Permalänk
Medlem

Börja med EVE?

Efter att ha läst mycket om EVE känns det som ett kul spel men jävligt svårt att börja med, har någon tips vad man kan göra för att komma igång snabbt? Vet också att folk som är medlemmar kan ge en 21dagars invite istället för 14 dagar, Skulle inte tacka nej till en sådan

Permalänk
Medlem

EVE är kul som satan, så absolut, värt att pröva.

Om du får en invite av en medlem så får han en PLEX (30dagars speltid) om du köper spelet, så kolla med nån polare om de spelar så kan ni dela på den. Ger er cirkus 400mill isk så det är bra startkapital!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mekarawr:

EVE är kul som satan, så absolut, värt att pröva.

Om du får en invite av en medlem så får han en PLEX (30dagars speltid) om du köper spelet, så kolla med nån polare om de spelar så kan ni dela på den. Ger er cirkus 400mill isk så det är bra startkapital!

Mina polare är tards och anser lolololol mmorpgs är för 500kgs idioter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Mina polare är tards och anser lolololol mmorpgs är för 500kgs idioter

Om de använder ord som "lololol mmorpgs"
Så skulle jag nog vilja hävda att det är de som är tards

Tills du får en invite så föreslår jag att du läser detta, det är lite vägledning och tips på hur du snabbast når ett mål.

dra iväg din mail i pm till mig så ska jag nog kunna fixa en extended trial till dig, om du nu inte hittade någon polare som kunde göra det.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

Om de använder ord som "lololol mmorpgs"
Så skulle jag nog vilja hävda att det är de som är tards

Tills du får en invite så föreslår jag att du läser detta, det är lite vägledning och tips på hur du snabbast når ett mål.

dra iväg din mail i pm till mig så ska jag nog kunna fixa en extended trial till dig, om du nu inte hittade någon polare som kunde göra det.

Vad jag är intresserad i EVE är Trading, hur kommer man egentligen igång med det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Vad jag är intresserad i EVE är Trading, hur kommer man egentligen igång med det?

antar att det kan stå något intressant här

men kör ingame tutorialen först av allt, där får du först ett par uppdrag av ai'n "aura", sedan får går du vidare till 5 st andra kontakter.
efter att du kör du klart dessa så kommer du ha samlat på dig ett hyffsat startkapital samt ett antal skepp och skills.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

antar att det kan stå något intressant här

men kör ingame tutorialen först av allt, där får du först ett par uppdrag av ai'n "aura", sedan får går du vidare till 5 st andra kontakter.
efter att du kör du klart dessa så kommer du ha samlat på dig ett hyffsat startkapital samt ett antal skepp och skills.

Okej, ungefär hur lång tid tar det att komma igång innan spelet blir roligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Okej, ungefär hur lång tid tar det att komma igång innan spelet blir roligt?

beror helt på vad man tycker är roligt.
själv så har jag tyckt att det varit underhållande sedan start.

Men jag har provat spelet vid 2 tidigare tillfällen och fastnade inte riktigt då.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

http://www.mmobomb.com/review/black-prophecy Funderar på att ladda ner det här. Någon som provat det? Är det som EVE tro?

Permalänk

Testade på det nu! Det var riktigt kul, men fyfan va komplicerat det är. Hade lätt spelat det ifall det inte var så jävla krångligt allting, tjatande kärring som bestämmer vad jag ska göra, det tar as lång tid innan man kommer in i spelet, och som sagt, kontrollerna är helt jävla muppade, man ska högerklicka o krånga, 340 tusen konstiga menyer, man fattar inte vad man ska göra, USCH OCH FY.

Det hade kunnat vara så enkelt, men de gör det så krångligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Testade på det nu! Det var riktigt kul, men fyfan va komplicerat det är. Hade lätt spelat det ifall det inte var så jävla krångligt allting, tjatande kärring som bestämmer vad jag ska göra, det tar as lång tid innan man kommer in i spelet, och som sagt, kontrollerna är helt jävla muppade, man ska högerklicka o krånga, 340 tusen konstiga menyer, man fattar inte vad man ska göra, USCH OCH FY.

Hahaha garvar var gång jag läser sådant här om EVE

Buhu buhu ett spel som ställer krav på mig, oh noez ^^

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Skrivet av SCORPIUS:

^^

Spelet påminner mig lite om skolan. Varför ska man lära sig krånglig matte när man kan använda miniräknaren?

Det hade kunnat vara en enkel meny, men nej, dom pissar på mig med massa cp menyer! Dude, ni får tycka vad ni vill, och ni tycker säkert att det är kul, men jag tycker att de förstörde spelet redan på den nivån, men det hade inte spelat någon roll, för tro mig, jag skulle aldrig betala för något spel i månan ändå!

