Permalänk
Medlem

Netgear wpn824 v2 Problem

Hej köpte mig just en netgear wpn824 v2 begagnad... Sitter på 100/10, med bredbandskollen får jag runt 90mbit/s då jag kopplar in direkt i Telias box. Då kärringen min har en laptop kör vi på trådlös router.

Så mitt problem är att jag får bara ut 40-50mbit/s på denna och den vi hade innan. Netger routern ska kunna dela 108mbit/s trådlöst, varför tar den då bara in 40-50mbit/s ?? Hur gör jag för att få in de 90mbit/s till routern ?? Kan de vara sladden eller vad kan de vara ?
Har uppdaterat via 192.168.1.1 osv. Då jag inte har erfarenheten har jag bara kört wizarden, dvs de har gått på automatik.

Mvh dayu

Permalänk
Medlem
Skrivet av dayu:

Hej köpte mig just en netgear wpn824 v2 begagnad... Sitter på 100/10, med bredbandskollen får jag runt 90mbit/s då jag kopplar in direkt i Telias box. Då kärringen min har en laptop kör vi på trådlös router.

Så mitt problem är att jag får bara ut 40-50mbit/s på denna och den vi hade innan. Netger routern ska kunna dela 108mbit/s trådlöst, varför tar den då bara in 40-50mbit/s ?? Hur gör jag för att få in de 90mbit/s till routern ?? Kan de vara sladden eller vad kan de vara ?
Har uppdaterat via 192.168.1.1 osv. Då jag inte har erfarenheten har jag bara kört wizarden, dvs de har gått på automatik.

Mvh dayu

Hej, mitt tips är att läsa i Netgear manualen ocumentation.netgear.com/wpn824v2/enu/202-10122-01/pdfs/FullManual.pdf speciellt på wireless settings
och speciellt om du har satt b/g som begränsar hastigheten....

Permalänk
Medlem

Låter som vanlig problem på billig routere. Dom klarar ej 100mbit wan -> lan.
Om du använder tp kabel mellan din dator och router, vad får du då ?

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeleni:

Låter som vanlig problem på billig routere. Dom klarar ej 100mbit wan -> lan.
Om du använder tp kabel mellan din dator och router, vad får du då ?

Har en bunt kablar, hur ser man om de är TP ??

Permalänk
Medlem

Med TP menas en vanlig nätverkskabel.

Permalänk
Medlem

Ahahh de var så enkelt ca 40 med router, 90 till modemet.