

Visa signatur

i7 920 C0/C1, 12gb ddr3, GTX 1060.

Permalänk

Nja.
32.

Tyckte spelet var asbra första timmarna men kom på mig själv med att trycka bort alla cutscenes och dialoger rätt snart vilket jag aldrig gör i vanliga fall.

Tycker också att det var tråkigt att komma till level 60 på ca 50 timmar utan att ha grindat, bytt grejer eller använt AH.
Hade dock lite lätt ångest inför Diablo-bossen i act 4 Hell när jag kom dit i grupp utan "tank" och bara med level-gear som man fått på vägen. Blev jäkligt besviken när vi fick ner honom efter otroligt kort tid ... nu ska man orka sig igenom ännu en gång fast i Inferno. Verkar som att det blir för stort steg att ta från att klara Hell med skitgear till att behöva grinda i år och dagar för att klara sig igenom Inferno.
Jag vet att Inferno är endgame just nu men steget är för stort. Det vore bättre om Hell var svårare så man fick en bättre "svårighetsgradskurva".

Minus:
Urvattnad story, urvattnade karaktärer (förutom Covetus), på tok för lätt, loot som aldrig passar den char man lirar med (men så var ju D2 också), idiotiska kombinationer på elites (mortar/arcane/waller inv. minions - yuck). Sedan kan man fundera på varför Blizzard väljer ett ekonomiskt system som blir urvattnat direkt? Det borde gå att skapa ett spel där det lönar sig att crafta, där det lönar sig att leta gems och där spelarna inte har åtskilliga miljoner i skattkistan efter nån månads spelande.

Plus:
Diablo är skoj, jag älskar achievements, roliga spelstilar (inte barb), expansion ger säkert högre levels och fler gubbar, aktionshus (borde dock utöka sökfunktionerna).

WOW's ekonomi må inte vara perfekt men det är inte särskilt många vanliga spelare som har hundratusentals guld i kistan (dvs. jämfört med folk som har mindre). Aktionshuset fungerar också bätter anser jag.

Slutsats: Är du ny i Diablovärlden? Provspela länge innan du köper. Det är troligtvis inget för dig med nuvarande prissättning. Är du inte rädd för äldre grafik så köp D2 LOD för en hundring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindrax:

Beroende av ett nätverk med vänner att köra inferno med är ett måste vilket ger solo-lirarna ett stort problem.
AH i all ära men real money trading är katastrof i mina ögon och kommer obalansera hela spelet när det drar igång.

Detta har jag sett några gånger och fattar det aldrig.
Inferno är mycket lättare att köra solo än med grupp om det inte är så att man har alldeles för dålig gear för det, och har man det ja då gör man det bara svårare för de andra om man spelar i grupp.

Och on topic, nej jag har inte tröttnat, man 32 år.
Alla Diablo spel har handlat om gear och likaså D3.
Många säger att de tröttnat på att köra samma story och områden om och om igen, men det är i princip vad Diablo spelen alltid varit.
I D2 körde man antingen cows/baal/diablo/mephisto och detta tog 2-10 minuter och sen gjorde man om hela proceduren igen.
I patchen så kommer man ju iaf slippa bossruns och man kommer tjäna en hel del på att bara dra igenom hela akter och döda alla champs/elites man bara kan hitta (detta tjänar man på redan idag om man inte kan ta sig vidare, men komemr bli ännu bättre med garanterade rares från champs/elites plus chans på ilvl 63)
Personligen har jag i princip slutat köra de vanliga akterna och fokuserar på Whimsyshire, bättre loot och mindre chans att dö än om man kör a3/a4.

Och angående AH. Items för riktiga pengar har förekommit i många år och var riktigt stort även i D2, skillnaden är att Blizzard får en mindre summa för de items som säljs istället för Ebay. De vet att det inte finns något sätt att stoppa det på utan att göra items bundna till ditt konto och det skulle ju förstöra all trading i spelet. Själv vill jag bara att rmah ska öppna så fort som möjligt, trevligt med en extra inkomst.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

J
Detta var roligt. Varför spelar man ett spel "som fan i 1-2 veckor" om man är sjukt besviken på det? Är inte tiden mer värd än så?

Vad är konstigt med det? Jag spelade upp till 60, kom till Act 3 Inferno. Tröttnade och upptäckte hur jävla enformigt spelet är och hur Blizzard har gjort en otroligt ovärdigt uppföljare till Diablo 2.

Permalänk
Medlem

Tröttnade efter några timmars spelande.. storyn är kass och personligen tycker jag AH bara förstör. Fick tillbaka pengarna av Blizzard iaf, så jag är nöjd.

Permalänk
Medlem

Njae, det är ju givetvis inte samma sug som i början men jag har inte tröttnat på långa vägar.

25 år

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Vad är konstigt med det? Jag spelade upp till 60, kom till Act 3 Inferno. Tröttnade och upptäckte hur jävla enformigt spelet är och hur Blizzard har gjort en otroligt ovärdigt uppföljare till Diablo 2.

Därför att man normalt sett inte lägger mycket tid på ett spel man är sjukt besviken på. Den enformighet som finns märker man tydligt av i Nightmare, eller i D2 om man spelade det, vilket var samma grind fast mer korkat uppställt (dock inte en bashning av D2 då man inte hade samma kunskap om spelmekanik för 12 år sedan).

Permalänk

fick ett questpass och dödat skeleton king 3 gånger med 3 olika karaktärer, sjukt sugen på att fortsätta om det är någon i tråden som har tröttnat och vill sälja sitt acc så kan dom pm'a mig

Visa signatur

NZXT H700i - ASUS Z390-F Strix - 32GB Vengeance PRO 3200Mhz - Intel I9 9900k - PALIT 2080 TI - Corsair HX850 - 500Gb Sandisk Ultra SSD - 1TB Samsung SSD - Custom Watercooled

Corsair K70 Lux RGB - Logitech G502 - Astro A50 - Acer Predator 35" Curved 200hz

Permalänk
Medlem

Jag spelar mindre nu, mest för jag har mindre tid till att spela och spelar andra spel.

Skrivet av Lindgren92:

Är du förvånad? Diablo 2 var en otroligt ovärdig uppföljare till Diablo. Varje nytt spel har varit helt annorlunda och det har varit snack om att Blizzard har förstört Diablo båda gångerna.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"