EDIT: Frågan är dock hur sjukt dumma i huvudet vi hade vart ifall vi inte lärt oss matte. Fysik kräver matte, datorn kräver matte, arkitektur kräver matte osv.

Permalänk
Skrivet av Wully:

Om man gillar tradeing blir det inte mer spännande än eve skulle jag tro. Men man ska veta att marknaden är helt styrd av andra spelare och konkuransen är stenhård. Plus att det finns inget specifikt sätt som man SKA göra det på. Utan man får själv försöka komma på hur man ska "trade'a" för att tjäna pengar. Man får tänka till ganska mycket. Det är lite som trav, om man satsar på samma taktik som alla andra får man också dela på vinsten.

Men tradeing/shipping i eve kan få adrenalinet att pumpa. När man ska frakta värdesaker genom låg-säkerhetsområden för att sälja och efter varje port kan ett bakhåll med banditer lura. Gäller att ha bra taktik, vänner och planering. Scouter som flyger i förväg, ett skepp med bra cloak snabb warp och god anti-scramble mm.

Ett bra alternativ för en nybörjare som inte har så mycket avancerad teknik som "blockade runners" osv är att hitta en coporation som "äger" ett lågsäkerhetsområde gå med i deras corp och börja skeppa moduler, ammo osv från en trade-hub där man kan köpa allt så billigt som möjligt. Till deras stationer i lågsäkerhets-området, (de finns alltid folk som har för dålig status för att kunna åka in i hög-säkerhetsområden för att handla prylar. Och de personerna betalar ofta en slant extra för att ha god tillgång på allt vad de behöver.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SCORPIUS:

Konsolgenerationen, helst ska spelet spela sig själv. Måste man välja mellan höger eller vänster så blir det genast lite för svårt

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Har man inte 4 excel spreadsheets uppe och 5 st window kalkulatorer uppe, då spelar man inte EVE på rätt sätt!
Det är la därför man spelar EVE, just för att de INTE spelar sig själv och man kan nörda ner sig som fan i varenda liten sak?

Angeående att komma in i marknaden så spelar det stor roll ifall du vi köra jita-trading eller hauling men dem visentliga skillsen som behöver tränas tar la knappt 3 dagar (skills för att undvika att du måste betala så mkt skatt när du köper saker).

Permalänk
Medlem

Håller inte med om att inlärningskurvan är så brant som det framställs. Visst, man lär sig nya saker hela tiden och jag vet inte om jag någonsin kommer lära mig allt. Men det är ju inte speciellt svårt att lära sig bara man tar en sak i taget. Skillnaden mellan Eve och många andra spel är att du som ny direkt kan kasta dig in i de allra svåraste grejerna i spelet, vilket inte alltid är så smart... man börjar normal inte ett spel med att ge sig på sista bossen...

Jag började min karriär med missions, complexes och salvaging. I böjan kör man lvl1 missions, inte lvl5...
Sedan gav jag mig på indy. Där började jag med mining och t1 manu, inte t3 manu...
Pvp börjar man med lite lätt i frigs och bc fleets. Inte i en carrier eller dread

etc etc. Ni som spelar fattar vad jag menar. "brant inlärningskurva" snacket skrämmer lätt bort folk innan de ens testat. När man väl övertygar dem att testa och ge det en månad eller två så brukar de inse att det går att göra väldigt mycket med väldigt små medel. Med tiden blir man bättre och lär sig fler saker och möjligheterna multipliceras.

Skrivet av tistatos:

Har man inte 4 excel spreadsheets uppe och 5 st window kalkulatorer uppe, då spelar man inte EVE på rätt sätt!
Det är la därför man spelar EVE, just för att de INTE spelar sig själv och man kan nörda ner sig som fan i varenda liten sak?

Angeående att komma in i marknaden så spelar det stor roll ifall du vi köra jita-trading eller hauling men dem visentliga skillsen som behöver tränas tar la knappt 3 dagar (skills för att undvika att du måste betala så mkt skatt när du köper saker).

Finns ju olika sätt att spela Eve dock. Det är det som gör att det håller så länge som det gör Klart man kan spela som du gör om man tycker det är kul. Har varit där och gjort det. Inget för mig. Vi är alla nördiga på olika sätt

Personligen var det länge sedan jag använde spreadsheets. Min basindustri håller jag lätt i huvudet då jag inte bryr mig om att maximera profit. Och det är huvudsakligen ammo som jag använder själv och säljer överskottet. Så länge den håller mig flytande är det lugnt för mig. Men så ligger ju inte mitt huvudintresse i indy längre.

Och om du har 5 calc uppe så har du dåliga spreadsheets Du kanske ska kolla över dina formler och makron lite.

