2TB Extern på CDon för 599, någon testat?

Permalänk
Skrivet av Fidel Castro:

Hoppas så!....Det blir som en Kinder överraskning...:)

Utan innehåll om man går efter priset.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk

Status för min order på 2st är fortfarande blank.
Får väl se vad som ev anländer i veckan här. Ska bli oerhört intressant. Förste man/kvinna att få hem en MÅSTE ta isär och kontrollera och återkomma här.
Vi förväntar oss inget annat än en liten mini-review med lite bilder. hehe.

Permalänk
Medlem

Står fortfarande ej levererad på min, men det är ju inte den tjugoåttonde ännu så jag kan väl inte klaga eftersom de lovade att skicka ut diskarna senast då. Samtidigt måste jag säga att det känns tveksamt om de skickar diskarna i tid - får känslan av att de kommer bli försenade, liksom. Har dock redan betalat min disk så det är väl bara att vänta!

edit: Man undrar ju vad som ser hos CDON just nu... kalabalik, eller vad tror ni?

Permalänk
Medlem

Tja, enligt CDON policy kan det ju stå packas i en vecka innan posten ens ser paketet hos sig, så kanske vi har de första diskarna runt den 5e eller så?

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk

Har kontaktat cdon alla som köpt 2 tb disken kommer inte få sina diskar och kommer få 50 kr rabbatkod istället för att de inte hadde dem inne.
Det verkar även som att jag inte får tillbaka pengarna.

Permalänk
Skrivet av Tubeluden:

Har kontaktat cdon alla som köpt 2 tb disken kommer inte få sina diskar och kommer få 50 kr rabbatkod istället för att de inte hadde dem inne.

Varför skulle du inte få pengarna? Du kan väl inte betala för något som du inte får?

Visa signatur

Bärbar:  Macbook Pro TB 13 - i5 2.9 GHz - 8 GB RAM - 256 GB SSD
NAS: Synology DS1819+ - 60 TB | NAS: Synology DS1815+ - 9 TB
ESXi-1: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD - 1 TB SSHD
ESXi-2: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD
RDP: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 8 GB RAM - 120 GB mSSD - 250 GB SSD

Permalänk

Är roligt att de lägger ut en produkt som tillverkaren inte har inne eller cdon på lager och har specialpris. De hadde även en slutsåldfunktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tubeluden:

Det vill jag ha bevis på innan jag tror på något.

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Tubeluden:

Jag kan inte påstå att Cdon har skött detta bra, men är inte heller den typen av företag som sysslar med bedrägeri...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Sweex:

Det vill jag ha bevis på innan jag tror på något.

Frågade vad som händer med pengarna som jag betalade
fick svar var att jag får rabattkod på 50 kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tubeluden:

Frågade vad som händer med pengarna som jag betalade
fick svar var att jag får rabattkod på 50 kr

Well som sagt, jag vill ha bevis. Print på konversation eller mail.

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk

Tack för att du kontaktade oss.

Vi beklagar att vi inte kunnat leverera din beställda vara.
Tyvärr har varan utgått ur vår leverantörs sortiment, och vi har därför inte möjlighet att skaffa fram den. Den har därför tagits bort från din order. Vi beklagar det inträffade och önskar dig lycka till med att finna varan på annat vis.

Som kompensation för det inträffade bifogar vi en rabattkod till ett värde av 50 kr. Denna gäller vid ett tillfälle 6 månader från dags datum och kan inte kombineras med andra rabatt- eller värdekoder. Koden gäller ej för OnDemand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tubeluden:

Tyvärr har varan utgått ur vår leverantörs sortiment, och vi har därför inte möjlighet att skaffa fram den. Den har därför tagits bort från din order. Vi beklagar det inträffade och önskar dig lycka till med att finna varan på annat vis.

Som kompensation för det inträffade bifogar vi en rabattkod till ett värde av 50 kr. Denna gäller vid ett tillfälle 6 månader från dags datum och kan inte kombineras med andra rabatt- eller värdekoder. Koden gäller ej för OnDemand.

Självklart måste du få pengarna tillbaka, fråga bara dem hur. Annars är det brott mot konsumentköpslagen(KKL). Samt att ett så pass stort företag skulle absolut inte riskera dålig publicitet för en sådan bagatell.

