Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Finns det trådlösa tangentbord som är bra?

Permalänk

Finns det trådlösa tangentbord som är bra?

Köpte nyss ett
http://www.inet.se/produkt/6606103/logitech-cordless-desktop-mx5500-bluetooth

Känner att det inte riktigt hänger med i svängarna på BF3. Kan behöva släppa knappen för att trycka in igen innan den registrerat vad jag vill göra.

Finns det trådlösa tangentbord som funkar till spel?

Lite länkar vore trevligt! Har nämligen haft detta i 14 dagar i morgon så måste hitta något i kväll om jag ska hinna returnera det.

Permalänk

Helt ärligt så skulle jag säga nej, måste det vara trådlöst? Annars så kan du kolla på Qpad mk serien i ungefär samma prisklass.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av hjalmarrr:

Helt ärligt så skulle jag säga nej, måste det vara trådlöst? Annars så kan du kolla på Qpad mk serien i ungefär samma prisklass.

Skickades från m.sweclockers.com

Jaha det var ju mindre bra!
Vill kunna använda det i soffan till tvn och även kunna lyfta bort det från skrivbordet snabbt och smidigt när jag behöver ytan till annat.

Permalänk
Medlem

Själv har jag 2tagenbord ett jag spelar med och ett billigt trådlöst när jg sitter i soffan Kanske tål att tänkas på ?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk
Medlem

trådlösa tangentbord och möss brukar väldigt enkelt kunna bli störda av de minsta hinder mellan sändare och mottagare. Försök flytta på mottagaren om möjligt - exempelvis om du har en BT dongle inkopplad på USB, köp en USB förlängningssladd och fäst på väggen så att du för en ostörd linje mellan tgb och mottagare

Permalänk
Medlem

extra lång usb kabel?

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Skrivet av Cirap:

trådlösa tangentbord och möss brukar väldigt enkelt kunna bli störda av de minsta hinder mellan sändare och mottagare. Försök flytta på mottagaren om möjligt - exempelvis om du har en BT dongle inkopplad på USB, köp en USB förlängningssladd och fäst på väggen så att du för en ostörd linje mellan tgb och mottagare

Det där lät ju intressant! Fast jag tvivlar på att det är störning på BT som utlöser det. Oftast när jag märker av problemet är det mycket action på gång med många knappar som trycks på, så det känns mer som att det är tangentbordet som inte hänger med bara. Har du provat detta själv?

Finns det nån på sweclockers som spelar på ett trådlöst? Är själv ingen hardcore spelare så tänkte att det skulle duga med trådlöst, men man svär rätt hårt när man dör för att tangentbordet inte hänger med!

Permalänk
Hedersmedlem

Jag kör på ett Logitech solar utan problem. Trodde att det skulle märkas enorm skillnad efter allt man läst om det men fungerar tillfredställande.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=756242

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Funkar galant, testat en Logitech Performance Mouse MX och den funkar ypperligt

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av ilstallione:

Jag kör på ett Logitech solar utan problem. Trodde att det skulle märkas enorm skillnad efter allt man läst om det men fungerar tillfredställande.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=756242

Har känt på det och gillar inte responsen från knapparna.

Skrivet av Batman:

Funkar galant, testat en Logitech Performance Mouse MX och den funkar ypperligt

Använder en naga som jag inte tänkt byta ut. Tråden handlar om tangentbord

Permalänk
Hedersmedlem

Hade också lite svårt för det i början men kör det både på jobb och hemma nu

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Runar4595:

Jaha det var ju mindre bra!
Vill kunna använda det i soffan till tvn och även kunna lyfta bort det från skrivbordet snabbt och smidigt när jag behöver ytan till annat.

Har du iPhone/Android telefon?
Värt att testa "Mobile Mouse".
Är inte bara mus & tangentbord utan så mycket mer. Massvis med snabbknappar, starta vilka program du vill, starta filmer etc.

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Inaktiv

Mitt DiNovo Edge hänger med friskt i alla spel, kostar ju dock därefter. :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Runar4595:

Använder en naga som jag inte tänkt byta ut. Tråden handlar om tangentbord

Aaah, missade det. Sorry

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Köp nåt från Q-pad MK serien.