På tal om nördigt så känner en kille som multiboxar 20-30 konton ice mining (utan bottar och macron). Helt galet enligt mig.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

Lirat i några timmar nu, och fy fan vad komplicerat det var O_o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Lirat i några timmar nu, och fy fan vad komplicerat det var O_o

Komplicerat? Jämnfört med vad?

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Komplicerat? Jämnfört med vad?

Alla spel jag lirat typ, som någon skrev i tråden innan, Det är istället för en meny ca 10 menyer FAST när man lärt sig det är det nog simidigare så

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Alla spel jag lirat typ, som någon skrev i tråden innan, Det är istället för en meny ca 10 menyer FAST när man lärt sig det är det nog simidigare så

Om du tycker EVE är komplicerat, vänta tills du börjar intressera dig för riktiga flickor.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Om du tycker EVE är komplicerat, vänta tills du börjar intressera dig för riktiga flickor.

I see what you did there

OnT: Visst är det mer komplicerat än många andra spel men hur kul är det egentligen med spel som man lär sig allt på direkt?

Visa signatur

Stationär MSI Z77A-S03 Inet edition | Intel I5 3570K | Noctua UH12P SE | 16GB Kingston Beast series | MSI GTX 1060 | Samsung SSD 840-Series 128GB + 256GB | Fractal Design Integra R2 650W | NZXT Source 210 Elite

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azpol:

I see what you did there

OnT: Visst är det mer komplicerat än många andra spel men hur kul är det egentligen med spel som man lär sig allt på direkt?

Sa jag att det var tråkigt?

Permalänk
Medlem

i ärlighetens namn är mycket av "brant inlärningskurva" ett oförtjänt rykte som lever kvar sen EVE's gamla dagar. de nya tutorials du får som ny karaktär nu är väldigt bra upplagda och vem som helst av normalbegåvning kan utan problem komma in i spelet och plaska i ankdammen.

sen finns det miljoners miljarder olika saker att göra i spelet och man lär aldrig lära sig allt, men att komma igång är inte svårt. sen tar man dagen som den kommer

Permalänk
Skrivet av LinusNeuman:

Exakt det här som gör EVE så roligt.

Permalänk
Skrivet av Genelec8030:

Kanske det

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Jävla krångligt är en definitionsfråga. Men nej Eve är inte Diablo: "peka, klicka klicka klicka"

Den tjatande kärringen råkar vara tutorial agenten som ska hjälpa nya att lära sig spelet. Man kan skita i henne och avsluta tutorial om man vill.

Lång tid att komma in i spelet, mjo det tar en timmer eller två innan man börjar fatta hur man ska göra saker. Sen lär man sig mer allt eftersom. Kontrollerna är inte muppade, de är annorlunda mot vad andra spel har. Spelsättet är mycket mer taktiskt än andra mmos. Överblick och fin kontroll får dock den konsekvensen att det blir lite komplicerade kontroller. Om andra MMOs är som en bil vad gäller kontroller och en gata vad gäller det man ser på skärmen så är Eve ett jetplan vad gäller kontroller och ett flygtorn vad gäller det man ser på skärmen. IMO

Men när man väl kommer in i det, och det tar inte så lång tid som många tror så är det rätt svårt att lämna eve.

Skrivet av Genelec8030:

Hm, om man analyserar det du skriver och citerar så tycker du det roliga med Eve är att allt är "jävla krångligt", att man har en "tjatande kärring som bestämmer vad jag ska göra", att det "tar as lång tid innan man kommer in i spelet", att "kontrollerna är helt jävla muppade", att det finns "340 tusen konstiga menyer" samt att "man fattar inte vad man ska göra"...

Jag håller inte med om att det är så Eve är, men om det hade varit så så har du en väldigt konstig definition av kul

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

Lirat det hela dagen, sjukt roligt Trevligt att med en MMO som inte är action, action, action, action, action. Lite segt att man inte att lvla vissa skills som Trial konto så man får väll ta och upgradera idag eller imorgon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Lirat det hela dagen, sjukt roligt Trevligt att med en MMO som inte är action, action, action, action, action. Lite segt att man inte att lvla vissa skills som Trial konto så man får väll ta och upgradera idag eller imorgon

PMa mig ditt ingame nick om du vill ha hjälp och tips. Man brukar ha massor med frågor som ny i Eve

Visa signatur

~John Moore

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anaii:

PMa mig ditt ingame nick om du vill ha hjälp och tips. Man brukar ha massor med frågor som ny i Eve

PMat

Permalänk

Om någon vill ha en 21-dagars trial så PMa bara mig så skickar jag en på en gång!

Annars kan ni bara PMa om ni vill ha nån o hänga me i spelet o få tips etc. Är relativt ny jag också men har hyffsad koll iaf