PayPal överförning

Permalänk
Medlem

PayPal överförning

Halloj, nu är det så att jag inte vet om jag lägger detta i rätt forumdel, så det är ju bara att flytta ifall det blir fel... Men iallafall, till min fråga.

Eftersom RMAH kommer ut till Diablo 3 imorgon hade jag tänkt överföra pengar från mitt SEB-konto till mitt paypal konto, för att sedan föra över pengar från paypal till battle.net. Det står på paypal att mottagaren ska vara PayPal Pte. Ltd. men när jag lagt till betalningen till bankgirot som paypal gav mig blir mottagaren inte PayPal Pte. Ltd. utan mottagaren blir istället Re paypal inc receipts.

Jag har aldrig överfört pengar online. Är det någon erfaren person som brukar/har överfört pengar från sitt SEB-konto till paypal som kan hjälpa mig?

Permalänk
Medlem

Mottagaren stämmer.
Skriv sedan in ditt Transfer ID som meddelande så brukar pengarna dyka upp dagen efter.

Permalänk
Medlem

Eftersom betalningen sker imorgon så tror jag inte pengarna kommer över förens måndag eller tisdag, om nu jag gjort rätt :). Men man kan alltid hoppas, hade varit kul att försöka sälja items vid release av rmah och inte behöver vänta några dagar

Permalänk
Medlem

Pengarna kom över ifall det är någon som undrar detsamma i framtiden och hittar tråden på google

Permalänk
Medlem

Jag tänkte också fråga en sak till, vågar man ansluta sitt visakort till paypal? Tyvärr måste man det för att kunna få pengarna man säljer grejerna på RMAH för.

Permalänk
Testpilot

Paypal är väl i princip störst när det gäller betalningar på internet så att de skulle sno dina pengar är inte särskilt troligt, det är ett seriöst bolag. Jag har anslutit mitt Visa-kort till mitt Paypalkonto och det är det enda sättet jag använder Paypal på, har betalat massor av köp på eBay den vägen.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Skrivet av Acetyl:

Jag tänkte också fråga en sak till, vågar man ansluta sitt visakort till paypal? Tyvärr måste man det för att kunna få pengarna man säljer grejerna på RMAH för.

Genomför betalningar titt som tätt med Paypal dit jag har mitt Visakort kopplat. Har aldrig varit några problem.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Medlem

Blir en liten bump här... :)

SEB.

Överförings-id:n, ska inte detta skrivas som OCR-nummer? Eller som ett meddelande till mottagare?

Står nämligen att OCR-numret enbart får bestå av siffror, vilket överförings-id:n inte gör. Känns fel att skicka det som ett meddelande bara, så frågar för att vara på säkra sidan

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Acetyl:

SEB.

Överförings-id:n, ska inte detta skrivas som OCR-nummer? Eller som ett meddelande till mottagare?

Står nämligen att OCR-numret enbart får bestå av siffror, vilket överförings-id:n inte gör. Känns fel att skicka det som ett meddelande bara, så frågar för att vara på säkra sidan

Jag som har Handelsbanken behöver inte göra något speciellt eftersom OCR och meddelandefält numera är samma. Tidigare fick man ange att det inte var OCR utan vanligt meddelande. Alltså skriver iaf jag bara in betalningsreferensen direkt i samma fält.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Jag som har Handelsbanken behöver inte göra något speciellt eftersom OCR och meddelandefält numera är samma. Tidigare fick man ange att det inte var OCR utan vanligt meddelande. Alltså skriver iaf jag bara in betalningsreferensen direkt i samma fält.

Då gör jag ett försök och skriver in det som ett meddelande

Permalänk
Medlem
Skrivet av Acetyl:

Då gör jag ett försök och skriver in det som ett meddelande

Det ska vara som meddelande. OCR använder du bara om det specifikt står att du ska använda det.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB