2TB Extern på CDon för 599, någon testat?

Permalänk
Medlem

Jag blir glad över att jag får en 3,5" istället beställde en boxee box från dustin förra veckan då ingick en D-Link DSN 320 NAS http://www.dustinhome.se/product/5010621706/d-link-dsm-380-bo...

Tror ni jag kan sätta in den jag får ifrån cdon i den dära istället? lr är den dära seagaten fastlödd/limmad i skalet?

Permalänk
Medlem

Synd att det inte kom nån 2,5", men ersättningsdisken funkar bra för mig iallafall. Och bättre än ett chassi med muttrar.

Sen finns det ju ingen anledning att gnälla. Skulle man fått en sämre disk så har man både ångerrätt och garanti. Så vill man inte ha den så lämnar man tillbaka den, går den sönder reklamerar man den. Jag har faktiskt två stycken av den billigare seagate disken som folk länkade till innan och mina funkar utan problem. Att den varit nere i 450:- är mycket möjligt men priset på hårddiskar har gått upp en hel del sen dess.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon40704:

Filip på deras kundtjänst sa det till mig.

Mer specifikt så sa han att modellbeteckningen är STBV2000200

schysst att den har USB 3.0 i alla fall

Det skumma är att CDON inte säljer den disken. Finns allafall inte i deras sortiment. Dock finns den andra Seagate disken för 995:- som klickar och strular.

Skumt!

Permalänk
Medlem

Ärligt talat så förväntade jag mig inte att få en 2.5 disk och trodde från början att det var felmärkning från 3.5, så det gör mig inget att jag får 3st 3.5 2TB till ett riktigt bra pris. Men visst hade ju varit roligt om man fått 2.5or ^^

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Nu ångrar jag mig lite att jag inte beställde fler diskar. Ett gäng 2TBare för 600spänn med dagens hddpriser hade inte suttit helt fel ska erkännas.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem

Jag tror att det blir klickdisken. De vill väl bli av med gammalt skräp först? Minimera förlusten o vända till vinst .

Permalänk
Medlem

2,5 - 3,5... För mig spelar det ingen roll. 2TB för det priset i dessa tider är inte alls fel.

Visa signatur

CPU & Kylning: Ryzen 7 7800X3D & ASUS ROG Strix LC II 360 RAM: Kingston 32GB DDR5 6000MHz FURY GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte X670 Gaming PSU: EVGA Supernova G2 850W M.2: Samsung 960 Evo 250GB Chassie: CM Storm Stryker Skärmar: AOC AGON AG271QG G-Sync IPS @165Hz och Qnix QX2710 IPS/PLS @110Hz

Permalänk
Medlem

Lite synd att det inte var 2.5" då jag ska köpa ren ultrabook till studierna och lagrings utrymmet inte lär räcka. Men trodde som alla andra att det var felmärkt men fick upp hoppet när supporten gång på gång sa att det var en 2.5" 2TB.

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk
Cdon.com

Hej

För att dementera alla rykten som florerar så går vi nu ut med informationen om vilka modellbeteckningar som hårddiskarna har.

Alla hårddiskar är ifrån Seagate och modellbeteckningarna för respektive storlek hittar ni nedan:

500Gb är modell STBX500200
1TB är modell STBX1000200
2TB är modell STBV2000200

Det stämmer att vi inte har dessa i ordinarie sortiment, detta är ett begränsat parti som vi har köpt in.

MVH Josefina på CDON´s kundservice

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Hej

För att dementera alla rykten som florerar så går vi nu ut med informationen om vilka modellbeteckningar som hårddiskarna har.

Alla hårddiskar är ifrån Seagate och modellbeteckningarna för respektive storlek hittar ni nedan:

500Gb är modell STBX500200
1TB är modell STBX1000200
2TB är modell STBV2000200

Det stämmer att vi inte har dessa i ordinarie sortiment, detta är ett begränsat parti som vi har köpt in.

MVH Josefina på CDON´s kundservice

Jättebra med uppgifter direkt från er!!

Visa signatur

Bärbar:  Macbook Pro TB 13 - i5 2.9 GHz - 8 GB RAM - 256 GB SSD
NAS: Synology DS1819+ - 60 TB | NAS: Synology DS1815+ - 9 TB
ESXi-1: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD - 1 TB SSHD
ESXi-2: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD
RDP: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 8 GB RAM - 120 GB mSSD - 250 GB SSD

Permalänk
Medlem

Yes, väldigt bra gjort CDON. Tack för infon, nu behöver man inte undra.

Permalänk
Medlem

Om allt nu stämmer så tre stycken Segate 1TB för 1447:- måste vara en rätt så bra deal även om jag inte fick någon blå/röd...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det mest komiska här är inte CDons misstag, utan alla troll och domedagsprofeter i denna tråden. Och ännu mer alla små P14 som blint följer varje vändning i tråden. Först är det ett supererbjudande och alla hakar på, sen säger något att det är muttrar och då börjar alla gråta och tror att CDon skall stjäla deras pengar. Sedan börjar nagelbitandet vid väntan på leverans och när det till slut visar sig att CDon skickar ersättningsdiskar ja då ska det vara absolut sämsta gamla disken trots att det talar emot det då CDon självklart försöker matcha de specifikationer de skrivit (USB 3.0 etc). Och när det till sist visar sig att vi som beställt gjort en dunderdeal då börjar gråten på nytt för de som inte beställde och nu ångrar sig. Vad hade ni trott eller, att en av Sveriges största återförsäljare skulle lura er? /faceslap

CDon är en utmärkt butik, beställer film och prylar därifrån varje månad och de är alltid snabba, trevliga, har bra kundservice och mycket bättre priser än de flesta.

Permalänk

Nice! Jag är nöjd med mina ersättningsdiskar fastän de är 3,5"...får ju USB 3.0 istället...Tack CDON!
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1295265

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

USB 3 Kan man köpa någon adapter så man kan köra den via usb och få usb 3 tänker nämligen inte byta modekort bara för det,

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompa_kumla:

USB 3 Kan man köpa någon adapter så man kan köra den via usb och få usb 3 tänker nämligen inte byta modekort bara för det,

Om du har ledig PCI-E X1 plats så går det fint.
EDIT: Om du nu vill utnyttja USB 3.0, annars funkar så klart USB 2.0 portar också som nedanstående skrivit.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompa_kumla:

USB 3 Kan man köpa någon adapter så man kan köra den via usb och få usb 3 tänker nämligen inte byta modekort bara för det,

Ehh... USB 3 är bakåtkompatibelt med USB 2

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X @5GHz, 32 GB DDR4 @3600MHz, RTX 3070 8GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej

För att dementera alla rykten som florerar så går vi nu ut med informationen om vilka modellbeteckningar som hårddiskarna har.

Alla hårddiskar är ifrån Seagate och modellbeteckningarna för respektive storlek hittar ni nedan:

500Gb är modell STBX500200
1TB är modell STBX1000200
2TB är modell STBV2000200

Det stämmer att vi inte har dessa i ordinarie sortiment, detta är ett begränsat parti som vi har köpt in.

MVH Josefina på CDON´s kundservice

Riktigt najs. Nästa gång om en sån här sak händer igen så skulle det uppskattas om infon kom redan i utskicket. Den disken som det spekulerades i är ingen höjdardisk och man var i valet och kvalet på att avbeställa. Nu hamnar saker i en annan sits och det tackar jag för.

Mycket bra kundservice av er.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk

Gött att man har 2 st lediga USB 3.0 på moderkortet...:) Eller skall man montera ur dem och köra dem som vanliga SATA-diskar...

Multiman...nu ångrar du allt att du inte köpte;)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimrood:

Ehh... USB 3 är bakåtkompatibelt med USB 2

Jo visst men usb 2 är så fruktansvärt segt...

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk

Behöver man stömkabel till 2tb eller bar usb?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Gött att man har 2 st lediga USB 3.0 på moderkortet...:) Eller skall man montera ur dem och köra dem som vanliga SATA-diskar...

Multiman...nu ångrar du allt att du inte köpte;)

Mina får nog gå som externlagring i allfall har väldigt ont om sata kontakter ändå! Men här blir det bara usb 2 tills jag kanske skaffar adapter vill inte knäcka skalet på usb3:) Får stoppa in en till re4 i burken istället som jag har ligger sedan jag slackta elements diskar:)

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tubeluden:

Behöver man stömkabel till 2tb eller bar usb?

Strömadapter medföljer ser det ut som.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tubeluden:

Behöver man stömkabel till 2tb eller bar usb?

Du lär behöva ström

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk

http://www.clickok.se/PartDetail.aspx?q=p:4808379

står att det är från usb här men vet inte riktigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tubeluden:

http://www.clickok.se/PartDetail.aspx?q=p:4808379

står att det är från usb här men vet inte riktigt

Jo kanske kan räcka eftersom den har usb 3 ingen aning lär märkas skulle vara skönt att slippa ström i allfall

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Tur man bunkrade upp 3TB:are på Dreamhack där de såldes för 995:-

Permalänk
Medlem

Riktigt trevlig ersättningsdisk med usb3, Glad att det inte var den billigare modellen då jag förbrukat 3 stycken av de värdelösa diskarna.

Permalänk
Medlem

Måste bara säga att det är fruktansvärt snyggt räddat av CDON, att dessutom välja ett parti med den nyare varianten med USB 3.0 och inte föregångaren. En eloge för det.

Värt att nämna är också att föregående modell
( http://s.cdon.com/media-dynamic/images/product/electronics/el... ) går inte att öppna utan att bryta sönder chassit. Dessa diskar hade rätt hög klickfaktor

Vet dock inte hur det är med den nyare varianten som levereras. Garantin ryker och ni står med klickande disk. Kanske nåt att tänka på för er som tänkt bryta upp.

Permalänk
Medlem

Vad är STBV2000200 för modell? Den finns inte om man söker på Seagates sida. Och den modellen som finns hos prisjakt "Seagate Expansion Desktop Drive V2 USB 3.0 2TB" finns inte heller hos Seagate