Visa signatur

ASUS P8Z68-V PRO | Core i5 2400 3,1Ghz | 8 GB(2x4GB) 1600mhz DDR3 | 2x MSI Geforce GTX 560 ti SLI | OCZ Agilty 2 SSD 120 GB | 1TB Seagate | Corsair GS 800W PSU | Antec Dark Fleet DF-30 Midi Tower Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Jag kan inte påstå att Cdon har skött detta bra, men är inte heller den typen av företag som sysslar med bedrägeri...

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med. Aldrig att de inte skulle ge tillbaka pengarna. :x

Permalänk
Skrivet av Tubeluden:

De menar självklart att du får pengarna tillbaks + 50 rabattkod...

Kan nämna att jag nog inte blir nöjd med det om jag inte får några diskar levererade...notera det Edin om du läser i denna tråd;)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

Tja vad säger man. Grattis till rabattkoden?

Permalänk
Medlem

han snackar massa skit, vrf sa dem att vi skulle få dem då? vi chattade med dem flera gånger, det här ger stort minus till cdon då dem säger något och gör något annat ifall det han säger är sant nu..

Visa signatur

Corsair iCUE LINK 3500X RGB Vit & AMD Ryzen 9 7900x 5,5 GHz & Kolink Umbra 360mm & Asus Tuf Gaming X870 & Asus radeon RX 7800 XT 16GB & OCZ FATAL1TY - 750 W

Permalänk
Skrivet av Tubeluden:

När jag personligen får ett meddelande eller att varan tagits bort från orderhistoriken med ett tillhörande meddelande, tror jag på detta. Jag tror jag får min disk...

Visa signatur

i5 12600K - Noctua D14 SE2011 - msi pro Z670-A - 32 GB kingston fury beast 3600 mhz cl17 - WD_BLACK SN750 SE NVMe - Asus Tuf 3080 12gb - ACER XB271HU @ 144hz G-sync - Corsair 850AX - Fractal Design Meshify 2 - Mionix Zibal

Permalänk
Skrivet av ecu971:

Tja vad säger man. Grattis till rabattkoden?

Hm...ungefär som morsan brukade säga..."den som väntar på något gott väntar aldrig för länge"...
Va fan tråden har över 30 sidor och alla har spekulerat och googlat ihjäl sig...och vad verkar det som vi får....en 50kr rabattkod!!!

Det är inte ok !!!

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är intressant att se hur CDON väljer att hantera detta.
Själv förväntar jag mig inte några hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Om man nu tillhör den skaran som redan har betalat, har man inte krav på att CDON ska leverera en likvärdig produkt? Dvs en annan 2tb extern disk?

Permalänk

Vi borde göra en demostration och sammla in namn och skicka in
Jag har ju väntat sen den 13 på att få den och så blev det en rabbatkod man redan har som man måste använda inom en viss tid.

Permalänk
Medlem

Jag har avbeställt min hd. Jag har istället beställt en htc titan för 2490kr
http://cdon.se/hemelektronik/htc_titan_black-15922911

Permalänk
Hedersmedlem

Apropå "sammla", dags för måltid, popcornen är slut:

Time to wake up and smell the coffee, som den engelskpråkiga delen av världen brukar säga. Det blir nog inget...

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

När beställde du disken som du fick avslag på?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av eppebansen:

Jag har avbeställt min hd. Jag har istället beställt en htc titan för 2490kr
http://cdon.se/hemelektronik/htc_titan_black-15922911

Istället? Ja det är ju nästan samma sak.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av ecu971:

När beställde du disken som du fick avslag på?

Den 13 juni skulle senast få leverans den 28 juni

Permalänk
Medlem

Det tar tid för betongen att härda!

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Det här känns som något som faller in i kategorin dumsnål. Det vore ju kul om alla fick sina diskar, men jag förstår inte vissa frågor...

Såsom "betalt kan de ta, men att leverera?" ni har ju själva valt att förskottsbetala och "jag har inte fått min leverans", det framgår ju tydligt att det var ett _beräknat_ datum. Som sagt vore det ju trevligt om alla fick sina diskar men om något låter för bra för att vara sant så är det oftast det... men jag får tacka för underhållningen hittills!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Ja det är ju nästan samma sak.

Ja visst är det :/