Visa signatur

Grissen gilar colla.

Permalänk
Medlem

Kör BF3 på ett Logitech MX3200 utan problem. Har spelat alla mina spel på den utan problem. Det mesta är fps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Runar4595:

Det där lät ju intressant! Fast jag tvivlar på att det är störning på BT som utlöser det. Oftast när jag märker av problemet är det mycket action på gång med många knappar som trycks på, så det känns mer som att det är tangentbordet som inte hänger med bara. Har du provat detta själv?

Finns det nån på sweclockers som spelar på ett trådlöst? Är själv ingen hardcore spelare så tänkte att det skulle duga med trådlöst, men man svär rätt hårt när man dör för att tangentbordet inte hänger med!

Ja. Jag har ett Logitech K-340 och en G700 (båda använder Logitechs egna trådlösa teknik). Tangentbordet har jag inga problem med, men musen störs så fort jag har något på bordet framför den, och att flytta på mottager hjälper mycket.

sen vet jag inte hur bra BT är på responstider och sånt. i vanliga fall är iaf Logitechs Unifying teknik mer än tjänbart så länge det inte finns något som stör, jag spelar själv mycket BF3 och andra shooters

Permalänk
Skrivet av Segas:

Mitt DiNovo Edge hänger med friskt i alla spel, kostar ju dock därefter. :/

Skickades från m.sweclockers.com

Valde mellan detta och det jag har nu. Tyckte dinovo var riktigt skönt att knappa på, men valde logitechen när jag märkte att den andra saknar num pad.

Skrivet av CokePig:

Köp nåt från Q-pad MK serien.

Har börjat snegla lite på MK-85. Men finns det mekaniska som inte låter så mycket? Kommer ju väcka tjejen annars när jag sitter uppe sent och lirar ;P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Runar4595:

Valde mellan detta och det jag har nu. Tyckte dinovo var riktigt skönt att knappa på, men valde logitechen när jag märkte att den andra saknar num pad.

Har börjat snegla lite på MK-85. Men finns det mekaniska som inte låter så mycket? Kommer ju väcka tjejen annars när jag sitter uppe sent och lirar ;P

Kolla efter mx cherry black switches

http://www.youtube.com/watch?v=WV0Ur66xSus

Permalänk
Hedersmedlem

Skulle inte kunna sova i samma rum som ett mekaniskt tangentbord under användning, glöm det

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Skulle inte kunna sova i samma rum som ett mekaniskt tangentbord under användning, glöm det

Men svarta brytare är väl ändå ganska så tysta?

Jag själv upplevier inte att dom gör mera ljud än plast brytare.

Permalänk
Entusiast

Vad är ett "bra" trådlöst tangentbord?
lång räckvidd, bra batteritid eller smidig storlek, eller rentav kunna trycka på fler än 5 tangenter samtidigt (bra för datorspel)

Själv använder jag Logitech DiNovo Edge.
http://www.pricerunner.se/pl/111-753945/Tangentbord/Logitech-...

Kanske en aning dyrt, men det är ett blåtands-bord, som i mitt fall har över 15 meters räckvidd och en förvånansvärt bra batteritid. (Flera veckor/månader intensivt skrivande av programkod)
Positivt med blåtand är att man kan para den med de flesta blåtands-enheter som stödjer HID-protokollet, vilket de flesta av dagens operativsystem, fulla såsom mobila, klarar av utan problem.

Däremot klarar den inte fler än 5 tangenter samtidigt, så MMO-spel som kräver de mest underliga tangent-kombinationerna är tangentbordet en aning "handikappat".

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk

Känns som att det är för och nackdelar med vad jag än väljer så bestämde mig för att behålla tangentbordet jag har nu. Skulle det bli för jobbigt får jag helt enkelt köpa ett mekaniskt också senare.

Tack för all input.

Btw, någon som vill köpa musen till http://www.inet.se/produkt/6606103/logitech-cordless-desktop-mx5500-bluetooth? Aldrig använd. Kan skicka med en http://www.misco.se/product/product.aspx?P_ItemId=130659&SearchString=bluetooth%20adapter